suchar - 07-09-08 23:28
ktotek, nie widzę nic a la 14-54 (co nie znaczy, że nie ma). Jest 17-55/2.8, ale zakres mniejszy, a cena o wiele wyższa.
Cytat:
Wiesz że kiedyś niektórzy wszędzie widzieli czarownice>?< Kończyło się to ich szybkim banowaniem zanim by doliczyć do ... 2... :) Szminka Ci się wyjechała!
Tak, niewątpliwie masz rację, na każdego znajdzie się paragraf. Stosunkowo łatwym w użyciu jest "rozwalanie wątków".
PS. Serio? Nie zauważyłem. Pzdr
mynameisnobody - 08-09-08 00:05 piss over me baby
ktotek -nie szukaj usprawiedliwień bo jeżeli nie wiesz co przemawia za a co przeciw to masz po prostu kaprys. Spełnij go bo ceny na Fuji są doskonałe a nic tak nie boli jak lizanie lizaka przez papierek/ Koledzy już kombinują jak by tu usprawiedliwić olka a Ty jak by tu się wykręcić zdrowemu rozsądkowi > skosztuj -najwyżej wyplujesz. TO TYLKO ZABAWA :) Pzpr.
KaarooL - 08-09-08 11:04
Też intensywnie myślałem o FUJI S5 ale zniechęcił mnie brak obiektywów jakich potrzebuję pod nikonowego cropa. Wypiszę może za i przeciw do których doszedłem wyczytując wszystko co się dało na temat S5 Pro: + dynamika która powala, zero problemu z przepałami + kolorystyka która powala + nasycenie koloru nie spada wraz z podbijaniem czułości, tak jak w innych maszynach + można jechać w JPEG pilnując jedynie WB bo aparat nie przepala a max wartości dla bieli nigdy nie dochodzą do 255, 255, 255 - mała szczegółowość zdjęć - najlepsze efekty dostaje się z siermiężnego oprogramowania do obróbki plików z FUJI - sprzęt jest masakrycznie wolny - duża część egzemplarzy tego modelu ma problemy z AF: dzisiaj ostrzy pięknie, jutro niekoniecznie, za jakiś czas znowu w punkt - duża część aparatów ma BF, który może naprawić tylko serwis w USA bo w Europie sobie z tym nie radzą - koszmarne powiększanie zdjęć na podglądzie - jako uniwersalny zoom jedynym konkretnym wyborem pozostaje 17-55, który jest cholernie drogi i trzeba przebierać w egzemplarzach - zasilanie: FUJI zmodyfikowało akumulator, w wyniku czego nie można używać ogniw od Nikona - prawdopodobnie nie będzie już ani S6, ani S7 bo FUJI ponoć odpuszcza ten rynek
To na tyle, może komuś takie podsumowanie ułatwi wybór. Odpuściłem ten temat ze względu na brak optyki (dla mnie) oraz te problemy z losowością AF. Jak tu z tym iść na zlecenie nie będąc pewnym czy będzie ostrzył jak należy. Wielu gości spławiło S5 ze względu na problemy z AF, część nawet powróciła do używek S3 (lepszy jpeg z aparatu).
kaziq: fajnie widzieć prekursora po latach przerwy...
Karol - 08-09-08 11:24 KaarooL - bardzo dziękuję - o coś takiego mi chodziło o części wad jakie wymieniłeś nie miałem pojęcia, dało mi do myślenia, poszperam jeszcze w Sieci...
S4INT - 08-09-08 11:57
Wadą (może nie dla wszystkich) jest też szybkostrzelność - w pełnej rodzielczości ma tylko 1,5 kl/s w porówaniu do bliźniaczego D200 który ma 5kl/s. Dla mnie (obok rzeczywistej rozdzielczości, nie interpolowanej) był to argument dla którego wybrałem Nikona, a nie Fuji (chociaż mtryca kusiła, oj kusiła :wink:). Co do obsługi to jest jak dla mnie wręcz perfekcyjna - wszystko jest pod reką, wszystkie ważne funkcje są wyciągnięte na korpus (nie trzeba grzebać po menu). Wreszcie będąc w plenerze nie walcze z aparatem i nie tracę często bezcennych sekund (robię głównie krajobrazy, które mogą się wydawać maksymalnie statyczne, ale to tylko pozory ;)) na włączanie/zmiane funkcji.
dzemski - 08-09-08 12:26
to jest idealny aparacik do studia, wszelkie inne sytuacje już nie wyglądają z nim tak różowo, choć nie powiem i mnie kusi.
qbic - 08-09-08 14:04
Jak Olympus nie puści nic co ma fajny obraz to tez mnie pewnie to czeka, boje się tylko tej sigmy 10-22 :(
PS, poważnie Fuji porzuca ten rynek? (umknęła mi ta informacja)
S4INT - 08-09-08 15:44
Cytat:
Jak Olympus nie puści nic co ma fajny obraz to tez mnie pewnie to czeka, boje się tylko tej sigmy 10-22 :(
10-22 to jest Canon ;) Sigma 10-20 albo 12-24 (pod FF) ;)
Przecież do mocowania N masz sporo szerokich szkieł. Chociaż akurat ta Sigma jest najszersza. Tokiny się zaczynają od 11 albo 12. Jakościowo pewnie sporo odstają od Twojego 7-14... Najbliższy pewnie będzie Nikkor 12-24 albo sporo weższy, ale jakościowo mistrz Nikkor 14-24 :cool: Tylko, że takiego kąta widzenia jak masz z 7-14 póki co nie uzyskasz na APS-C...
Rafał Czarny - 08-09-08 16:44
Czytałem porównanie na optyczne.pl Nikona D200 i tego Fuji. Twierdzą tam, że ma znacznie wolniejszy AF od swojego protoplasty. Jeśli to prawda to ta cecha dyskwalifikuje w moich oczach ten aparat.
Ale być może to info to jakiś bzdet. *****, wypowiedz się w tym temacie. Jak jest wg. Ciebie różnica w szybkości AF między Olkiem E3, a Fuji S5 Pro?
KaarooL - 08-09-08 16:59
1,5 fps to S5 ma przy pełnej dynamice (400%) a nie przy "pełnej rozdzielczości". Można ustawić DR100% i wtedy jest 3fps.
W kwestii AF w paru miejscach czytałem że zdarza się błądzenie, po którym trzeba wyłączyć aparat. Nie wiem czy to kwestia konkretnych obiektywów czy coś jest niedorobione w algorytmach ostrzenia. W połączeniu z dużymi szansami na BF to raczej nie leczy.
S4INT - 08-09-08 17:06
Cytat:
1,5 fps to S5 ma przy pełnej dynamice (400%) a nie przy "pełnej rozdzielczości". Można ustawić DR100% i wtedy jest 3fps.
Prawda, o tym myślałem, a napisałem co innego :roll:
rocco - 08-09-08 18:05
Cytat:
Jak Olympus nie puści nic co ma fajny obraz to tez mnie pewnie to czeka, boje się tylko tej sigmy 10-22 :(
PS, poważnie Fuji porzuca ten rynek? (umknęła mi ta informacja)
A co ma do wspólnego S5 Pro z tym, że może juz nie być następców? :roll: To system Nikona a tu zaczęły właśnie pojawiać się ciekawe puszki. Sigmy 10-20 rzeczywiście strach się bać ;) Za to jest już (chociaz jeszcze trudno dostępna) Tokina 11-16/2.8. Właśnie sobie sprawiłem, mjut i orzeszki :) Ja tam zakupu S5 Pro nie żałuję. Dla mnie ta puszka to komfort fotografowania, dokładnie tak bym to określił. Zwalnia w dużym stopniu (oczywiscie nie do końca bo cudów nie ma) z zastanawiania się nad rozpiętością tonalną sceny i daje sporą gwarancję bezstressowego focenia tak w bardzo ostrym jak i w słabszym swietle. Stwierdziłem, ze jestem zbyt leniwy na HDRy a także na kilkukrotne zachodzenie w to samo miejsce w poszukiwaniu dobrego światła czy mniejszych kontrastów. Z Fujikiem po prostu psytykam, po przyjściu do domu mam zdecydowanie mniejszy odsiew niż E-510 czy E-3. To jest po prostu puszka dla leniwych czyli dla mnie :mrgreen: Bardzo brakuje mi tylko czyszczałki, ciągle boje się zmienić szkło przy byle wiaterku ;)
PS Problem z akumulatorem Fuji można dosć łatwo obejść dopinając grip i korzystając z "paluszków".
Rafał Czarny - 08-09-08 18:34
*****, a co z AF w tej puszce? Szybki?
MicSzu - 08-09-08 18:37
Cytat:
*****, a co z AF w tej puszce? Szybki?
Nie mów, że Ty też nie będziesz już ''OlyTalibem''? ;>
suchar - 08-09-08 18:38
Cytat:
Nie mów, że Ty też nie będziesz już ''OlyTalibem''? ;>
A coś by się stało, gdyby Rafał zmienił aparat? Dżizas...
MicSzu - 08-09-08 18:41
Przecież się śmieje...:) jakby ktoś niezauważył:)
rocco - 08-09-08 19:00
Cytat:
*****, a co z AF w tej puszce? Szybki?
Do E-3 mu brakuje ale od E-510 szybszy. Zresztą to zależy od szkła, z Nikkorem 18-200 jest bardzo szybki, praktycznie momentalny bo ten obiektyw ma napęd HSM ale z Nikkorem 60/2.8 macro, z napędem na śrubę, jest już nieco wolniej. Niemniej również sprawnie i bardzo dokładnie a znacznie szybciej, niż ostrzyły to Olkowe szkiełka macro: 35-ka i 50-ka. W końcu to D200 ;)
qbic - 08-09-08 21:33
Cytat:
A co ma do wspólnego S5 Pro z tym, że może juz nie być następców? :roll: To system Nikona a tu zaczęły właśnie pojawiać się ciekawe puszki.
Zmiana systemu to nie hop-siup, jak się robi to dla dynamiki - potem Fuji się pożegna z mocowaniem Nikona to jest to dla mnie bez sensu. Fakt, puszki Nikon w górnym segmencie ma fajne wiec o tyle mniejszy strach, ale "klejona" matryca na 100% wylezie na tym co ja robię.
Nie chce bić bez sensu piany, bo to na razie "rozglądanie się".
Rafał Czarny - 08-09-08 21:39
Fajny ten fudżik i tani. Gdyby w systemie Nikona był odpowiednik (cena + jakość) Olkowego 14-54 to niewykluczone, że bym w niego wszedł. Mnie mała szybkość (ilość klatek na sekundę) nie zniechęca.
witia1 - 08-09-08 21:58
:-P Nic tylko pozazdrościć. Poczytałem, popatrzyłem i ... Takiej matrycy życzę E-systemowi. A może dwa systemiki??????? I znowu trzeba liczyć na LOTTO :grin: Pozdrówka
Kaz de Wro - 08-09-08 22:10
Cytat:
:-P Nic tylko pozazdrościć. Poczytałem, popatrzyłem i ... Takiej matrycy życzę E-systemowi. A może dwa systemiki??????? I znowu trzeba liczyć na LOTTO :grin: Pozdrówka
Nic straconego bo S3 Pro też niezły, "prawie" nówkę można jeszcze dorwać chyba za rozsądną cenę i dokupić szkło https://ssl.allegro.pl/item426567447_fuji_s3_pro.html
albo już ze szkłem https://ssl.allegro.pl/item434083721...kon_28_85.html
Karol - 08-09-08 22:19
Uniwersalnego ZOOMa faktycznie Nikoniarze mogą nam pozazdrościć - myślę o cropie i cenie i jakości 14-54. Nie chciałbym się bardzo rozpędzać i wydać kasę w szkła pod cropa. W sumie wystarczającym argumentem dla mnie do zakupu Fuji byłyby nikonowskie szkła - 35/2 D AF oraz 50/1.8 D AF... - o ile bym był (prawie) pewny, że te szkła z tym korpusem nie będą dawać FF/BW i bardzo szaleć z AF. Szczególnie mnie intersesuje 35/2 będę wdzięczny za opinie posiadaczy, zaraz sobie zapodam dużą porcję sampli z tego szkła.
A swoją drogą - niezły paradoks - S5 Pro + 35/2 można mieć za niewiele większe pieniądze niż samą Leicę 25/1.4 ;-)
KaarooL - 08-09-08 22:31
Powiem Wam że jak zmieniać to na FF, bo cropa na cropa to tak średnio się opłaca. Jakoś tak mam że jak wydaję to konkretnie/docelowo, bo etapy pośrednie za wiele kosztują przy sprzedaży.
tomek s - 08-09-08 23:28
Cytat:
Uniwersalnego ZOOMa faktycznie Nikoniarze mogą nam pozazdrościć - myślę o cropie i cenie i jakości 14-54. Nie chciałbym się bardzo rozpędzać i wydać kasę w szkła pod cropa. W sumie wystarczającym argumentem dla mnie do zakupu Fuji byłyby nikonowskie szkła - 35/2 D AF oraz 50/1.8 D AF... - o ile bym był (prawie) pewny, że te szkła z tym korpusem nie będą dawać FF/BW i bardzo szaleć z AF. Szczególnie mnie intersesuje 35/2 będę wdzięczny za opinie posiadaczy, zaraz sobie zapodam dużą porcję sampli z tego szkła.
A swoją drogą - niezły paradoks - S5 Pro + 35/2 można mieć za niewiele większe pieniądze niż samą Leicę 25/1.4 ;-)
Tutaj masz dużo informacji na ten temat, ja akurat wybrałem Sigmę 30/f1.4 i jestem zadowolony, używaną 50-tke można dostać za niewiele ponad 300zł, w gorszych warunkach jak światła mało może się przydać, ostrość świetna, bokeh nie każdemu może się podobać. Jako uniwersalny zoom przydałby się taki 14-54 w Nikonie, miałem z E-500 i mogę potwierdzić, że cena/jakość wypada bardzo korzystnie. Żadnych BF/FF nie stwierdziłem :roll: