"Lalunia" faktycznie zrobiła na mnie wrażenie. Poza tym to mistrzyni kamuflażu. Na chwilę spuściłem ją z oka i już nie było szans aby ją odnaleźć. W ogóle przydałoby mi się trochę dokształcić, aby wiedzieć gdzie i jakich stworzeń można się spodziewać.
Ggrzesiek - 21-07-08 23:20
*****, dziękuję za bardzo miłe słowa. Z tym warsztatem to różnie bywa, jedną z zalet fotografii cyfrowej jest to, że ujęcie można powtórzyć, widząc co się zepsuło lub zaniedbało w poprzednim. Często przeglądając zdjęcia stwierdzam, że lepiej byłoby coś zrobić tak czy tak. Ale na szczęście jest od kogo się uczyć.
Poniżej kilka innych zdjęć z ostatniego "pleneru". Modliszkę spotkałem wśród wysokiej trawy, spędziłem też chwilę na łące. Takiej dzikiej, na skraju lasu, przyznam, że nie spodziewałem się tam takiego "ruchu". Hałas jak w godzinach szczytu. No i był też zastrzyk adrenaliny. Najpierw Tygrzyk - ludojad, a pająków autentycznie się boję, ten był gigantyczny, dobrze, że MCON-35 pozwala na ostrzenie z rozsądnej odległości. Zaś na zakończenie żmija zygzakowata, która na szczęście umknęła z drogi, którą szedłem. Do tej pory mam ciary na plecach.
rocco - 21-07-08 23:33
Ostatnie jeszcze lepsze. Motylka tylko bym odwrócil bo mi się głowa odruchowo wykręca ;) Oba pajaczki wyśmienite.
J.Graph - 22-07-08 00:03
Oba pajączki genialnie pstryknięte ... szczególnie ten drugi ... i ta rosa na pajęczynie :) miodzio ;)
Ważka dobrze złapana w GO ...
Natomiast z motylkiem jest coś nie tak :grin:
Reasumując ładne zdjęcia ... podobają mi sie ;) Oby tak dalej :D
magnum - 22-07-08 06:48
Ostatnie świetne, kropelki rosy pięknie uwydatniają pajęczynę, świetna kompozycja.
Ggrzesiek - 22-07-08 21:01
Witam
Dziękuję bardzo za odwiedziny i zachętę do dalszych prób z aparatem w dłoni, lub na statywie, jak to ma miejsce w przypadku zdjęć a'la makro.
Pozdrawiam
wanilia - 23-07-08 00:59
Kolorystycznie najbardziej leży mi motylek, szkoda, że jedno skrzydełko mniej ostre. Pięknie wyszła ta roślinka na której przycupnął, :)
Daniello - 23-07-08 01:04
wow, idealne foty :)
Mimo wszystko 182. na nie, bo zlewa się z drzewem w tle.
Ggrzesiek - 23-07-08 08:26
Daniello, do ideału to im bardzo daleko. 182 mam też w wersji bez trawy (bo to chyba jakaś trawa była, nawet nie krzew). Po prostu inaczej skadrowany, pająk jest wtedy na tle nieba. Wstawiłem akurat to, ponieważ miałem wrażenie, że dzięki trawie bardziej widoczna jest pajęczyna. Możliwe, że nie był to najrozsądniejszy wybór.
Wanilia, przyznaje, że sam żałowałem, że motyl wyszedł tak, a nie inaczej. Mam na myśli głównie ostrość. Miałem ustawioną zbyt małą liczbę przysłony, nie skorygowałem i nie udało mi się ustawić z aparatem inaczej względem motyla. Szybko się spłoszył i został mi tylko ten kadr. Tropiłem później innego ale zostawiłem go dla modliszki.
Mysikrolik - 23-07-08 09:25
Na 180 ładnie światełko zagrało. :)
Ggrzesiek - 27-07-08 22:58
Witam
Tym razem bez robali. W ten weekend postanowiłem odespać zaległości z tygodnia. Poniżej efekty z "wyprawy" do ogrodu i krótkiej przejażdżki rowerowej.
magnum - 27-07-08 23:11
183 świetnie wypatrzone - fajne 184 lepiej mi jakoś pasuje w kolorze - że to jeszcze stoi ;-)
rocco - 27-07-08 23:19
Ja poproszę o adres tego pola z makówkami...
Komin przefajny, chyba lepszy w kolorze.
bufetowa - 27-07-08 23:28
Fajna makówka, świetna wręcz. I jeszcze jedną bym zrobiła w cz-b. Potencjał w niej widzę wielki.
Ggrzesiek - 28-07-08 08:20
Witam
Bardzo dziękuję za odwiedziny i cieszę się, że "makówka" budzi pozytywne odczucia. Przyznam, że podchodziłem już do niej kilka razy i ciągle czegoś mi brakuje. Poniżej dyptyk, zgodnie z sugestią Agapiet, w wersji czarno-białej. Niestety nie wiem na ile moja obróbka okaże się trafiona.
*****, adres mogę podać na priv. Nie z zazdrości, o plener ale nie chciałbym się nazbyt chwalić danymi osobowymi. A to "pole" to kilka łodyg w moim ogródku.
grizz - 28-07-08 08:30
Wersja BW jest bardzo, bardzo dobra :D
Nie ma się do czego przyczepić.
bufetowa - 28-07-08 11:34
Super ten dyptyk Ci wyszedł. No i fajnie, że taka makówka, która pewnie wśród braci makówkowej uważana jest za dziwadło i nikt jej nie lubi, w Twoim wątku znalazła zrozumienie i zostałą doceniona :)
wanilia - 28-07-08 11:44
Makówka świetna i kolorowa (poprzednia) i dyptyk, ja osobiście wolę kolor. Choć są wyjątki:wink: Po ocenach w galerii wydaje mi się jednak że łatwiej dostać dobrą oceną za BW niż kolor. Może wtedy wydaje się ludziskom że fotka jakaś bardziej "artystyczna" jest- a ja myślę że łatwiej ukryć też niedoskonałości zdjęcia. To takie moje rozważania na temat BW. Makówki bombowe!!!
J.Graph - 28-07-08 13:17
Według mnie makówka i w kolorze i w BW wygląda dobrze ... Sam nie wiem która wersja badziej mi sie podoba ;)
Ggrzesiek - 28-07-08 14:01
Bardzo, dziękuję za komentarze. Dyptyk miał być pierwotnie kolorowy. Ale po sugestii Agapiet stwierdziłem, że może warto, na chwilę pozbyć się koloru.
Może faktycznie coś w tym jest, że zdjęcia czarno-białe, już jakby z definicji, są bardziej "artystyczne". Myślę, że od strony technicznej, mniej drażnią w nich przepalenia. Z drugiej strony umiejętne "przyrządzenie" szarości, i wyeksponowanie właściwego tematu też chyba łatwe nie jest. Ja mam z tym problem i bliżej mi do koloru.
Pozdrawiam
rocco - 28-07-08 18:24
Potwierdzam, dyptyk jest swietny i koloru wcale tu nie brakuje.
magnum - 28-07-08 21:20
Makówka BW świetne, naprawdę fajnie wypatrzona ta mokówa ;-)
Ggrzesiek - 03-08-08 20:55
Dzięki.
Nadal będę nieco monotematyczny. Co prawda nie będzie makówek wciąż okolice makro. Poniżej efekt sobotniej wyprawy na łąkę.
rocco - 03-08-08 22:59
Forma Ci dopisuje, owadów nie brakuje czego chcieć wiecej? :) Bardzo fajna seria, tylko w kadrze z gąsiennica przeszkadza zasłaniająca ją trawka.
Ggrzesiek - 04-08-08 10:22
Dzięki. Z formą bywa różnie, a co do owadów do masz rację. Pod dostatkiem. Czego chcieć więcej? Przede wszystkim czasu :). Miałbym też kilka życzeń odnośnie sprzętu ale nie ma co przesadzać. Poza tym wcale nie musiałoby się to przełożyć na polepszenie jakości zdjęć.
Tak jak w przypadku gąsienicy często dopiero na komputerze zaważam zbędne, cz przeszkadzające elementy na zdjęciu. A można by ich uniknąć zmieniając kadrowanie.
Pozdrawiam
Mysikrolik - 04-08-08 10:30
186 podoba mi się najbardziej :) ale generalnie bardzo sympatyczna seria. Ładnie się gotuje do lotu motyl na ostatnim zdjęciu, trochę szkoda, że wybrał taką, a nie inną roślinę ;) , bo jej nasiona rozpraszają w odbiorze.
siaful - 04-08-08 18:10
Makro bardzo fajne,bardzo lubię motyle i zazdroszczę ludziom którzy mieli szczęście je sfotografować więc dodatkowy plus. Na 186 przeszkadza kłos w nieostrości,wiem że mała GO ale przeszkadza jednak... 187 moim zdaniem nie fajnie-za dużo na zdjęciu,za małe zbliżenie,nie podoba mi się. 188 i 189 bez zastrzeżeń-bdb
Ggrzesiek - 06-08-08 00:08
Witam
Jak zwykle bardzo dziękuję za odwiedziny i uwagi. "Modela" ze zdjęcia nr 186 mam jeszcze w innym kadrze (poniżej), chyba bardziej przejrzystym ale za to do góry nogami.
Zamieszczam też zdjęcie nieudane technicznie. Mam na myśli ostrość. Ustawiałem ją manualnie, a w E-400 ta czynność do najłatwiejszych nie należy. Zazwyczaj bez zastanowienia usuwam takie przypadki. Jednak tym razem brak ostrości tak mocno mi nie przeszkadza. Ciekaw jestem czy słusznie. Ale jeśli zdjęcie nie przedstawia żadnej wartości... cóż, krytykę postaram się znieść mężnie.
Gąsienica faktycznie w naturze prezentowała się lepiej. Liczyłem po cichu na to, że wejdzie po trawie do góry i będzie ją można "wydobyć" z tła. Zamiast tego zeszła jeszcze niżej.
J.Graph - 06-08-08 02:00
190 - dziwne ... jakoś mam wrażenie że motylek zaraz spadnie ... Jakoś mało realistyczne to jest ;)
191 - Kozak ! Mógłbym mieć taki plakat w pokoju ;) Pasowałby mi do koloru scian ... Pięknie uchwycone i ostre motyle ... Tak wygląda prawdziwa natura ... Jakis czas temu zrobiłem podobne zdjęcie ale poszło do kosza bo było "ruszone" :cry:
rocco - 06-08-08 07:07
Oba znakomite, bez zastrzeżeń.
Ggrzesiek - 06-08-08 12:27
Dziękuję bardzo.
J.Graph, tak to czasem bywa, że rzeczywistość wydaje się być mało realistyczna. Drobne odchylenie od poziomu może być ale motyl taką właśnie pozycję przyjął.
Karol - 18-08-08 13:18
Cytat:
Witam Pocztówka z długiego weekendu. Pozdrawiam
Przyjemny kadr, lubię słoneczniki...
krzwoj - 18-08-08 13:20
Bardzo mi się podoba - po prostu śliczna.
Ggrzesiek - 18-08-08 14:31
Dziękuję za odwiedziny i opinie. Ja również bardzo lubię słoneczniki i wreszcie trafiła się okazja by zrobić im zdjęcia. Niestety ledwie dwa, na dodatek wykonane w pośpiechu.
rocco - 18-08-08 14:34
Pocztówka ładna ale slonecznik jakiś szemrany. Wszystkie "patrzą" w jedną stronę a ten gdzieś indziej ;)
Ggrzesiek - 18-08-08 14:47
Dopiero teraz zauważyłem, że tylko on się nie "odwrócił". Trudno mi powiedzieć dlaczego, nie stosowałem żadnych chwytów.
bufetowa - 18-08-08 19:28
Ja też lubię słoneczniki :) Zwłaszcza zbuntowane.
szklarz - 18-08-08 20:22
Odwrócone też sa ciekawe.
krzwoj - 21-08-08 21:42
Wszystkie bardzo ładne, ale najlepiej podoba mi się motyl.
wanilia - 23-08-08 13:01
pierwsze i trzecie podoba się:)
ogesio - 23-08-08 13:10
...196 oraz 197 bardzo przypadły mi do gustu...
Ggrzesiek - 23-08-08 13:10
Dziękuję bardzo.
helenae - 23-08-08 13:39
Witam : ) Najbardziej podoba mi się zdjęcie motyla. Piękna głębia, bardzo dobry kadr i kolory.
Ggrzesiek - 08-09-08 07:39
Witam
Helenae, dziękuję za odwiedziny i opinię.
Poniżej pierwsze próby z ZD 35mm Makro. Będę potrzebował trochę czasu by "poznać" ten obiektyw. Zwłaszcza pod kątem uzyskiwania żądanej głębi ostrości.
rocco - 08-09-08 18:33
35-ka to szkiełko dla cierpliwych i wytrwałych. Jak widać nie brakuje Ci obu tych cech a umiejętności takze dopisują :) Bardzo ładne i dopracowane kadry, najbardzij wpadl mi w oko pierwszy z trójki ale drugi i trzeci takze są świetne i jest na nich ciekawsze światło niż na pierwszym.
Ggrzesiek - 08-09-08 19:37
Dzięki, na Twoją opinię zawsze można liczyć.
Mam nadzieję, że wystarczy mi cech, o których piszesz, by należycie wykorzystywać zalety i możliwości 35-tki. Ale skoro człowiek wstaje o 4-5 rano, jedzie w jakieś ostępy, spędza tam 4-6 godzin, przywiezie jedno przyzwoite zdjęcie (nawet nie dobre) i po takim "żniwie" nie boi się tego powtórzyć, to może faktycznie jakieś pokłady wytrwałości w nim drzemią :). Większy problem będzie z umiejętnościami.
W poniższych zdjęciach chyba przesadziłem trochę z przysłoną.
201.
<b><i>Jpg PNG z zewnętrznych serwerów</i></b> 202. Jak widać ten "egzemplarz" już trochę w życiu przeszedł. Zapewniam jednak, że mimo braków w osprzęcie latał wyśmienicie. Matka natura to jednak genialny konstruktor.
Dziś byłem świadkiem polowania na gąsienicę. Wszystko odbyło się "błyskawicznie", a fotografowanie utrudniał teren i warunki oświetleniowe. Poniżej krótki reportaż z tego mrożącego krew w żyłach wydarzenia.
rocco - 13-09-08 20:23
Tragedia w mikroskali? ;) Poszczegolne kadry takie sobie ale całość, jako reportaż ze zdarzenia, jest OK :)
Ggrzesiek - 13-09-08 20:58
Dzięki.
Przyznaję, że pojedynczo zapewne nie zamieściłbym żadnego, a nie jestem zbyt samokrytyczny. Pomyślałem, że może można to pokazać w formie thrillera, z przymrużeniem oka. Żałowałem bardzo, że nie udało mi się zrobić żadnego "wybitnego" zdjęcia z tej tragedii. A mikroświat jest fascynujący.
Ggrzesiek - 14-09-08 11:06
Kolejne zmagania z naturą i ZD 35mm Makro.
rocco - 14-09-08 11:46
Ładnie wypatrzone i skadrowane. Grzesiu, mam, tylko jedno pytanie, dlaczego robisz takie fotki z F/3.5 czy f/5? To prawie macro, przy takiej przysłonie GO jest papierowa a to nie wygląda dobrze. Pasuje mi tylko ostatnia, przy f/5.6 ale i tu GO mogłaby być większa. Moim bardzo skromnym zdaniem, powinieneś ustawić tu F/8 i tego nie ruszać a manipulowac czasem i czułością. Przynajmniej ja bym to tak zrobił ;)
Ggrzesiek - 14-09-08 12:55
Staram się znaleźć kompromis między między GO obiektu, a rozmyciem tła. To jak widać niezbyt dobrze mi jeszcze wychodzi. Używam większej GO ale gdy czas robi się niebezpiecznie długi (ja bujam się z aparatem, a owad kiwa się na roślinie) to mam sporo poruszonych zdjęć. Zawsze mam statyw ale, trudno czasami podejść mi blisko owada i jeszcze rozłożyć trójnoga.
Ostatnie zdjęcie to ewidentnie mój błąd, a raczej "wielbłąd". Światła wystarczyłoby na znacznie większą liczbę przysłony. A tła w zasadzie nie było. Mądry Polak po fakcie :).
Drugie mam też w wersji f/8, to 3.5 to chyba pomyłka przy ładowaniu pliku na serwer. Niestety skrzydła i tak daleko poza GO.
helmuth - 15-09-08 21:44
Podoba mi się 209- pajęczyna "nówka", chyba dopiero co upleciona (utkana) na tle nie całkiem rozmytego lasu.
rocco - 15-09-08 21:53
Wszystkie fajne :) Pierwsza pajęczynka bardzo klasyczna, czysta w formie i bliska ideałowi, nawet z twórcą i właścicielem w centrum. Ostatnia mniejsza ale bardzo wyrazista jednak najbardziej podoba mi się środkowa, nietypowa konstrukcja jak z sennego koszmaru czy horroru. Ładnie je wszystkie wypatrzyłeś i pokazałeś :)
Kaz de Wro - 16-09-08 00:27
Fajowe ujęcia tych "sieciowych pajączeń"
Bardzo Wam wszystkim dziękuję za odwiedziny tego wątku i komentarze. Bałem się, że po sfotografowaniu pajęczyny zupełnie stracą swój urok. Widziane na żywo robią zdecydowanie większe wrażenie. Tym bardziej cieszy mnie ich pozytywny odbiór.
Pozdrawiam
Mysikrolik - 16-09-08 21:16
W pewnym sensie masz rację. :) Ja zawsze uważam, że na moich fotografiach brakuje jednak tego kolorytu, światła, które widziałam wówczas. Zdaję sobie sprawę, że nie wszystko da się odwzorować z natury, ale... zawsze jakiś niedosyt pozostaje. :)
pozdrawiam
Ggrzesiek - 16-09-08 22:29
Mam dokładnie to samo. Oby tylko ten niedosyt działał mobilizująco :).
Ggrzesiek - 28-09-08 19:19
Witam
Świeży, dzisiejszy przykład "niedosytu", o którym była mowa powyżej:
zibi1303 - 28-09-08 19:20
fajne, nastrojowe... very , very nice :)
marecki - 28-09-08 19:30
Bardzo przyjemne, naturalne nic tylko powiesić na ścianie :)
suchar - 28-09-08 19:44
Na ostatnim jest fantastyczne, przepiękne światło! Wow! Pomyślałem sobie, że można by je spróbować wykorzystać do wyłuskania jakiegoś detalu, albo pojedynczego drzewa, krzaczka, choć i tak światło robi wrażenie. Pzdr
rocco - 28-09-08 20:52
Śliczne światełko, jak ilustracja do "Tajemniczego ogrodu" :) Brawo, znakomita fotka :)
dziekan - 28-09-08 20:53
212 to rzeźnik !!! bardzo ładnie powyciągane co się dało - rispekt
Ggrzesiek - 28-09-08 21:14
Bardzo Wam wszystkim dziękuję. Na żywo widok robił niesamowite wrażenie. Przyznam się, że niespecjalnie napracowałem się przy ORF'ie. Na dobrą sprawę zwiększyłem tylko kontrast. Matka Natura zadbała o wszystkie efekty. Zrobiłem trzy zdjęcia z różną ekspozycją i wybrałem jedno z nich.
helmuth - 30-09-08 10:39
213 kapitalne! :) Wiele było pajęczyn z rosą ale pająka z rosą jeszcze nie widziałem :D
Mysikrolik - 30-09-08 10:50
Tygrzyk obowiązkowo do galerii! 216 mi się podoba, bo ładnie zagrało słoneczko w owadzich skrzydełkach :) Dwa pozostałe też ok, ale już nie tak dobre, takie zwyczajne.
daghda - 30-09-08 10:54
Ja się na makro specjalnie nie znam, ale Tygrzyk świetny. Do gallery z nim ;-)
K_Puchatek - 30-09-08 11:02
Bardzo ładne makra, szczególnie 213, jednak fotka nr 212 jest MSZ niesamowita - gra światła, bajkowy klimat - po prostu rewelacja - szacuneczek... Pozdrawiam
rocco - 30-09-08 14:13
Tyle było podobnych przez całe lato, ze szczerze powiedziawszy, już mi się znudziły ;) Ale tu widać, ze jesień już nadeszła, widac to po kolorystyce rozmytego tła. Już nie dominuje tam nasycona zieleń, więcej jest zoltego i pomarańczowego... Kadry dobre a pierwszy, z pajączkiem i kroplami rosy, wręcz bardzo dobry.
PS Jak Wam się chce tak latać z rana po tej mokrej trawie ;)
wanilia - 30-09-08 15:23
Przyznaj się opryskałeś tygrzyka!!!! :wink:
Ggrzesiek - 30-09-08 16:49
Żadnego spryskiwania :). Krople (co do jednej) są oryginalne. Za to wypada się przyznać do innego brzydkiego postępku. Rozkładając statyw trochę uszkodziłem mu pajęczynę.
*****, trudno nie przyznać Ci racji w kwestii znużenia powyższymi zdjęciami makro. Ten rodzaj fotografii jest chyba silnie popularny, a modeli i modelek w lecie nie brakowało. Ale, że trening czyni mistrza, to próbuję nadal. A odkąd po raz pierwszy, na żywo, zobaczyłem wschód słońca, każdy weekend bez porannego szwendania się po mokrej trawie uważam za stracony :)
Ggrzesiek - 03-10-08 18:53
Kolejne propozycje. Przyznam, że w przypadku obydwu zdjęć mam jakiś niedosyt. Takie uczucie, że obiekty były ciekawe, a fotografujący, czyli ja, niestety tego nie wykorzystał. W przypadku słonecznika czuję się nieco usprawiedliwiony przez brak czasu.
marecki - 20-10-08 09:20
Ostatnie dwa świetne, z pomysłem i ciekawie. Pozdrawiam
Ggrzesiek - 20-10-08 21:53
Dziękuję bardzo.
wanilia - 21-10-08 21:40
Za przedmówcą dwa ostatnie świetne!!! Piękne te fioletowe kwiatki przy tej starej chałupinie :)
szklarz - 21-10-08 22:14
Oj pora by odwiedzić skansen jesienią. Ładne fotki.
Ggrzesiek - 27-12-08 21:51
Witam
Pierwsze próby z zewnętrzną lampą błyskową (Metz 48 AF-1). Przy okazji pożyczenia rękawic od kuzyna córka zgodziła się na zdjęcie, na poprawki czasu już niestety nie było :).
wanilia - 27-12-08 22:52
bardzo fajny pomysł na portret! widziałabym gardę :wink: nieco niżej aby bużka z grymasem była widoczna, zbyt dużo kadru zajmują rekawicę a mała strzeliła fajową minę, czekam na więcej (lampa chyba sprawuje się nieźle?)
Mysikrolik - 28-12-08 14:11
Dobre, bo z pomysłem, czyste. :) Dodałabym do galerii :wink:
Krzysiek.T - 28-12-08 14:14
Oj tak, za Mysikrólikiem
rocco - 28-12-08 14:31
Fajne :) Mała starała się zrobic sroga minke i wyszło wesoło ;) Garda może ciut za wysoko ale fotka bardzo przyjemna, do galerii.
Ggrzesiek - 28-12-08 16:31
Witam
Dziękuję bardzo za odwiedziny i dobre słowo. Nad galerią się jeszcze zastanowię, chociaż zawsze można zdjęcie usunąć :). Jak pisałem "sesja" była wybitnie krótka. Córka raczej stroni od aparatu i trzeba się nieźle naprosić by się zgodziła.
Pozdrawiam
Ggrzesiek - 08-01-09 10:45
Poniżej jedno zdjęcie z mojego ulubionego (bo dość bliskiego) pleneru, skansen w Kolbuszowej, wersja zimowa. Po sprawdzeniu prognozy liczyłem na mróz, śnieg i bezchmurne niebo. Mróz i śnieg - nie mam zastrzeżeń, a niebo jak widać. Za to dziś pogoda jak marzenie. Tyle, że błękit nieba mogę podziwiać jedynie przez "służbowe" okno.
helmuth - 08-01-09 11:01
Kadr MZ ładny. Szkoda, że zabrakło światła, śnieg jest białą plamą bez żadnech szczegółów. Zaplanuj jeszcze raz "wypad", może pogoda dopisze :) Może nawet pokusisz się o kolor?
Ggrzesiek - 08-01-09 11:11
Dzięki za odwiedziny. Będę próbował. Ale zgranie wszystkich potrzebnych elementów: weekend, śnieg, mróz, błękitne niebo, niemal graniczy z cudem. Wnioski na podstawie obserwacji dwóch poprzednich zim :).
jolly - 08-01-09 11:45
Cytat:
Dzięki za odwiedziny. Będę próbował. Ale zgranie wszystkich potrzebnych elementów: weekend, śnieg, mróz, błękitne niebo, niemal graniczy z cudem. Wnioski na podstawie obserwacji dwóch poprzednich zim :).
Złośliwość aury :grin: Mam ten sam problem. Od poniedziałku patrzę na słońce przez okno i nosi mnie, bo chętnie poszłabym z aparatem w plener. I czekam z utęsknieniem na weekend. Oby tylko światło dopisało. A kadr ostatni rzeczywiście bardzo udany i tylko szkoda, że zabrakło ładnego światła.
Ggrzesiek - 08-01-09 12:18
Prognoza na najbliższą sobotę dla mojego regionu "całkowite zachmurzenie" :). Ale jak ktoś mądrze napisał, dobre światło jest zawsze, tylko trzeba dopasować do niego temat. Idąc trochę pod prąd odważę się na kolejne zdjęcie.
rocco - 08-01-09 16:17
Fajnie "wykombinowany" kadr. Jak nie lubię pochylonych tak tu forma pasuje idealnie do tematu zdjęcia. Do galerii.
helmuth - 08-01-09 17:07
Tu przynajmniej rozumiem ideę przekrzywienia kadru :) . Ideałem byłaby pelna symetria: wiatrak dokładnie na przekątnej, śmigi pionowo i poziomo a środek śmigła w punkcie przecięcia przekątnych kwadratowego kadru ;) Ale to już musiałbyś ustawić śmigło :)
Ggrzesiek - 08-01-09 23:08
Ja także nie przepadam za udziwnionymi kadrami, dlatego tym bardziej mnie cieszy, że powyższy "efekt" uznaliście za uzasadniony. Dzięki.
"Śmigieł" wolałem nie ruszać. Obok tego, ku przestrodze, stoi wiatrak z uszkodzonymi łopatkami. Może ktoś próbował dopasować ich położenie do swojej wizji?
Poniżej coś kolorowego, choć bez szaleństw. Także ze skansenu, choć te obiekty na zbyt wiekowe nie wyglądają. Nie ukrywam, że chciałbym kiedyś jakieś zwierzęta sfotografować w nieco bardziej dynamiczny sposób :).
wanilia - 08-01-09 23:16
Druga dobra :) w pierwszej brakuje mi mocniejszych konturów i ostrości na przodzie ptaka Pozdrawiam:)
helmuth - 08-01-09 23:26
Aleś sobie obiekt znalazł! Jasna gęś na śniegu :) Piekielnie trudno pokazać białe pióra gęsi i strukturę śniegu. Tu nie wyszło :( Może gdybyś światło mierzył na śnieg? Może spróbuj HDR-a z jednego raw-a (jak masz ;))
Ggrzesiek - 08-01-09 23:35
Dzięki za opinie. Pierwsza gęś faktycznie może być nieco nieostra. Jak się jej teraz przyglądam, to też odnoszę takie wrażenie. Zwłaszcza jej głowa.
Helmuth, ja wiem, czy te gęsi takie jasne? :). Na swoim monitorze jakieś tam cienie na śniegu widzę. Ale jedynie tam gdzie gęsi wcześniej zrobiły ślady. Były miejsca gdzie śnie był nietknięty ani gęsią ani ludzką stopą. A oświetlenie wybitnie bezcieniowe. Zdjęcia robiłem w RAW, i jeśli przesadziłem z białością śniegu to raczej przy obróbce. Dzięki za zwrócenie uwagi.
rocco - 09-01-09 08:44
Druga gęś swietna, poradziłes sobie z tą bielą :) Pierwsza trochę nieostra i w swiatłach giną szczegóły. Portecik fajny, przyjemnie upozowany. Czy nie za dużo kontrastu jak na taką, młodą buzię?
Ggrzesiek - 09-01-09 08:50
Dzięki. Pozowanie dość przypadkowe. Córka oglądała bajkę, a ja biegałem po domu z nowo nabytą lampą. W oryginale tłem jest zielona ściana. Po konwersji na BW jej odcień szarości jakoś mi nie pasował i tak metodą rozmaitych zabiegów (globalnych, bez selekcji) wyszedł powyższy efekt. Może faktycznie ten kontrast trochę nie licuje z wiekiem modelki? Po dokładniejszej analizie niezbyt podoba mi się to, co się zrobiło z ustami. Wieczorem spróbuję podejść do tego trochę mniej drastycznie.
Ggrzesiek - 12-01-09 20:51
Poniżej Kingusia w wersji mniej pseudoartystycznej i spotkany na łące lis. Na lisa trafiłem zupełnie przypadkowo. Któregoś dnia wybrałem się na przyleśną łąkę z zamiarem upolowania jakichś owadów. Idąc, niespecjalnie cicho, zauważyłem lisa. Zacząłem się podkradać i w pewnym momencie zachciało mi się pstryknąć kontrolne zdjęcie. Niestety byłem na tyle blisko (choć zdjęcie mocno wykadrowane), że dźwięk migawki spłoszył zwierzaka.
rocco - 13-01-09 08:21
Córcia sliczna a portrecik też niczego sobie :)
Ggrzesiek - 18-01-09 22:37
Dzięki *****.
Poniżej renesansowy HDR rodem z Baranowa Sandomierskiego. Pomijając kadrowanie i ogólne "wrażenia artystyczne", nie wiem czy odrobinę nie przesadziłem.
helmuth - 18-01-09 22:59
1 Załącznik(ów)
Fajny, nieprzegięty HDR, ale MZ trochę jeszcze mógłbyś popracować na histogramie. Wydaje mi się, że jest lekka mgiełka i jest za jasno. Po ściemnieniu, lepiej widać rozkład świateł na sklepieniu:
Ggrzesiek - 18-01-09 23:55
Dziękuję bardzo za odwiedziny i sugestię. Sprawdzę jeszcze jutro jak to wygląda na innym monitorze.
Ggrzesiek - 19-01-09 12:14
Kolejna próba z techniką HDR.
Smerf Maruda - 19-01-09 12:26
Na 229 HDR w ogóle nie widzę - i dobrze, bo jeśli był użyty, to właśnie ma go nie być widać. Podoba mi się kadr, niebanalny jest, i ładne stonowane kolory.
Pozdrowienia.
rocco - 19-01-09 12:36
Oba HDRki dobre bo nie biją po oczach. Kadry dobre, zwłaszcza drugi, generalnie jestem na tak :)
Ggrzesiek - 19-01-09 12:58
Bardzo Wam dziękuję za opinie. Niejako z rozpędu, pozwolę sobie dodać jeszcze jedną "sztukę".
Igorra - 19-01-09 13:03
230- mi się podoba. Fajny kadr no i ta symetria... :grin: jestem na tak :grin:
Ggrzesiek - 19-01-09 16:03
Dzięki za odwiedziny. Kadr był poziomy ale jakoś tak zdecydowałem się przyciąć do kwadratu.
helmuth - 19-01-09 16:44
Swietne HDR-y, 229 mi się podoba :). Mam tylko pytanie: czy tam było takie światło czy balans szwankuje. Wydaje mi się nieco za "ciepło" ;)