Smerf Maruda - 10-01-06 21:40 The Solution
Cytat:
Another 17 days to go and you will learn everything about Olympus' new product. The so-called 'Solution' will be unveiled a month before the PMA 2006 starts.
Cały tekst
Ciekawe, co to może być... :-)
RasteR - 10-01-06 22:01
oby nie lustrzanka z EVF :?
RobertW3D - 10-01-06 22:04
Ja stawiam na E-XX :-) A na PMA bedzie BIG E :-D
A jak Wy myslicie ? :-)
Smerf Maruda - 10-01-06 22:08
Dwa aparaty?
W tak krótkim czasie?
Nie wiem.
Póki co brakuje jedynie średniej półki, jakiegoś E-xx.
Niemniej, następca E-1 też pewno do biznesplanu jest wpisany i wcześniej czy później się pojawi :-) Ale stawiam na E-xx.
RasteR - 10-01-06 22:12
a ja chciałbym żeby to było E-x bo byłoby o czym pomarzyć i byłoby na co ciułać hehehe
no i byle nie z EVF...
Andrzej100 - 10-01-06 22:16
Jak twierdzi oficjalny przedstawiciel Olympusa nie ma raczej nadziei na nastepcę E1 w 2006 r.
Pozdrawiam: Andrzej
Smerf Maruda - 10-01-06 22:25
Cytat:
no i byle nie z EVF...
Co to ten "EVF" i dlaczego jest niedobry?
andytown - 10-01-06 22:36
A ja czytałem taki tekst ze Oly musiał zastosowac wizjer EVF w nowej lustrzance (? czy to jest jeszcze lustrzanka?) by zmieścić ruchomy element OIS ... .panasonica w miejscu gdzie znajduję się lusterko... po ponoc jest z tym problem.. ? Taka opcja wydaje mi się prawdopodobna .. E-50 będzie konkurentem Sony R-1 i będzie miał stabilizacje od Panasonica
RasteR - 10-01-06 22:51
pytanie czy ten przedstawiciel Olympusa jest dobrze poinformowany - oby nie :?
ElectronicViewFinder - czyli wizjerek elektroniczny jak np w sony F717 i innych np. ultrazoomach
Andrzej100 - 10-01-06 23:30
Cytat:
pytanie czy ten przedstawiciel Olympusa jest dobrze poinformowany - oby nie :?
ElectronicViewFinder - czyli wizjerek elektroniczny jak np w sony F717 i innych np. ultrazoomach
Ja tez chcialbym, aby sie mylił, ale On chyba wie co mówi.
Podrawiam: Andrzej
blady - 10-01-06 23:46
dlaczego nie EVF? EVF to bardzo fajny gadzet, przy zastosowaniu wysokiej jakości LCD na którym coś będzie widać, to zawsze dodatkowa funkcjonalność dla aparatu.
Nie wiem dlaczego Raster tak lobbujesz przeciwko EVF.
Dlaczego lgrabun piszesz, że E-xx to średnia półka? Wydawało mi się, że średnia półka w lustrzankach to e-300/500. Natomiast E-xx to oddzielna klasa, jak R1 czy Samsung 815.
Też jestem bardzo ciekawy co Olympus wprowadzi. Dziwne by było, gdyby Olympus pomimo zapowiadanej koncentracji działań w segmencie lustrzanek, wprowadził coś, co nie byłoby do końca lustrzanką cyfrową. Ale polityka firmy zawsze może ulec zmianie więc można wszystkiego się spodziewać.
RasteR - 10-01-06 23:57
blady
na EVF nie ustawisz focusa... ma opóźnienia... ogólnie to (dla mnie oczywiście) syfix pierwsza klasa... Miałem F717 z EVF, miałem też Olka 750 z EVF i EVF mówię zdecydowane NIE. No... chyba, że bedzie jakiś kosmicznie wypasiony i nie będzie miał wad dotychczasowych znanych mi EVF...
ufff... ale tego EVF...
Generalnie lustrzanka marzyła mi się między innymi własnie ze względu na to, że nie ma EVF ::
blady - 11-01-06 00:00
a mi się marzy się lustrzanka z odchylanem EVF, bez wad dla EVF o których wspomniałeś Raster, i jeszcze dodatkowo z normalnym wizjerem, większym niż w e-500 :-)
RasteR - 11-01-06 00:06
dzisiaj w studio foto u mnie w agencji zaglądałem do takiej kodakowskiej lustrzałki z FF. Dżizas!!! ale miała gigantyczny celownik!!! Jezusie... aż mi przykro było zajrzeć potem do mojego E500 (a akurat go na szyi miałem) :)
blady - 11-01-06 00:11
Raster, niestety, nowy e-jakiśnumer musi mieć większą patrzałkę. Nie zmienia to mojego położenia, ale zawsze będzie to jakaś opcja. Dobrze, że w E-500 punkt łapania AF miga na czerwono, bo tak to już całkiem by nie było wiadomo na czym ostrzy :wink:
RasteR - 11-01-06 00:15
kurde nie wiem czy większa patrzałka przy matrycy o tym rozmiarze jest możliwa...
podobno jedynie szklany pryzmat może ja nieco powiększyć ale nie znam się więc tylko powtarzam co usłyszałem gdzieś kiedyś.
Ja po wieczorze prób i błędów (i wypaczeń hehe) wreszcie ustawiłem odpowiednio dioptrie celownika i już teraz mogę ostrzyć ręcznie obiektywem od zenka. Ale przed ustawieniem dioptrii należało o tym zapomnieć. A wydawało mi się, że mam dobrze te zakichane dioptrie ustawione - aż do momentu kiedy zobaczyłem fotki na ekranie :)
blady - 11-01-06 00:26
Oczywiście, że większa patrzałka jest możliwa - patrz E-1 :wink:
RobertW3D - 11-01-06 06:55
Cytat:
kurde nie wiem czy większa patrzałka przy matrycy o tym rozmiarze jest możliwa...
podobno jedynie szklany pryzmat może ja nieco powiększyć ale nie znam się więc tylko powtarzam co usłyszałem gdzieś kiedyś.
Wizjer powiększa to co widzisz przez obiektyw, a nie to co widzi matryca :-) Przez E-1 nie patrzyłem, więc przynajmniej na razie mistrzowski wizjer to ten od 7D :-) A co do EVF, to mam podobne zdanie jak RasteR - miałem to coś już kiedyś i nie chciałbym tego znowu zobaczyć w moim aparacie. Wprawdzie od tamtego czasu EVFki i tak się sporo poprawiły (FZ20 na przykład powiększa obraz przy manualnym ostrzeniu), ale dalej to nie jest to co optyczny wizjer - osobiście jestem w stanie zrezygnować z OIS dla niego :-) Na szczęście ja przesiadłem się na 500kę z Zenita TTL, który nie dość, że ma tak samo mały wizjer, to jeszcze pokrywa tylko 60% kadru, więc dla mnie nie jest tak uciążliwy - ostrzyć w MF się da całkiem całkiem ;-) Poza tym "problem" Solution mnie nie dotyczy - po zakupie E-500 mam "spokój" z zakupami aparatów na następnych wiele wiele lat ... :-)
Pozdr. Robert
KaarooL - 11-01-06 07:54
1. ciekawe czym tym razem zaskoczą puszczając swoje "solution", mam nadzieję że nie będzie EVF, bo to wizjerek pokazujący czas przeszły. nie traficie idealnie w moment używając EVF, no chyba że fuksem. też miałem 2 maszyny z EVF i wystarczająco naoglądałem się "przeszłości".
2. nie wiem czy OLKA stać na niewypuszczenie następcy E-1 w 2006 roku. po kiego grzyba te wszystkie zajebiste i jasne obiektywy, skoro zawodowiec nie zaakceptuje szumów generowanych przez obecne maszyny.
nie jestem fanem marki C, ale przypadkiem obejrzałem kilka fotek full size z konferencji robionych staruszkiem 10d - szum o działkę niższy niż ten z E-1 (ale za to ostrość nieco gorsza w odniesieniu do E-1, w narożnikach jatka...). na nośniku były też fotki z 1d mkII - tych już nie będę komentował bo by się nam smutno zrobiło.
nowy sprzęt powinien mieć - bez łaski - 8 MPIX a do tego niemal czyste ISO 800 i dobre ISO 1600, bez tego te wszystkie obiektywy F:2.0 można sobie... na ścianie powiesić, o ile kogoś stać na taką strzelbę.
RobertW3D:
cyfra to nie analog, którego można katować wiele lat, kolejny model kupisz szybciej, niż myślisz... 2-3 latka max.
P - 11-01-06 09:35
Cytat:
nowy sprzęt powinien mieć - bez łaski - 8 MPIX a do tego niemal czyste ISO 800 i dobre ISO 1600, bez tego te wszystkie obiektywy F:2.0 można sobie... na ścianie powiesić, o ile kogoś stać na taką strzelbę
100% poparcia. Inaczej nikt po to nie sięgnie mając obok 5D, D200, albo ich następców... Zgadzam się też z niektórymi kolegami, że EVF to IMHO nie najlepszy pomysł, żeby nie powiedzieć katastrofa... :|
fotomic - 11-01-06 09:42
Cytat:
Cytat:
RasteR - 11-01-06 09:45
blady z tego co słyszałem E1 też nie ma dużej patrzałki...
A jeśli chodzi o stosunek wielkości matrycy do wielkości wizjera - to wydaje mi się, że skoro jest to system dostosowany do wielkości matrycy to i przekątna "okienka" przez które wpada światło jest mniejsza i dlatego zbyt dużej patrzałki to oni raczej nigdy nie zrobią.
P - 11-01-06 09:59
Cytat:
... z tego co słyszałem E1 też nie ma dużej patrzałki...
Sam się przekonaj :) . Powszechnie za wzór uważa się Minoltę 7D. Onegdaj kolega Nimnul podlinkował porównanie obu: http://www.cyberfoto.pl/viewtopic.php?t=28918 Cytuję fragment dotczący wizjera: Jasność w obu aparatach jest porównywalna, ale pod względem rozmiaru wygrywa ten z Minolty 7D. Jakość obu wizjerów jest bardzo dobra i porównywalna (oparte są na szklanych pryzmatach).
robin102 - 11-01-06 11:06
Zobaczycie ,że znów zawalą sprawę i wsadzą matrycę kodaka, no i nie pozostawią zawodowcom wyboru . Kupią C. lub N. Ach te niedorobione maryce kodżaka !!! Zamówili by u jakiegoś prawdziwego producenta półprzewodników.
blady - 11-01-06 11:43
Jakby nowe rozwiązanie olka miało patrzałkę jak w E-1, to byłoby cacy.
Cytat:
nie wiem czy OLKA stać na niewypuszczenie następcy E-1 w 2006 roku
- dokładnie - nic dodać nic ująć. Jak firma chce istnieć w większej świadomości niż rozwiązanie budżetowe z akceptowalną jakością w zastosowaniach amatorskich, to musi coś wypuścić lepszego.
Ja nie jestem przeciwny EVF pod warunkiem, że będzie to alternatywa do analogowego wizjera.
pozdrawiam
pol7 - 11-01-06 11:54
z tego co zrozumialem to ma to byc e330 a wiec wariacja na temat 300 i w tym przypadku nie przejmowalbym sie elektronicznym wizjerem nie zdziwilbym sie tez gdyby taki aparat spotkal sie duzym zainteresowaniem rynku nie jest to zadne profi ale sprawia takie wrazenie a ludzie to lubia swietna wymienna optyka mozliwosci hybrydy (filmy byc moze z dzwiekiem obracany wyswietlacz - swoja droga niezla alternatywa dla celownika katowego ktory jest duzy nieporeczny duzo kosztuje pasuje tylko do e1) a wszystko za rozsadna cene bo nie sadze zeby mialo to kosztowac wiecej niz 300 czy 500 na nastepce e1 i jakies e-xx jeszcze przyjdzie czas mi sie nie spieszy kupujac e1 wiedzialem ze przez najblizsze 5 lat bede rozbudowywal system a potem sie zobaczy pzdr.
blady - 11-01-06 12:10
:) Pol7, ja z tego samego powodu nie kupiłem E-1... też mi się nie spieszy i poczekam na następce E-1 - tylko mam zamiar czekać trochę krócej.
Smerf Maruda - 11-01-06 18:15
Cytat:
blady z tego co słyszałem E1 też nie ma dużej patrzałki...
Wizjer jest ogromny. Gwoli sprostowania.
Smerf Maruda - 11-01-06 18:18
I jeszcze w tym temacie, bo zadałem to pytanie na dpreview również.
obstawiam rowniez mozliwosc ruchomego wizjera optycznego w zakresie 90 stopni ;) stabilizacja lub cos calkiem nowego jak np kadrowanie przez LCD (nawet ruchome) przy optycznym wizjerze :twisted: wkoncu olek jest znany z fajnych gadzetow np. SSWF :P
Moog - 13-01-06 09:38
;) 26 stycznia będzie oficjalna wiadomość na temat nowego modelu ale nie będzie to ani następca e-300/500 ani E-1 :wink:
cra3y - 15-01-06 23:54 nowe patenty Olego i nie tylko
to ja Wam dam mala zagwozdke :)
co prawda nie kodak, ale ccd od sonego - oba porownywane aparaty posiadaja ten sam sensor (co jest napisane na samym dole tej strony. warto obejrzec nastepne strony (testy przy iso400).
warto pamietac, ze ccd to 1/3 czy 1/2 tego co sklada sie na wynik, czyli zdjecie (duzo popsuc moze elektronika "czytajaca" ccd oraz koncowa obrobka zdjecia w aparacie np.: zbyt mocne odszumianie)