Aisha - 24-08-08 20:33 Olympus a sport
Widzę że na arenach sportowych większośc ma Canony i Nikony pewnie ze wzgledu na duzy wybor obiektywow na rynku. A jak to wyglada w przypadku Olympusa? Jak sie podepnie Sigme i inne alternatywne obiektywy to jaka jest roznica w stosunku do Zuiko? No i Olympus nie produkuje dlugich obiektywow 400 czy 500...
konradkkk - 24-08-08 20:38
sprawdź sobie cały system E i wypowiedz się
a_wykrota - 24-08-08 20:41
W sporcie liczą się bardzo: szybkość AF + jak najwięcej pól AF + dobre szkło (jasne) najlepiej z napędem SWD Teraz tak moim zdaniem ideałem było by E3 + 50-200 SWD (http://allegro.pl/item422150563_olym...8_3_5_swd.html) Miałem okazję pstrykać zawody e-510 + 40-150. - trochę brakuje szybkiego i celnego AF (ale tylko czasami) i szkło miałem za ciemne (f4) Taki zestaw jak podałem na pewno dałby sobie radę - chociaż z tym moim spokojnie można zrobić dobre zdjęcia. Fakt najwięcej w sporcie Canona.... białe tele się świecą.
Aisha - 24-08-08 20:47
200-250 to nie zawsze wystarcza... Najlepiej to jakby byl 400 - 500 do robienia zdjęc na meczach pilki noznej :)
rocco - 24-08-08 20:56
Cytat:
200-250 to nie zawsze wystarcza... Najlepiej to jakby byl 400 - 500 do robienia zdjęc na meczach pilki noznej :)
Po cropie masz 180-500 :roll:
a_wykrota - 24-08-08 20:57
50 - 200 na większość sportów Ci wystarczy. Czasem to i 12-60 by się przydał dla szerokiego kąta;]
Drughi - 24-08-08 20:58
Cytat:
Jak szlec to szaleć : http://www.olympusclub.pl/olypedia/i...90-250mm_1:2.8
Muszę się pochwalić, że miałem okazję pobawić się tym cackiem podczas warsztatów Olympusa...niezapomniane wrażenia. Do tego typu fotek pasuje jak ulał (mecze piłki nożnej itp.). Dodatkowo do tego jeszcze jak kolega wspomniał wcześniej, "stała" 300-tka i zestaw miodzio...
hades - 24-08-08 21:08
Cytat:
200-250 to nie zawsze wystarcza... Najlepiej to jakby byl 400 - 500 do robienia zdjęc na meczach pilki noznej :)
No to szalejemy Sigma 300-800 f/5.6 APO EX IF Olympus (http://www.ceneo.pl/1457637) . Od 300 do 800 mm (w ekwiwalencie 600-1600). Za mało na boisko?
Aisha - 24-08-08 21:12
Cytat:
No to szalejemy Sigma 300-800 f/5.6 APO EX IF Olympus (http://www.ceneo.pl/1457637) . Od 300 do 800 mm (w ekwiwalencie 600-1600). Za mało na boisko?
Ale za to jakie ciemne...
Morlok - 24-08-08 21:18
e tam ciemne, i tak musisz przymknąć co by GO była :grin:
diabolique - 24-08-08 22:43
Cytat:
200-250 to nie zawsze wystarcza... Najlepiej to jakby byl 400 - 500 do robienia zdjęc na meczach pilki noznej :)
A po co? Wiesz jak oni szybko z kadru uciekają? Ja mam 50-200 i jakoś wystarcza.
hades - 24-08-08 22:54
Cytat:
Ale za to jakie ciemne...
Zapytam Cię o jedną rzecz, bynajmniej nie przez złośliwość. Miałeś jakieś doświadczenia z f/5.6 powyżej 300 mm na oświetlonym stadionie? Masz w ogóle jakieś doświadczenie w korzystaniu z supertele?
Akurat wiem tyle, że jaśniejsze, owszem będą lepsze zwłaszcza przy łapaniu ostrości, ale jak to słusznie zauważył Pi-er17 musisz pamiętać o głębi ostrości by wyszły Ci jakiekolwiek zdjęcia. Chyba, że priorytetem jest dla Ciebie głębia ostrości mieszcząca logo sponsora na koszulce zawodnika.
Nie dajmy się zwariować. Tego typu szklarnia, jak 300-800, nie jest dla pstrykaczy amatorów. Dla nich jest mniejsza i wielokrotnie tańsza Sigma 50-500 (ekw. 100-1000), która daje zadowalające efekty. _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________ Co raz częściej daje się zauważyć, że sprzęt okazuje się jedynym wyznacznikiem do uzyskania dobrej fotografii. Ciekawe czy podobnego zdania są inni forumowicze?
Czasami myślę, że co niektórym przydałby się powrót do manualnej ostrości i przysłony w obiektywie oraz analogowego FF by "przewietrzyli sobie światopogląd".
MAF - 24-08-08 23:26
Cytat:
Widzę że na arenach sportowych większośc ma Canony i Nikony pewnie ze wzgledu na duzy wybor obiektywow na rynku.
Obiektywy to swoją drogą. Ale też AF (do czasu wypuszczenia E-3 Olympus był daleko w lesie za "jedynkami" Canona i w praktyce za dowolnym modelem Nikona, a nawet teraz E-3 ustępuje topowym modelom), do tego przyzwyczajenie, oraz CPS i NPS. A, i jeszcze szybkostrzelność, E-1 ze swoimi 3 fps wypadał kiepsko, E-3 z 5 też nie błyszczy w towarzystwie D3, czy 1D.
Cytat:
Jak sie podepnie Sigme i inne alternatywne obiektywy to jaka jest roznica w stosunku do Zuiko? No i Olympus nie produkuje dlugich obiektywow 400 czy 500...
Zasięg teoretycznie da się uzyskać taki sam jak w większości innych systemów. Ale decydują raczej inne powody.
dog_master - 24-08-08 23:49
Do robienia zdjec sportowych wystarczy np. E-3 + 50-200 SWD...
Tu macie troche fotek sportowych z E-330 + 50-200 [bez SWD]: http://galeria.olympusclub.pl/thumbnails.php?album=2214 Da sie? Da sie! Sprzet [i to tez nie najwyzszej klasy, bo i body to nie E-3, no i obiektyw bez SWD] da rade, a dalej to juz niestety czlowiek potrzebny [oj wiem cos o tym, ile razy mi sie nie udalo z mojej winy...:oops:, z C/O/N...].
A czemu na stadionie C/N? Bo z czym P / S ma tam pojsc? Z czym MY mielismy do tej pory isc? Ja z E-3 + np. 90-250 bym chetnie poszla, tylko jakos mnie nie chca ;) A 90-250 + TC20... Dzizas... Dorwalam na warsztatach na chwilke...
A jeszcze co do zdjec sportowych - fotoreporterzy maja akredytacje, maja najlepsze miejsca, sa najblizej jak sie da. A do "focenia z trybun" to potrzeba chyba tylko Sigmy 120-500/2.8... Tak sie tego po prostu nie robi ;) Tak samo jak koncerty - bedac gdzies z tylu nie ma sie za wielkich szans na zrobienie dobrego zdjecia jak bedac tuz pod scena...
Aisha - 25-08-08 13:05
Cytat:
Zapytam Cię o jedną rzecz, bynajmniej nie przez złośliwość. Miałeś jakieś doświadczenia z f/5.6 powyżej 300 mm na oświetlonym stadionie? Masz w ogóle jakieś doświadczenie w korzystaniu z supertele?
Akurat wiem tyle, że jaśniejsze, owszem będą lepsze zwłaszcza przy łapaniu ostrości, ale jak to słusznie zauważył Pi-er17 musisz pamiętać o głębi ostrości by wyszły Ci jakiekolwiek zdjęcia. Chyba, że priorytetem jest dla Ciebie głębia ostrości mieszcząca logo sponsora na koszulce zawodnika.
Nie dajmy się zwariować. Tego typu szklarnia, jak 300-800, nie jest dla pstrykaczy amatorów. Dla nich jest mniejsza i wielokrotnie tańsza Sigma 50-500 (ekw. 100-1000), która daje zadowalające efekty. _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________ Co raz częściej daje się zauważyć, że sprzęt okazuje się jedynym wyznacznikiem do uzyskania dobrej fotografii. Ciekawe czy podobnego zdania są inni forumowicze?
Czasami myślę, że co niektórym przydałby się powrót do manualnej ostrości i przysłony w obiektywie oraz analogowego FF by "przewietrzyli sobie światopogląd".
Nie miałAM doświadczenia z f/5.6 powyżej 300 mm. Co do dlugosci ogniskowych to wiem tyle, że stojąc za bramką nie uchwycę dobrze akcji dziejącej na drugim końcu boiska bo na to oprócz moich umiejetnosci, nie pozwala szkło. Podobnie jak w windsurfingu. Wiem też co miales na mysli z wyznacznikiem sprzetu, to prawda, jestem zielona, ciagle sie ucze ale jak TERAZ mam mozliwosc kupna super-tele i zamierzam sie doskonalic w fotografii sportowej to nie będe brala najdrozszego, najjasniejszego i najdluzszego szkła [ja nigdzie nie powiedzialam ze chce Sigme 300-800] jakie jest na rynku, dlatego chciałam sie z Wami skonsultowac. Chyba nie powiecie mi że osiągne zadawalajace rezultaty moim kitowym tele 40-150. To prawda, mam wiele fajnych ujec ale musze byc blisko obiektu, a na boisku raczej nie bede latac za zawodnikami. I jeszcze jedno. Jak to jest z tym 'powiekszaniem' w ekw.? Probowalam sie dowiedziec czegos na ten temat i znalazlam to:
Cytat:
Do takich celów przydatna jest optyka rzędu 400-600 mm, ale taka w wersji F2.8-F4 jest niedostępna dla amatorów ze względów cenowych. Z pomocą przychodzą tu mniejsze od 24 x 36 mm wymiary matryc większości cyfrowych lustrzanek. Matryca formatu APS-C zmienia taki 70-200 mm w odpowiednik małoobrazkowego 100-300 mm, co wyraźnie powiększa nasze możliwości na długich dystansach, zaś zoom 100-300 mm staje się ekwiwalentem małoobrazkowego 150-450 mm. To nadal nie to samo co 300 mm F2.8, czy 400 mm F2.8, ale na początek może wystarczyć.
Z tego co wiem, to moj Olek E-510 nie ma takiej matrycy, ale ma chyba jeszcze mniejsza niz APS-C wiec o co dokladnie chodzi z cropem? To oznacza ze ja majac Olka osiagne dluzsze ogniskowe niz np. uzytkownik Nikona majac [teoretycznie] podpiety ten sam obiektyw? Oraz klasyczne pytanie - jak to jest z AF w sporcie majac podlaczona Sigme? Oczywiscie mam tez ograniczony budżet na tele - do 3 tysiecy zł.
I prosze, nie naskakujcie na mnie z powodu ograniczonej wiedzy, naprawde chce sie nauczyc a przy okazji wybrac rozsadnie sprzet. Zdrowaski
diabolique - 25-08-08 13:18
Cytat:
Z tego co wiem, to moj Olek E-510 nie ma takiej matrycy, ale ma chyba jeszcze mniejsza niz APS-C wiec o co dokladnie chodzi z cropem? To oznacza ze ja majac Olka osiagne dluzsze ogniskowe niz np. uzytkownik Nikona majac [teoretycznie] podpiety ten sam obiektyw?
Tak, w Olympusie masz crop x2, więc posiadając obiektyw 40-150 masz ekwiwalent ogniskowych dla "pełnej klatki" 80-300. Inny - mniejszy - crop (mnożnik ogniskowej) ma Canon, a jeszcze inny Nikon, Pentax itp. Tak więc w temacie "tele" mamy swoistą przewagę. A propos zdjęć sportowych, zbyt długa ogniskowa wcale nie jest takim dobrodziejstwem jak się wydaje. U mnie w galerii znajdziesz parę fot sportowych zrobionych szkłem 50-200. W zupełności wystarcza, a na 200mm nieraz zawodnicy potrafili uciec mi z kadru. Długa ogniskowa obejmuje bardzo mały wycinek planu. Co zrobisz, gdy będziesz stać przy linii a zawodnicy podbiegną w twoją stronę? Będziesz się cofać? Przecież przy takich ogniskowych dwa kroki i zawodnik będzie już poza kadrem. Lokalne stadiony to nie Camp Nou, odległości nie są kosmiczne. A czasem też warto pokazać sytuację w jakimś kontekście, do czego przyda się odrobinę szerszy plan.
Mirek54 - 25-08-08 13:23
Wolni strzelcy maja to co maja.Ci zwiazani z firmami robia tym co firma da.Duzo zalezy od upustow jakie otrzyma firma od oferujacego sprzet. Przyklad:Kolo fotograficzne dla dzieci przy domu kultury(takie luzne tlumaczenie)Dzieciaki wysylaja listy do C,N i O o info o sprzecie.W odpowiedzi dostaja od C i N po dwie malpki i troche folderow,pare ksiazek o fotografowaniu.Od O dostaja katalog sprzetu ,gdzie najlepiej zakupic i po ile.Ostatnio nawet Sony bez pytania przyslalo 4 kompakty i jedno lustro z kitem. Wiec czym skorupka za mlodu nasiaknie tym...
Aisha - 25-08-08 13:26
Cytat:
Lokalne stadiony to nie Camp Nou, odległości nie są kosmiczne.
Wielkosc boiska pozostaje taka sama :P Co bedzie, jak chce sfotografowac akcję 70 metrów dalej? Wiem ze latwo uciec z kadru, no ale będę się uczyc. Wiec widze ze w miare najrozsadniejszym rozwiazaniem bylby ZD 50-200 z napedem SWD, ale ogniskowe nie do konca mnie przekonuja, [to prawda jest o wiele jasniejsze] to 'tylko' o 50 mm wiecej od mojego kitu, a ja nie bylam zadowolona z dlugosci bo nie moglam blizej podejsc.
diabolique - 25-08-08 13:37
Cytat:
Wielkosc boiska pozostaje taka sama :P Co bedzie, jak chce sfotografowac akcję 70 metrów dalej? Wiem ze latwo uciec z kadru, no ale będę się uczyc.
1. Boisko jest takie samo, ale podejść możesz praktycznie do linii. 2. Jak akcja jest 70m ode mnie, to nie pstrykam. Wszystkiego nie sfotografujesz, pogódź się z tym. Zawodowcy po prostu pracują w 2-3-osobowych grupach, obstawiając wszystkie newralgiczne punkty i pstrykają z różnych kątów, po czym wybierają najlepsze. Pracując sama nie dasz rady zrobić wszystkiego, bo np. przy strzeleniu bramki warto mieć i ujęcie bramkarza i strzelca i trenera i kibiców... 3. Nie tyle ogniskowa ma znaczenie, co umiejętność przewidzenia rozwoju sytuacji i posiadania oczu naokoło głowy.
dog_master - 25-08-08 13:43
Cytat:
Oczywiscie mam tez ograniczony budżet na tele - do 3 tysiecy zł.
Kup sobie 50-200 [z lub bez SWD, najlepiej z, mozna czasem tanio wyrwac], a jak bedzie za krotko to przy okazji konwerter x1.4 i gra muzyka :)
Mam 50-200, roznica w stosunku do 40-150 jest znaczna, a konwerter sobie kupie, jak opanuje 50-200 w 100% i zacznie mi 200mm byc malo.
No i jak wyzej, nie zawsze zrobisz dobre zdjecie majac dobry sprzet ;)
kasprzyk - 25-08-08 21:02
Cytat:
A dla rozkapryszonych, co prawdza to sigma, ale z takim... http://www.olympusclub.pl/olypedia/i..._APO_EX_DG_HSM :wink:
Ale masakra ! - nie wiedziałem, że takie obiektywy istnieją. Ciekawe jakie czasy wystarczą do utrzymania z ręki na długości 1600mm :roll: ale chciałbym mieć to w rękach, kiedy ostatnio trafiłem na łosia :)
:arrow: Aisha mam 70-300 i e510 robiłem trochę zdjęć na wyścigach motorówek - troszkę ciężki temat: http://forum.olympusclub.pl/showthre...t=12179&page=2 jednak piłkarze trochę wolniej biegają ;) - wydaje mi się, że na początek była byś całkiem zadowolona. Oczywiście sprzęt to nie wszystko, miejsce, światło i przede wszystkim szczęście najważniejsze ;)
Pozdrawiam
dog_master - 25-08-08 21:04
1/1600 ;p
1/2000 mozna spokojnie w letni dzien uzyskac, ale... w poludnie...
Do takiej bestii to i tak statyw / monopod.
Stanisław Rozalski - 26-08-08 13:00
To ja może zadam kolegom pracującym E-3 +2,8/50-200 przy imprezach sportowych pytanie, jakie z ich doświadczenia preferują ustawienia? Z założenia opcje są trzy, SAF+ 3kl/sek, CAF+3kl/s, czy MAF+3kl/sek. Zakładamy sceny zmieniające się dynamicznie. Ja w zasadzie nie robię takich zdjęć bo wcześniej miałem zawsze kiepskie wyniki, w halach za mało światła, brak stabilizacji, za długie czasy, za wolny AF. Teraz przy E-3 powinno być łatwiej więc proszę uchylcie trochę rąbka tajemnicy z Waszego warsztatu.
Aisha - 26-08-08 13:02
A jak te SWD bedzie wspolpracowalo z E-510?
diabolique - 26-08-08 13:37
Cytat:
To ja może zadam kolegom pracującym E-3 +2,8/50-200 przy imprezach sportowych pytanie, jakie z ich doświadczenia preferują ustawienia? Z założenia opcje są trzy, SAF+ 3kl/sek, CAF+3kl/s, czy MAF+3kl/sek. Zakładamy sceny zmieniające się dynamicznie. Ja w zasadzie nie robię takich zdjęć bo wcześniej miałem zawsze kiepskie wyniki, w halach za mało światła, brak stabilizacji, za długie czasy, za wolny AF. Teraz przy E-3 powinno być łatwiej więc proszę uchylcie trochę rąbka tajemnicy z Waszego warsztatu.
Ja pstrykam zazwyczaj piłkę nożną i siatkówkę. Inne sporadycznie. Ustawienia SAF 5kl/sek (ale nie robię i tak więcej niż 2-3 strzały), czas na powietrzu w okolicach 1/2000, na hali tak krótki jak się da przy ISO 800-1000. Ale ja nie lubię pstrykać CAF, nigdy nie zdąża za moimi myślami. Autofocus jest na tyle skuteczny, że SAF wystarcza. Aha, AF na punkt środkowy.
suchar - 26-08-08 13:43
Cytat:
A jak te SWD bedzie wspolpracowalo z E-510?
Dobrze... Aisha, może ty lepiej najpierw poczytaj trochę o własnym sprzęcie? Bo chyba trochę bez sensu dobierać obiektyw, skoro nie wiesz nawet, co to jest crop i ile on w Twoim aparacie wynosi (ok, teraz już wiesz). Jeśli chodzi o pracę na stadionie to chyba już koledzy i koleżanki wszystko napisali. Jeżeli 50-200 to nadal za krótko, to podpinasz EC-14 (lub EC-20) i już. A jeśli wiesz, co robić, to raczej nie będzie za krótko.
heyahero - 26-08-08 13:54
Można też ustawić w menu start CAF dopiero z przycisku funkcyjnego. Przydaje się to, bo 40-150mm ED często głupieje przy CAF i skacze po całym zakresie. Ostatnio w ten sposób w zrobiłem parę fotek ludzią na łyżworolkach podczas Maratonu Solidarności w Gdańsku. Trochę mi mm brakowało i żałowałem, że nie pożyczyłem jednak od szwagra ZD 70-300mm.
Czasami dogłębne czytanie instrukcji sprzętu może człowieka miło zaskoczyć ;)
Stanisław Rozalski - 26-08-08 14:08
Może odpowiem :Napisał Aisha A jak te SWD bedzie wspolpracowalo z E-510? Córka ma 510 i nie zauważyła problemu ze współpracą 2,8/50-200 swd, zresztą dzisiaj, gdy wrócę do domu to podepnę i sprawdzę osobiście. Gdyby coś było nie tak to napiszę o tym na forum.
diabolique - 26-08-08 14:12
Cytat:
Można też ustawić w menu start CAF dopiero z przycisku funkcyjnego.
Ja tam podczas focenia lubię skupić się na kadrowaniu i nie lubię tych wszelkich bajerów i guziczków. Skupiam się na kręceniu dwoma rolkami na manualu i ogniskowej, reszty nie dotykam :D
dog_master - 26-08-08 14:19
Cytat:
Ja pstrykam zazwyczaj piłkę nożną i siatkówkę. Inne sporadycznie. Ustawienia SAF 5kl/sek (ale nie robię i tak więcej niż 2-3 strzały), czas na powietrzu w okolicach 1/2000, na hali tak krótki jak się da przy ISO 800-1000. Ale ja nie lubię pstrykać CAF, nigdy nie zdąża za moimi myślami. Autofocus jest na tyle skuteczny, że SAF wystarcza. Aha, AF na punkt środkowy.
Tak przy okazji ;) 2 pytania do Ciebie jesli mozna :)
1. Czemu uzywasz tylko srodkowego AF? Tzn Ty tak wolisz czy po prostu "multi" sie nie sprawdza?
2. AF-S nadąża za biegnacymi sportowcami?
Tak pytam, zeby wiedziec, jak to jest z tą E-Trójka w kwestii np. moich psich fotek... ;)
Stanisław Rozalski - 26-08-08 14:21
Dzięki alakin za wskazówki, nie pisałem tego w moim pytaniu ale z CAF także mam więcej problemów przy dynamicznych scenach niż z SAF. Powiedz jeszcze czy starasz sie jechać na dużej głębi ostrości, czy też otwór zawsze na maksa , aby rozmydlać tło. W analogowych obiektywach na pierścieniach była pokazana głębia , korzystałem z tego, teraz zostaje intuicja i chyba świadome przymykanie(?)
diabolique - 26-08-08 14:34
Cytat:
1. Czemu uzywasz tylko srodkowego AF? Tzn Ty tak wolisz czy po prostu "multi" sie nie sprawdza?
Łapię ostrość tam gdzie ja chcę, a nie tam, gdzie aparat. Jak się ma w kadrze dwóch-trzech piłkarzy i lecącą piłkę, to zgaduj-zgadula, gdzie aparat będzie ostrzył. A tak, to raz łapię piłkarza, raz piłkę...
Cytat:
2. AF-S nadąża za biegnacymi sportowcami?
Ja nadążam :-) Wydaje mi się, że to bardziej kwestia refleksu niż sprawnego AF
Cytat:
Powiedz jeszcze czy starasz sie jechać na dużej głębi ostrości, czy też otwór zawsze na maksa
Różnie, na wyczucie, ale nie przymykam za mocno, a otwieram. Przy "boiskowych" odległościach zawodnicy raczej mieszczą się w głębi ostrości.
lessie - 26-08-08 14:36
dog master - jesli mogę to ci podpowiem multi AF się sprawdza ale przy dużej różnorodnosci planu wybierze najlepszy dla siebie punkt AF a to często nie idzie w parze z Twoim wyborem. Jest dobry wtedy kiedy masz jednolite tło i wyróżniający się plan pierwszy ( u mnie samolot na tle nieba np ). W lesie często mi przestrzelał...tzn łapał np na gałeśzi a nie na ptactwie ) AF-C - jest moim zdaniem słaby, może inaczej. AF jest OK ale dramatycznie spada szybkość serii. Po prostu długo podostrza wodząc za obiektem. W porównaniu do E-1 nie ma różicy moim zdaniem. W poónaniu do konkurencyjnego 40D zostaje w blokach... Najlepiej używać jednego punktu ze wspomagającymi po bokach i AF-S w serii. Chyba że nie zależy Ci na szybkości serii. To spokojnie możesz użyć AF-C ale sądzę że psy są dość szybkie, za sybkie na złapanie sekwencji 4-5 klatek przy AF-C.
dog_master - 26-08-08 15:24
Dzieki :)
Tak pytam, bo moje 2 boczne sa bezuzyteczne, a jak testowalam na warsztatach e-Trojke to nie bylo za bardzo na co polowac [kilka mew raptem , daleko].
Cytat:
Łapię ostrość tam gdzie ja chcę, a nie tam, gdzie aparat. Jak się ma w kadrze dwóch-trzech piłkarzy i lecącą piłkę, to zgaduj-zgadula, gdzie aparat będzie ostrzył. A tak, to raz łapię piłkarza, raz piłkę...
Aha :) No tak, mi w domysle o prawie-jednolite tlo chodzilo, np. Twoje "Faul". :)
Cytat:
Ja nadążam :-) Wydaje mi się, że to bardziej kwestia refleksu niż sprawnego AF
Refleks jak refleks, 330tka nie nadaza po prostu z ostrzeniem, nawet 50-200 ma problem, zanim zaostrzy AF-S to juz obiekt uciekl i mam ogon ostry, a na AF-C jest roznica diametralna, na plus. To super, ze E-3 sobie z tym tak dobrze radzi! :)
Cytat:
multi AF się sprawdza ale przy dużej różnorodnosci planu wybierze najlepszy dla siebie punkt AF a to często nie idzie w parze z Twoim wyborem. Jest dobry wtedy kiedy masz jednolite tło i wyróżniający się plan pierwszy ( u mnie samolot na tle nieba np ). W lesie często mi przestrzelał...tzn łapał np na gałeśzi a nie na ptactwie )
Ciekawe, czy E-3 traktuje trawe jak jednolite tlo... ;) E-330 nie... :/
Cytat:
AF-C - jest moim zdaniem słaby, może inaczej. AF jest OK ale dramatycznie spada szybkość serii. Po prostu długo podostrza wodząc za obiektem. W porównaniu do E-1 nie ma różicy moim zdaniem. W poónaniu do konkurencyjnego 40D zostaje w blokach... Najlepiej używać jednego punktu ze wspomagającymi po bokach i AF-S w serii. Chyba że nie zależy Ci na szybkości serii. To spokojnie możesz użyć AF-C ale sądzę że psy są dość szybkie, za sybkie na złapanie sekwencji 4-5 klatek przy AF-C.
Nigdy nie robie u siebie seria, bo AF nie nadaza podostrzyc - kurcze, gdyby tu zdazyl, to seria, nawet najwolniejsza, bylaby i tak super...
1 + wspomajacace - dobrze brzmi! Czyli to jest nie pelne 11 tylko te 5 chyba? Wazne, ze jest wiecej niz 1...
lessie - 26-08-08 19:44
to jest jeden plus cztery dookoła niego, choć w 95% przypadków widze że daje radę ten główny