Smerf Maruda - 06-11-08 17:36
Ja bym się najpierw przywitał, miast wrzucać foty i prosić o ich ocenę.
Ann - 06-11-08 18:40
Jestem TU nowicjuszka .......... :oops: sorry za gafe :( Juz szukam odpowiedniego watku :)
Auron9939 - 06-11-08 19:26
A o to moja ocena 1 zdjęcie jak do mnie w ogóle do mnie nie przemawia na pierwszym planie jest kwiatek który jest taki.... nijaki ale za to drugie podoba mi sie są w miarę fajne jesienne kolorki tylko taki lekki bałaganik ale zdjęcie fajne pozdrawiam
Igorra - 06-11-08 20:00
W pierwszym jest nie najlepsze światło i tło ;)
sepuk - 06-11-08 22:14
Cytat:
... Prosze o ocene :)...
1. Nocne kwiaty ? Myślę, że jakbym już się skusił, to w dzień.. przy dziennym świetle.. i to najlepiej z czymś co będzie doświetlało.. i qrka biały kolor ? :/ może być ciężko (odpowiednie tło) .. ale próbuj.. są poradniki pt. jak fotografować kwiaty..
2. Gałąź po prawej mi przeszkadza.. i wszystko jakieś takie poucinane..
ale ja się nie znam :-P
Pozdrawiam.
Ann - 06-11-08 22:21
Bardzo dziekuje za cenne uwagi :)
A propos kwiatka : jest to kaktus, który zakwita wieczorkiem i nastepnego dnia "zdycha" :( wiec moge fotkowac go tylko nocka :) Oswietlenie stanowi tylko lampa błyskowa aparatu . Próbowałam kwitnaca rosline fotografowac przy oswietleniu zarówki elektrycznej i o wschodzie słonca . Wychodziło mi to z róznym skutkiem. Faktycznie tło jest nienajlepsze, dlatego tez wykadrowałam go tak, a nie inaczej . Dziekuje za miłe słowa , co do drugiej fotografii :) Jesieni mam troche wiecej i z przyjemnoscia Ja WAm pokaze :) Pozdrawiam :) _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________ Sepuk, dla Ciebie inne ujecie ...........
666cin - 06-11-08 23:01
jak dla mnie jakos malo ostre te zdjecia:> i zbyt rozmyte. Co to za aparat?
K_Puchatek - 06-11-08 23:15
Witam, Zdjęcie kwiatka nietrafione - złe światło i tło nieciekawe... Pierwszy plener - niestety za duży bałagan w kadrze, kolejny zestaw fotek już lepiej, bardziej przemyślane... Kaczuchy fajne - niestety gubią się w tle... Generalnie: 1. Wyostrzaj fotki po zmniejszeniu - na wszystkich brakuje ostrości. 2. Numeruj fotki - będzie łatwiej się odnieść... Pozdrawiam PS Nie przejmuj się zbytnio moimi uwagami - ja też dopiero zaczynam...:wink:
Karol - 06-11-08 23:36
Wszystkie te zdjęcia średnio wyglądają, dużo straciły przy zmniejszaniu. Nie wiem jak i czym to robisz ale warto to zrobić lepiej.
Ann - 06-11-08 23:56
Bardzo , bardzo dziekuje za wszystkie uwagi :) Fotkuje Olympusem SP 560 i jestem w poczatkowej fazie nauki :) _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________ Cd jesieni ........grzybki - makro :)
nevra - 08-11-08 23:58
3. Grzybki i tylko grzybki.
Makro to nie jest. Niepotrzebna droga, niebo, las. Kolory zbyt mdłe. Zacznij kombinować z kadrem, spróbuj z jednej strony, z drugiej, z trzeciej. Ustawiaj aparat pod różnym kątem.
4. Grzybek lepiej, żeby był kadrowany nie tak centralnie. Ten ze względu na kształt kapelusza - wydłużonego w prawą stronę - aż się prosił, żeby być bliżej LD, czyli lewego dołu.
Ostrość w sumie marna. Po zmniejszeniu trzeba lekko fotki wyostrzyć.
Ann - 09-11-08 15:25
Dziekuje bardzo Nevrah za opinie :) Co do fotki nr 3 uznałam, ze kadr jest trafny, w tle kolory jesieni lasu . Tło, oczywiscie nie jest najwyzszej jakosc co do "makro" . Fotka nr 4 , oczywiscie kadr nalezało zrobic w/g Twojej wskazówki , teraz to widze :) Nad ostroscia fotek tez popracuje :)
Bardzo prosze o ocene :) Pozdrawiam Wszystkich zaglądających do mego wątka :)
K_Puchatek - 09-11-08 23:11
Ostatnie dwie fotki przyjemne, jednak nadal brakuje mi ostrości. Przedostatnia tak na szybko zrobiona w Gimpie (tylko balans bieli i wyostrzenie):
To tak dla przykładu (niewiele można "wyciągnąć" z małej fotki) - jeżeli Masz coś przeciw ingerencji w Twoje zdjęcia - Daj znać - usunę... Pozdrawiam
Ann - 09-11-08 23:18
Puchatku :) Bardzo dziękuje za miły komentarz i dziękuje za pomoc :) Nie mam nic przeciew ingerencji :) pozdrawiam :)
Igorra - 09-11-08 23:30
5 mi sie podoba- takie jesienne klimaty :cool: ale 6 na nie, złe światło, w tle przepały.... ogólnie 6 na nie, 5 na tak ;)
Ann - 09-11-08 23:38
Igorra , dzieki :) Co do 6-stki, to gdybym ucieła przepały z tła , to kadr byłby zbyt płaski na górze. Ten berecik mnie zainspirował jednak ;) Pozdrawiam :)
marecki - 10-11-08 09:12
Za K_Puchatkiem. Przy "berecie" balans bieli nie bardzo gra do wcześniejszej fotki bardzo ciepłej. Ostrości brak ale za to kadr całkiem ciekawy. A "droga" przyjemna. Pozdrawiam
666cin - 10-11-08 10:10
1 Załącznik(ów)
Poprawione na szybko.
Mysikrolik - 10-11-08 19:35
666cin - bardzo przeostrzone :|
666cin - 10-11-08 23:05
mozliwe ze troche przeostrzone, ale to wydanie bardziej do mnie przemawia;)
Ann - 10-11-08 23:19
Bardzo , bardzo , dziekuje Wszystkim za opinie :) Kazdy ma prawo do swojego spojrzenia ;)
666cin - 20-11-08 17:20
bociany calkiem przyjemne, ale w kazdej fotce brakuje mi koloru. poprawic troche jasnosc, kontrast, wyostrzyc i o wiele lepiej by sie prezentowaly
helmuth - 20-11-08 18:02
Ciągle brak ostrości. Wyostrzasz po przeskalowaniu?
Ann - 20-11-08 20:53
Helmuth i 666cin , dziękuję za uwagi :) Bałam sie troche kontrastowac fotki ze wzgledu na biały kolor piórek ptaków. Jednak postanowiłam je poprawic w/g Waszych wskazówek i podostrzyc po zmniejszeniu :) I oczywiscie jest lepiej :) Pozdrawiam :)
Igorra - 20-11-08 21:39
no teraz to jest fajna rodzinka bocianów :grin:
helmuth - 20-11-08 21:57
Znacznie lepiej, mam tylko pytanie jak masz (miałaś) ustawiony balans bieli? W 11 jest dużo więcej czerwonego.
Ann - 21-11-08 00:12
Helmuth , Puchatku i Igorra , dziekuje za opinie i miłe słowa :) Zdjecie nr 11a było robione wieczorkiem , dlatego tez kolorki sa inne niz na fotce nr 10a :) Pozdrawiam Wszystkich zaglądajacych i piszacych :)
Ann - 26-02-09 16:56
Po dłuższej przerwie postanowiłam WAm pokazać moja "naturę" :
Moze ktos z WAs pokusi sie o uwagi i sugestie :) Pozdrawiam Wszystkich oglądających :)
helmuth - 26-02-09 17:22
12- za dużo w kadrze. Ciaśniej kadrować. Można było spróbować rozmazać tło, zmniejszając GO 13- za ostre światło, motyl w nieciekawym ustawieniu (tu tło ładnie rozmyte) Próbuj dalej, dobrze Ci idzie :grin:
siaful - 26-02-09 22:35
dokładnie,na ostatnim światło niestety za ostre. Jak już będziemy mieli wiosnę to radzę robic takie zdjęcia nie w pełnym słońcu...rano i późnym popołudniem słońce nie jest już tak ostre.Ewentualnie w cieniu.Uważaj także z której strony podchodzisz motyle,muchy i inne tego typu stworzonka.One sa bardzo wrażliwe na zmiany oświetlenia,zasłonisz słońce i na 98% motyl ucieknie. ;)
Ann - 26-02-09 23:50
Helmuth i Siaful :) bardzo dziękuję za cenne uwagi :) Z pewnościa taka "natura" jest bardzo płochliwa i trudno ja namówić, żeby lepiej pozowała ;)
tao - 27-02-09 00:03
w zimie niestety balans bieli nietrafiony, troche za dużo niebieskiego sie wdarło, a jeżeli chodzi o kompozycje to chyba 17 najlepsza
helmuth - 27-02-09 07:53
O balansie już było, więc powiem tylko, że niedobrze wyglądają drzewa. Jakby miały zaraz się poprzewracać. Lepiej je wyprostować. "Zimka" fajna, zdjęcia takie sobie. Próbuj dalej :)
rocco - 27-02-09 09:25
Wydaje mi się, że na każdym z ostatnich czterech zdjęc balans bieli ustawiony jest inaczej :roll: Spróbuj ustawić go ręcznie na sztywno do warunków, nawet jak trochę przekłamie to będzie równo. Poza tym kadry może nie mają wyraźnego motywu ale ogladają się przyjemnie :)
Ann - 27-02-09 12:16
Tao , Helmuth i ***** , bardzo dziękuję za cenne uwagi :) Zdjęcia "zimki" były robione w jednym dniu na początku stycznia i słoneczko mi szybko uciekało ku zachodowi :( Balans bieli był ustawiony na dzień słoneczny . Inne z tego samego cyklu..........
Natomiast nie wiem , jak zaradzić "walącym" się drzewom :( Proszę o dalsze rady :)
Pozdrawiam Wszystkich oglądających :)
helmuth - 27-02-09 13:45
W programie graficznym "Zniekształcenia perspektywy" PS Ładne światło na 19 :)
epicure - 27-02-09 13:56
Takie średnio ciekawe te zdjęcia. Ot, kupa drzew, trochę niebieskiego śniegu, żadnego ciekawego obiektu w kadrze, nie wiadomo na co patrzeć. Ale nie zniechęcaj się. Najważniejsze, że próbujesz, a cała reszta przyjdzie z czasem.
Ann - 28-02-09 13:58
Bardzo dziękuję za uwagi Helmuth i Epicure :)
Helmuth , co do zniekształceń , to wykonuje operacje w Olympus Master "korekcja zniekształceń" , ale jak widać , to nie wystarcza :( poszukam w innych programach graficznych operacji , jakie mi wskazałeś , dziękuję :)
Epicure , ja lubię te "kupę drzew" i przyrodę , dlatego tez na TYM eksperymentuję :)
Pozdrawiam :)
helmuth - 28-02-09 19:39
Darmowy gimp jest do tego dobry :)
Ann - 03-03-09 00:36
Helmuth , już się biorę do "rozgryzania" Gimpa :)
Proszę o cenne uwagi i pozdrawiam Wszystkich serdecznie :)
Sabina - 03-03-09 20:03
jak tam nie widzę przewracajacych sie lamp, ale to może dlatego,że mnie oślepiło ;)
Wiejo - 03-03-09 21:19
W 21 słońce w centralnym miejscu a odbicia na samochodach dodaja dodatkową pustkę. Jedynie co sie udało do w miarę poskromić słoneczko ale obrazu tym nie zbudowałaś. 22 troche lepiej gdyż udało sie złapać w kadrze latarnię która mogła dawać ciekawy cień i tu ponownie z uwagi na centralne w kadrze połozenie słońca nie udało sie osiagnąć efektu i obraz jest nijaki. Na przyszłość poszukaj motywu który dzięki takiemu oświatleniu rozczepi światło i da interesującą plastykę obrazu w postaci cienia bądź kształtu. Słońce postaraj się umieścić nie na środku. Dość wysoko podniosłaś sobie poprzeczkę więc się nie zrażaj i doskonal warsztat.
Ann - 04-03-09 00:19
Baudolino , SAbino i Wiejo :) bardzo dziekuje za komentarze :)
Wiejo , Twoje cenne uwagi "rozjaśniły " mi horyzonty warsztatu fotograficznego :) Bardzo dziekuje tez za słowa otuchy :)
Ann - 06-03-09 00:06
Baudolino , dziękuje za komentarz :)
Co do balansu bieli , to nie bardzo wiem, jaki ustawić , fotografując wieczorem, czy na dzień słoneczny, czy pochmurny ? miałam ustawiony na dzień słoneczny , stąd może taki kolor śniegu . "Cień fotografa" jest zamierzony , może niezupełnie ;) ale moim zdaniem nieźle wkomponowuje się w tło :)
rocco - 06-03-09 08:20
Cytat:
Proponuję żebyś balans bieli ustawiła sama. Gdzieś w instrukcji jest napisane jak przypisać WB do przycisku Fn Jak już przypiszesz ustawienie WB do tego guzika, to każde następne dostosowanie WB będzie trwało 5 sekund. ;)
Jesli juz nie wyjdzie to zawsze można spróbiować poratowac fotke w programie graficznym. Sporo z nich (programów) ma narzędzie pozwalające wybrać miejsce jednolicie białe, szare lub czarne i do tego koryguje całą fotkę. To działa całkiem nieźle :)
Ann - 14-05-09 19:30
Wiosenny las zainspirował mnie do wypadu w plener ;)
Prosze o uwagi :) Pozdrawiam Wszystkich ogladajacych i piszacych :)
romek1967 - 14-05-09 21:57
25 mi się podoba, te światła, cienie i kolory. Ale trzy ostatnie zdjęcia wywołały u mnie łzawienie z powodu braku ostrości ;)
Ann - 14-05-09 22:42
Romku........... ;) dziekuje za uwagi :) Poprawiłam jedna z fotografii , tez widze poprawe ostrości :)
dreptak - 15-05-09 11:32
Jakoś nie bardzo rozumiem o co chodzi w tym zdjęciu. Nie wiem po co te kratery na niebie a i same niebo chyba też dołożone. Gdyby zostawić te kilka centymetrów od dołu ,to pewnie byłby fajny widoczek miasteczka po burzy. Moim zdaniem jest tu za dużo jak na jedno zdjęcie bo i ulica i samochody, tęcza, całkiem fajne chmurki i to ciemne powgniatane niebo które nie wiem skąd się wzięło .
Ann - 15-05-09 12:31
Dreptak :) zdjecie jest naturalne z aparatu , nic nie dorobione :) Ukazuje obraz po burzy , wiszaca chmura i tecza :) a te kratery, sa to krople deszczu na obiektywie aparatu :) .............a lica "niestety" jezdza samochody ;) Dziekuje za uwagi , pozdrawiam :)
dreptak - 15-05-09 12:44
No to teraz wiem hi hi . Jednak chyba się zgodzisz że te kropelki troche jak by przeszkadzają i wprowadzaja w błąd. Przynajmniej mnie wprowadziły. Co do samochodów to akurat niech sobie będa ale jak się to wszystko razem do siebie doda to jakoś mi nie pasuje. :)
Przyłozyłem kartke do monitora i odciąłem część nieba z kropelkami. Zostało mi troche tęczy i od razu Twoje zdjecie bardziej mi się spodobało :). No ale to już jest sprawa subiektywna :) Pozdrawiam cieplutko :)
Ann - 15-05-09 13:05
Spróbowałam zrobic poprawke w/g Twojego oka ;)
kowalikster - 23-06-09 11:28
Cytat:
A co powiecie na taka wersje ;)
Szczerze? Wygląda prawie jak a paint'a, chodzi o ramkę. Zdjęcie też nie za bardzo, szczególnie ta biała plama zamiast dachu i flary w centrum. Ale chyba to prowokacja z tym zdjęciem.
PS. Ale mi smaka narobiłaś tymi kaniami. Smażone, panierowane w bułce, mniam
nataszach - 23-06-09 11:30
Ekhm...przepraszam, ale ta rameczka trochę nie teges...
Ann - 23-06-09 11:36
Faktycznie WAs sprowokowałam ;)
A kanie faktycznie mnie również "zainteresowały" :) Dziekuje za komentarze i pozdrawiam :)
dreptak - 23-06-09 11:44
Nie wiem ale dla mnie ta ramka jest super :)
nataszach - 23-06-09 11:52
To jakaś specjalna obróbka- z tymi tęczowymi kołami, i jaskrawymi promieniami słonecznymi? MZ zbyt wali po oczach :wink: Za jaskrawo i nieostro niestety. Ale grzyby wyszły fajnie :-)
daghda - 23-06-09 12:25
Nie chcę być złosliwy, ale te wszystkie zdjęcia są robione chyba bez większego pomyślunku. Kilka pomysłów może się podobać, ale kadry są "takie se".
nevra - 23-06-09 13:43
Kanie smaczne :), ale fotka typu "pamiątka z lasu".
Zachód byłby niezły, gdyby nie był centralny, a np z lewej strony. Nie masz takiego?
Flary (Corel?) zupełnie nie pasują do takich fotek, poza tym zwiększają szum. :( Daj 35 bez tej dekoracji.
Ann - 23-06-09 14:52
Dokonałam obróbki zdjęć (nie w Corelu) dla dodania im klimatu , bo tak mi sie podobało :)
daghda - 23-06-09 14:58
Z obróbką (35 - stemplowanie w dolnym lewym rogu?) to może jeszcze potrenuj, zanim się tym pochwalisz; mogłabyś trochę wyprostować, niebo jest przesadzone.
Zachód słońca - nie było większego rozmiaru, jak ten pocztówkowy? zachód taki se, nie powalił.
36 - znowu to niebo... i ucięta psia łapa. Jak na portret zwierzaka - kiepskie tło w ogóle (weź go zabierz np. na trawę do parku).
Ann - 23-06-09 15:17
Daghda , dzieki za "powalajace" komentarze ;) Pozdrawiam Wszystkich serdecznie :)
nevra - 23-06-09 15:31
Zachód mniej centralnie jest lepszy, tylko dlaczego taki malutki? Czy na pewno masz ustawiony aparat na największe fotki i w najlepszej jakości?
Gospoda też lepsza bez dodatków, ale mocno szumi.... A gdyby tak ciut wyżej kadrować? Żwirku masz zapas na dole, za to brakuje czubka dachu.
W psiej kwestii się zgadzam z Daghdą. Nie obcinaj zwierzakom łapek. ;) A mordka bardzo sympatyczna. :)
Ann - 23-06-09 18:31
Bardzo dziekuję Nevrah za obiektywna wypowiedź :) Zdjęcie zachodu słońca jest tylko takie małe , bo chciałam pokazać sposób kadrowania w/g Twoich wskazówek , oryginał jest oczywiście większy :)
Co do fotografii nr 35 , Twoje uwagi są bardzo cenne :) lecz ja jestem za pierwotną obróbka :) A szumy , to jest zmora tego aparatu :(
Zdjecie psa nie jest portretowe , tylko w plenerze :) Kawałek łapki "umkło" niechcacy :( Pyszczek "Sowy" jest bardzo sympatyczny , dziekuje :)
Pozdrawiam Wszystkich serdecznie :)
kowalikster - 24-06-09 13:59
Ann: nie ma obiektywnego oceniania sztuki, a fotografia jest sztuką - to po pierwsze. Po drugie zastanawiałem sie gdzie takie zielone niebo znalazłaś, ale już znalazłem odpowiedź - w Corelu. Wg mnie zdjęcie obiektu z 35 (chata, karczma czy coś takiego) jest w każdej wersji złe, z ostatnią obróbką na czele. Nie tłumacz, że zdjęcie psa nie jest portretowe bo jest. A czy zrobione w plenerze czy w studiu to jest inna kwestia.
Ann - 24-06-09 16:02
Kowalikster , zgadzam się z Tobą , ze fotografia jest sztuka :) W moim przypadku zgadzam sie ze spostrzeżeniami Nevrah. Bardzo Ci dziękuje za komentarz :)
Dla Wszystkich Amatorów zielonego tła (ale nie z Corela) i ramek ;) Pozdrawiam Was razem z Sowa :)
Zjawa77 - 24-06-09 19:36
Jeśli chodzi o tą fotkę w ramce....to jestem na nie....
nevra - 24-06-09 20:08
1 Załącznik(ów)
Na kolanie przerobiłam psinę. Niebo pozbawiłam śmieci i poprawiłam kolor. Usunęłam irysy. Wykadrowałam po mojemu.
Ann - 24-06-09 22:37
No, nie , co ja się z Wami mam .......... ;) Jak wiadomo , fotografia jest sztuką , każdy ma inne spojrzenie :) Nevrah, moim zdaniem w Twojej wersji niebo jest nieco za ciemne ;) a irysy , to nie śmieci ;) Bardzo dziękuję za przedstawienie swojej wersji :) A Wszystkim za komentarze :) Pozdrawiam serdecznie :)
nevra - 24-06-09 23:10
Śmieci wywaliłam z nieba. Zostały po obróbce nad psią głową. :)
Irysy to nie śmieci, ale odwracały uwagę, były niemal symetrycznie po obu stronach psiny.
Niebo powinno być bardziej niebieskie, ale jak mówiłam, zajęło mi to wszystko 3 minuty. Przedtem było morskie, często takie wychodzi i dobrze je skorygować. Sama czasem zapominam, ot, skleroza. Białawe też trzeba korygować.
Spokojnie, na zaawansowaną obróbkę też przyjdzie czas. Choć faktem jest, że idealna fotka to taka, której poprawiać nie trzeba. Zdarzają się takie czasem. :)
Co do ramek, to ja za nimi nie przepadam. Jeśli, to albo surowe, albo idealnie dopasowane kolorystycznie i jak najmniejsze. To fotka ma przyciągać wzrok, nie ramka.
Morlok - 16-07-09 14:13
Ostatni kwiatek najlepszy, ma bardzo ładne oczka :wink:
K_Puchatek - 16-07-09 19:51
Cytat:
Ostatni kwiatek najlepszy, ma bardzo ładne oczka :wink:
Podpisuję się...:grin::grin::grin: Poza tym nieźle nr 37 - tylko trochę przesycony MSZ kolor i kwiat w środkowej części stracił fakturę płatków. Jeżeli chodzi o pozostałe, to nie najlepszym pomysłem jest przycinanie płatków... Pozdrawiam
Ann - 16-07-09 20:55
Marlok i Puchatku , dziekuje za uwagi :) cieszę sie , ze mój wąsaty "kwiatek" Wam sie podobał :)
nevra - 17-07-09 00:08
Na wakacjach się było, prawda? To masz pewnie świeży zapasik fotek i sił do obróbki.
Ann, czuj się pochwalona. :) Fotki jakby z innego aparatu.
37a i 38 niezłe, a 39 ładne, ostre gdzie trzeba, dobra GO. Jedynym mankamentem jest kawałek żółtego płatka w LD.
Kotek wyjątkowo śliczny. :)
Ann - 17-07-09 00:53
Robert , Nataszach , Nevrah :) bardzo dziękuję za komentarze :) Uczę sie dzieki Waszym wskazówkom , za co jestem WAm bardzo wdzięczna :) Pozdrawiam Wszyskich serdecznie :)
kowalikster - 20-07-09 23:09
41 i 42 coś jakby nieostre. Kiciuś, jak to mały kot, fajny :)
nevra - 20-07-09 23:27
41 i 42- kadry dobre, ale troszkę jeszcze musisz dopracować rękę.
Kić cudny! :)
Tak czy siak, wakacje dobrze Ci zrobiły. :) Twoim fotkom też.
Ann - 20-07-09 23:36
Kowalikster i Nevrah , dzieki za komentarze :)
Jesli chodzi o strosc, to widze, ze trzeba kilkac na kazde zdjecie i powiekszac je do rozmiaru oryginału , róznica jest duża w jakosci .
Nevrah, wakacje owszem , owszem dobrze robia każdemu ;) dzieki za uznanie :)
nataszach - 21-07-09 10:53
Witaj, Pomijając ostrość, 41 i 42 bardzo fajne :-) Pozdrawiam
Ann - 21-07-09 11:53
Nataszach , przyznam się , ze musiałam je odszumić :oops: i tu zatraciły pewnie szczegóły. Dzieki za uznanie , pozdrawiam Cię równiez serdecznie :)
grizz - 22-07-09 14:31
Ostrosć i GO dobrane kiepsko...
kYs - 22-07-09 21:14
za grizz'em 39 - wydaje mi się, że zdjęcie było robione z góry, myślę, że gdybyś miała obiektyw na poziomie czubka muszli byłoby fajniej :) ja bym położył na Twoim miejscu puchę na ziemi 42 - mi się podoba, szkoda małej GO 43 - różę bym umieścił między uszami kotka, mogłoby wyjść z tego zabawne foto 44 - fajne, szkoda tylko, że ostrości nie złapałaś na motylku, który pozował z profilu
Ann - 22-07-09 22:35
Grizz i KYs , dziękuję za komentarze :) Ostatnia seria , faktycznie tło moze nie jest "klasyczne" dla makro , ale szczególnie w ostatnim podobało mi sie . Ostrość skupiła się na pierwszym motylku , drugi w profilu juz pozostał tłem. KYs , jesli chodzi o "modela" kotka , to nie dałoby sie dokonac aż takich "operacji" , ponieważ jest płochliwy i tak ciesze sie, ze wogóle dał sie sfotografowac :) Pozdrawiam Wszystkich serdecznie :)
nevra - 22-07-09 22:51
Dwa motylki ostre nie będą, zwłaszcza gdy są dość daleko i jeszcze każdy pod innym kątem. :( A żeby skrzydlaty był ostry, musi siedzieć równolegle do aparatu. Zawsze podziwiam tych, którzy potrafią je odpowiednio "ustawić". :)
Ann - 24-07-09 00:57
Ustawić motylków na baczność raczej nie da się ;)
grizz - 24-07-09 07:10
Zdjęcia są fatalnej jakości.
Robisz coś z nimi, czy są wprost z aparatu?
Ann - 24-07-09 10:01
Grizz , poproszę o wyliczenie "grzeszków" ;) 1 i 3 odszumiałam , ale , nie wyostrzyłam po tym , bo bałam się ziarnistosci. Wole "miekkie" zdjęcia. Moze źle wykonuję operacje odszumiania ? Natomiast co należy zrobić w 2 ?
robert1088 - 24-07-09 17:22
Ano wyostrzać raczej trzeba
Ann - 24-07-09 22:44
Grizz i Robert , dziękuje za komentarze :) Próbowałam w/g Waszych wskazówek , ale nie bardzo mi to wyszło , te zdjęcia nie są zbyt udane.
helmuth - 30-07-09 23:24
Kwiat bardzo mi się podoba (czy to tło, to sprawa oświetlenia czy efekt PSucia?), natomiast do pałacu mam kilka uwag. Spróbuj zrobić zdjęcie trochę wcześniej, kiedy jeszcze jest sporo dziennego światła. Można wtedy skrócić czas i nie będzie takich przepałów w światłach lamp. Niebo też będzie jaśniejsze, co przy ładnych chmurach, da dodatkowy efekt. Gdybyś jeszcze pokusiła się o panoramę :-P Na początek jest nieźle :grin:
Ann - 30-07-09 23:50
Helmuth , dziekuje za miłe słowa :) Co do kwiatka, to .......fotografia jest sztuka i trzeba ja trochę PS-psuć ;) Pałac Branickich ..............aha , to jeszcze wcześniej należy fotografować , no właśnie te przepały oświetlenia , nie wiem , jak ustrzec się tego mankamentu :( Ale będę nadal próbować z ustawieniami aparatu i porą fotografowania . Pozdrawiam Cię serdecznie :)