nipo80 - 13-09-09 18:44
Widać że w krajobrazach się odnajdujesz może by pomyśleć nad jakąś panormą??
Widoki w UK są super nawet się nie spodziewałem że ten kraj ma aż tak piękne krajobrazy.
Będę musiał się kiedyś wybrać i pozwiedzać.
P.S. Przejrzałem twój wątek od początku jeszcze raz, muszę przyznać że widać postępy przez ten czas i chyba o to chodzi.:grin:
Ann - 13-09-09 18:52
Witam Mnie 64 widoczek bardzo sie podoba , niebo może ciut za jasne , drzewo wcale nie przeszkadza . Pozdrawiam :)
Agulka - 13-09-09 21:20
Ostatnie jest bardzo fajne, najbardziej mi się podoba, bo dużo dało niebo. Z tym drzewem to rozumiem Twoje wątpliwości ;) Wydaje mi się, że skoro lubisz krajobrazy, to powinieneś zainwestować w szare połówki.
iszi - 14-09-09 08:55
Agulka- Muszę kupić jakiś filtr nie ma wątpliwości (próbowałem to zdjęcie robić z różnym EV, tak przy -2 niebo wyglądało dobrze ale znowu gór nie było widać itd. taki flircik wówczas by się przydał). Ann- Co do nieba zgadzam się, że jest za jasne. Ogólnie ostatnie fotka jest dosyć stara nie wstawiałem ze względu na przepały na niebie i te drzewo po lewej stronie.... więc cieszę, że mimo to się podoba. nipo80- dzięki za komentarz i poświęcony czas na przeglądaniu tych wszystkich zdjęć.... wolałbym jednak te pierwsze fotki ze swojego wątku skasować....bo wstyd. Nad panoramką pomyślę.
Dziękuję za wszystkie komentarze. Pozdrawiam
iszi - 14-09-09 14:40
1 Załącznik(ów)
Niektórzy z okna spoglądają na takie....
helmuth - 14-09-09 15:32
1 Załącznik(ów)
Ładne widoki pokazujesz ale MZ, wszystkie jakieś ponure. Wiem, że ze słońcem tam krucho :wink:, ale można trochę rozjaśnić w programie graficznym od razu jest (MZ) trochę weselej :) Ja bym to widział raczej tak:
iszi - 14-09-09 15:46
1 Załącznik(ów)
Dlatego, że obrabiam na laptopie i ciężko mi trafić z odpowiednimi ustawieniami- u mnie wydaje sie jasno- może tak lepiej (chociaż u mnie fotka straciła na wyrazistości)....
nipo80 - 14-09-09 18:07
Takie sztuczne te owieczki, jakoś dziwnie wyglądają, ale widoki ok.
iszi - 14-09-09 18:27
Cytat:
Takie sztuczne te owieczki, jakoś dziwnie wyglądają, ale widoki ok.
Dla mnie wyglądają normalnie- ale to kwestia przyzwyczajenia;)
robert1088 - 14-09-09 18:37
Eee fajne te owieczki takie swojskie klimaty ja jestem na tak
iszi - 14-09-09 18:41
Pomyśleć, że z tych miłych stworzonek można tu kupić w każdym sklepie chipsy o smaku owieczki....echhh gupi kraj...
iszi - 15-09-09 15:02
Pomyłkowo dwa razy wrzuciłem to samo:evil:.... szkoda że nie ma opcji skasowania postu
K_Puchatek - 15-09-09 15:21
Przejrzałem cały wątek, widać że fotki coraz lepsze, niestety obróbka nie jest Twoją najmocniejszą stroną (mam tak samo...:wink: ) MSZ masz piękne widoki, potrafisz je oddać, szczególnie spodobało mi się zdjęcie nr. 64 Co do ostatniego - ciekawie, tylko szkoda że jest ten niebieski zafarb na chmurach... Pozdrawiam
iszi - 15-09-09 15:31
1 Załącznik(ów)
Właśnie co do tego "zafarbu" to mam jeszcze taką wersję zdjęcia- wahałem się , które wstawić. Co do obróbki to najgorzej mam z ostrością i odpowiednim podświetleniem zdjęcia, matryca w moim laptopie jest tak czuła na zmianę kąta widzenia, że czasami nawet porównując jasność do zdjęć innych w galerii- za cholere nie mogę ustawić (bo i tak nie wychodzi). Ostatanie zdjęcie 67 np prześwietliłem u mnie widać za jasno - ale skoro tego nie zauważyłeś znaczy, że chyba jest dobrze?
K_Puchatek - 15-09-09 16:00
Cytat:
... Ostatanie zdjęcie 67 np prześwietliłem u mnie widać za jasno - ale skoro tego nie zauważyłeś znaczy, że chyba jest dobrze?
Są drobne przepały na chmurach, ale jakoś mnie to nie razi...:wink:
Co do drugiej wersji - teraz wyszedł miejscami delikatny fiolet - pierwsza wersja MSZ lepsza (choć to może tylko mój monitor). Pozdrawiam
iszi - 15-09-09 16:08
Cytat:
Co do drugiej wersji - teraz wyszedł miejscami delikatny fiolet (choć to może tylko mój monitor). Pozdrawiam
A u mnie fioletu to wogole nie widać:shock: stonowany niebieski i lekka -baaardzo delikatna żółta poświata w niektórych miejscach....
Ranya - 15-09-09 16:12
Z przyjemnością przejrzałam wątek. Widoki piękne i do pozazdroszczenia, ale chyba wszędzie daleko :-) Obróbka na laptopie to rzeczywiście trudniejsza sztuka (też mam problem), ale tak jak Agulka jestem zwolenniczką "umiejętnych fotek" a nie obróbki. To co szczególnie mi się podobało: 51. kwiat - ciekawie pokazany taki niby fruwający, ładne kolory, 57. spokój i harmonia - aż chciałby sie przysiąść na trawie i patrzeć, patrzeć... 59. okno - wzrok przyciaga rysa/występ na murze, a z okienka jakby patrzyły oczy robota (takie skojarzenia z Walle:-)) 63. podobnie jak 57. na uspokojenie, poza tym mamy dowód że Ziemia jest okrągła ;-) Troszkę więcej słońca życzę (byle nie za dużo):-)
iszi - 15-09-09 16:36
....że też Wam się chciało cały wątek przeglądać;)
A tak na poważnie to miło mi Ranya i K_Puchatek...trochę stron się nazbierało i czasu trzeba było poświęcić....
Ranya te ciekawe miejsca są faktycznie daleko i trudno dojechać...ale warto...
Pozdrawiam
firehunter - 15-09-09 22:37
Cześć, ja również dzisiaj przeczytałem cały wątek. Bardzo podoba mi się zdjęcie 7 z wieżą, następnie ciekawe jest 17, ale ja bym zrobił je o innej porze, tak żeby nie było widać samochodów. Ciekawe są oba zdjęcia z torami, chociaż bardziej by mi się podobały gdyby szyny były bardziej wyeksponowane. Poza tym bardzo fajne jest zdjęcie z owcami. Pozdrawiam Rys
iszi - 16-09-09 00:21
1 Załącznik(ów)
Jakiś czas już mam to zdjęcie zostało wykadrowane i obrobione z jednej z fotografii z urlopu w Zakopanem. Nie wiem czy się spodoba. Ja je lubię ale mnie wiążą z nim wspomnienia. Nie numeruje- bo tu raczej nie ma co poprawiać etc. Takie gópie cuś:
grizz - 16-09-09 09:25
Nie trafia do mnie...
kowalikster - 16-09-09 10:10
Może taki tytuł: Idź sam,wrócisz jako dwa konie :D
Przebrnąłem przez 10 zaległych stron Twojego wątku i najbardziej mi się podobają uchwycone przestrzenie na Twoich krajobrazach. Nie będę pisał o walorach artystycznych, plastycznych i innych bo się tak naprawdę nic a nic na tym nie znam. Zresztą te fotki mi się podobają za to co jest na nich uchwycone: przestrzeń, wolność, powietrze... czuć moc i wielkość natury.
iszi - 16-09-09 10:24
Cytat:
Może taki tytuł: Idź sam,wrócisz jako dwa konie :D
Gwoli wyjaśnienia to jeden koń. Dlatego zdjęcie powinno się podobać- widziałeś kiedyś takie cudo?:cool:
bufetowa - 16-09-09 10:37
Bardzo, bardzo podoba mi się okienko 59. - ciachnęłabym to w kwadrat wywalając nadmiar ściany po prawej. Za okienkiem czai się jakiś stwór a załamanie na ścianie ładnie urozmaica kadr.
Ponadto zwróciły mą uwagę widoczki 63. i 67. - proste kadry, jak najprostsze - to lubię.
helmuth - 16-09-09 15:59
Cytat:
Gwoli wyjaśnienia to jeden koń. Dlatego zdjęcie powinno się podobać- widziałeś kiedyś takie cudo?:cool:
Może gdybyś coś więcej napisał o zdjęciu...:roll: Nie rozumiem o co chodzi- tu jeden, podwójny, niewyraźny koń a tam jeden, pojedynczy, niewyraźny góral?
Ranya - 16-09-09 16:09
"Niewyraźny góral" to i podwójnie widzi, a że konie... co kraj to obyczaj :-)
A tak poważnie, to też się przyłączam do prosby o historię tego zdjęcia, bo też patrzę i nie rozumiem...
iszi - 16-09-09 18:04
1 Załącznik(ów)
Co do poprzedniego zdjęcia- cóż nie wyszło- ot i cała historia..... Chciałbym usłyszeć czy nie jest za jasno u Was?
Mirek54 - 16-09-09 19:16
1 Załącznik(ów)
Cytat:
Chciałbym usłyszeć czy nie jest za jasno u Was?
Za jasne to u mnie nie jest,natomiast za zolte mi wyglada. A te???Napewno gorsze.
helmuth - 16-09-09 20:13
Cytat:
Chciałbym usłyszeć czy nie jest za jasno u Was?
No nie wiem, chyba bym jeszcze ciut rozjaśnił :roll:
grizz - 16-09-09 20:28
Heh a ja bym wybrał wersję pomiędzy Twoją a Mirka ;)
nipo80 - 16-09-09 22:12
Cytat:
Heh a ja bym wybrał wersję pomiędzy Twoją a Mirka ;)
Ja też.
Ranya - 17-09-09 10:52
Za jasno nie jest, ale MSZ przejaskrawione, trawa nienaturalna. U Mirka trawa zdecydowanie lepsza, ale z kolei drzewa chyba zbyt ciemne.
iszi - 17-09-09 20:46
2 Załącznik(ów)
Co do ostatniego zdjęcia zgadzam się za bardzo nasyciłem kolory. Wstawiam wersję "pomiędzy" i coś nowego. Dziękuje za komentarze
K_Puchatek - 17-09-09 20:51
69 - bardzo fajne miejsce, ma swój klimat i nastrój, troszeczkę tylko brakuje ostrości lub jest lekko poruszone... Pozdrawiam
grizz - 17-09-09 20:53
Lepiej!
ławeczka całkiem ok ;)
Agulka - 17-09-09 21:02
Odnośnie 69 to mam takie same uwagi jak K_Puchatek, też wydaje mi się nieostre. Szkoda, że nie miałeś ze sobą statywu. Ale trzeba przyznać, że miejsce jest kapitalne. A, i kolory chyba też trochę za bardzo nasycone, moim zdaniem oczywiście.
iszi - 17-09-09 21:13
W ostatnim z kolorami nic nie robiłem- takie były. Statywu nie miałem- mój błąd.
nipo80 - 17-09-09 21:43
Mi się ławeczka podoba mimo że faktycznie chyba lekko ręka drgnęła i kolory jak dla mnie nie są przesycone, ja też obrabiam i oglądam na laptopie.
iszi - 18-09-09 10:45
1 Załącznik(ów)
Miejsce kultu i magii- Holker Hall.
Ranya - 18-09-09 13:17
Moim zdaniem to dość dobre ujęcie, bo pokazałeś i miejsce kultu i rezydencję.
iszi - 18-09-09 15:04
1 Załącznik(ów)
A teraz najtrudniejsze zdjęcie jakie zrobiłem. Ile ujęć było, aby wszystko w miarę równo wyszło......... a efekt jest taki:
jerryg3 - 18-09-09 15:52
Sie wtrące, fajne zdjęcia robisz.
iszi - 18-09-09 21:16
1 Załącznik(ów)
Cytat:
Sie wtrące, fajne zdjęcia robisz.
Tak to się można wtrącać.... I Holker Hall z innej perspektywy:
iszi - 20-09-09 15:29
1 Załącznik(ów)
I jeszcze jedno z Holker 73. Załącznik 23585
helmuth - 20-09-09 22:11
Twoje zdjęcia, mimo że pokazujesz fajne krajobrazy (i nie tylko :wink:), sprawiają wrażenie ponurych. Czy to świadomy zabieg (znak firmowy :wink:) czy braki w opanowaniu PS-a?
iszi - 21-09-09 00:40
Cytat:
Twoje zdjęcia, mimo że pokazujesz fajne krajobrazy (i nie tylko :wink:), sprawiają wrażenie ponurych. Czy to świadomy zabieg (znak firmowy :wink:) czy braki w opanowaniu PS-a?
Taka jest Anglia - Cumbria -słonecznie może 3-4 razy w miesiącu- poza tym deszczowo i pochmurnie. O ponurym klimacie o jakim piszesz na moich zdjęciach - czyli pochmurnie bez słońca ale za to bez deszczu - tu mówią "very nice weather". Nawet na folderach reklamujących, krajobrazy, atrakcje etc. zdjęcia są "ponure". Pokazuje tak jak jest.
iszi - 21-09-09 00:53
1 Załącznik(ów)
... i jeszcze jedno ze staroci, które chcę pokazać 74. Załącznik 23710
Ann - 21-09-09 08:53
1 Załącznik(ów)
A może bardziej je tylko doświetlić ;) Jeżeli Ci nie pasuje, to je usunę , pozdrawiam.
iszi - 21-09-09 10:14
Oj ja już i tak doświetlam te zdjęcia ostatnie o jakieś +20 - nie chcę mocniej bo mdło wychodzi przynajmniej na mojej laptopowej matrycy
Agulka - 21-09-09 14:46
A mnie ten taki ciemnawy, nierozjaśniany klimat nawet się podoba, kojarzy mi się ze średniowieczną Anglią, oglądaną na filmach. A tak z ciekawości, odnośnie fotki 74- ta owca (?) na ulicy to odpoczywała?
iszi - 21-09-09 15:21
3 Załącznik(ów)
Cytat:
A mnie ten taki ciemnawy, nierozjaśniany klimat nawet się podoba, kojarzy mi się ze średniowieczną Anglią, oglądaną na filmach. A tak z ciekawości, odnośnie fotki 74- ta owca (?) na ulicy to odpoczywała?
Ta owca spała kiedy przejeżdżałem obok niej samochodem lekko podniosła głowę czy łeb.... Może pokaże Wam jak to wygląda w rzeczywistości fotki prosto z aparatu bez żadnej obróbki, prostowania, kolorowania, rozjaśniania etc. Środek lata, środek dnia, w/g tutejszych czyli Cumbrijskich kanonów dobra pogoda (czyli totalna szarówa). Teraz jest gorzej chociaż czasem wyjdzie słońce, w zimę raz na dwa tygodnie a ja zawsze mam to szczęście , że pracuje. BTW przejrzałem swój wątek i wszystkie fotki nie są aż tak ponure---- troszkę udało mi się zrobić gdy słońce świeciło. Pozdrawiam Załącznik 23729
iszi - 21-09-09 16:14
1 Załącznik(ów)
I taki łeksperyment pewnie się nie spodoba (przepały zostawiłem) 75. Załącznik 23741
Lolita - 21-09-09 17:29
To faktycznie nie bardzo masz tam tą pogodę :wink: Ja osobiście jestem zwolennikiem zdjęć które oddają mniej więcie realestyczną wersję... Ale te naprawdę widzę trzeba czasami podoświetlać. Bo nie wystarczy, że na zewnątrz szaro, buro i ponuro to jeszcze oglądać takie zdięcia... A tak choć trochę pogody będziesz miał. Co do 75, mi się podoba. Może obcięła bym trochę od góry (MZ) ale ja się nie bardzo znam :???:
K_Puchatek - 21-09-09 18:25
Bardzo fajna zabawa perspektywą na ostatniej focie (obcięta wersja MSZ lapsza)... Pozdrawiam
Lolita - 21-09-09 18:35
Mi też się tak bardziej podoba :grin:
nipo80 - 21-09-09 21:15
Mnie też ta obcięta bardziej się podoba.
Fajnie tam macie owce śpią na drogach :wink:
Bardzo ciekawy kraj. I widać szarością powiało bo tak przeważnie to bardzo słoneczne zdjęcia miałeś.
Piotr Grześ - 21-09-09 21:37
Krajobrazowo i klimatycznie przepiękne miejsca. W wielu wypadkach ładnie to pokazujesz. Będę wracał do Twojego wątku.
wanilia - 21-09-09 22:30
Bardzo fajne te twoje krajobrazy i poziom fotek coraz lepszy. Miło się ogląda :grin:
Ranya - 21-09-09 22:38
Ostatnia fotka, zwłaszcza po obcięciu, naprawdę świetna - eksperyment się udał :-) A co do tej owcy, ja myślę że to była barania zasadzka, całe szczęście że się nie zatrzymałeś ;-)
iszi - 21-09-09 23:38
Właśnie wróciłem z pracy....a tu komentarzy. Bardzo dziękuję.
wanilia - 22-09-09 16:05
Jak z Robin Hooda :grin::grin:
Dawid - 22-09-09 16:07
Bardzo fajne to zdjęcie z ławką :) Lubie taki klimat,kolor :) Jeleń też orginalny :)
iszi - 22-09-09 16:31
Cytat:
Jak z Robin Hooda :grin::grin:
Tu wszystko wygląda jak za czasów Robin Hooda....
wanilia - 22-09-09 17:56
Bajeczne masz tam te krajobrazy :) Myślę, że powinieneś przenieść się z wątku dla początkujących! Zwróć sie z prośbą do modów. :)
nipo80 - 22-09-09 19:49
Cytat:
Bajeczne masz tam te krajobrazy :) Myślę, że powinieneś przenieść się z wątku dla początkujących! Zwróć sie z prośbą do modów. :)
Jestem za
Dawid - 22-09-09 21:06
Dołączam się :) Na TAK :)
K_Puchatek - 22-09-09 21:16
Cytat:
Jak z Robin Hooda :grin::grin:
Dokładnie to samo miałem napisać jak tylko zobaczyłem ostatnią fotę... Co do przeniesienia wątku to faktycznie, może już czas...:wink: Pozdrawiam
bufetowa - 22-09-09 21:21
To zdjęcie z owcą - wersja ostatnia, ta bez obróbki - chyba podoba mi się najbardziej. Ponura, ale skoro rzeczywistość jest ponura, fajnie czasem to pokazać :)
Agulka - 22-09-09 21:35
Bufetowa, ale to nie do oceny było ;) Ja tam bym obróbką podkreślała jeszcze tą mroczność, fajne masz tam chmury (choć pewnie nie zawsze), teren nie jest płaski, warunki nie wydają się najgorsze. A co do zdjęcia z tym jeleniem, to mam dokładnie takie samo skojarzenie, jak poprzednicy - las Sherwood i tyle. I to jeszcze jakaś scena z tego serialu z Michaelem Praedem, jak Hern wyłania się z lasu... Ale mi się na wspominki zebrało ;)
iszi - 23-09-09 11:20
1 Załącznik(ów)
Bardzo dziękuję wszystkim za komentarze. Naprawdę miło było przeczytać je wszystkie szczególnie tych doceniających trud włożony w zrobienie niektórych fotografii (wychodzone kilometry aby ująć jak najlepsze miejsce czasami i w błocie po kostki - fotografia pejzaży jest naprawdę trudna- i nie wiedziałem o tym dopóki tu nie trafiłem) . Dziękuję również Wanilii i innym za to, że uważają iż mój wątek powinien znaleźć się w normalnym dziale. Sam nie jestem tego pewny. Jak już będę miał tą pewność napewno wystąpię z prośbą do moderatorów. Jeszcze raz dziękuję. Fotografia i Olympusclub.pl stały się największą pasją i pozwoliły patrzeć na świat z innej perspektywy.
I coś wygrzebane z komputera. Jeżdżąc po autostradach zazwyczaj wieję nudą, brakiem ciekawych miejsc. W Cumbrii jest inaczej.
Zdjęcie zrobione zza szyby samochodu (stąd jakość, ale chciałem pokazać). Autostrada M61 jakieś 50km do Ullswater.
Ranya - 23-09-09 11:41
76. ma piękny baśniowy klimat iszi, faktycznie zastanów się na przejściem dla "normalnych" - przez takich jak Ty mam obawy założyć swój własny wątek ;-)
iszi - 23-09-09 14:32
1 Załącznik(ów)
Tutaj jeszcze jedno (ostatnie) w klimacie "Robin Hooda".....
Zdjęcie zrobione 14-42 (oczywiście zapomniałem wziąć 40-150:evil:). Już bałem się podejść bliżej.... -i tak jakiś dziwny był, że się nie wypłoszył...
Ranya zobacz moje pierwsze zdjęcia aż wstyd.....
taztaz - 23-09-09 14:39
ostatnie bajkowe :) ale przedobrzyłeś z wyciąganiem cieni i powstała otoczka wokół rogacza
iszi - 23-09-09 15:21
Cytat:
ostatnie bajkowe :) ale przedobrzyłeś z wyciąganiem cieni i powstała otoczka wokół rogacza
Szczerze mówiąc nie przeszkadzało mi to dopóki nie napisałeś:wink: poprawię wstawię jak będe miał więcej czasu Pozdrawiam
grizz - 23-09-09 15:36
Zdecydowanie popraw tą obwódkę i będzie bardzo udane zdjecie :)
iszi - 23-09-09 15:52
1 Załącznik(ów)
Jutro wstawię poprawione dzisiaj już nie dam rady- muszę mieć przynajmniej godzine czasu. Od jutra 2 dni wolnego więc kolejna podróż, kolejne zdjęcia (a jeszcze mam kilka zaległych zdjęć, które chciałbym pokazać.....) Ostatnie dzisiaj. Dziekuję za komentarze.
iszi - 24-09-09 02:04
Cytat:
ostatnie bajkowe :) ale przedobrzyłeś z wyciąganiem cieni i powstała otoczka wokół rogacza
Co do porzedniego zdjęcia, bym o tym zapomniał proszę o komentarz.... Usunęłem poświatę stemplując ją, gdyż "nieprzedobrzając z wyciąganiem cieni" jelonek wychodził ciemniejszy - mi zależało na takim efekcie jaki jest na zdjęciu. Oczywiście nie wyszło idealnie.....ale jeżeli zna ktoś inny sposób byłbym wdzięczny za pomoc. Najwyżej że delikatna poświata przy powiększeniu nie denerwuje- albo tylko mnie bo wiem gdzie szukać
Dawid - 24-09-09 06:39
Ja nie znam się na ptaszkach :) Ale podoba mi mi się jak wyszła woda i odbicie :) ten ptak to flaming ? :)
iszi - 24-09-09 13:05
Cytat:
Ja nie znam się na ptaszkach :) Ale podoba mi mi się jak wyszła woda i odbicie :) ten ptak to flaming ? :)
Dokładnie;)... a zwróciłeś uwagę na sam środek zdjęcia na układ wody;)
Mirek54 - 24-09-09 13:32
1 Załącznik(ów)
Co do jelenia to moze wyciagaj jego delikatniej z cienia i po kawalku.Tonacja moze bardziej ciepla.Plik troche lekki na poprawki.Napewno jak zwykle przegielem nie w te strone:grin:
iszi - 24-09-09 19:51
Cytat:
Co do jelenia to moze wyciagaj jego delikatniej z cienia i po kawalku.Tonacja moze bardziej ciepla.Plik troche lekki na poprawki.Napewno jak zwykle przegielem nie w te strone:grin:
Chyba przegiąłeś;) :)
iszi - 24-09-09 21:13
2 Załącznik(ów)
I strzlone dzisiaj...
iszi - 24-09-09 21:42
1 Załącznik(ów)
A taka pogoda była dzisaj....tylko Ci szczęciaże w oddali uraczyli troszkę słońca 82. Załącznik 23882
nevra - 24-09-09 23:58
Flaming fajny i ten chmurzasty landszafcik też. Jelonek, hmmm... :roll:
Dawid - 25-09-09 05:43
To jest jak na filmach. Tam gzie pada to światło ludzie są oświeceni,doznają olśnienia :shock::lol:
iszi - 25-09-09 11:43
3 Załącznik(ów)
Cytat:
To jest jak na filmach. Tam gzie pada to światło ludzie są oświeceni,doznają olśnienia :shock::lol:
....wa ja to mam pecha
Troszkę inaczej niż zwykle- zapraszam do komentowania
Dawid - 25-09-09 14:21
heh mam nadzieje że mnie zrozumiałeś:P chodziło mi o światło które przebijało się przez chmurę na jednym zdjęciu :)Podoba mi się obróbka tych fotek :) tylko ta ramka za duża jak dla mnie :)
iszi - 25-09-09 14:58
dlatego napisałem że mam pecha (bo chyba lepiej być olśnionym- co nie?;); jeżeli chodzi o winiety wcześniej ich nie używałem, myślę, że w zdjęciach powyżej ma uzasadnienie- mogę się mylić..... chyba aż taka duża to nie jest, ja odbieram jako delikatną....
grizz - 25-09-09 17:21
Kadr jest zbyt ciężki z prawej.
iszi - 25-09-09 19:43
Cytat:
Kadr jest zbyt ciężki z prawej.
Masz rację- już kiedyś popełniłem ten bład, gdy chciałem pokazać za dużo... myślałem, że będzie mniej razić.
iszi - 25-09-09 21:57
1 Załącznik(ów)
W nowym dziale... Więc
W/g tutejszych legend droga po której przechadzała się czarownica z Ingleborough....
authalia - 26-09-09 15:12
83 i 84 są dla mnie po prostu niesamowite. Urzekająca jest w nich unosząca się w powietrzu mgiełka i klimat delikatności, romantyczności, lekkości. Podobnie dobrze dzieje się na zdjęciu 85, ale to już nie jest to samo, chociaż obróbka podobna. Gdyby ławka była w inny sposób sfotografowane, z innej perspektywy, bez tych schodów po prawej stronie, efekt byłby zdecydowanie lepszy. Ale generalnie klimat się podoba. Konsekwentnie przy nim obstawaj, bo fotki późniejsze już nie są ciekawe. Są ot takimi pstryczkami widoczków, a tego chyba nie chcesz, prawda? :wink:
iszi - 26-09-09 16:08
Lubię i będę "pstrykał" widoczki, te poprzednie tylko eksperyment udany lub nieudany...
bufetowa - 26-09-09 18:29
Fajne to pierwsze zdjęcie z flamingiem - kolorki, oszczędność kadru... I ta dziura w niebie - klimacik. I ta przedostatnia wrzutka z winietą - ładne pejaże - oszczędne i nieprzegadane.
iszi - 27-09-09 10:32
1 Załącznik(ów)
Dzięki Bufetowa. Kolejny "pstryknięty" widoczek z Grange-Over-Sands. Wahałem się pomiędzy wersją uciętą od dołu jakieś 4-5cm ....
Ranya - 28-09-09 12:42
iszi, tak patrzę na to zdjęcie 89. i mnie się podoba ciachnięte w połowie, bez tego rozmytego dołu robi się z tego taka fajna panoramka
iszi - 28-09-09 13:03
1 Załącznik(ów)
Coś takiego..... sam nie wiem:
utoplec - 28-09-09 18:38
Podoba mi się 91 ma taki groźny klimat
helmuth - 28-09-09 19:28
Podoba mi się ten kolorowy bałagan na 92, tylko czemu tak ponuro? :-P Jest kolorowo- powinno być weselej :grin:
iszi - 28-09-09 23:50
1 Załącznik(ów)
Dzięki Helmuth- jaśniejsza wersja...
grizz - 29-09-09 08:30
Cytat:
Dzięki Helmuth- jaśniejsza wersja...
I ta jest lepsza.
iszi - 01-10-09 00:36
6 Załącznik(ów)
Witam właśnie wróciłem z moją drugą połówką z wyprawy do Great Langdale, jednego z największych pasm górskich w Anglii. Wyprawa była niesamowita - była to nasza pierwsza wspinaczka na jeden ze szczytów. Tutaj popularny sport zwany -climibing-.
Na początek wstawiam zdjęcia zrobione z malowniczej miejscowości Windermere - jeziora pod tą samą nazwą, które znajduje się około 20km do Great Langdale.
Kolory nie były nasycane. Pierwszy raz z formatu RAW. Praktycznie tylko kadrowane, lekko rozjaśnione i kontrastowane. Zapraszam do oceniania:)
Agulka - 01-10-09 01:42
Podoba mi się klimat na ostatnich fotkach, ale wydaje mi się że większość zdjęć ma krzywy horyzont.
Ranya - 01-10-09 10:53
Bardzo mi odpowiada kolorystyka na ostatnich zdjęciach. W porównaniu z poprzednimi, gdzie często zauważano ten notoryczny brak światła, tu widzę różnicę - pomimo "groźnych" chmur dla mnie jest malowniczo. Prawdę mówiąc brakuje mi tu tylko ujęcia mostku z mewami z niższej pozycji - może masz takie?
iszi - 01-10-09 11:37
Cytat:
Podoba mi się klimat na ostatnich fotkach, ale wydaje mi się że większość zdjęć ma krzywy horyzont.
a konkretnie? bo ja ślepy jestem:D
Agulka - 01-10-09 11:44
93 i 94, wydaje mi się, że 95 też (choć tu to może tylko złudzenie) i jeszcze 97 (tu krzywiznę widać też na deskach molo na dole kadru).
Dawid - 01-10-09 11:48
Podoba mi się97:) a może bw? :)
wojciech_gd - 01-10-09 12:21
Horyzont jest krzywy, a raczej o to Tobie nie chodziło no i notorycznie zbyt ciemne zdjęcia jak dla mnie. I nie chodzi mi tu o ustawienia monitora, tylko o to, że zazwyczaj skupiasz się na tle i pierwszy plan wychodzi zbyt ciemny i mdły. Filtr połówkowy by pomógł lub praca z programem graficznym.
helmuth - 01-10-09 12:50
Cytat:
...wydaje mi się że większość zdjęć ma krzywy horyzont.
Zgadzam się, że są krzywe, jednak nie sugerowałbym się horyzontem. W wielu wypadkach, linia brzegowa (nie mylić z horyzontem :wink:) nie przebiega na zdjęciu poziomo. Horyzont jest pewnym puntem odniesienia na zdjęciach gdzie jest wyraźny styk wody z niebem. w wielu przypadkach (także u Ciebie) lepiej poszukać pionu :). Wydaje się, że go nie ma? Jest! Pewniejszy niż linia brzegowa :grin: Np 94- woda spokojna, fali nie ma. Na środku zdjęcia toi żaglówka, pusta, bez żagli. W wodzie odbija się maszt, widać całkiem nieźle odbicie jego topu. Linia łącząca rzeczywisty top masztu z jego odbiciem to pion :grin:. Dla pewności można porównać inne maszty. Według tego sposobu, 94 jest przechylone w prawo o 1 stopień :-P
iszi - 01-10-09 13:23
2 Załącznik(ów)
Dziękuję Agulka i Helmuth - poprawiłem zgodnie z radą Helmutha -może teraz jest dobrze- jeżeli nie muszę zainwestować w okulary.
Ranya mam też takie ujęcia. Jak będę miał więcej czasu to wstawie, dzisiaj jeszcze postaram się wstawić z dalszej częsści wypadu. Dzięki , że zglądasz do wątku.
Forever_ksw - pomyślę...:). Może coś z tego wyjdzie.
Wojciech_gd- oczywiście, że nie chodziło mi o krzywy horyzont, zawsze staram się poprawić- jak widać czasami nie wychodzi, a już mam uczulenie na krzywe horyzonty bo zdarza mi się to notorycznie. Co do ciemności zdjęć były robione około godziny 19, chodziło mi przede wszystkim aby oddać "kolorowość" jeziora i nieba- resztki słońca malowały tą scenę przez jakieś 15- 20 min później było szaro. Co do filtra połówkowego raczej w tej scenie nie miał by większego zastosowania. Co do tego, że skupiam się na tle- no chyba o tło chodzi;) Oczywiście mogłem inaczej obrobić może by sie spodobało bardziej, jak znajdę więcej czasu posaram sie doświetlić któreś z serii......
iszi - 01-10-09 15:28
5 Załącznik(ów)
Dalsza część. Pogoda jak zwykle była tragiczna mgła , deszcz, pochmurnie....
Agulka - 01-10-09 15:40
Cytat:
... Pogoda jak zwykle była tragiczna mgła , deszcz, pochmurnie....
Ale to ta pogoda "robi" Ci fotki. Nie jest taka tragiczna, są gorsze dla fotografii stany pogodowe.
EDIT: A odnośnie ostatniej wrzutki, to moją uwagę na dłużej zatrzymało zdjęcie 102. :)
helmuth - 01-10-09 16:39
1 Załącznik(ów)
Faktycznie, ta pogoda może być dużym atutem. Cytat:
Co do filtra połówkowego raczej w tej scenie nie miał by większego zastosowania.
Pozwoliłem sobie pobawić się 101 i zasymulować filtr:
rumi - 01-10-09 16:43
102 najlepsze według mnie .. ale ja sie nie znam ;)
Agulka - 01-10-09 17:05
A można zmienić zdanie? Bo 101 w wersji Helmutha teraz mi się widzi najbardziej ;)
Tylko jeszcze muszę pomyśleć nad jego słowami, bo nie do końca zrozumiałam: "Pozwoli to na niedoświetlenie dołu (przez co będzie jaśniejszy, nie taki ponury)"
helmuth - 01-10-09 18:02
Cytat:
Tylko jeszcze muszę pomyśleć nad jego słowami, bo nie do końca zrozumiałam: "Pozwoli to na niedoświetlenie dołu (przez co będzie jaśniejszy, nie taki ponury)"
Taaa! :shock: Ja też tego nie rozumiem :oops: Poprawiłem mój post :-P
jolly - 01-10-09 18:36
Fajna ta podróż z Tobą. Nie będę może się odnosić już do poszczególnych zdjęć, bo sporo ich, ale generalnie bardzo przyjemnie się ogląda. :)
bufetowa - 01-10-09 20:17
Ja również "nie nadanżam" ;) Ostatnie pejzaże bardzo udane, z naciskiem na dwa pierwsze z podróży (93. i 94.). Bardzo też podoba mi się martwa natura.
Wiejo - 01-10-09 20:25
Ładnie tu u Ciebie. Kilka zdjęć zapamietałem na stałe i przeglądając watek nie nudziłem się.
iszi - 01-10-09 21:27
Cytat:
Faktycznie, ta pogoda może być dużym atutem.
Pozwoliłem sobie pobawić się 101 i zasymulować filtr:
W tym przypadku zastosowany jak najbardziej. Dobra obróbka, chmury wyszły rewelacyjnie.
ps. ostatni raz wstawiam fotki na "szybko" --- też miałem obrobić (ale czaasuuu tak małoooo)- ostatnia seria którą wstawiłem jest najsłabsza z tego wypadu w/g mnie..... mam ogromną ilość zdjęć , panoramy i jeszcze tyle malowniczych miejsc do pokazania z ostatnich dni....
Agulka pogoda zdjęć nie robi, ale przy warunkach gdy całe niebo jest zachmurzone przez co obiekty stałe np góry , drzewa etc są niedoświetlone i przy zachmurzonym jasnym niebie zdjęcie nie wyjdzie idealnie albo niedoświetle obiektów albo prześwietle niebo, poźniej się męczę z obróbką żeby to jakoś wyglądało (przez to wygląda że "nie jest tragiczna"), oczywiście mógłbym zrobić hdra z paru zdjęć ale jakoś mi się nie widziało zabierać statyw na wspinaczkę zresztą takie efekty się odwidziały jakiś czas temu. Jeżeli do tego dojdzie mgła i deszcz to WARUNKI pogodowe są odpowiedzialne za zdjęcia (najwyżej że nie potrafię ustawić aparatu). Druga sprawa nie chce "przeginać" z obróbką.....
Dziękuję za wszystkim za komentarze
Agulka - 01-10-09 21:39
Cytat:
...poźniej się męczę z obróbką żeby to jakoś wyglądało...
Oczywiście, mnie tam nie było, mogę tylko domyślać się ze zdjęć. Jeżeli zatem faktycznie jest tak fatalnie, jak mówisz, to szczerze gratuluję (i jednocześnie troszkę zazdroszczę ;)) umiejętności obróbki. :)
I czekam na kolejne zdjęcia :)
dr_feelgood - 01-10-09 21:42
zdjecie 99 ma klimat i duzy potencjal. Zaluje ze malo nieba jest, co zabiera mi poczucie przestrzeni, troche sie dusze, ale i tak jestem na tak ;-)
iszi - 01-10-09 23:24
4 Załącznik(ów)
Kolejna część. Tym razem moje pierwsze panoramy. Wstawiam w kolejności chronologicznej pierwsze z okolic skąd wyruszaliśmy na wspinaczkę kolejne ze szczytu. Wszystkie robione "z ręki" jedne lepsze drugie gorsze- ocenę zostawiam Wam. Jak widać na zdjęciach pogoda zmieniła się w ciągu kilkunastu minut ze słonecznej na pochmurną - deszczową - mgławą. Niesamowite wrażenia pozostawiła obserwacja godzinnej wędrówki mgły i deszczu oddalonego około 10 km do miejsca gdzie byliśmy. Przez ten czas obserwowaliśmy te warunki pogodowe w słońcu aby po krótkim czasie się w nich znaleźć. Dosłownie mgła zaatakowała nas.
iszi - 01-10-09 23:32
Cytat:
zdjecie 99 ma klimat i duzy potencjal. Zaluje ze malo nieba jest, co zabiera mi poczucie przestrzeni, troche sie dusze, ale i tak jestem na tak ;-)
Mi też to się podoba mam wersję z niebem (napewno wstawię). Ogólnie to schrzaniłem kadr.... ale nie można było się tam zatrzymywać (mandaty angielskie są cholernie drogie) i miałem może minutkę aby zrobić fotkę bo samochody za mną- i tak się udało że nikogo nie było przed...