Smerf Maruda - 13-11-08 19:51 Sony się reklamuje
W "Przekroju".
Dają porównanie zdjęć robionych kompaktem i lustrzanką (mniejsza głębia, możliwość korzystania z jasnej optyki, mniej upakowane piksele => mniejsze szumy, sprawność AF itp.). Na końcu zaś jest podsumowanie:
Wbrew pozorom nie chodzi tu o możliwości finansowe, ale o bogatą wyobraźnię i chęć tworzenia rzeczy wyjątkowych i niepowtarzalnych. Osoba fotografująca lustrzanką zwraca na siebie uwagę otoczenia. Lustrzanka, zwłaszcza z założonym dużym teleobiektywem, takim jak Sony 70-200/2,8 SSM, budzi szacunek, bowiem sugeruje wyższy poziom wtajemniczenia. Osoba z lustrzanką jest postrzegana jako prawdziwy fotograf. Bądź jednym z nich!
To jest marketing, nie?
rafrog - 13-11-08 19:53
Autor tego textu ma chyba jakieś kompleksy ;)
Smerf Maruda - 13-11-08 19:57
Cytat:
Autor tego textu ma chyba jakieś kompleksy ;)
Zapewniam Cię, że nie ma kompleksów i tekst popełnił w pełni świadomie i z premedytacją. Niestety!
fotomic - 13-11-08 20:00
Mój nauczyciel i przewodnik...
Smerf Maruda - 13-11-08 20:02
Cytat:
Mój nauczyciel i przewodnik...
Mów, chłopcze, co poczyniłeś, by stać się jednym z nich? (z nas?)
rafrog - 13-11-08 20:02
a kto to taki?
Smerf Maruda - 13-11-08 20:03
Cytat:
a kto to taki?
Jakiś specjalista od wciskania kitu.
fotomic - 13-11-08 20:05
Cytat:
Jakiś specjalista od wciskania kitu.
właśnie, od takich trzeba się uczyć, jak oni to robią płynnie, lekko, z finezją, cudowne... rispekt, chciałbym brać u niego korepetycje.
Cytat:
Mów, chłopcze, co poczyniłeś, by stać się jednym z nich? (z nas?)
no właśnie - troche mi brakuje
Smerf skąd wiedziałeś :cool:
Daniello - 13-11-08 20:09
Cytat:
Wbrew pozorom...
Litości... nie potrafię tego skomentować nawet...
MicSzu - 13-11-08 20:16
Ale jaja xD gosc jest niezły..:P to sie nazywa dobra reklama drogiego szkła jakim jest 70-200 sonego:)
pledwon - 13-11-08 20:31
Kurcze muszę kupić jakieś duże tele ;) No i system zmienić bo najwięcej Mpixli ma Sony to też A900 jest najlepszą puszką FF na rynku ;) Buhahahha
qbic - 13-11-08 20:39
Cytat:
Lustrzanka, zwłaszcza z założonym dużym teleobiektywem, takim jak Sony 70-200/2,8 SSM, budzi szacunek, bowiem sugeruje wyższy poziom wtajemniczenia. Osoba z lustrzanką jest postrzegana jako prawdziwy fotograf. Bądź jednym z nich!
To mi przypomina syndrom czerwonego ferrari (taka wersja dla ubogich). W sumie troche szkoda ze w tak idiotyczny sposób się reklamują - przez to będę mieć poważną odrazę do sony.
diabolique - 13-11-08 20:45
Już tak nie biadolcie...
qbic - 13-11-08 20:48
Nawet jak kefir ma idiotyczna reklamę to sprytnie go omijam....
a_wykrota - 13-11-08 20:55
Cały agresywny marketing Sony. Byłem na paru szkoleniach, akurat odnośnie Sony Vaio... tam to dopiero wodę z mózgu człowieka robią:) Psychologia reklamy w jednym paluszku... Postawią w paru supermarketach (M nie dla J i innych na S...) promotorów i będzie Alfa się sprzedawać na święta. Niestety taki teraz rynek mamy.
Bo. - 13-11-08 21:00
szkoda, to gdy się kasy nie zarabia :-)
mariush - 13-11-08 21:13
90& lustrzanko-forumowiczów z naszego forum to osoby, którym lustrzanka jest zupełnie niepotrzebna (w sensie fotograficznym); to osoby fotografująca lustrzanką, zwracające na siebie uwagę otoczenia. Lustrzanka, zwłaszcza z założonym dużym teleobiektywem, budzi szacunek, bowiem sugeruje wyższy poziom wtajemniczenia. Osoba z lustrzanką jest postrzegana jako prawdziwy fotograf.
Nieprawda? :-) A po co ludzie kupują E-3, skoro za połowę ceny moga miec podobne możliwości (matryca) w E-510? Po co im pancerny korpus skoro nigdy nie użyją jego reporterskich cech "w akcji"? Itd. Marketing :-)
Smerf Maruda - 13-11-08 21:14
O, Mariusz, czuję, że się krew poleje.
;-)
Daniello - 13-11-08 21:16
To prawda, ale nikt nigdy nie mówił o tym głośno :]
Sergiuszone - 13-11-08 21:19
Ale większość i tak woli mieć długi niż... krótki :grin:
Smerf Maruda - 13-11-08 21:21
Cytat:
Ale większość i tak woli mieć długi niż... krótki :grin:
Grubość się liczy, tfu, rozmiar filtra.
diabolique - 13-11-08 21:24
Cytat:
90& lustrzanko-forumowiczów z naszego forum to osoby, którym lustrzanka jest zupełnie niepotrzebna
Normalnie puściłeś bąka w towarzystwie :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Sergiuszone - 13-11-08 21:31
Cytat:
Grubość się liczy, tfu, rozmiar filtra.
Czyli firury?
Wesoły Miś - 13-11-08 21:31
10% ma E-3 46% ma E-510 lub E-520
Większa część tych z E-3 podejrzewam, że nie dla pancerności, a dla AF i wizjera. I pewnie te cechy korpusu wykorzystują. Teraz by brali E-30. A że wielu z tych z E-510/E-520 nie potrzebuje lustrzanki... na Forum osoby szukające porządnego zaawansowanego kompaktu namawiane są na tanią lustrzankę, to nie ma się co dziwić. Taka moda. Są łatwo dostępne i niedrogie (również w eksploatacji względem analoga), że każdemu amatorowi-pstrykaczowi wciska się lustro. A nuż zechce mu się dokupić obiektyw, czy lampę, bo chce lepsze zdjęcia robić:wink: I interes się kręci.
qbic - 13-11-08 21:34
Cytat:
[/I]Nieprawda? :-) A po co ludzie kupują E-3, skoro za połowę ceny moga miec podobne możliwości (matryca) w E-510? Po co im pancerny korpus skoro nigdy nie użyją jego reporterskich cech "w akcji"? Itd. Marketing :-)
Nie - komfort, tak jak nie potrzebuje łózka z materacem można spać na deskach.
marecki - 13-11-08 21:36
Cytat:
Nie - komfort, tak jak nie potrzebuje łózka z materacem można spać na deskach.
Dokładnie, za komfort ludzie są skłonni sporo dopłacić. Ja też zacząłem się zastanawiać nad e-3 ze względu na większą wygodę tego body. Jak ktoś ma kaskę to dlaczego nie kupić?
Sergiuszone - 13-11-08 21:41
Ale tu nie o korpus się rozchodzi a o powagę jaką wzbudza się dzięki posiadanej długości czy tam grubości. Tu nie chodzi o komfort tylko o wygląd. Jak kto ma długi to i ma kaskę pewnie.
zibi1303 - 13-11-08 21:44
Cytat:
Normalnie puściłeś bąka w towarzystwie :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Alakin jak zwykle trafiasz w dychę....:mrgreen:.... ups chyba się wycofam bo zaleciało...:esystem:
marecki - 13-11-08 21:50
Cytat:
Ale tu nie o korpus się rozchodzi a o powagę jaką wzbudza się dzięki posiadanej długości czy tam grubości. Tu nie chodzi o komfort tylko o wygląd. Jak kto ma długi to i ma kaskę pewnie.
Ale przecież to prawda. Jeden z forumowiczów na zlocie w Kaziku mówił jaka to różnica stanąć ze sprzętem wyglądającym na profesjonalny przed klientami. Nie pamiętam dokładnie jak to nazwał ale coś w stylu "nogi drżały". Przy poprzednim sprzęcie tego efektu nie było. Sam ostatnio zostałem nie wpuszczony z e330 na koncert bo rzekomo miałem "profesjonalny" aparat zdaniem kolesi na wejściu. Kilkaset osób pstrykało małpkami ale mnie bez flasha nie wpuścili.
mariush - 13-11-08 22:04
Cytat:
Dokładnie, za komfort ludzie są skłonni sporo dopłacić. Ja też zacząłem się zastanawiać nad e-3 ze względu na większą wygodę tego body.
Spędzasz 8 godzin dziennie z aparatem w garści że ta wygoda jest taka ważna? ;-)
Marketing i związane z nim (kierowane przez niego?) emocje, możliwość zaspokojenia potrzeb wyższego rzędu: poczucia prestiżu, przynależności społecznej (po to m.in. fora istnieją), komfortu psychicznego, itd. To wszystko kieruje zakupami produktów luksusowych (a takim produktem dla 90% forumowiczów jest aparat). Nieistotne czy to Sony, Olek, Nikon czy Canon. W tekście Smerfa autor po prostu wywalił kawę na ławę, zazwyczaj robi sie to w sposób bardziej subtelny (np. wmawiając ludziom, że E-3 to aparat profesjonalny lub tworząc legendy wokół jakości eLek czy Leiki). :-)
Sergiuszone - 13-11-08 22:23
Alakin to jakoś tak ładnie i obrazowo ujął... A ty znów... fe
black_bird - 13-11-08 23:00
eee - nic nowego, takie teksty mój ojciec wygłaszał już w podstawówce ..;)
geo - 13-11-08 23:11
a ja jeszcze nigdy żadnej osłonki przeciwsłonecznej nie załozyłem, a bym miał dłuższego...lensa. Marketing sony objawił sie na ostatnim szkoleniu z projektów. Poznałem jakąś panią która ma wprowadzać jakiś nowy projekt z Orange. Wsponinała o A900 i wogóle o alfach że w tym roku więcej sprzedali niż Canon i Nikon, A900 to nowa jakość w lustrzankach, generalnie nawet nie wiedziała ze dla sony przelicznik ogniskowej do 35 mm to 1,5x a ona sie upierała że 1,6x. Ale ogólnie wygadana była , taka amerykancka..
Darekw1967 - 13-11-08 23:17
Cytat:
Spędzasz 8 godzin dziennie z aparatem w garści że ta wygoda jest taka ważna? ;-)
Marketing i związane z nim (kierowane przez niego?) emocje, możliwość zaspokojenia potrzeb wyższego rzędu: poczucia prestiżu, przynależności społecznej (po to m.in. fora istnieją), komfortu psychicznego, itd. To wszystko kieruje zakupami produktów luksusowych (a takim produktem dla 90% forumowiczów jest aparat). Nieistotne czy to Sony, Olek, Nikon czy Canon. W tekście Smerfa autor po prostu wywalił kawę na ławę, zazwyczaj robi sie to w sposób bardziej subtelny (np. wmawiając ludziom, że E-3 to aparat profesjonalny lub tworząc legendy wokół jakości eLek czy Leiki). :-)
Mam takie same poglady.
A system olka podoba mi sie ze wzgledu na male gabaryty E-410-tki a nie wiem co stoi na przeszkodzie zrobic z tego szybszy sprzet i poprawic jego parametry bez dowalania krowiastych rozmiarow.
qbic - 13-11-08 23:26
Cytat:
nie wiem co stoi na przeszkodzie
Marketing. Wiele już mogli naprawić w FW ale użytkownicy zostali brzydko mówiąc olani.
elminho - 14-11-08 15:07
cholera, to ja się wstydzę wyjść z dużym aparatem na ulicę, coby se nikt nie pomyślał że szpanuję. Jak sobie pomyślę ile przez to mi zdjęć uciekło... na pewno więcej niż przez brak szybkiego af
Karol - 14-11-08 16:13
Cytat:
W "Przekroju". Osoba fotografująca lustrzanką zwraca na siebie uwagę otoczenia. Lustrzanka, zwłaszcza z założonym dużym teleobiektywem, takim jak Sony 70-200/2,8 SSM, budzi szacunek, bowiem sugeruje wyższy poziom wtajemniczenia. Osoba z lustrzanką jest postrzegana jako prawdziwy fotograf. Bądź jednym z nich!
Ten tekst mnie rozwalił. To normalne, że każda firma czesze kasę na bogatych amatorach (sam jestem amatorem, póki co nie bogatym ;-)) ale reklama Sony odwołuje się do najniższych instynktów i motywacji konsumenckich. Może jest w tym metoda na dobrą sprzedaż - żeby wyrabiać w ludziach potrzeby, których nie mają, sprzedawać lustrzanki gospodyniom domowym (nic im nie umniejszając) itd., ale jest to też dobry sposób na zepsucie wizerunku firmy u klientów bardziej świadomych. Z jednej strony pisze się o wyższym poziomie wtajemniczenia i szacunku a z drugiej robi się wiele żeby firma kojarzyła się z buractwem... Nawet super wypaśnym "testom" w Sieci trudno będzie zmienić taki wizerunek ;-)
andytown - 14-11-08 16:36
ostatnio przeczytałem raport ze sony zdobyło ok 13% rynku DSLR dzięki obniżkom cen, przy czym jest straty na sprzedaży wynosiły 20% - to się nazywa agresywny marketing
Udział OLKA w rynku w wyniku inwazji Sony niestety mocno się skurczył z ok 8% do 5%:( i zanotował stratę na sprzedaży ok 6%, dane za 1 półrocze 2008 r. (rynek światowy)
Lustrzanka, zwłaszcza z założonym dużym teleobiektywem, takim jak Sony 70-200/2,8 SSM, budzi szacunek, bowiem sugeruje wyższy poziom wtajemniczenia. Osoba z lustrzanką jest postrzegana jako prawdziwy fotograf. Bądź jednym z nich![/i]
A u nas micro 4/3 wprowadzają i gdzie tu logika ;) MY,MY ZAWSZE BEDZIEM ROBIĆ NA PRZEKÓR INNYM :)
epicure - 14-11-08 17:43
Z marketingowego punktu widzenia reklama jest strzałem w dziesiątkę. Podejrzewam, że większość ludzi podświadomie (lub świadomie, ale w tajemnicy) kieruje się właśnie takimi motywami w wyborze sprzętu - abstrahując już od tego, jakie robią zdjęcia, bo są wśród nich i bardzo dobrzy fotografowie. Sony przynajmniej nie jest obłudne.
mathu - 14-11-08 17:48
Lustrzanki Sony zaczynają mi się kojarzyć z blokersami paradującymi po ulicy w "profesjonalnych słuchawkach studyjnych" Philipsa za 50 zł.
Wieprz - 14-11-08 19:39
jest taki magazyn "LOGO" (OIDP). Podane na tacy co trzeba kupić żeby było fajowo. Na niczym sie nie trzeba znać. Oni ubiorą, podpowiedzą jaki otwieracz do piwa i jakie radio do samochodu. Nawet nie trzeba wcale czuć w winie żadnych bukietów, tanin i porzeczkowych nut bo można łatwo znaleźć artykuł, z którego szybko każdy dowie się co trzeba pić. Naprawdę polecam.
PS chyba wciąż nikt tam nie napisał o najprestiżowszych i najmarkowszych wyciorach do odbytu.
zulka - 15-11-08 12:05
Cytat:
jest taki magazyn "LOGO" (OIDP). Podane na tacy co trzeba kupić żeby było fajowo.
:lol::lol::lol::lol::lol:
wujek.samo.h - 15-11-08 12:39
Cytat:
W "Przekroju".
Osoba fotografująca lustrzanką zwraca na siebie uwagę otoczenia. Lustrzanka, zwłaszcza z założonym dużym teleobiektywem, takim jak Sony 70-200/2,8 SSM, budzi szacunek, bowiem sugeruje wyższy poziom wtajemniczenia. Osoba z lustrzanką jest postrzegana jako prawdziwy fotograf. Bądź jednym z nich!
Z tym akurat się zgodzę. Od kiedy 8 lat temu kupiłem Nikona F65, bądź co bądź, sprzęt o ograniczonych możliwościach, ludzie ciągle mi mówią że to "profesjonalny sprzęt,... wymienia się obiektywy co?".
Cytat:
[/I]Nieprawda? :-) A po co ludzie kupują E-3, skoro za połowę ceny moga miec podobne możliwości (matryca) w E-510? Po co im pancerny korpus skoro nigdy nie użyją jego reporterskich cech "w akcji"? Itd. Marketing :-)
Niemniej 11 krzyżowych punktów i bardziej drobnoziarnisty szum mogą się przydać.
Cytat:
ostatnio przeczytałem raport ze sony zdobyło ok 13% rynku DSLR dzięki obniżkom cen, przy czym jest straty na sprzedaży wynosiły 20% - to się nazywa agresywny marketing
Udział OLKA w rynku w wyniku inwazji Sony niestety mocno się skurczył z ok 8% do 5%:( i zanotował stratę na sprzedaży ok 6%, dane za 1 półrocze 2008 r. (rynek światowy)
A co z Pentaxem? Firma jakby nie patrzeć z tradycjami. A i obiektywy z lat 70tych można podpiąć pod nowoczesne puszki. A odzew rynku niewielki. Bardzo prawdopodobne, że mniejszy niż w przypadku Olympusa. I co? System upada? Nie sądzę.
Nie ma się co czarować. Nikon i Canon mają swój udział w rynku na co pracowali przez lata. I Olympus też będzie miał swój udział tak długo aż będzie na sektorze foto zarabiał.
Sony stara się wbić w czołówkę producentów foto. Jak na razie chyba średnio mu to wychodzi (głównie jeśli chodzi o świat FF). Do tego jest potrzebny marketing. Business is business. Sony bałwochwali swoje osiągnięcia, dając ludziom "marzenia że zrobią lepsze zdjęcia takim a takim sprzętem niż innym". A że ma ambicje i pieniążki na reklamę, może sobie pozwolić na zmasowany atak na świadomość społeczeństwa.
Sergiuszone - 15-11-08 16:44
Moim skromnym zdaniem to Sony w tej czołówce jest i to już od jakiegoś czasu. FF nie ma tu żadnego znaczenia bo walka o dominację rozgrywa się głównie na samym dole lub bliżej środka handlowej oferty. I coś misie zdaje, że ma wszelakie szanse wysunąć się na pozycję lidera, który długo nie odda żółtej koszulki. Po prostu to co dla producentów fotograficznych może być lub jest zagrożeniem pozycji rynkowej to dla Sony nie stanowi zagrożenia lub znacznie mniejsze niż dla innych. Paradoksalnie jednym z czynników, który miał wpływ na wzrost popularności lustrzanek było umieszczenie cyfrowego aparatu w telefonie. Chcesz czy nie ale masz cyfrówkę w telefonie. Jak już ktoś zacznie myśleć o kompakcie to by chciał mieć trochę lepiej niż w telefonie. A do telefonu lustrzankę, trudno, przynajmniej na razie zmieścić. Jako, że telefony na pewno zgarnęły trochę rynku kompaktów, producenci skupili się na lustrzankach przez co spadły niewątpliwie ich ceny. Wszak popularne powinno być tanie. I kogo widzimy na prowadzeniu? W lato można było kupić A 200 za osiemset złotych z kawałkiem. Oczywiście samo body ale bardzo tanio. Teraz widziałem gdzieś ten aparat za tysiąc dwieście z obiektywem. Powróćmy jeszcze na chwilę na rynek kompaktów. Jego część przejęły telefony. I popatrzmy na Sony. Upraszczając, wyprodukują mniej kompaktów a więcej telefonów. W ich ofercie jest i jedno i drugie ewentualnie mogą się zmienić rynkowi gracze. To wygląda mniej więcej tak: cyfrówka w telefonie? Proszę bardzo 3, 5 a pewnie i niedługo 12 milionów pikseli, cyfrówka w kamerze video? Jasne mamy. Tania lustrzanka? Proszę bardzo wedle życzenia. Pełna klatka? Też mamy. I jak będzie potrzebna większa niż pełna to coś mi się zdaje, że się prędko znajdzie. Wracając do lustrzanek tego producenta to nie są jakieś pojedyncze efemerydy jak w przypadku Samsunga czy Panasonica lecz cały potężnie rozbudowany system. I ten system jest widoczny dosłownie wszędzie. Wystarczy wejść do dowolnego sklepu fotograficznego a ostatnio zagościł w Empiku. Nie będę wymieniał jego elementów bo pewnie większość z was jako pasjonaci fotografii je zna. Kończąc proponuję spojrzeć na czołówkę i pozycję jaką ma Sony. Nie została osiągnięta przy „pełnej parze” a raczej na „pół gwizdka” Dlaczego tak sądzę? Bond 007 dawno już przestał pracować dla „Jej Królewskiej Mości” a zaczął służbę dla Sony. W ostatnim odcinku „fotografuje” telefonem. I to chyba jak na razie w tym kierunku skierowana jest większość pary. Ciekaw jestem jak będzie w następnym odcinku.
A tak na marginesie to jutro z rana przypinam do swojego E3 70-300 i się przejdę trochę po mieście.:grin:
epicure - 15-11-08 16:50
Jedno jest pewne: tego roku przed świętami sprzedanych zostanie tak dużo lustrzanek, jak nigdy dotąd. I jedno jest bardzo prawdopodobne: Sony na tym bardzo dużo zarobi.
Sergiuszone - 15-11-08 16:55
Tak sobie pomyślałem, że jak jutro za bardzo zwrócę na siebie uwagę otoczenia to czy przy okazji nie stracę sprzętu w zamian za guza? Może lepiej trzymać sprzęt w torbie. Jak to mówią okazja czyni...
Daniello - 15-11-08 17:49
No cóż. Sony może pozwolić sobie na taką reklamę. Olympus ma udział w rynku 5-10% i może sobie pozwolić na reklamę proporcjonalną do tej liczby.
Bigman - 15-11-08 23:18
No z reklamami Olympusa nie jest tak źle, ja nie mam problemu z dostrzeżeniem ich w różnych gazetach, myślę że ich liczbę można porównać z Canonem, czy Nikonem. Natomiast bardzo mnie dziwi że Pentax nie chce się bardziej rozreklamować w Polsce. Czy naprawdę nie zależy im na tym rynku, czy chcą być postrzegani jako producent niszowy. Dlaczego?????
Pozdrawiam
K_Puchatek - 15-11-08 23:34
Cytat:
90& lustrzanko-forumowiczów z naszego forum to osoby, którym lustrzanka jest zupełnie niepotrzebna (w sensie fotograficznym); to osoby fotografująca lustrzanką, zwracające na siebie uwagę otoczenia. Lustrzanka, zwłaszcza z założonym dużym teleobiektywem, budzi szacunek, bowiem sugeruje wyższy poziom wtajemniczenia. Osoba z lustrzanką jest postrzegana jako prawdziwy fotograf.
Nieprawda? :-) A po co ludzie kupują E-3, skoro za połowę ceny moga miec podobne możliwości (matryca) w E-510? Po co im pancerny korpus skoro nigdy nie użyją jego reporterskich cech "w akcji"? Itd. Marketing :-)
Choćby z powodu uszczelnień, świetnego wizjera i kapitalnie działającego AF (szczególnie z obiektywami SWD)...:-P Nie dla samej matrycy człowiek żyje... Eee - kupuje aparat...:wink:
RadioErewan - 16-11-08 00:02
Cytat:
No cóż. Sony może pozwolić sobie na taką reklamę. Olympus ma udział w rynku 5-10% i może sobie pozwolić na reklamę proporcjonalną do tej liczby.
Wszystko zależy od momentu. W marcu Olek miał 20% rynku lustrzanek w Polsce. Jak jest teraz, nie wiem, pewnie sporo słabiej.
Pozdrawiam
wujek.samo.h - 16-11-08 00:14
Wracając do tematu promocji Sony - mając duże aspiracje firma ta musi inwestować większe środki niż Nikon czy Canon które budowały swoją pozycję przez lata (wiem, wiem, że Sony kontynuuje w pewnym stopniu tradycje Minolty, niemniej stara się zgarnąć większy kawałek fotograficznego tortu niż Minolta).
C+ - 16-11-08 07:59
Najlepszą reklamą systemu są świetne zdjęcia użytkowników na forum, pieprzenie i narzekanie oraz gnioty są antyreklamą!
geo - 16-11-08 09:04
Cytat:
Najlepszą reklamą systemu są świetne zdjęcia użytkowników na forum, pieprzenie i narzekanie oraz gnioty są antyreklamą!
mądrego to i warto posłuchać...
Smerf Maruda - 16-11-08 09:25
Cytat:
Najlepszą reklamą systemu są świetne zdjęcia użytkowników na forum, pieprzenie i narzekanie oraz gnioty są antyreklamą!
Na forum KKM mają się czasem czym pochwalić (na przykład: Wojtek Ślusarczyk).
Mam dwie Minolty, mam nadzieję, że będę robił takie same zdjęcia ;-)
black_bird - 16-11-08 11:01
Smerfie, Wojtek opanował dobrze budowanie kadru i cierpliwosc w szukaniu swiateł ..ale przede wszystkim ...opanował obróbkę ... Nie dajmy sie zwieść, że "coś" za Nas wykona "dobrą robotę" - tak nigdy nie było i nie będzie ...
Smerf Maruda - 16-11-08 11:17
Cytat:
Smerfie, Wojtek opanował dobrze budowanie kadru i cierpliwosc w szukaniu swiateł ..ale przede wszystkim ...opanował obróbkę ...
Wojtek fotografuje na slajdach, tam jest niewiele miejsca na obróbkę, jeśli odda się materiał do dobrego skanerzysty :-)
kevin - 16-11-08 11:47
No tak... ale mogą być co najmniej trzy obróbki: 1. obróbka po skanowaniu, 2. obróbka czyniąca z RAWa artystyczny produkt ostateczny, 3. obróbka produkująca w/w zdjęcie do przeglądu internetowego (wymiar, ostrość, jpeg)
black_bird - 16-11-08 12:35
Cytat:
No tak... ale mogą być co najmniej trzy obróbki: 1. obróbka po skanowaniu, 2. obróbka czyniąca z RAWa artystyczny produkt ostateczny, 3. obróbka produkująca w/w zdjęcie do przeglądu internetowego (wymiar, ostrość, jpeg)
Oczywiscie, obróbka po skanowaniu. Wiara, ze slajd jest "ideałem" ma krótkie nózki, zawsze jest "coś" do poprawienia - czyt. ulepszenia. Choc zgodzę się, że dobrze "rozpracowany" materiał wyjsciowy w analogowej jest "inny" niż w cyfrze. Wątpliwości mozesz łatwo rozwiać oglądając slajdy na żywo z rzutnika - bo taki był cel tej dziedziny fotografii ..i porównać Wojtkowe tu i tam ...;)
Niedługo otworzę lodówkę. A tam aparat Sony... Zresztą jak ktoś pamięta nie raz już znajdowałem puchę w takim miejscu;)
epicure - 16-11-08 12:50
Cytat:
http://nasza-klasa.pl/sony
I tym Sony udowadnia, że jest mistrzem marketingu.
Cytat:
Niedługo otworzę lodówkę. A tam aparat Sony... Zresztą jak ktoś pamięta nie raz już znajdowałem puchę w takim miejscu;)
Rzecz jasna lodówka też będzie marki Sony ;)
epicure - 16-11-08 13:05
Cytat:
...masz niepowtarzalną okazję poznać tajniki fotografii lustrzankowej.
O, jakiś nowy rodzaj fotografii. Chyba się zapiszę do tej szkoły ;)
zibi1303 - 16-11-08 13:29
Bo to niepowtarzalna szkoła
konradkkk - 16-11-08 13:38
korpusem można robic zcjęcia bez obiektywu, po co my kupowaliśmy obiektywy to ja nie wiem...masz system ma wady....
EuroLiberty - 16-11-08 13:58
Nie rozumiem z czym macie problem? Źle, że się SONY reklamuje? Przeszkadza wam, że reklamują się na nasza-klasa.pl oraz na kuchnia.tv? Ech koledzy. W większości niemłodzi już ludzie, a piszecie takie śmieszności, że trudno uwierzyć.
epicure - 16-11-08 14:02
Ja nie mam żadnego problemu. Przecież pisałem, że Sony odwalił kawał dobrej roboty z marketingowego punktu widzenia. A to, że przy okazji trafiły mu się drobne śmieszności, dostrzegalne przez bardziej świadomych amatorów fotografii, to chyba można dowcipnie skomentować? Czy może nie wypada?
C+ - 16-11-08 16:23
Cytat:
Zaawansowana lustrzanka cyfrowa – sam korpus. Nieprzeciętna jakość obrazu HD przy fotografowaniu i wyświetlaniu. Bardzo szybkie działanie, solidna konstrukcja i cudowna prostota użycia.
Dobre :grin: Mogli dodać 2,5 sek do setki oraz spalanie 5/100 i załatwiliby kolejny target :twisted:
ramsu - 17-11-08 08:43
ogólnie Sony to japońsko-niejapońska marka. Główne przychody pochodzą z handelku po za grnicami firmowej macierzy. Ostatnimi czasami Sony zanotowało wahanie formy z powodu zmienności kursu jena do dolara. Dzięki Bogu za kryzysik... Lepszą formę na Panasonic który lwią cześć swoich dochodów osiąga w Japonii.
A po drugie wystrczy włączyć TV 2 minuty przed meczem w Lidze Mistrzów. Kto ma reklamę? Ford i SOny. A one nie słyną z niezawodnoiści...
EuroLiberty - 17-11-08 10:42
Cytat:
Dzięki Bogu za kryzysik[...]
:shock: :???: Skoro dziękujesz za niego bogom, to należy modlić się byś wraz z rodziną maksymalnie odczuł jego skutki. :!: :evil: Rozsądnie myślącym należy życzyć, by o kryzysie słyszeli jedynie z odbiornika TV.
Cytat:
A po drugie wystrczy włączyć TV 2 minuty przed meczem w Lidze Mistrzów. Kto ma reklamę? Ford i SOny. A one nie słyną z niezawodnoiści...
I jaka mądrość z tego płynie?
Smerf Maruda - 17-11-08 10:46
Spokój, panowie szlachta, bez prowokowania i pyskówek.
andytown - 17-11-08 11:00
Sony i Panasonic to dwie różne filozowie rynku....
Sony zaatakowała rynek ilością i ceną mają olbrzymie straty ale zdobywają udział w rynku (niestety głównie kosztem naszego Olympusa), panasonic to nie jest firma niższych cen, ale to że sprzedają wszystko z dużą marżą powoduje ze mają takie zasoby gotówki ze stać ich na zakup Sanyo,., i jak Sony nie poprawi swoich słabych wyników finansowych to i samego Sony:D
qbic - 17-11-08 11:27
OT, wczoraj w Saturnie/KRK (znowu coś bylem kupować), widziałem gości z Sony, Pentaxa i ta Pania która reklamuje C/N, zero ludzi z Olympusa.
Widać było ze większość klientów nie wiedziała co chce kupić, wiec ich decyzja zależała stricte od personelu.
Roby - 18-11-08 07:22
Cytat:
jest taki magazyn "LOGO" (OIDP).
PS chyba wciąż nikt tam nie napisał o najprestiżowszych i najmarkowszych wyciorach do odbytu.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
razor_71 - 27-11-08 16:17
marketing to faktycznie mocna strona Soniaka - jakoś tydzień temu była promocja w Media Markt na Alfe 300 z kit'em , i wszystkie zostały wykupione (a ponoć bardzo dużo ich było) ; mój kuzyn też kupił wtedy - jako , że nie ma grubego portfela to zdecydował się jednak na Sony (namawiałem , żeby kupił jak ja E-520...ale nie zrobił tego) samo body...hmm przyzwoite dla amatora , jakość ok - cieszy się więc zaspokoił część potrzeb - z kolei jak się zerknie na ceny szkieł soniacza...uuuuu aaa bolą :/ zwykła 50'tka po 1200 zł :P
mathu - 27-11-08 16:30
U nas za 1400 ;>
zulka - 27-11-08 19:04
mozna i taniej i to całkiem jasną :D
Karol - 07-01-09 12:38
Dziś byłem w tarnowskim Fotojokerze. Sprzedawca miał pomarańczowy krawat z wywalonym dużym logo Alphy :grin::grin::grin:
diabolique - 07-01-09 12:42
Cytat:
Dziś byłem w tarnowskim Fotojokerze. Sprzedawca miał pomarańczowy krawat z wywalonym dużym logo Alphy :grin::grin::grin:
To chyba ogólna akcja, bo u mnie też. :grin:
Wesoły Miś - 07-01-09 12:50
Cytat:
Dziś byłem w tarnowskim Fotojokerze. Sprzedawca miał pomarańczowy krawat z wywalonym dużym logo Alphy :grin::grin::grin:
Bezguście niesamowite! :wink: Ale gustowny czarny krawat z matowo srebrnym :esystem2: albo symbolem 4/3 na karnawał w sam raz :wink: Może taki gadżet zamiast smyczy i czapek?
W EuroAGDRTV wszystkie soniacze górują nad innymi aparatami, bo stoją na czarnych podstawkach z oczoje**ym logo alpha. W sumie niegłupi pomysł. Olympusy też by mogły na piedestałkach zasiadać, a i E-logo wygląda bardziej pro i bardziej digi :wink:
Pozdrawiam :esystem2::esystem:
Kaz de Wro - 07-01-09 13:22
Byłem ostatn io w 2. MM we Wrocławiu, szczególnie w Galerii Dominik. niezła ekspozycja Olympusa i w dobrym miejscu. Na pytanie co lepiej warto kupić Sony czy Olympusa, odpowiedź pracownika sugerowała Olego bo Sony ma obiektywy do kitu, nie jest to cytaj ale sens był właśnie taki. I coś w tym jest. Widząc ten plastik, no odrzuca mnie i już:roll:
E-3 też to wytrzyma, wiem, wiem, wytrzyma i więcej. Tak tylko pokazałem bo niezłe. Fotka pochodzi z imprezy "Burning Man" a znalazłem ją na Flickr, nie pamiętam oryginalnego linku.
E-3 też to wytrzyma, wiem, wiem, wytrzyma i więcej. Tak tylko pokazałem bo niezłe. Fotka pochodzi z imprezy "Burning Man" a znalazłem ją na Flickr, nie pamiętam oryginalnego linku.
Była tam też starsza 5ka Canona (o ile dobrze pamietam). Trzeba zerknąć w archiwum fotoblogia.pl ;)
zibi1303 - 08-01-09 18:15
A zobaczcie naszą klasę :)
E-3 też to wytrzyma, wiem, wiem, wytrzyma i więcej. Tak tylko pokazałem bo niezłe. Fotka pochodzi z imprezy "Burning Man" a znalazłem ją na Flickr, nie pamiętam oryginalnego linku.
Tutaj inny wiecej oberwal :) http://fotoreporterzy.net/wp-content...tock_bloto.jpg
B2irdy - 08-01-09 19:31
Pewnie służbowy, dlatego nie żałował :P
kevin - 08-01-09 20:54
A ja ze swojego aparatu pojedyncze pyłeczki gruszeczką zdmuchuję... :roll:
rocco - 09-01-09 08:53
Miało być o Sony :roll: Jak daliście Canona to ja jeszcze z innej beczki ;)
Largo - 09-01-09 13:42
Cytat:
Ciekawe czy te aparaty można czyścić tak samo jak naszą E-3. :arrow:http://www.youtube.com/watch?v=2oDvgDDmSDE
Powiedz mi jeszcze, że dla E-3 to nic takiego to już nigdy nie pomyślę o zmianie systemu ;)
maj0nez - 09-01-09 16:11
Cytat:
Powiedz mi jeszcze, że dla E-3 to nic takiego to już nigdy nie pomyślę o zmianie systemu ;)
Raczej tak.
Mi się narazie tylko marzy E-3 może na następne zimowe święta :) W święta była taka sytuacja że do mojej siostry przyszli znajomi i strasznie się zachwycali nową lustrzanką Sony alpha 350 z jakims obiektywem i wielką 2GB kartą i ten komplet kupili tu w Belgii za jedyne 600euro co za promocja a euro w święta było po 4,15zł poprostu bajeczna cena.
Mirek54 - 09-01-09 16:22
Cytat:
Raczej tak.
Mi się narazie tylko marzy E-3 może na następne zimowe święta :) W święta była taka sytuacja że do mojej siostry przyszli znajomi i strasznie się zachwycali nową lustrzanką Sony alpha 350 z jakims obiektywem i wielką 2GB kartą i ten komplet kupili tu w Belgii za jedyne 600euro co za promocja a euro w święta było po 4,15zł poprostu bajeczna cena.
To ich wykrecili na stowke,bo kupisz juz za okolo 510€
kubi - 10-01-09 00:07
A ja wchodzę do fotojokera tak dla rozeznania tematu :wink: a tam na wprost LCD sony i reklama alpha 350 i 700, pytam kolesia o sprzęt poza canon i nikon a on mi tu o sony ... niezłe przekupstwo
Drughi - 10-01-09 09:54
Idę sprawdzić w lodówce czy czasem nie ma tam reklamy Alfy :)
epicure - 22-01-09 16:51
Sony ma chyba duży problem...
Cytat:
Producent sprzętu elektronicznego Sony poniesie w kończącym się w marcu roku finansowym największe w historii przedsiębiorstwa straty operacyjne w wysokości 260 miliardów jenów, czyli ponad 9 i pół miliardów złotych.
Podczas konferencji prasowej w Tokio prezes i dyrektor wykonawczy przedsiębiorstwa Howard Stringer powiedział, że światowy kryzys gospodarczy nie ominął Sony.
Koncern został zmuszony do znacznej redukcji kosztów wytwarzania. Producent musi zwolnić około 8 tysięcy stałych pracowników zatrudnionych w Japonii i za granicą. Zamknięta zostanie jedna z fabryk w Japonii.
Prezes oraz członkowie zarządu oddadzą premie, które dostali w zeszłym roku, a bonusy menadżerów zostaną zredukowane o 40%. Powodem rekordowych strat jest nagły spadek światowego popytu na telewizory płaskoekranowe, niespodziewana zwyżka wartości jena, która podraża koszty eksportu japońskich towarów oraz spadek wartości akcji.
EuroLiberty - 22-01-09 16:57
Cytat:
Sony ma chyba duży problem...
qbic - 22-01-09 17:01
Ciekawe jak załatwią sprawę gwarancji w wypadku upadku działu DSLR (wykupie niedługo gw na 5 lat hehe).
epicure - 22-01-09 17:02
Cytat:
Świat ma duży problem.
E tam. Świat już przetrwał zlodowacenia, zderzenia meteorytów, susze, powodzie i trzęsienia ziemi. A Sony to ma dopiero problem ;)
qbic - 22-01-09 17:04
Cytat:
A Sony to ma dopiero problem ;)
W sumie to o Sony to bym się nie martwił.... są mniejsze firmy i to one będą mieć większy problem.
zonkinho - 22-01-09 17:15
Ciekawe jak tam Olek stoi finansowo.