10 Mp camera with the same sensor than L1 (that has an 8 Mp sensor). 11 AF points selectables in Live View too. Double AF system (with and witout Live View) 2.5" articulated display
KaarooL - 23-08-07 07:40
no, w końcu Panas puszcza plastik dla ludzi. prawie cały tłum katujących FZ-30/50 będzie niedługo na tym forum... fajny ten obracany LCD, niczym w kamuniu i w plastelinie E-next.
grizz - 23-08-07 08:14
Cytat:
no, w końcu Panas puszcza plastik dla ludzi. prawie cały tłum katujących FZ-30/50 będzie niedługo na tym forum... fajny ten obracany LCD, niczym w kamuniu i w plastelinie E-next.
Dlaczego panasonicarze mają tutaj zawitać ;p olyclub, a nie fourthird club ;)
Aparacik fajny... w końcu coś zastępującego 330... Ciekawe jak cena.
KaarooL - 23-08-07 08:18
zawitają, zawitają, póki co większość optyki jest od OLKA. a E-330 toto nie zastąpi, no chyba że zrobili ten patent z dwoma matrycami.
mam nadzieję że lepiej będzie sobie radził ze światłami, podobnie jak lepiej radził sobie L1 od E-330.
cena? stawiam na 3,5 klocka za body.
fotomic - 23-08-07 08:19
Cytat:
Cytat:
RobertW3D - 23-08-07 08:35
Cytat:
uuuuuu lalalala :mrgreen:
Eeee .. jakoś po zobaczeniu D3 już na mnie taka zabawke nie robi wrażenia ... ;-) Ale fajnie będzie, bo dojdzie kolejne body do systemu ... :-)
grizz - 23-08-07 08:35
Cytat:
zawitają, zawitają, póki co większość optyki jest od OLKA. a E-330 toto nie zastąpi, no chyba że zrobili ten patent z dwoma matrycami.
cena? stawiam na 3,5 klocka za body.
"Double AF system (with and witout Live View)"
hmm?
grizz - 23-08-07 08:37
Cytat:
Cytat:
RobertW3D - 23-08-07 08:52
Cytat:
To akurat dobra wiadomość... panasonic potrzebuje własnie takiejzabawki klasy e510/e410, żeby sobie klientów napędzić.
Ale powoli staje się męczący fakt braku nowej semi-pro puszki (tak co by ładnie wyglądała w zestawieniu :-) ) Jak to dobrze, żę mi póki co starcza E-500 ... gdybym potrzebował czegoś semi-pro, to bym chyba kupił tego D300 :-)
/EDIT - niech chociaż wypuszczą w końcu coś z ergonomią na miarę D80!! Ileż można produkować kompaktów z wymiennymi obiektywami? :-)
KaarooL - 23-08-07 08:56
Robert:
OLKA już nie stać na kolejne 5 wydmuszek. wyjdzie na pewno coś solidniejszego - o to się nie boję, ale zakładał już się nie będę bo na tej wieloletniej premierze przegrałem dużo browarów...
RobertW3D - 23-08-07 09:02
Cytat:
Robert:
OLKA już nie stać na kolejne 5 wydmuszek. wyjdzie na pewno coś solidniejszego - o to się nie boję, ale zakładał już się nie będę bo na tej wieloletniej premierze przegrałem dużo browarów...
Nie wiem jak Wy, ale ja mam przeczucie, że Olek ma już gotowego E-X ... Wejdźcie na fotopolis - jest tam informacja o całej masie nowych małpek - coś czuję, że po cichu pokazali tam także E-X tak jak to było z E-400 ... skoro Nikoś też pokazał swoje cacka, to chyba są pod ścianą i zniosą embargo na publikowanie informacji znacznie szybciej niż zakładali (co innego czas wejścia do produkcji ... )
Może Radek coś o tym wie i powie? :-)
Karol - 23-08-07 09:10
Cytat:
Cytat:
grizz - 23-08-07 09:11
W sumie też mi się zdaje, ze e-next pojawi się wczesniej noiż w zapowiadanym październiku... vide sytuacja z e510 i 70-300
witia1 - 23-08-07 09:17
I wreszcie COŚ drgnęło w 4/3! Cieszę się okrutnie i czekam. Ale kombinują z tym LCD! nie można było - jak w E-330 lub C-8080?! Pozdrówka.
Karol - 23-08-07 09:26
Cytat:
I wreszcie COŚ drgnęło w 4/3! Cieszę się okrutnie i czekam. Ale kombinują z tym LCD! nie można było - jak w E-330 lub C-8080?! Pozdrówka.
Akurat LCD to krok w dobrą stronę - zawsze to większe możliwości obrotu ekranu. Jak w starych G-Canonach - przyjemnie sie tym kręciło...
lech2 - 23-08-07 09:26
Cytat:
No i 11 punktów AF, wreszcie więcej niż trzy...
Miałem kilka body które miały więcej jak trzy punkty AF, zazwyczaj posługiwałem się centralnym - dlaczego zatem psioczycie na ograniczenia do trzech ... W pewnych sutuacjach zdjęciowych wiele punktów AF nie poprawi ni przyspieszy wykonanie kadru. Ważna jest sprawność Af nie zaś ilość punktów pomiaru !
grizz - 23-08-07 09:28
Cytat:
Cytat:
witia1 - 23-08-07 09:29
A w jaki sposób - "z nad głowy lub z pod kolan"? Nic to pocczekamy - zobaczymy. Pozdrówka.
witia1 - 23-08-07 09:32
No chyba, że ON "kręci się" wokół osi X po odchyleniu. Czy tak?
grizz - 23-08-07 09:34
Cytat:
No chyba, że ON "kręci się" wokół osi X po odchyleniu. Czy tak?
Wygląda, ze tak :D
RobertW3D - 23-08-07 09:35
Cytat:
Cytat:
andytown - 23-08-07 09:38
Fajny wygląd aparatu - mnie zastanawia bardziej jego pozycjonowanie - czy bezpośrednia konkurencja e-510, czy niżej czy wyżej - stawiam na trochę wyżej
Nie wiem, czy ktoś zauważył ale według tego człowieczka co dał tego posta na dpreview ten aparat ma wizjer o powiększeniu 1,2 - podobnym do nowego e-3, więc stawiam, ze to będzie aparat pomiędzy e-3 a e-510
Karol - 23-08-07 09:38
Cytat:
Cytat:
RobertW3D - 23-08-07 09:45
Cytat:
Fajny wygląd aparatu - mnie zastanawia bardziej jego pozycjonowanie - czy bezpośrednia konkurencja e-510, czy niżej czy wyżej - stawiam na trochę wyżej
Nie wiem, czy ktoś zauważył ale według tego człowieczka co dał tego posta na dpreview ten aparat ma wizjer o powiększeniu 1,2 - podobnym do nowego e-3, więc stawiam, ze to będzie aparat pomiędzy e-3 a e-510
Fajny?? Eeee ...jak dla mnie to kolejny plastic-fantastic - taki FZ30/50 z wymienną optyką i lustrem ... ot co ... mała ilość przycisków na body, jego kształt i chyba tylko jedna rolka nie stawiają go powyżej E-510 ... poza tym nie wiadomo czy ma IS ...
witia1 - 23-08-07 09:46
Cytat:
Fajny wygląd aparatu - mnie zastanawia bardziej jego pozycjonowanie - czy bezpośrednia konkurencja e-510, czy niżej czy wyżej - stawiam na trochę wyżej
Nie wiem, czy ktoś zauważył ale według tego człowieczka co dał tego posta na dpreview ten aparat ma wizjer o powiększeniu 1,2 - podobnym do nowego e-3, więc stawiam, ze to będzie aparat pomiędzy e-3 a e-510
Możesz dać linka do tego? Pozdrówka.
2 systemowy pomiar ostrości w Live View (stawiam na wybór między AF a detekcją kontrastu na matrycy ) jak w nikonie
Ale najciekawszego nie zacytowałeś - podpiętego obiektywu - 14-50 3.8-5.6 IS - to typowo amatorskie szkło (brak podziałki ostrości) może być interesującą alternatywa dla 14-42 i 14-45. Tylko ciekawe ile będzie kosztować ... jak więcej niż 2/3 14-54, to nie będzie miała racji bytu :roll:
andytown - 23-08-07 10:22
bo nie zauważyłem:)
grizz - 23-08-07 11:01
ooo czyli jednak panas nie ma stabilizacji matrycy ;p
RobertW3D - 23-08-07 11:08
Cytat:
ooo czyli jednak panas nie ma stabilizacji matrycy ;p
hmmm ... : 1. Nie ma stabilizacji (czyli będzie w segmencie pomiędzy E-410 a E-510) i stąd ten obiektyw 2. Ma stabilizację o ta Leica (?) będzie dla aparatów typu E-410 3. Kombinują jak połączyć OIS z IS
Tak czy inaczej może być ciekawie :-) Ale o ile L1 bardzo mi się podobał (taki troszkę old-schoolowy :-) ) o tyle ten jest taki ... mało atrakcyjny ...
Oj ciekawą mamy jesień ciekawą ... i na pewno cieplejszą niż lato :-)
kowal73 - 23-08-07 11:10
Cytat:
Ale najciekawszego nie zacytowałeś - podpiętego obiektywu - 14-50 3.8-5.6 IS - to typowo amatorskie szkło (brak podziałki ostrości) może być interesującą alternatywa dla 14-42 i 14-45. Tylko ciekawe ile będzie kosztować ... jak więcej niż 2/3 14-54, to nie będzie miała racji bytu :roll:
będzie bo 14-54 zniknie a 12-60 będzie droższe
RobertW3D - 23-08-07 11:23
Cytat:
Cytat:
kowal73 - 23-08-07 11:28
tylko od jakiego poziomu w UE cena nowego oscyluje ok 2500 zl
Dar-i-jush - 23-08-07 12:25
A to jest pewne, że LCD kręci się 180st? Bo moja pierwsza myśl była taka, że on jest dwustronny. Nawet fajne by to było. Fotograf ma wygodne kadrowanie, a model ma "lusterko". Tylko niesprawne przy dużych odległościach, ale w studio czemu nie?
salvadhor - 30-08-07 19:33
Cytat:
(...)cechą nowego sensora jest możliwość podglądu na żywo. Po premierach najwyższych modeli lustrzanek Canona i Nikona nie dziwi nas już obecność tej funkcji w lustrzance.
I tak oto Olek choć pierwszy coś umiał, ginie za plecami swoich większych kolegów.
blady - 30-08-07 19:40
salvadhor, ktoś całkiem niedawno tutaj przewidział taki rozwój wypadków.
Jaki biznes ma olek w udostępnianiu swoich rozwiązań pasikonikowi?
C+ - 30-08-07 19:43
Cytat:
Cytat:
salvadhor - 30-08-07 19:46
To nawet nie chodzi o to, że Panas ma LV - jest w rodzinie 4/3 i tu się wszyscy lubią. Ale jak się wspomina o lustrzankach z LV to wymieniane są Canony i Nikony, a nie protoplaści.
witia1 - 30-08-07 20:33
;) No to teraz kolej na E-513! Taki odchylany LCD w E-510 i było by super. Może się doczekam? Pozdrówka.
Żabol - 30-08-07 21:36 Tutaj coś w temacie po angielsku, na zdjęciu widać że ekranik odchyla się.
olifant - 30-08-07 23:18
Na zdjęciach z dpreview ten l10 wygląda jakby mu już od nowości odłaziła guma z gripa :p No chyba, że to taka prowizorka jeszcze i trzyma się na gumie do żucia
kisi - 31-08-07 08:22
Bardzo fajne body, zwlaszcza ten ekranik, ktory dopiero bedzie mial E1-NEXT, a tu juz jest dla ludu. Przypuszczam jednak ze Panasonic bedzie sie cenił... Owszem cena bedzie spadac, ale jednak. Ciesze sie ze grupa 4/3 sie powieksza, kazdy klient znajdzie cos dla siebie. Pamietac nalezy ze jest grupa klientow wiernych jednej marce i jesli zakupili kiedys TV Panasonica, pozniej magnetowid (a sa zadowoleni) to i aparat beda szukali Panasonica (sam znam takie przypadki).
Piotr_0602 - 31-08-07 09:01
Całkiem zgrabny ten aparacik. Jeśli pozycjonowany będzie w tej samej grupie co następcy 400D i D40/D80 to cenę będzie musiał mieć zbliżoną do konkurencji. A na to wskazuje biorąc pod uwagę kitowe szkła.
Jeśli ma tą samą matrycę co E510 to pod wieloma względami jest lepszy. Odchylany ekranik, więcj funkcji dostępnych z przycisków, kółek, przełącznikówa a nie z menu (przesłona, czas, przełączanie seryjne/pojedyncze, tryb AF)... Na papierze E510 przewagę ma tylko w temacie wbudowanego w body antyszeka. Ale widać że wg strategii Panasa on antyszejka pakuje we wszystkie szkła Leica. Pytanie jakie będą fotki, dynamika, szumy, ostrość.
Dla użytkowników 4/3 Panas to dobra wiadomość. Następne body do wyboru, nowe szkła (gdyby pożenili jakoś OIS Panasa z body Olka byłoby jeszcze lepiej, szczególnie jeśli chodzi o E400/E410), może nie 14-50, ale ciekawe jest 14-150 (Leica daje nadzieję że superzoom da w miarę przyzwoity obraz). No i nowe/stare lampy pod marką Panasonic. Może ceny spadną?
Niech no jeszcze Panas wypuści jakiś wyższy model niż L10, jakiegoś sensownego następcę L1. I opuści ceny... A Leica niech wypuści trochę wiecej stałek do 4/3 ze światłem może gorszym niż f/1,4 ale lepszą ceną.
W 4/3 wszyscy się lubią bo tu pełna zamienność jest. Panas złapie nowych klientów to może i niezależni producenci wypuszczą więcej produktów dla systemu (Sigma, Metz, może Tamron albo Tokina?). Im więcej firm zaangażowanych w system tym więcej w nim nowych technologii, wynalazków...
I ciekawe dlaczego szkła Panasa przy podobnym świetle mają większą średnicę filtra niż szkła Zuiko?
Piotr_0602 - 31-08-07 09:05
Tak więc wybór dla posiadaczy szkiełek Olka i jakiegoś starego body - jeśli nie E510 lub E3 to może .... Panasonic.
Może polecą w dół ceny kitów L1? Samo body jak to body, ale te szkiełko... Ciekawa alternatywa dla 14-54.
andytown - 31-08-07 09:30
Ten nowy Panas został wypozycjonowany znacznei wyżej niż 510
Cena sugerowana 899 $ i 1299 $ - wersje z kitem...
przypuszczam ze ten nowy kit Panasa jest bardzo dobry - ale światłem już nie powala
- OIS jest najlepszym systemem stabilizacji na rynku - jest długość przed każdym innym systemem - ale pływające soczewki i układ jest duży i ciężki:(
RobertW3D - 31-08-07 09:37
Mi osobiście się w ogóle nie podoba - taki FZ50 z wymienną optyką. Układ przycisków stricte kompaktowy. Jedyne co go ratuje, to te 2 rolki (obrotowy ekran, to dla mnie rzecz mocno drugorzędna). To co jest MZ kiepskie: - gorsza lampa niż u poprzednika - brak podglądu GO - brak obsługi CF - brak dostrajania MF (AF/CF+MF) - brak pośrednich ISO - brak custom WB na przycisku - trzeba włazić przez menu - tylko 3 RAWy w serii - brak HDMI (teraz to już zaczyna być standardem) - konieczność zmiany trybu zapisu i kompresji poprzez Menu
Pytanie jeszcze czy potrafi się synchronizować w trybie FP ...
Co do kitów, to jedynym ciekawym (jak dla amatora) jest ten 14-150 (ma podziałkę ostrości i pierścień do zmiany przysłony!). Bo ten 14-50 to wygląda jak kolejny "ciemniak" tyle, że z IS :/ Szkoda, że to nie jest następca 14-54 dla ubogich ... Ale i tak się cieszę, że jest ruch w systemie :-) Teraz Olek musi wypuścić E-520 z kilkoma ulepszeniami ;-)
PS. Ciekawe jak działa ten Film Mode ... ?
dzemski - 31-08-07 10:22
Wydaje mi się, że jest to podobna sprawa jak w Fuji S5, czyli emulacja filmu analogowego.
andytown - 31-08-07 10:32
MI się wydaje ze Panas do tego l10 - wstawił trochę lepsze matryce jak wypadku l1.e-330 było;)
Piotr_0602 - 31-08-07 10:33
Może wkrótce wyprzedaż kitów L1 za 3333 zł?
Leica 14-50 f/2.8-3.5, na dodatek z pierścieniem przysłon i stabilizacją... Do tego body E330 w klasycznych kształtach Leica, bez odchylanego LCD (ale nadal z LiveView) i solidniej wykonane.
A może pojawi się brat bliźniak - model Leica w wyprzedażach? Za 3500 zł lustrzanka cyfrowa z czerwoną kropką. CO WY NA TO?
Za jakiś czas powinny pojawić się na rynku wtórnym 14-54 f/2.8-3.5 (od tych co wymienią na 12-60) oraz 14-50 f/2,8-3,5 (od tych co wykupią przecenione zapasy L1).
A ta Leica 14-150 mimo że blisko x11 zoom, to jednak: 1) pierścień przysłon 2) Leica 3) solidna budowa 4) duże szkło (spora średnica filtra) Może nie będzie to takie kiepskie szkło. Spacer zoom całkiem całkiem.
epicure - 31-08-07 11:41
a wiadomo juz, czy te szkla beda sprzedawane oddzielnie? bo to z l1, o ile nie myle, bylo do kupienia tylko w kicie. i jaka bedzie ich cena.
jps - 31-08-07 11:53
Cytat:
a wiadomo juz, czy te szkla beda sprzedawane oddzielnie? bo to z l1, o ile nie myle, bylo do kupienia tylko w kicie. i jaka bedzie ich cena.
Cytat:
The new lens is also offered separately and will be available in the market around October 2007.
The z00m - 31-08-07 14:40
Cytat:
Może wkrótce wyprzedaż kitów L1 za 3333 zł?
Możliwe, możliwe... L1 jest fajniutki. Dopracowany. Świetnie wykonany.
Zapowiedzi Panasa pokazują jak blisko jest premiera naszego E-3. Jesień tego roku to prawdziwy wysyp cyber lusterek. Wręcz ciężko uwierzyć jak wiele się dzieje... świat dslr zawiruje ;-)
pafcio - 31-08-07 15:37
Faktycznie nowy Panasonic specjalnie nie powala, ale ma jedną funkcję, której nie znalazłem w żadnej innej lustrzance cyfrowej czyli Self timer: 10 sec / 3 frames Dzięki tej funkcji można zrobić nieporuszone HDR bez wężyków i pilotów.
dog_master - 31-08-07 16:13
E tam, statyw, wstępne podniesienie lustra i jest nieporuszony HDR na długich czasach nawet :P
IMHO wiele opcji typowo marketingowych, ale... zobaczymy w praktyce.
Michu (Pentax) - 31-08-07 19:41
Cytat:
Faktycznie nowy Panasonic specjalnie nie powala, ale ma jedną funkcję, której nie znalazłem w żadnej innej lustrzance cyfrowej ...
No, ja znalazłem inne funkcje nie dostępne w innych lustrach: obrotowy LCD czy rozpoznawanie twarzy. Jak dla mnie to zwiastun nadchodzącego końca świata.
Zdaję sobie sprawę, że to rozwiązanie idealne dla osób przechodzących z kompaktów. Ciekaw jestem tylko tego, ile z tych gadgetów sięprzyjmie, a ile ulegnie zapomnieniu.
KaarooL - 31-08-07 19:48
ale się nudzicie... na szczęście mam alternatywę: z ponad 1000 RAW'ów wyselekcjonować 300... to pomaga, odechciewa się biadolenia na forum...
pietro77 - 31-08-07 19:51
hm Koniec hybryd... Takie toto jakieś siakieś... Szczerze, to szkiełko nie zachwyca, wolałbym jaśniej kosztem stabilizacji nawet. pozdrawiam
Żabol - 31-08-07 21:45
Popieram zdanie Micha
a tutaj znalazłem sporo zdjęć informacji i filmik:
pafcio - 01-09-07 19:26
Cytat:
E tam, statyw, wstępne podniesienie lustra i jest nieporuszony HDR na długich czasach nawet
Oczywiście :D . Ja jednak rzadko zabieram cały zestaw na zwiedzanie, czy to do miasta czy też w teren jest wiele innych rzeczy do targania :cry: . Mam do tej pory (choć już prawie wcale nie używam) C-5050, który ma taką mozliwość i zapewniam Cię, że nierzadko spotykam sytuacje, w których ta funkcja naprawdę się przydaje. Zawsze chyba lepiej jest mieć możliwość miż jej nie mieć :mrgreen: i stąd moje wzdychania.
No, ale jak się pokaże zapowiadane 14-150 ze stabilizacją to będzie na otarcie łez :mrgreen:
witia1 - 02-09-07 11:46
Wiem, że marudzę, ale dlaczego nie połączyć E-510 i L10?! Body z L10, LCD z L10, IS z E-510? Wówczas mógłbym mieć stabilizacji do moich długich szkiełek, a i można by dokupić coś z oferty obiektywów L10. TAKIE COŚ mogło by zaspokoić moje bardzo duże wymagania jak na fotoamatora. Pozdrówka. Może E-513????????
Kod:
Jednak sam podgląd na żywo by nie wystarczył, gdyby nie możliwość wyboru autofokusa opartego na detekcji kontrastu, kiedy ostrość ustawia cała matryca rejestrująca obraz. W wypadku opisywanego aparatu system ten sprawuje się znakomicie - działa szybko i pewnie, nawet w tak przedprodukcyjnym egzemplarzu jak ten, który mieliśmy do dyspozycji. Brawo.
andytown - 05-09-07 11:08
Jak wam się widzi pomysł dodawania w zestawie muszli ocznej me-1 - choć ta ma powiększenie 1,2 a gdzie indziej 1,25 do tego Panasonika? Nie ma muszli bez powiększacza....
epicure - 05-09-07 12:39
nie wszystkim ta muszla sie przyda, a wszyscy beda musieli za nia zaplacic. powinna byc w akcesoriach opcjonalnych, a nie na wyposazeniu standardowy. jak ktos potrzebuje, to sobie kupi. a dzisiaj sie jeszcze dowiedzialem, ze w tym panasie pomiar af oparty na roznicy kontrastow jest dostepny tylko ze szklami leiki. jaki to ma zwiazek jedno z drugim?
RobertW3D - 05-09-07 12:47
Cytat:
dzisiaj sie jeszcze dowiedzialem, ze w tym panasie pomiar af oparty na roznicy kontrastow jest dostepny tylko ze szklami leiki. jaki to ma zwiazek jedno z drugim?
Że trzeba mieć ostre szkło z IS ;-) A takie pewnie zapewnia tylko Leica :-D A tak na poważnie, to nie sądzę, żeby to była prawda. Od kogo się tego dowiedziałeś?
epicure - 05-09-07 13:02
Cytat:
...ustawianie ostrości w trybie detekcji kontrastu jest na razie możliwe wyłącznie z dwoma nowymi obiektywami: LEICA D VARIO-ELMAR 14-50mm f/3.8-5.6 i LEICA D VARIO-ELMAR 14-150mm f/3.5-5.6 ASPH. I tu należy się firmie nagana, ponieważ w ten sposób ogranicza kompatybilność wewnątrz otwartego przecież Systemu 4/3.
http://fotopolis.pl/index.php?n=6320
RobertW3D - 05-09-07 13:15
Cytat:
Cytat:
C+ - 07-09-07 10:10
Czy ktoś zna już odpowiedź?
Czy Panas chce dla siebie kawałek tortu 4/3 w postaci sprzedaży swoich obiektywów do swoich korpusów? Czy będzie to można poprawić softem? Z drugiej strony nikt ze szklarnią ZD nie kupi korpusów Panasa z którymi LV nie będzie miało AF. Wygląda na to że firmy mają wspólne podstawy, ale obierają inne kierunki w szczegółach - tylko szkoda, że kompatybilność między firmami na tym traci. O ile brak współpracy ze starymi korpusami tak nie boli, to brak współpracy z obiektywami w przypadku AF Contrast może trochę wkurzać, bo body przejdą do historii, ale szklarnia pozostaje. Podejrzewam, że np. przy sprzedaży lamp Panas dużo traci w porównaniu z Olympusem ze względu na cenę, która jest wyższa, a różnica między lampami jest w napisie.
Jeżeli Panas obrał drogę OIS i AF Contrast to będzie musiał rzucić na rynek w niedługim czasie kilka nowych obiektywów.
I jeszcze jedno - jak Olympus wprowadzi podobne rozwiązanie za AF Contrast w E3 to co z ZD?
jps - 07-09-07 17:38
Na dpreview jest duża reklama L10, warto w nią kliknąć i wejść na ciekawą stronę o L10.
Nowy sensor ma więcej pixeli, ale są tej samej wielkości.
Cytat:
10.1-Megapixel Resolution with Low Noise and High Sensitivity
By incorporating the 2.2μm pixel technology, Panasonic succeed in the mass production of a miniaturized circuit that sustains the same light receiving area as the sensor of 7.5-megapixel. In addition, the efficiency of light reception is raised at the same time. The result is to keep the sensitivity as high as, or even higher than that of 7.5-megapixel despite the decreased pixel area.
http://panasonic.co.jp/pavc/global/l...02/image03.gif
Oleryk - 07-09-07 19:49
Sprytnie, zmniejszono część z elektroniką. Tylko proporcje piksela ciut inne ale to chyba nie ma znaczenia. Ciekawe, jak ten Panas będzie wypadał w testach.
grizz - 08-09-07 18:32
Jak sprytne? W kodakach FFT scieżki dano pod sensorami... ;) a i tak szumiało ;p
salvadhor - 08-09-07 18:54
Weźcie pod uwage, że w L10 jest zupełnie inna matryca niż w e410/e510 - Panasonic to potwierdził, Co więcej, deklaruje, że w związku z tym zakres tonalny jest ekstra.
grizz - 08-09-07 18:59
Cytat:
Weźcie pod uwage, że w L10 jest zupełnie inna matryca niż w e410/e510 - Panasonic to potwierdził, Co więcej, deklaruje, że w związku z tym zakres tonalny jest ekstra.
Papier duzo zniesie... zobaczymy jak będzie w praktyce...
Co nie znaczy, ze nie kibicuje panasonicowi ;p
The z00m - 08-09-07 18:59
Cytat:
Weźcie pod uwage, że w L10 jest zupełnie inna matryca niż w e410/e510 - Panasonic to potwierdził, Co więcej, deklaruje, że w związku z tym zakres tonalny jest ekstra.
Której należy się spodziewać w E-3.
Michu (Pentax) - 08-09-07 19:44
Cytat:
Której należy się spodziewać w E-3.
Tak się zastanawiam. Sony pokazało puszkę z 12MPxlową matrycą, Pentax zapewne niedługo też pokaże taką. I wówczas nowość Olka będzie jedyną puszką z matrycą 10MPxl. To nie wygląda najlepiej - przyznacie. Cóż. Zarówno Wy, jak i ja wiemy, że do codzinnego zastosowania w zupełności wystarczy 6MPxl. Ale marketing to bezlitośnie wykorzysta - zresztą klient porównując dane na papierze zwraca jednak na takie szczegóły dużą uwagę.
KaarooL - 08-09-07 19:51
Michu:
do tego dwie inne sprawy: przyrost rozdzielczości wymaga grubszej obróbki a pliki wciągają coraz więcej miejsca... w zeszłym roku uszłoby 8MPIX, teraz 10 to już kiszka (ale beka), za rok 14 to będzie minimum a światła na zdjęciach pójdą w cholerę...
salvadhor - 08-09-07 19:58
Ktoś po prostu musi zacząć reklamować swoją rozpiętość tonalną uzyskiwaną na matrycy o mniejszej ilości Mp, a nie gonić się w ilości samych Mp. Najlepiej wyrazić tę rozpiętość w cyferkach i postawić przed ilością megapikseli matrycy.
Tylko, póki co, mało kto się może pochwalić solidnym DR, a megapiksele upychać na matrycy można w niemal nieskończoność.
Michu (Pentax) - 08-09-07 19:59
Nie... Myślę, że to sięw końcu zatrzyma z uwagi na wydolnośćszkieł. I wówczas do głosu dojdzie kwestia rozpiętości tonalnej. Przy okazji. W zeszłą niedzielę fociłem analogiem i cyfrą. Takie porównanie na własny użytek. Cóż. Superia zjadła cyfrę z kopytami: nawet manipulacje przy RAWach niewiele pomogły, by choć zbliżyć się do tego, co zaoferowała klisza.
Koriolan - 08-09-07 20:03
Przede wszystkim- to jakaś firma musiałaby "zainwestować" w edukacje klientów. "Mp sells" są ważniejsze niż zakres ogniskowych czy światło obiektywu.. a ponieważ ogniskowe sa podawane jako ekwiwalent 35 mm - więc o istnieniu czegoś takiego jak "crop" to nijak sie z ulotki nie dowie.
Mp sa łatwe "more =better".
A kto określi w przystępnych słowach co to jest rozpiętość tonalna ??
KaarooL - 08-09-07 20:04
Panowie, przecież jest już taki aparacik, w kolejnym wcieleniu. pliki duże, zapis i przeglądanie żółwiaste, ale efekty masakryczne. wielka szkoda, że FUJI znowu zrobiło maszynę pod bagnet F, bo chciałbym mieć taką matrycę w body...
czytam sobie, że wiele osób olało babranie się w RAW'ach, bo JPEG'i z tej maszyny powalają, o ile WB jest trafiony.
Michu (Pentax) - 08-09-07 20:11
Rozpiętość tonalna: jest różnicą pomiędzy najjaśniejszym a najciemniejszym obszarem sceny. W cyfrach wynosi ona zdecydowanie mniej (ok. 8EV), niż na negatywie. Stąd dośćłatwo o przepały przy kontrastowych scenach.
C+ - 08-09-07 20:12
Cytat:
Cytat:
Michu (Pentax) - 08-09-07 20:28
C+ - zaczekałbym na sample userów. Jak na razie to rzeczywiście jest to średnie, ale pamiętam sample z Alfy 100. Tam też samplerzy się nie pokazali zza dobrej strony. Poza tym uważam, że to wciąż nie jest finalna wersja puszki. 12Mpxl spokojnie przejdzie (jeszcze) na APS-C. Dowodem może być chociażby D2x.
Koriolan - 08-09-07 20:35
Cytat:
Rozpiętość tonalna: jest różnicą pomiędzy najjaśniejszym a najciemniejszym obszarem sceny. W cyfrach wynosi ona zdecydowanie mniej (ok. 8EV), niż na negatywie.
Tak jest. I teraz zapytaj 100 ludków w sklepie który aparat jest lepsiejszy: ten który ma 10 MP zamiast 8 MP czy ten który ma większą rozpiętość tonalną o 1 EV ??
Smerf Maruda - 08-09-07 20:38
Cytat:
Tak jest. I teraz zapytaj 100 ludków w sklepie który aparat jest lepsiejszy: ten który ma 10 MP zamiast 8 MP czy ten który ma większą rozpiętość tonalną o 1 EV ??
Skoro już nawet ś.p. Czip-Foto-Widjo przyznał (rok temu!), że wyścig na megapiksele się skończył, to odpowiedź mogłaby Cię zaskoczyć :-)
Koriolan - 08-09-07 20:41
A skończył się ??? jakoś mi umkneło. Hint: różnica pomiędzy E400 a E410 wypuszczonymi w ciągu pół roku. EDIT: Kupowałem lustrzankę w dużym sklepie foto. Byłem tam trzy dni z rzędu około godziny. Ludzie kupowali nie tylko kompakty, ale i lustrzanki, zwykle entry level. Zdziwiłbyś sie jak mało ludzie wiedza o aparatach na które wydają 2500 PLN +
Smerf Maruda - 08-09-07 20:46
Cytat:
A skończył się ??? jakoś mi umkneło. Hint: różnica pomiędzy E400 a E410 wypuszczonymi w ciągu pół roku.
10MP - 10MP = 0MP.
Koriolan - 08-09-07 20:49
Pardon chodziło mi o Nikona D40 i D40x. Oczywiście oba Olki maja 10 MP
C+ - 09-09-07 18:32
Niemiecki oddział Panasa podał cenę za kit i datę sprzedaży:
Cytat:
Unverbindliche Preisempfehlung: 1.299,00 EURO lieferbar ab: 01.11.2007
przy czym cena za L1 u nich to:
Cytat:
Unverbindliche Preisempfehlung: 1.499,00 EUR
a za Leice 25mm F1.4
Cytat:
Unverbindliche Preisempfehlung: 999,00
skow - 09-09-07 19:55
Cytat:
Cytat:
majkelx - 10-09-07 15:34
Cytat:
Panowie, przecież jest już taki aparacik, w kolejnym wcieleniu. pliki duże, zapis i przeglądanie żółwiaste, ale efekty masakryczne. wielka szkoda, że FUJI znowu zrobiło maszynę pod bagnet F, bo chciałbym mieć taką matrycę w body...
No i matryca tego Fuji ma 12MP ale 2 typów aby zwiekszyć rozdzleczość tonalną. W zasadzie więc otrzymuje się obraz 6MP i ...... jest cyfrowo interpolowany do 12MP. Po co? Właśnie po to żeby się dobrze sprzedawła jako 12MP a nie 6!!!
The z00m - 10-09-07 15:44
Kibicuję nowemu dslr Panasonica. Jeśli osiągnie sukces to być może Panasonic przyciśnie z matrycami. Ma potencjał równy SONY. Różnica polega na tym, że SONY ma ambitne plany, a Panasonic chyba na razie traktuje dslry jako eksperyment i niejako coś co trzeba mieć skoro nawet Samsung w to wszedł ;-)
andytown - 10-09-07 15:47
zgadza się z tym potencjałem panasa...
ale jak Panas będzie dawał 1 lustro na 18 miesięcy = to świata niestety nie zdobędziemy:(
nadzieja w kim trzecim ... może Sigmie i ich wersji s14 na 4/3 albo w kodaku...
Na razie widzę ze trochę szkiełek powstaje u Panasa.. może przy większej sprzedaży w to wejdą...
C+ - 10-09-07 18:20
A ja myślę, że Panas chce wyrobić sobie markę jak Leica. Sprzęt droższy od konkurencji, ale bardzo dopracowany w każdym szczególe, wsparcie techniczne (ciągłe uaktualnienia firmware), zero tandety, brak oszczędzania na materiałach, itd. Zobaczcie na L1 super kit, porządne body, lepsza rozpiętość tonalna niż w przypadku E330 z tą samą matrycą, więcej możliwości, itd. 5k z kit L1 to dużo jak na start, ale każdy kto miał styczność z tym sprzętem z ręką na sercu powie, że wart tych pieniędzy. To tak jak wielu kupiło E1 z 14-54 za 3k z hakiem :mrgreen:
andytown - 14-09-07 09:30
wszystko wskazuje, że Panas był tak krojony by bezpośrednio nie konkurować z e-510, miał być klasą wyżej, czymś pomiędzy e-510 a e-3 ,,, więc według mnie obie firmy się dobrze dogadały...
co przemawia za panasem
1) większy wizjer - choć po zastosowaniu me-1 - ale w pakiecie, powierzchnia wizjera mniej więcej taka jak w e-1 może ciut plus
2) dwie rolki
3) inna matryca - wszystko wskazuje na to, ze l10 ma inną matryce, tą o mniejszych scieżkach , co chwalił się nią ostatnio, dzięki temu komórki są ok 20-30% niż w 510,,, powinno to dać lepszą dynamikę barw i mniejsze szumy
cena - ok 4000 zł w kicie- kit wydaje mi się ze choć ciemny, to będzie bardzo dobry,, nie poto robili tak wielką średnice filtra...:) - więc uzwględniając kita cena za body ok 3200 zł,
C+ - 14-09-07 17:38
Niech więcej słoików pokażą dla ludzi :razz: Gdzie Leica 50-150 O.I.S i 45 O.I.S Macro?