Smerf Maruda - 07-05-08 09:25
Dwa ostatnie, ze szczególnym wskazaniem na drugie - moim zdaniem - solidnie dobre.
Pozdrawiam.
helmuth - 07-05-08 17:13
Dla mnie CR2 swietne!
Tadeusz Jankowski - 08-05-08 19:30
Smerf Maruda, Helmuth,
Dzięki za aktywność w sprawie moich fotek - za komentarze. W pierwszej fotce ja widzę większą rolę światła, z zaakcentowaniem jasnego elementu w mocnym punkcie kadru po prawej, w drugiej większą rolę gra kompozycja - zielony wachlarz z czerwono-bordowym "źródłem" w lewym dolnym rogu. Zastrzegam się, że to jest ocena autora, czyli może być zupełnie chybiona wobec odbioru powszechnego.
Pzdr, TJ
Tadeusz Jankowski - 13-05-08 08:05
Wklejam wnętrze tulipanka. Chciałem pokazać światło i czarny pyłek. Pzdr, TJ
helmuth - 13-05-08 08:14
Wydaje mi się że jest dobrze. Ostrość na płatkach (słupki, pręciki czy jak to się tam nazywa :D nieostre), przez co pyłki są dobrze widoczne, ale ogólnie mnie nie porywa :roll:
raven66 - 13-05-08 15:15
Nie żebym się wymądrzał, bo i daleko mi do tego, ale brakuje mi w tym zdjęciu głębi. Cały obraz jest, jakby to powiedzieć - płaski. Być może jest to związane właśnie z tą ostrością, która uciekła z pręcików i poszła chyba na środek płatków. Może gdyby była mniejsza głębia z punktem centralnym na środku kwiatu, a płatki lekuchno już poza ostrością... No ale, ja się tam nie znam. :)
Tadeusz Jankowski - 13-05-08 18:41
Helmuth, Raven66,
Dziękuję za zabranie głosu.
Ostrość jest na płatkach z dwóch uznanych za ważne przeze mnie powodów - aby były widoczne pyłki oraz aby była widoczna bardzo delikatna, prześwietlona struktura płatków, co wg mnie miało dodać lekkości tym drobinkom pyłków i podkreślić kruchość, eteryczność płatków. Drugim celem było pokazanie płaskiej abstrakcyjnej kompozycji, którą tworzą: wianuszek intensywnie czarnych pręcikówz jasnym słupkiem w środku, pod nim niebieska owalna plama oraz wachlarz fioletowych płatków ze światłem z przeciwka przechodzącym oraz światłem bocznym widocznym szczególnie w prawym górnym rogu.
Pzdr, TJ
Rafał Czarny - 13-05-08 19:11
Tadeuszu, bardzo staranne prace. Dbasz o światło, to się rzuca w oczy.
kasprzyk - 13-05-08 23:39
Ostatnie świetne! pierwsze z serii tulipanów także bardzo ładne. Jak zwykle fotki na "wysokim poziomie dobrego światła" ;)
Pzdr
Elilama - 14-05-08 10:54
Tadeuszu ostatnie zdjęcie zachwyca.
Tadeusz Jankowski - 20-05-08 14:53
Rafał, Kasprzyk, Elilama,
Dziękuję za zauważenie fotek, a najbardziej za pochwałę światła. Doklejam ostatnią wariację.
Tadeusz Jankowski - 12-07-08 20:16
Wklejam foteczkę nagietki. Starałem się zebrać światło w kielich. Ciemne tło miało pomóc w uwydatnieniu światła. Kwiatuszek jest podstarzały, ale dzięki temu troszkę rozwichrzony, płatki pozawijane, malownicze. Kolor płatków jest mało intensywny i jednolity. Pzdr, TJ
Mysikrolik - 13-07-08 17:39
Jak dla mnie mogło być ciut jaśniejsze jeszcze, ale faktycznie bardzo ładnie wydobyta faktura płatków. :)
wujek.samo.h - 13-07-08 20:02
Pierwsze najbardziej mi się podoba, choć ja osobiście widziałbym kwiatty na czarnym tle.
Tadeusz Jankowski - 13-07-08 20:23
Mysikrólik, Dziękuję z zaanonsowanie pozytywnego odbioru. Jesli chodzi o jasność ogolną żółtego kwiatka, to przychylam się do Twojego postulatu - moógłby być jaśniejszy, taka słoneczna żółć lubi być jasna ile się da. Oryginalna fotka jest ciut jaśniejsza. Nastąpiła bardzo mała strata jasności przy przenoszeniu na galerią na photobucket, z której jest pobierana moja fotka na OC, sądziłem, że to jest drobiazg, ale Ty to wypatrzyłaś. Poza tym nigdy nie jestem pewien, czy mam dobrze ustawiony monitor.
Wujeks.h., Jak rozumiem, widziałbyś zdjęcie "Lilie1" na czarnym tle. Ciekawe, jak by to wyglądało. Kolor tła niebiesko szary trudno się kojarzy z tygrysimi liliami.
Pzdr, TJ
szklarz - 13-07-08 20:37
Co do jasności u mnie jest Ok. ale ostrość przeniósłbym z płatków na pręciki.
Tadeusz Jankowski - 13-07-08 21:18
Szkarz, Widze następująco problem, ostrości na zdjęciu NG1:
Ostrość była ustawiona na pręciki, strefa ostrości rozciąga się od połowy płatków na pierwszym planie do tych za pręcikami. Moim zdaniem, pręciki nie rysuja sie ostro, bo są zbyt transparentne - nie mają wyraźnych konturów, choć w niektórych miejscach można się dopatrzyć ostrości. Sądzę, że z kwiatami poddanymi fotografowaniu w dużym zblizeniu to jest tak, ze przy dużym powiększeniu zaczyna grać rolę struktura naczyniowa płatków, pręcików i słupków, zawartość w nich barwników, ich transparentność, oświetlenie oraz - sądzę, że oko ludzkie nieco inaczej odbiera to wszystko niż cyfrówka.
Pzdr, TJ
Mysikrolik - 13-07-08 21:47
Cytat:
Poza tym nigdy nie jestem pewien, czy mam dobrze ustawiony monitor.
Oj Tadeuszu z tym to też mam problem. :wink: A swoją drogą co do lilii - podoba mi się to zdjęcie bardzo, tylko może osobiście kadrowałabym nieco szerzej, tak, aby boczne płatki miały nieco więcej "miejsca".
Tadeusz Jankowski - 15-07-08 12:38
Wklejam dwie fotki kwiatków z owadami wykonane w plenerze. Dużo przemawiało za tym, że takie fotki nie mogą być udane. Po pierwsze, aparat - typowy kieszonkowiec z obiektywem wielkości paznokcia umieszczonym w rogu - Sony T70 (7 MPx), nie posiadający trybów A, S, M, tylko Auto i Prog. Po drugie, skromne możliwości ingerencji w parametry zdjęcia - aparat był w trybie Supermacro, sam dobierał przysłonę i migawkę, moja ingerencja, to tylko korekta ekspozycji na minus. Po trzecie, wiatr, nawet najsłabszy, kołysał kwiatkami. Po czwarte, celowanie małpką może się odbywać tylko przez monitor, a więc wyciągnięta ramiona, pochylona postać i niestabilność całego układu ciało + aparat. Po piąte, owady są płochliwe, a więc zmuszaja do pośpiesznego kadrowania, co zwiększa niestabilność.
Opisałem te trudności nie po to , aby uzasadnić niską jakość moich fotek, lecz w tym celu, aby odpowiedzieć na pytanie, czy warto się w ogóle zabierać za takie focenie. Wynik przedstawiam poniżej. Każdy może spojrzeć krytycznym okiem. Moja ocena jest następująca: Nie są to jakieś super fotki, ale świadczą one, że jest możliwe sfocenie owadów taką małpką. Oczywiście dla swojej własnej satysfakcji, dla zdobycia doświadczeń, powiększenia umiejętności, nabycia wprawy, a np. jeśli ktoś jest nauczycielem biologii (albo leśnikiem), to może w ten sposób wytworzyć pomoc dydaktyczną, ilustrację do jakiegoś zbioru, itp.
rocco - 04-08-08 14:19
Pogapiłem się i jestem na tak. Pierwsze z serii delikatne, w łagodym świetle, kolory nasycone ale bez przesadnie dużego kontrastu. Ostrość prawidłowa, dobrze widoczne drobne szczegóły na słupku, jest tak jak trzeba. Kropelki rosy delikatnie polyskują ale bez przepalów. Przyczepię się tylko do malutkiego, ciemnego trójkącika w prawym, gornym rogu kadru. Tam skończył sie płatek i widocznejest tło. Ja bym to wystemplował bez ceregieli ;) Drugie, na pierwszy rzut oka najbardziej efektowne po chwili podoba się mniej od pierwszego. Światło jest tu ostrrejsze, wyrażnie widać cień słupka i pręcików w głębi kielicha. W jasnych partiach płatków i w niektórych kroplach widoczne są już przepały. Jakkolwiek zdjęcie wydaję się byc najostrzejsze z serii to lekko razi zbyt wysokim kontrastem. Trzecie podoba mi się najbardziej. Mamy tu silniejsze powiększenie i słupek zajmuje już sporą część kadru. Płatki na dnie kielicha i obrzeżach wyglądają prawie abstrakcyjnie. Bardzo delikatnie przenikają się kolory a linie przyjemnie falują. Lekki dysonans do całości wprowadza załamanie płatka z prawej strony. Żółty pyłek na dnie kielicha przyjemnie kontrastuje z bielą, rożem i czerwienią płatków. Znów widoczna jest plamka tła, tym razem u góry po lewej stronie niemniej to szczegoł a kadr jest bardzo urokliwy.
siaful - 04-08-08 18:01
Co do zdjęć z małpki to powiem szczerze że efekt zły nie jest....kurcze,nie raz widziałem gorsze jakościowo zdjęcia lepszymi aparatami-ale to mowa o początkujących makro amatorach.
Co do ostatnich trzech to wszystko napisał już ***** Ja dodam od siebie to że trójka moim zdaniem naj lecz dla mnie odrobinę za ciemna-choć to moze być spowodowane moim monitorem.
Mysikrolik - 04-08-08 18:41
CM2 - mocne światło miałeś :???: Najbardziej podoba mi się CM1 - bo tak jakby zaprasza to zajrzenia do kielicha kwiatu :)
Tadeusz Jankowski - 05-08-08 09:25
Dziękuję wszystkim za podzielenie sią wrażeniami.
*****,
Bardzo szczegołowa recenzja, jej ogólny wydźwięk jest zgodny z moimi zamierzeniami zdjęciowymi. Doceniam wkład pracy i analityczne oko. Jeśli chodzi o przepały na drugiej fotce (CM2), to nie walczyłem z nimi, ponieważ po pierwsze są znikome co do obszaru, po drugie pełnią podobną rolę, jak przepały na zdjęcach fontann - pokazują skraj jasności. Fotka druga ma więcej kontrastu i nieporządku w grze świateł domieszanej do abstrakcji, co miało dodać dramatyzmu. Fotkę trzecią (CM3) oceniam, podobnie jak Ty, jako najbardziej udaną. Makóweczka z wianuszkiem pręcików jest zagłębiona, lecz podłoże jest bardzo ruchliwe, czerwień walczy z bielą, ruchy tektoniczne wynoszą otoczenie, po prawej widać ekstremum - załamanie skorupy.
Siaful,
Chyba masz rację, zdałoby się troszkę pojaśnić trzecią fotkę (CM3). Nawiasem mówiąc bardzo ładne portrety robisz. Masz oko.
Mysikrólik,
Na CM1 właśnie to chciałem pokazać, o czym piszesz - wklęsłość kielicha, spokój, ład.
Pzdr, TJ
Tadeusz Jankowski - 10-08-08 18:21
Dokładam 3 fotki do cyklu wariacji makowych. Do pogapienia się. Zapraszam także do pokazania swoich maków, jeżeli ktoś ma. Byłby dobry punkt wyjścia do dyskusji. Pzdr, TJ
_hawk_ - 10-08-08 19:29
Jesteś twardszy niż Roman Bratny..
Tadeusz Jankowski - 10-08-08 19:37
_Hawk_, Wybacz, nie jarzę, chodzi o maki, czy o czerwień? Pzdr, TJ
Mirek54 - 10-08-08 22:06
4 Załącznik(ów)
Skoro zapraszasz:wink:.Mozesz sie ""znencac"":wink:
kasprzyk - 10-08-08 23:57
Tadeuszu - cos nie tak z ostrością na Twoich fotkach ..? a już na pewno brakuje światła. Cm5 i cm6 ciekawe kadry, ale tak jak napisałem wcześniej brak tych dwóch rzeczy, powoduje, że zdjęciom brakuje życia. Za to u Lucca - 1-sze i ostatnie kapitalne. Pzdr
helmuth - 11-08-08 11:24
Coś nie tak z kolorem Twoich maków. Są za bardzo purpurowe. Kolory u lucca bardziej mi "leżą".
Tadeusz Jankowski - 11-08-08 20:34
Kasprzyk, Helmuth,
Dziekuję za zabranie głosu,
1) Fotki sa rodzajem wprawek kompozycyjnych.
2) Wszystkie fotki sa wykonane z ręki, a więc jest w nich jakaś doza poruszenia i wynikającej z tego nieostrości. Moim zdaniem ostrość na CM4 jest na dostatecznie z minusem, czyli prawie do przyjęcia, największa jest po prawej stronie, ale tam akurat płatki są gładkie i to jest mało widoczne. Na CM5 ostrość jest w załomie płatków. Na CM6 na szczycie makówki. Wszystkie 3 fotki, to bardzo duże zbliżenia i głębia ostrości jest bardzo mała.
3) Światła jest średnio mało, kolor gra większą rolę, szczególnie na CM4 kolor zastępuje światło. Najbardziej brakuje światła na CM6.
4) Helmuth, to sa naturalne kolory maków. Maki ogrodowe nie są czerwone, jak te na Monte Cassino. Są np. purpurowe z białymi cętkami, białe z fioletowymi cętkami.
Lucca,
Dziękuję za wkroczenie ze swoimi makami. Twoje ujęcia (pierwsze trzy) sa szersze, zawierają więcej tła.
Na fotce (mak) jest przedstawiona płaska kompozycja, symetryczna, z tłem u dołu. Faktura płatków mi się podoba. Kompozycja jest bardzo wyważona, statyczna. Podpórka z zielonego tła jest zbyt mocna. Widziałbym raczej kompozycję bardziej dynamiczną. W rogach górnych spadek ostrości.
Na fotce drugiej (mak(1)) jest fajny pomysł - zestawienie bieli i czwerwieni. Troszkę to jest przytłoczone ciemnozielonym tłem.
Na fotce mak(2) zawiązek makóweczki kąpie sie w czerwonym świetle odbitym od płatków. Wolałbym ujęcie bardziej z boku, by zagłębienie kielicha była także pokazane przez geometrię, a nie tylko przez światło.
Fotka mak(3) najbardziej mi sie podoba. Jedyna fotka bez tła. Światło na pęczku pręcików dynamizuje ją. Wydaje mie się mocno wyostrzona.
Pzdr, TJ
Tadeusz Jankowski - 13-08-08 11:52
Wstawiam jeszcze 3 wariacje makowe. Do rzucenia okiem. Najbardziej podoba mi się trzecia - CM9, następnie druga - CM8, najmniej pierwsza - CM7. Pzdr, TJ
Peniek242 - 14-08-08 01:31
Tadeusz co prawda nie łamie regulaminu ale czekamy na kolejne dzieła...
Tadeusz Jankowski - 14-08-08 08:57
Cytat:
Tadeusz co prawda nie łamie regulaminu ale czekamy na kolejne dzieła...
Peniek242, Słowo "czekamy" sugeruje. że zwracasz się do mnie w imieniu jakiejś grupy, społeczności? Jakiej? Forumowej chyba, ponieważ wzmiankujesz o nie łamaniu regulaminu. Może sprecyzujesz? Pzdr, TJ
rocco - 14-08-08 10:12
Cytat:
Tadeusz co prawda nie łamie regulaminu ale czekamy na kolejne dzieła...
Peniek242 raczej nie pisze w moim imieniu. Kolego Peniek242, Twoja uwaga też zapewnie nie łamie regulaminu ale jest zwyklym OT w wątku Tadeusza i wydaje się być co najmniej nieelegancka. Z mojej strony EOT.
Mirek54 - 14-08-08 10:30
A moze to tak mialo byc
Tadeusz,co prawda nie łamie regulaminu ale czekamy na kolejne dzieła...
Tadeusz co prawda nie łamie regulaminu,ale czekamy na kolejne dzieła...
Tadeusz,co prawda nie łamie regulaminu,ale czekamy na kolejne dzieła...
Tadeusz co prawda,nie łamie regulaminu,ale czekamy na kolejne dzieła...
Tadeusz,co prawda nie łamie regulaminu,ale-czekamy na kolejne dzieła...
Karol - 14-08-08 10:53
CM1, CM2, CM3 - te makowe wariacje, pomijając różnice motywu i kadru pokazują jak nawet drobne niuanse w oświetleniu potrafią zmienić efekt, który widać na zdjęciu. CM4, CM5, CM6 to już głównie zabawa kadrem w podobnym oświetleniu. Podobnie CM7, CM8 - pokazują w jak różny sposób można spojrzeć na fotografowany obiekt. Gdybym z makowych zdjęć miał wybrać jedno postawiłbym na CM6 - festiwal form i kolorów zawarty zaledwie w jednym kwiatku maku - widziałbym jednak to zdjęcie nieco jaśniej i może ze zdjęciem ciepłej dominanty. Lubię ten wątek - z pewnością wyróżnia się wśród innych na Forum. Próżno tu szukać jakiś krzykliwych, sensacyjnych motywów, czy zdjęć z miejsc ogólnie uważanych za atrakcyjne, będących przedmiotem powszechnych zachwytów. Ja traktuje zdjęcia tu zawarte jako studium różnych subtelności barw, form itp., dostępnych każdemu, nawet po wyjściu na balkon, jednak często tego nie dostrzegamy...
Tadeusz Jankowski - 24-09-08 10:16
Dziękuję wszystkim za zabranie głosu.
*****, OK
Ktotek, Doskonała analiza. Miodzik na moje zwoje mózgowe. Widzę wspólnotę postrzegania świata.
Wklejam jeszcze trzy fotki z serii makowej na pożegnanie lata. Do pogapienia się.
helmuth - 24-09-08 11:11
Jestem pod wrażeniem! :) W jednym z poprzednich postów napisałeś
Cytat:
Helmuth, to sa naturalne kolory maków. Maki ogrodowe nie są czerwone, jak te na Monte Cassino. Są np. purpurowe z białymi cętkami, białe z fioletowymi cętkami.
Mnie zawsze (nigdy nie sprawdziłem jakie są w rzeczywistości :)) maki na Monte Cassino, kojarzyły się z tymi polnymi. Nigdy nie przypuszczałem, że te ogrodowe, mogą tak dalece różnić się od moich wyobrażeń :) Szczególnie CM8!
wanilia - 25-09-08 18:10
Bardzo podoba mi się CM4, ciekawe spojrzenie. Widziałabym go troszkę więcej od dołu, minimalnie, tak, żeby jeszcze kawałeczek łodygi pokazać. Pasowałaby mi tu taka lekko nostalgiczna stylizacja. Troszkę retro. Nie umiem słowami opisać. Bardzo na tak Pozdrawiam :)
Tadeusz Jankowski - 21-10-08 08:51
Helmut, Wanilia, dzękuję za zabranie głosu.
Wanilia, Twoja propozycja nostalgicznej interpretacji fotki (po odpowiedniej obróbce) jest inspirująca.
Wklejam dwa ujęcia jesiennej róży. Do pogapienia się. Jeśli ktoś miałby jakieś zdanie, co do światła, to mile widziane.
wujek.samo.h - 21-10-08 09:38
Jak zwykle precyzja wypowiedzi przekłada się na precyzję w wykonania. W przypadku pierwszej róży drażni mnie szare tło, za to druga jest dobra.
Tadeusz Jankowski - 21-10-08 10:10
Doklejam jeszcze jedną jesienną różę, tym razem w plenerze. Troszeczkę z prawej strony tlo za jasne, agresywne, szczególnie żółć, ale myślę, że różyczka się nie poddaje - dominuje. Troszeczkę przesycona, na mdłym monitorze edytowałem fotkę.
black_bird - 31-03-09 10:49
nie panujesz nad swiatłem
Tadeusz Jankowski - 31-03-09 15:01
Cytat:
nie panujesz nad swiatłem
A konkretnie? Pzdr, TJ
black_bird - 31-03-09 16:32
nie wyczekujesz lub nie dbasz u ustawienie swiateł na obiekcie, w naturze wyczekuje sie chwili ....zeby np. zagrała ladnie kontra, poblask na lodygach itp.
Wiejo - 31-03-09 21:25
Zdjęcie robione pod swiatło z dodatkowym doświetleniem być może przez odbicie. Misterna tkanka kwiatostanu pięknie pokazana co przekłada się na bardzo subtelny odbiór. Być może ogólny efekt troche psuje jaskrawo jasne tło oddajac dosłowność kwiatu. Ciemne zwiększyło by ciekawość ale to i tak jest kwestią własnego spojrzenia.
Tadeusz Jankowski - 01-04-09 08:11
Wiejo,
Jak bys czytał moje myśli - zdjęcie pod światło, użyłkowanie płatków rozcieńczone w świetle przeciwnym. Podzielam Twoje zdanie, że jest zbyt jaskrawo, szczególnie na monitorach LCD o dużym kontraście. Jest to problem opanowania dużej rozpiętości tonalnej.
Black_bird,
Ładne poletko maków.
Pzdr, TJ
Tadeusz Jankowski - 27-04-09 09:20
Wklejam 3 fotki kwiatow wiosennych. Walczyłem ze światłem. Nie wygrałem. Usiłowałem zremisować. Walczyłem z banałem, ściągneło mnie blisko do albumówek. Walczyłem z tłem. Wyszło nijakie. Do tego doczepił się szum (widoczny wyraźnie na monitorach LCD). Czy ja jestem minister Anna F.? Ale myślę, że warto rzucić okiem. Pzdr, TJ
kasprzyk - 27-04-09 22:16
Ostatnie i pierwsze podoba mi się najbardziej. Walczyłeś ze światłem powiadasz, a ono wyszło na prawdę ciepło i sympatycznie. Bardzo ładny tulipan 2. pzdr
Ramzes_II - 27-04-09 22:38
Ostatnie 3 zdjęcia bardzo mi sie podobają - swiatło własnie Ci slicznie zagrało.
Tadeusz Jankowski - 30-04-09 09:53
Kasprzyk, Ramzes_II,
Dziękuję za opinię o świetle. Bardzo cenna rzecz.
Wklejam trzy foteczki. Pierwsze dwie są moim zdaniem banalniejsze od powyższych - mają charakter prawie albumowy w sensie sprawozdawczym, prezentacji wizerunku a trzecia jest być może chybiona. Przez to, że motyw stał się płaski, fotka nabrała plakatowości, brak jakiejkolwiek perspektywy przesuwa odbiór fotki wyłącznie w stronę kompozycji, a tu można mieć wiele zastrzerżeń. Poza tym chyba zbyt duża doza abstrakcji. Jest to tulipan prześwietlony, dlatego wygląda na nieostry. Zauważyłem, że zwykle kwiatki prześwietlone sa bardzo atrakcyjne dla oka, a niestety nie dla obiektywu - wyglądają jak fotki z chybioną ostrością. Jakaś dyfuzja światła, czy cóś? Tul 6 i Tul 7, to ten sam kwiat. Różne kolory pochodzą od różnego oświetlenia.
Wiejo - 30-04-09 20:37
Na zdjęciu tulipan 1 i 2 w pełni zagrało światełko wydobywając fakturę płatków tych pięknych kwiatów. Osobiście bardziej do mnie przemawia pierwsze które oglądając mam większe poczucie piękna. Dowiosłeś, że nie tylko światło ale i kształt potrafi wciągnąć jak na zdjęciu tul7, gdzie kielich kwiatu jest jakby osadzony na nie wiem czemu na wdzięcznej w swej formie łabędziej szyi.
Tadeusz Jankowski - 05-05-09 08:42
Wiejo, Dziękuję za komentarz, cieszę się, że zwróciłeś uwagę na tulipanek z łabędzią szyją i że przemówiły kształty do Ciebie.
Mieszko 634, Rozumiem, że podpisujesz się pod ideą doskonalenia umiejętności fotografowania w warunkach zastanych, przy pomocy tego, co ma przeciętny amator do dyspozycji. Cieszę się.
Wklejam następne 3 fotki. Na pierwszej bukiet tulipanów w wazonie. Kwiaty tworzą wachlarzyk, lekko pochylony wazon, aby fotka nie była nadmiernie statyczna. Trochę balans bieli jest niespójny, bowiem w świetle bocznym za dużo jest błękitu. Dwie następne fotki, to kontynuacja fotki trzeciej z poprzedniego postu, z położeniem większego nacisku na ostrość. Są to próby ujęcia tulipanowego sedna.
Tadeusz Jankowski - 11-05-09 08:57
Wklejam fotkę tulipanową, kolejną wariację wnętrza kielicha. Mimo, że jest to zdjęcie przedstawiające głęboki kielich, to dzięki dużej głębi ostrości kompozycja wydaje się płaska. Fotkę wykonałem, ponieważ spodobało mi sie zestawienie kolorów - głęboka czerń słupków, chłodny niebieski środkowej rozety oraz gradientowe przejście poprzez fiolety w krwistą czerwień płatków. Pzdr, TJ
wanilia - 11-05-09 22:27
Kolorystyka ostatniego tulipana rzeczywiście ciekawa, szkoda, że brakuje jednego pręcika (tak mi się wydaje):) Dużo lepszy efekt niż dwa poprzednie tulipanowe wnętrza. Pozdrawiam:grin:
kasprzyk - 11-05-09 23:24
Ostatnie najbardziej wpada w oko. pzdr
Tadeusz Jankowski - 11-06-09 22:35
Wanilia, Kasprzyk, dziękuję za odniesienie się. Na ostatnim fiolet jest zywy i skojarzony z czernią słupków. Jeden słupek się wygł w górę i psuje symetrię zdjęcia
Wklejam 2 fotki, niby martwe natury, ale to zbyt pompatyczne słowa. Są to moje próby, ćwiczenia ze światłem i formą. Dość niechlujne technicznie. A może to tylko fotografie jedzenia? Zamieszczam, aby zachęcić innych, przede wszystkim początkujących, do takiego domowego focenia. Może ktoś się odnajdzie w tego typu foceniu. To bym sobie poczytywał za pozytywny wkład do tego fotoforum. Do rzucenia okiem. Pzdr, TJ
helmuth - 11-06-09 23:36
Cytat:
... ciekawa, szkoda, że brakuje jednego pręcika (tak mi się wydaje):)
Nie brakuje, on jest, tylko sterczy do góry i dlatego go trudniej dojrzeć. Faktycznie, spośród pozostałych kielichów, zdjęcie wyróżnia się kolorystyką.
Tadeusz Jankowski - 17-06-09 19:47
Przepraszam, że to w tym wątku, nie chciałem dla jednej fotki zakładać nowego. Będąc (młodą lekarką)... na weselu postanowiłem sfocić zawodowców (fotografów ślubnych) w akcji. Zarejestrowałem ich moją małpką. Fotka była bardzo trudna - bardzo mało czasu na przystawienie się do sceny, olbrzymie kontrasty, biały welon i czarne ubrania fociarzy - aparat wariował z ekspozycją, łapał uparcie ostrość na najjaśniejsze, najbardziej kontrastowe miejsca w kadrze, czyli okna za parą młodą, światło zastane mieszane - dzienne z dużych okien oraz sufitowe z żarówek chyba sodowych - o żółto-zielonej barwie, bardzo mało tego widu (światła) było - migawka 1/15 s, stąd lekkie poruszenie, nie chciałem używać flesza, bo odebrał by głębię, wrzuciłem na 1600 ISO, więc jest szum. Proszę zauważyć, jak z prawej strony jakiemuś amatorowi włączyła się lampka wspomagania AF - tak było ciemno. Niemniej jednak, kto ze specjalistów chciałby się obejrzeć, to może tutaj. Para młoda była chyba zatrzymana w ruchu i ustawiana lekko przez tych profi. Ten bliższy ma Nikona D300, ta dalsza - Nikona D90. Zdjęcie dedykuję początkującym z życzeniami, aby sie nie przejmowali szpilami krytykantów, tylko próbowali gdzie się da swoich sił. Ćwiczenie doskonali oraz pozwala szybciej znaleźć własną drogę. Kto nic nie robi, ten nie popełnia błędów. W najgorszym przypadku stworzą dokument - też dobra sprawa.
szklarz - 19-06-09 17:06
Humorystycznie to wygląda.
Tadeusz Jankowski - 19-06-09 20:56
Cytat:
Humorystycznie to wygląda.
Ciekawy odbiór. Co dokładnie rozwesela? Pzdr, TJ
wanilia - 19-06-09 21:43
Cytat:
Nie brakuje, on jest, tylko sterczy do góry .
To bardzo optymistyczne pozwolę sobie zauważyć :wink::grin:
Tadeusz Jankowski - 29-06-09 20:34
Wklejam 6 fotek z festynu gminnego na Kaszubach. Zdjecia typu socjalnego. Dla rzucenia okiem. To jest Polska powiatowo-gminna.
Festyn 5 Kaszebsko kapela. Ten instrument w środku, to "diabelsci skrzepce". Gość, który na nich gra (klepie pałeczka po nich) także był facecjonistą, mnóstwo dowcipów, także damsko-męskich, ale kulturalnie podanych. http://i93.photobucket.com/albums/l5...ewoFestyn5.jpg
Festyn 6. Kapela przygrywa, a widownia sie kiwa (gościu z lewej coś przyćmiony, albo nie ma poczucia rytmu) i podśpiewuje refrenik "Kaszebsci jezora, kaszebsci las, kaszebe wełajom nas", całkiem sympatycznie. http://i93.photobucket.com/albums/l5...ewoFestyn6.jpg
wanilia - 29-06-09 23:52
Fizjonomie za zdjęcia pierwszego wzbudziły mój uśmiech. Zwłaszcza fryzura pana po lewej mnie rozczuliła :):lol: sympatyczne:)
Tadeusz Jankowski - 30-06-09 11:31
Cytat:
Fizjonomie za zdjęcia pierwszego wzbudziły mój uśmiech. Zwłaszcza fryzura pana po lewej mnie rozczuliła :):lol: sympatyczne:)
To trio na pierwszej fotce jest łącznie chyba mocno 120-letnie. Gościu po lewej ma fryzurę trochę retro. Podobno są to aktorzy z teatru muzycznego w Gdyni (sa tam 2 teatry wystawiające sztuki śpiewane). Produkowali się na cały gwizdek, nie oszczedzali się, zgodnie z kontraktem - bez zbędnych przerw, bez protekcjonalnego zalecania się i pobłażliwego poklepywania po plecach publiczności podczas zapowiedzi - bałtroczykowania. To mi się podobało - zawodowstwo i solidność. Pzdr, TJ
Tadeusz Jankowski - 21-07-09 23:25
Do rzucenia okiem. Pzdr, TJ
wujek.samo.h - 21-07-09 23:56
Lubię takie światło. Świat wydaje się być "pozłocony". Piesek ożywia kadr. Dzięki czemu zdjęcie odróżnia się pozytywnie od innych podobnych ujęć.
kano - 22-07-09 04:00
Dyskusja nieco zboczyła z tematu. W ramach powrotu do źródła, czyli focenia kompaktem w domowych warunkach zamieszczę dwa zdjęcia wykonane C750: