chomsky - 27-07-09 15:50 Netia?
Mam pytanie do uzytkownikow tegoz operatora sieci internetowej. Czy warto skorzystac z uslug Netii w zakresie internetu i telefonu stascjonarnego? Czesc.Ch.
zonkinho - 27-07-09 16:27
Używam Netii w zastępstwie TePsy i nie mogę nic zarzucić. Jest to samo, a nawet lepiej (bo net jest zawsze) a mnie się płaci.
J.Graph - 27-07-09 16:46
Popieram ... Miałem tylko raz z nimi problem gdy skończyła sie umowa a oni automatycznie nie przedłużyli i potem przez tydzień nie było internetu bo to jest na kablach TP ... ale już jest ok ... Nie wiem jak dokładnie to wygląda ale maja ciekawą ofetre ... 4 mb/s za 49 PLN ...
NightCrawler - 27-07-09 17:41
Mam netię od 3 miechów i polecam. Nie obyło się bez problemów (2 razy z 4mbitów robiło się 1...) ale telefon do konsultanta - przyjął zlecenie i po 30 min oddzwonił, że mam teraz sprawdzić. Usterka oczywiście usunięta. Ostatnio też zauważyłem to, że ich router WiFi czasami łapie zwiechy (2 razy się zdarzyło).
A na +: cena, jakoś obsługi telefonicznej, nie licząc 2 przypadków nie zauważyłem spadku prędkości działania i do tego nie policzyli mnie za modem i telefon ( a miałem za to zapłacić 100zł ;p ale ciii bo może mają tu szpiegów i mi zaraz fakturę poślą :) )
Bodzip - 27-07-09 19:14
Cytat:
Używam Netii w zastępstwie TePsy i nie mogę nic zarzucić. Jest to samo, a nawet lepiej (bo net jest zawsze) a mnie się płaci.
Podpisuję się rencami i gicami :)
Cytat:
Popieram ... Miałem tylko raz z nimi problem gdy skończyła sie umowa a oni automatycznie nie przedłużyli i potem przez tydzień nie było internetu bo to jest na kablach TP ... ale już jest ok ... Nie wiem jak dokładnie to wygląda ale maja ciekawą ofetre ... 4 mb/s za 49 PLN ...
a'propos 4 mb/s - to na łączu TPSA nie działa - tak mi powiedziała konsultantka. Zwiększenie transferu jest tylko na linii Netii, a szkoda :-P
paszczol - 27-07-09 20:01
Netię mam od roku, jesli nie dłużej. Żyć nie umierać - płacę sporo mniej w porównaniu do TP, w abonamencie jest kasa na przegadanie (w TP strach podnieść słuchawkę ;) ). Jednym słowem same pozytywy. Jak działa dział reklamacji - serwis nie wiem, nigdy nie miałem okazji sprawdzić i niech tak zostanie ;)
J.Graph - 27-07-09 20:17
Cytat:
Podpisuję się rencami i gicami :)
a'propos 4 mb/s - to na łączu TPSA nie działa - tak mi powiedziała konsultantka. Zwiększenie transferu jest tylko na linii Netii, a szkoda :-P
U mnie podobno za daleko do centrali ... i u kumpla który mieszka ulice obok ludzie z Netii dziwią sie że mu śmiga 2mb/s bo nie powinno ... podobno jakiś ewenement ...
polusso - 27-07-09 20:43
potwierdzam . netia śmiga bezproblemowo jak dla mnie.
łącze 1mb nie zdarzyła mi się awaria o której mógłbym wspomnieć i wykonać x telefonów do konsultanta.
region północno-wschodni mocno wschodni :wink:
4mb po rozmowie z agitatorem tej firmy : na łączy netii czyli zamiana abonamentu tpsa tel. na n. niby taniej nie miałem czasu by to analizować.
kowalikster - 27-07-09 21:10
4Mb działa jedynie na miedzi (czyt. łączach Netii) lub na LLU (uwolnione centrale TP).
Co do działania usługi na BSA (łączu TP) każda usługa będzie działała podobnie jak usługa TP. Różnica będzie w awariach serwerów autoryzacji i routingu krajowego lub ewentualnie tranzytowego (ten drugi rzadko kiedy ma problemy).
Ogólnie rzecz biorąc to usługi na łączu TP świadczone przez innego operatora będą tańsze od usług TP. Czasem będzie to minimalna różnica, ale zwykle będzie ok. Można powiedzieć, że Netia jest aktualnie największą konkurencją TP, do listy można dopisać Dialog, Exatel, Era, TK Telekom. Można by też było liczyć Orange ale z racji że to ta sama grupa kapitałowa nie ma sensu jej dopisywać, zresztą czeka nas rebranding po którym marka TP zostanie w użyciu jedynie dla usług głosowych dla klientów indywidualnych. Pozostali gracze są zbyt mali żeby ich dopisywać. Ewentualnie Telekomunikacja Novum, ale oni mają jedynie WLR.
kasprzyk - 27-07-09 23:02
Cześć
Cytat:
4Mb działa jedynie na miedzi (czyt. łączach Netii) lub na LLU (uwolnione centrale TP).
dlaczego tylko na miedzi ? linie TP-sy, czy Netii do odbiorcy końcowego często się nie różnią, co do central to się zgodzę, chyba że coś innego miałes na mysli ? :)
Cytat:
Ogólnie rzecz biorąc to usługi na łączu TP świadczone przez innego operatora będą tańsze od usług TP. Czasem będzie to minimalna różnica, ale zwykle będzie ok. Można powiedzieć, że Netia jest aktualnie największą konkurencją TP, do listy można dopisać Dialog, Exatel, Era, TK Telekom. Można by też było liczyć Orange ale z racji że to ta sama grupa kapitałowa nie ma sensu jej dopisywać, zresztą czeka nas rebranding po którym marka TP zostanie w użyciu jedynie dla usług głosowych dla klientów indywidualnych. Pozostali gracze są zbyt mali żeby ich dopisywać. Ewentualnie Telekomunikacja Novum, ale oni mają jedynie WLR.
Zapomniałeś dopisać, że TP czy Netia rządzi tylko tam, gdzie nie doszły jeszcze kablówki - z nimi nie mają szans, kiedy przejmujemy poszczególne ulice, dotychczasowi klienci TP mówią tej firmie szybko pa,pa.
I to jest ciekawe, że korzystamy z ich łączy, dodatkowo musimy płacić dzierżawę za korzystanie z ich infrastruktury teletechnicznej, jesteśmy małym pyłkiem w stosunku do ich firmy i jeszcze możemy być tańsi od nich. Kiedy kablówki dotrą do mniejszych miejscowości czy wiosek, tpsa zacznie wprowadzać lepsze i tańsze usługi i wtedy rynek powoli się wyrówna - takie moje zdanie ;) pzdr
kowalikster - 27-07-09 23:19
Cytat:
dlaczego tylko na miedzi ? linie TP-sy, czy Netii do odbiorcy końcowego często się nie różnią, co do central to się zgodzę, chyba że coś innego miałes na mysli ? :)
Usługi BSA sąświdczone w tych samych prędkościach jakie są dostępne w TP z racji włączania i całkowitej obsługi technicznej usługi od klienta do DSLAM oraz od DSLAM do routera brzegowego. Tak samo jest z usługa dostępu do sieci Internet od Netii w prędkości 8 oraz (chyba jeszcze jest) 16 Mb - te prędkości jedynie na LLU albo miedzi Netii. [QUOTE] Cytat:
Zapomniałeś dopisać, że TP czy Netia rządzi tylko tam, gdzie nie doszły jeszcze kablówki - z nimi nie mają szans, kiedy przejmujemy poszczególne ulice, dotychczasowi klienci TP mówią tej firmie szybko pa,pa.
I to jest ciekawe, że korzystamy z ich łączy, dodatkowo musimy płacić dzierżawę za korzystanie z ich infrastruktury teletechnicznej, jesteśmy małym pyłkiem w stosunku do ich firmy i jeszcze możemy być tańsi od nich. Kiedy kablówki dotrą do mniejszych miejscowości czy wiosek, tpsa zacznie wprowadzać lepsze i tańsze usługi i wtedy rynek powoli się wyrówna - takie moje zdanie ;) pzdr
Teraz musisz porównać kasę jaka idzie na obsługę łącza przez TP a jaka przez kablówkę. Czy kablówka też działa na małych wsiach prawie w całej Polsce? Router do obsługi neta po kablu koncentrycznym jest tak samo drogi jak DSLAM. Można to porównywać też w kwestiach miejskich gdzie kablówka wygrywa (i bardzo się z tego cieszę) z TP. A co do jakości usług TP to znam temat i kwestie narzekań są wypowiadane w 95% przez ludzi nie znających się na rzeczy albo typowych malkontentów. Szkoda, że przestają narzekać jak zmieniają operatora będąc na tej samej linii miedzianej, na tej samej centrali z tymi samymi problemami.
paszczol - 27-07-09 23:25
No ja akurat mam na tym "uwolnionym", 4MB.
J.Graph - 27-07-09 23:26
Ogólnie rzecz biorąc nie mamy dużego wyboru ... Taki kraj ... trzeba sie w ogóle cieszyc że internet jest ogólnodostepny ... Nie wiem jak teraz ale kilka ładnych lat temu w Szwecji za internet 200(dwieście) mb/s płaciło sie w przeliczeniu na nasze 150 PLN ... jakies pytania ?
A człowiek sie wkurza bo TP gryzie sie z Netią ... za daleko od centrali ... I **** ... o szybszym internecie można pomarzyć ...
zieli33 - 27-07-09 23:33
Polecam internet w Netii ale tylko na ich linii. Od roku mam telefon + internet (4 mbit) w Netii, na lini netii. Bez żadnych problemów, transfer ok. Więc ogólnie polecam. Podobnie jak NightCrawler nie musiałem płacić za modem i telefon (100zł) Ciekawostka: na czas wakacji zawiesiłem usługę "internet" i przez 3 miesiące za niego nie płacę. Mimo to wciąż działa :)
Natomiast moja dziewczyna po zamówieniu internetu w Netii na linii TP, czekała 3 miesiące na podłączenie internetu od momentu podpisania umowy. Podobno TPSA nie chciała udostępnić jakichś dokumentów Netii.
J.Graph - 27-07-09 23:38
Cytat:
Natomiast moja dziewczyna po zamówieniu internetu w Netii na linii TP, czekała 3 miesiące na podłączenie internetu od momentu podpisania umowy. Podobno TPSA nie chciała udostępnić jakichś dokumentów Netii.
Miałem to samo ... ale czy nie trzeba jakoś dodatkowo płacić za taką zmiane ?? I czy zmiana na łącza Netii zmienią coś w sprawie "za daleko od centrali i może mieć Pan tylko 1mb/s" ??
zieli33 - 27-07-09 23:52
Cytat:
Miałem to samo ... ale czy nie trzeba jakoś dodatkowo płacić za taką zmiane ?? I czy zmiana na łącza Netii zmienią coś w sprawie "za daleko od centrali i może mieć Pan tylko 1mb/s" ??
Jak zamawiałem neta, to podałem adres i mi powiedzieli, że 4mbit będzie działać bo Netia ma swoje łącza u mnie w bloku. Na linii Netii ( w TP podobnie) jak masz sam internet to płacisz za "utrzymanie łącza", około 25-30zł, więc wolałem wziąć telefon za 35zł + internet.
Nie wiem czy o tą opłatę za utrzymanie łącza Ci chodziło. O innych opłatach nie słyszałem
kowalikster - 28-07-09 07:30
Cytat:
I czy zmiana na łącza Netii zmienią coś w sprawie "za daleko od centrali i może mieć Pan tylko 1mb/s" ??
Zmiana łącza na Netię nie rozwiąże problemów technologinczych takich jak np. długość linii a dokładnie możliwości przekazywania sygnału na odpowiednim paśmie.
kasprzyk - 28-07-09 08:30
Cytat:
A co do jakości usług TP to znam temat i kwestie narzekań są wypowiadane w 95% przez ludzi nie znających się na rzeczy albo typowych malkontentów. Szkoda, że przestają narzekać jak zmieniają operatora będąc na tej samej linii miedzianej, na tej samej centrali z tymi samymi problemami.
Owszem, kiedy w biurze zbierze się grono osób (babcie i dziadki) i jedna z nich stwierdzi, że "***** jest w tej telewizji" - wszyscy zgodnym chórem to potwierdzą :) - zasada jest jedna nie dyskutować z takimi klientami, bo i tak nie da im się wytłumaczyć, że nie odpowiadamy za repertuar programu TVP1 (np.)
Osobą nie mającym możliwości podpiąć się pod naszą sieć - zawsze polecam TP, ponieważ technicznie i cenowo jest to jeszcze najpewniejsze rozwiązanie. Co do Netii - posiadałem ją jeszcze jakieś 4,5 lat temu - wtedy rozczarowałem się jej biernością w stosunku to TPS-y - ceny, usługi nie różniły się prawie niczym od TP - ale były to zupełnie inne czasy, net impulsowy na linii ISDN - nie miałem stałki - pewnie teraz to wszystko inaczej wygląda.
Jest jedna ogromna rzecz, która powoduje moje złe nastawienie do TP i podejrzewam, że wielu ludzi podobnie to odczuwa. Ich chory marketing, przykre reklamy które obiecują cuda - jak się później okazuje na krótki okres czasu. Nie chcę skłamać, ale jeszcze kilka miesięcy temu mieliśmy klientkę, która za prędkość 256kbit/s płaciła około 100zł !!! W ten sposób właśnie TP traktuje klientów których już "ma" w swoich zasobach - u nas w firmie w okresie kiedy ta pani posiadała internet prędkość zwiększyliśmy 10-krotnie, obniżyliśmy ceny abonamentu, wprowadziliśmy dodatkowe niższe pakiety, a oni wyciągają rękę do takiego klienta( czyt. - zaczynają żebrać o niego) wtedy, kiedy rzuci im rezygnację - chore zasady.
pzdr
kowalikster - 28-07-09 10:01
Jak pani nie pilnowała sobie kiedy kończy się jej umowa to tak już jest. Z tego co mi wiadomo to taka sytuacja, że ktoś przechodzi w TP z netem na czas nieokreślony jest bardzo rzadka. Ale jednak jest to wina klienta a nie dostawcy. Jak Ci się skończy ubezpieczenie na samochód to za mandat winisz ubezpieczyciela? Temat "znienawidzonego" operatora jest trudny. Kwestia jest też taka, że łatwiej znaleźć informację szkalującą jakąś firmę, produkt niż poważną opinię "in plus". Taka nasza natura. Co do funkcjonowania Netii to działa ona porównywalnie do TP - tak samo ze złej jak i tej dobrej strony. To są niestety duże firmy gdzie syndrom korporacji i biurokracji jest dość mocno odczuwalny. W samej Netii drażni mnie podejście, że TP jest be i fuj. Na szkoleniach wewnętrznych dla sprzedawców porównują swoje usługi w cenach promocyjnych do usług TP bez promocji lub do poprzednich promocji. Szkoda, że połowa dyrektorów, prezesów, kierowników itd. sama pracowała wcześniej w TP. Mnie też kiedyś chcieli wciągnąć w swoje szeregi, ale jednak marketing wewnętrzny mi nie odpowiada.
kasprzyk - 28-07-09 10:43
Cytat:
Jak pani nie pilnowała sobie kiedy kończy się jej umowa to tak już jest. Z tego co mi wiadomo to taka sytuacja, że ktoś przechodzi w TP z netem na czas nieokreślony jest bardzo rzadka. Ale jednak jest to wina klienta a nie dostawcy. Jak Ci się skończy ubezpieczenie na samochód to za mandat winisz ubezpieczyciela?
A tu się z Tobą nie zgodzę ;) może ta Pani "straciła" kilkaset złotych przez te wszystkie lata - ale pomyśl ile tysięcy ludzi (jak nie setki tysięcy) zraziła sobie TPSA przez takie praktyki ? i kto tak na prawdę więcej stracił i traci nadal ?
takie moje zdanie ;)
tak na marginesie odnośnie OC Przed chwilą dzwoniłem do Aviva, bo zobaczyłem tam cenę około 150zł w reklamie za moje auto - promocja pół ceny do końca lipca -dla mnie jak znalazł bo za kilka dni wychodzi mi ubezpieczenie. No to pani mi wyliczyła ;) 294zł * 2 raty - fajne pół ceny, dokładnie tyle co jedna rata tej super promocji, płacę w dotychczasowej firmie za cały rok :) firmy z takimi reklamami w obecnych czasach nie zyskają sobie zwolenników. Pzdr
kowalikster - 28-07-09 13:11
Kasprzyk to, że pani straciła to jest wg mnie tylko i wyłącznie jej wina. Zresztą utrzymanie w TP działa bardzo sprawnie, dodatkowo są jeszcze partnerzy sprzedający usługi. Ja zakładama na około 90% że ktoś się z tą panią kontaktował w celu przedłużenia umowy. Zresztą mogę Ci podać przykład z którym sam się spotkałem będąc u klienta, co prawda to była firma ale mieli Neostradę 128 na magazynie na umowie na czas nieokreślony (99 PLN netto) oraz kończyła im s Inne firmy robią tak samo, procentowo będzie to pewnie na większą skalę niż w TP i jakoś nikt tego nie zauważa. Podowiaduj się jak wygląda kwestia w Dialogu.
st3j4 - 28-07-09 21:03
Chłopaki,
to prawda z tą opłatą za utrzymanie łącza?
Bo jestem obecnie na etapie zmiany miejsca zamieszkania i w sumie zainteresowaliście mnie tym tematem nt. Netii.
Już się zajarałem, bo w nowym miejscu jestem objęty zasięgiem działania Netii, już mi w głowie opcja "Szybki Internet 4Mb/s" a wy mi tu teraz jakąś opłatą psujecie zabawę, bo całość dość znacznie wzrasta, i wychodzi na to, że za podobne pieniądze mogę mieć to samo u obecnego operatora?
To jak to w końcu jest, he?
I jeszcze jedno pytanie - macie możliwość podania jaki dokładnie router wifi dostarcza Netia? Chcę zacząć się bawić w VoIPa i wolałbym wiedzieć co będzie urządzeniem podstawowym w mojej małej infrastrukturze sieciowej.
Dzięki.
Pozdrawiam, J.
kowalikster - 28-07-09 21:37
Po najpewniejsze info w tej sprawie dzwoń do Netii 0 801 802 803 lub 022 711 11 11 Najlepiej zadzwoń dwa razy i porównaj informacje.
maj0nez - 28-07-09 21:46
mam Netię i jestem zadowolony podział na 4kompy i hula mam dwa routery swoje jeden pentagram cerberus i thomson co dają we Francji jest z funkcją voip i jeszcze nie miałem czasu przetestować. :)
NightCrawler - 28-07-09 22:57
Ja dostałem jakiś router pirelli. Tragedii nie ma ale do mojego liksysa to mu daleko. Jak tylko na stałe się przeprowadzę to na bank go podmienię :)
st3j4 - 29-07-09 00:18
No właśnie - a jak to wygląda z możliwością podłączenia swojego sprzętu? Czy naprawdę jesteśmy zmuszeni wybulić coś koło 99,00 na router który później w szafie będzie leżał?
J.Graph - 29-07-09 00:41
Cytat:
No właśnie - a jak to wygląda z możliwością podłączenia swojego sprzętu? Czy naprawdę jesteśmy zmuszeni wybulić coś koło 99,00 na router który później w szafie będzie leżał?
Z tego co wiem nikt Ci nie każe kupować routera od nich ... Kupujesz na własną reke i po problemie ... W życiu nie słyszałem o obowiązku kupowania routera od usługodawcy ...
domadm - 29-07-09 09:09
Cytat:
No właśnie - a jak to wygląda z możliwością podłączenia swojego sprzętu? Czy naprawdę jesteśmy zmuszeni wybulić coś koło 99,00 na router który później w szafie będzie leżał?
Nie ma takiej konieczności. Jeśli się znasz na temacie to lepiej kup swój jakiejś lepszej klasy. Ja od pewnego czasu praktykuję zestaw: najprostszy modem ADSL w trybie bridge a dopiero do niego podpięty router z PPPoE. Dzięki temu w razie problemów z piorunami (niestety lubią palić moje sprzęty) wymieniam tylko część ADSLową.
Taka rada: Jak zamawówiłem 6Mb/s z Netii na linii TP to okazało się, że jednak jest za daleko od centrali i bardzo niestabilnie działa. Pozostała więc zmiana opcji na 2Mb/s. Ale uprzejmi panowie z serwisu zmienili konfigurację portu na centrali na 4Mb/s i teraz wszystko śmiga :) Wprawdzie płacę za opcję 6Mb/s ale mam 4 zamiast 2 i to mi odpowiada. W innym miejscu mam 16 Mb/s na kablu własnym Netii i też działa pięknie :)
kowalikster - 29-07-09 09:16
Cytat:
Taka rada: Jak zamawówiłem 6Mb/s z Netii na linii TP to okazało się, że jednak jest za daleko od centrali i bardzo niestabilnie działa. Pozostała więc zmiana opcji na 2Mb/s. Ale uprzejmi panowie z serwisu zmienili konfigurację portu na centrali na 4Mb/s i teraz wszystko śmiga :) Wprawdzie płacę za opcję 6Mb/s ale mam 4 zamiast 2 i to mi odpowiada. W innym miejscu mam 16 Mb/s na kablu własnym Netii i też działa pięknie :)
Taka zmiana jest wg procedur TP dozwolona jedynie w przypadku aktualnie wykonywanego wywiadu technicznego pod zmianę przebiegu linii. Dochodzi do tego ewentualnie jaki jest typ DSLAM do którego jesteś podłączony, bo przez niektóre pędzi automat który przywraca konfigurację na taką jaką masz mieć, gdyż takie zmiany są robione jedynie na czas sprawdzenia technicznego.
m_kola - 29-07-09 09:31
Cytat:
Kasprzyk to, że pani straciła to jest wg mnie tylko i wyłącznie jej wina.
Po części masz rację. Klient indywidualny jest w stanie upilnować swojej jednej umowy, zapisać w kalendarzu i wcześniej przedłużyć umowę. Z drugiej strony dlaczego nie może TPSA wykonać telefonu? Wysłać listem razem z FV taką informację, że np za dwa miesiące kończy się umowa? Żyjemy w czasach kiedy o klienta się dba a to wydaje się podstawowym działaniem w takiej sytuacji. Następna sprawa to co z firmami, które mają np około 100 linii telefonicznych wraz z internetem? Każda kończy się innego dnia i miesiąca, ciężko nad tym zapanować. Mało tego... Podpisaliśmy z TPSA umowę na ponad 80 linii. Jedna umowa na wszystkie linie, niestandardowe warunki itp. I ciekawostka: ta sama umowa dla każdej linii kończy się innego dnia! Bo liczone od daty uruchomienia. Niby logiczne bo czemu ma obowiązywać umowa jeśli usługa jeszcze nie działa ale utrudnienie w dopilnowaniu porządku jest okrutne. Biurokracja i brak elastyczności w stosunku do klienta (chociażby) biznesowego jest tym, co wykańcza TPSA i daje pole do popisu innym operatorom. Faktem jest, że TPSA w wielu działaniach jest bardzo ograniczona przepisami z UKE które z racji jej monopolu (TPSA) bardziej uderzają w nią niż innych operatorów. No ale to z kolei cena monopolu.
kowalikster - 29-07-09 09:43
Cytat:
Po części masz rację. Klient indywidualny jest w stanie upilnować swojej jednej umowy, zapisać w kalendarzu i wcześniej przedłużyć umowę. Z drugiej strony dlaczego nie może TPSA wykonać telefonu? Wysłać listem razem z FV taką informację, że np za dwa miesiące kończy się umowa? Żyjemy w czasach kiedy o klienta się dba a to wydaje się podstawowym działaniem w takiej sytuacji.
Tak jak pisałem już wcześniej, rzadko się zdaża taka sytuacja, że klient zostaje na umowie na czas nieokreślony. Zwykle jest kilka telefonów w tej kwestii + zawsze jest wkładka do FV, której zwykle nikt nie czyta i ją wywala. Cytat:
Następna sprawa to co z firmami, które mają np około 100 linii telefonicznych wraz z internetem? Każda kończy się innego dnia i miesiąca, ciężko nad tym zapanować. Mało tego... Podpisaliśmy z TPSA umowę na ponad 80 linii. Jedna umowa na wszystkie linie, niestandardowe warunki itp. I ciekawostka: ta sama umowa dla każdej linii kończy się innego dnia! Bo liczone od daty uruchomienia. Niby logiczne bo czemu ma obowiązywać umowa jeśli usługa jeszcze nie działa ale utrudnienie w dopilnowaniu porządku jest okrutne. Biurokracja i brak elastyczności w stosunku do klienta (chociażby) biznesowego jest tym, co wykańcza TPSA i daje pole do popisu innym operatorom. Faktem jest, że TPSA w wielu działaniach jest bardzo ograniczona przepisami z UKE które z racji jej monopolu (TPSA) bardziej uderzają w nią niż innych operatorów. No ale to z kolei cena monopolu.
Mając 100 linii i do tego pewnie numery DDI macie opiekuna biznesowego, który jest waszym bezpośrednim kontaktem w TP. Umowa musi wchodzić w życie wraz z dniem uruchomienia usługi. Kwestie włączenia wszystkich na raz można było pewnie uzgodnić z opiekunem. Co do przepisów to masz rację, niektóre wymuszają głupie procedury ale są też takie dzięki którym działa jakaś konkurencja.
m_kola - 29-07-09 10:00
Cytat:
Tak jak pisałem już wcześniej, rzadko się zdaża taka sytuacja, że klient zostaje na umowie na czas nieokreślony. Zwykle jest kilka telefonów w tej kwestii + zawsze jest wkładka do FV, której zwykle nikt nie czyta i ją wywala.
U mnie we firmie zdarza się NOTORYCZNIE :(
Cytat:
Mając 100 linii i do tego pewnie numery DDI macie opiekuna biznesowego, który jest waszym bezpośrednim kontaktem w TP.
Ja mówię o fizycznych liniach w naszych oddziałach w całym kraju. Opiekuna mamy ale on sam nie jest w stanie wszystkiego ogarnąć. Wyobraź sobie, że zadając takie pytanie do TPSA: "Kiedy kiedy na naszych liniach kończą się umowy lojalnościowe na DSL" (podając oczywiście numer ewidencyjny konta) TPSA nie jest w stanie udzielić odpowiedzi. Jeśli im wyszczególnię moje numery wówczas ok, dają radę. Brak jednej zbiorczej informacji o kliencie. Zbyt duże rozproszenie systemów billingowych i pozostałych mają.
kowalikster - 29-07-09 10:06
Cytat:
Wyobraź sobie, że zadając takie pytanie do TPSA: "Kiedy kiedy na naszych liniach kończą się umowy lojalnościowe na DSL" (podając oczywiście numer ewidencyjny konta) TPSA nie jest w stanie udzielić odpowiedzi. Jeśli im wyszczególnię moje numery wówczas ok, dają radę. Brak jednej zbiorczej informacji o kliencie. Zbyt duże rozproszenie systemów billingowych i pozostałych mają.
Mylisz się, system bilingowy jest jeden, zestawienie formalne umów też jest w jednym systemie. Jeśli macie wszystko na jednym numerze ewidencyjnym to wszystko jest w jednym miejscu, natomiast jeśli numery ewidencyjne są różne dla różnych lokalizacji to już jest inaczej, ale sprawy operator z odpowiednimi uprawnieniami powinien dać sobie radę. A jak opiekun nie ogarnia takiego klienta jakim jesteści to napiszcie do TP o zmianę, bo to jest **** a nie opiekun.
m_kola - 29-07-09 10:08
Cytat:
A jak opiekun nie ogarnia takiego klienta jakim jesteści to napiszcie do TP o zmianę, bo to jest **** a nie opiekun.
A to zmienia postać rzeczy :) Właśnie nam się (od poniedziałku) zmienił opiekun. Poprzedni nową ofertę dogrywał od 2007 roku i końca nie widać. Nowy opiekun(ka) chce zamknąć temat w tydzień :) Ale tu już off topic zrobiliśmy :)
kowalikster - 29-07-09 10:21
Jak wam niedogra to daj znać. EOT
st3j4 - 29-07-09 11:42
Super, dzięki chłopaki za newsy.
Wygląda jednak na to, że obejdę się smakiem. Wczoraj strona Netii pokazywała, że tak, mogę się do nich przenieść, dzisiaj już nagle "sorry, jesteś poza zasięgiem" :roll:
Muszę chyba zadzwonić na infolinie :roll:
kowalikster - 29-07-09 12:13
Czasem na stronie zdażają się błędy w weryfikacji numerów telefonów. Chyba to wina systemu CEWKA, na którym pracuje Netia.
st3j4 - 29-07-09 12:16
Czyli w infolinii Netii też zdażają się błędy? :lol::lol::lol:
Zadzwoniłem 2x.
Za pierwszym razem, tylko internet + telefon, za drugim razem już nagle "fantastyczna lokalizacja, spokojnie można sam internet"
:lol::lol::lol::lol:
kowalikster - 29-07-09 13:01
Sam widzisz jak to jest z systemami :D Odezwij się do mnie na PW.
st3j4 - 21-09-09 09:55
Pozwolę sobie odkopać temat.
Słuchajcie, remontuje teraz mieszkanie. Myślę, że docelowo chciałbym skorzystać z usług Netii na Internet. Jak fizycznie wygląda podłączenie? Pytam pod kątem wyprowadzenia teraz odpowiednich kabli w odpowiednie miejsca, tak by później nie musieć speczić mieszkania jakimiś dodatkowymi dziurami czy kablami.
Będę wdzięczny.
Pozdrawiam, J.
kowalikster - 21-09-09 10:30
Jesteś w zasięgu central Netii lub LLU czy tylko na zasadzie dzierżawy łącza przez Netię od TP SA?
st3j4 - 21-09-09 10:36
na zasadzie dzierżawy łącza przez Netię od TP SA ->> raczej to.
Przy okazji - ile u was trwały formalności, tj. ile minęło od zgłoszenia zapotrzebowania do pierwszego serfowania po stronach?
Mirek54 - 21-09-09 10:50
Cytat:
Przy okazji - ile u was trwały formalności, tj. ile minęło od zgłoszenia zapotrzebowania do pierwszego serfowania po stronach?
5 minut.
kowalikster - 21-09-09 10:51
U nas? Ja już w TP nie pracuję :D Jeśli dzierżawa to okablowanie będziesz załatwiał zatem z TP. Podłączenie poza promocją (czyli bez umowy lojalnościowej) kosztuje 360 zł. Podłączenie w promocji (lojalka na 1 rok abonamentu telefonicznego) to koszt 1PLN lub 10PLN (w zależności od aktualnej promocji), zerwanie lojalki kosztuje 180 PLN. Czas oczekiwania na podłączenie może być różny ale to będzie max 1 miesiąc (można ewentualnie to podgonić). Możesz po podłączeniu linii telefonicznej wziąść abonament w TP a internet z Netii. Kwestia żeby przy składaniu zamówienia zaznaczyć że na linii ma być później świadczona usługa szerokopasmowa. Odezwij się do mnie na maila, jeśli jesteś zainetersowany szczegółami: kowalikster@gmail.com lub lukasz@pl.olympusclub.org :D
st3j4 - 21-09-09 12:32
Cytat:
5 minut.
Może źle się wyraziłem - chodziło mi właśnie o to co napisał kowalikster - czas przewidziany na instalacje wszystkiego.
Kowalikster, własnie piszę @ :)
Pzdr, J.
Mirek54 - 21-09-09 12:40
Cytat:
Może źle się wyraziłem - chodziło mi właśnie o to co napisał kowalikster - czas przewidziany na instalacje wszystkiego.
Kowalikster, własnie piszę @ :)
Pzdr, J.
Dobrze sie wyraziles.Kupilem kompa.Pojechalem do firmy co sprzedaje neta.Zawarlem umowe i podano mi(nr i haslo)i jakies skrzynki.W domu,podlaczylem do tel-utworzylem nowe polaczenie. Wywolalem IE i sciagnelem sobie Mozille.
kowalikster - 21-09-09 12:58
Mirek a teraz się przyznaj wszem i wobec gdzie mieszkasz i Twoje słowa stracą sens i odniesienie do warunków Polskich. Zresztą przytaczasz kwestię tego, że masz już telefon w domu, zresztą technicznie nikt w pięć minut nie pojedzie na centralę podłączyć Cię do DSLAM, chyba że w DE każdy jest podłączony i marnowane są zasoby sprzętowe. Mając telefon w domu, w warunkach miejskich TP jest w stanie podłączyć Ci łącze szerokopasmowe z półki dla klientow indywidualnych w czasie 6h. Ja na całkowiete usunięcie poprzedniego zamówienia (całkowiecie likiwdowane łącze szerokopasmowe) i utworzenie nowego wraz z podłączeniem czekałem 4h - ale to nie jest czas dla normalnego klienta: wszystko sam goniłem telefonami po znajomych.
Bodzip - 21-09-09 13:27
Cytat:
Mirek a teraz się przyznaj wszem i wobec gdzie mieszkasz i Twoje słowa stracą sens i odniesienie do warunków Polskich. ...
Ależ mnie się to strasznie podoba. Mirek nie pierwszy raz się nabija z naszych paradoksów. Ale może ten sarkazm ktoś wreszcie odczyta ?? <OT>z ostatnich informacji wyczytałem, że autostrady A1 nie będą robić chińczycy, bo polscy eksperci stwierdzili że za tanio</OT>
Mirek54 - 21-09-09 13:28
Nie znam sie na tym,nie mam pojecia-napisalem jak to zalatwialem i jak to wyglada.A czy ktos ma gdzies jezdzic i przelanczac czy dzwonic to mnie nie interesuje.Tych dostawcow jest na rynku do oporu.Kazdy daje to samo,te same predkosci i te same ceny.Wybiera sie tego co sprawia najmniej problemow.
kowalikster - 21-09-09 13:45
Cytat:
Ależ mnie się to strasznie podoba. Mirek nie pierwszy raz się nabija z naszych paradoksów. Ale może ten sarkazm ktoś wreszcie odczyta ??
Umiem odczytywać sarkazm. Ale również mogę napisać, że podłączałem łącza po 50Mb/s w ciągu 24h wraz ze wstawieniem sprzętu u klienta po ATM, albo że można kupić w PL łącze 120 Mbits za 200 pln. Ale czy to coś wniesie do tematu łącz ADSL/ADSL2+ w Polsce?
kasprzyk - 21-09-09 16:03
st3j4 - nie wiem czy było - do każdego pokoju doprowadź skrętkę komputerową (czyli zakończenie gniazdkiem sieciowym/komputerowym) drugi koniec tych przewodów sprowadź do skrzynki gdzie doprowadzisz przyłącze telefoniczne, kablówki, tp, netii, itd - co do netu będziesz miał nieograniczone możliwości w względzie zmiany operatora. Z tej samej skrzynki możesz także puścić przewody telefoniczne - o ile taką linię przewidujesz MZ jedno lub dwa gniazdka w domu nie zaszkodzą - później resztę załatwi telefon bezprzewodowy. Skrzynka powinna być dość duża - w niej kilka gniazdek 230V, powinien się pomieścic modem, router, zasilacze - pomyśl o tym. Zamiast kabli mógłbyś zastosować router bezprzewodowy - ale co przewód to przewód.
Pzdr
Rafał Czarny - 21-09-09 16:14
Mirek, i tak nie namówisz mnie do przeprowadzenia się za Odre. Ze względu na kobiety. Niemki są przeraźliwie brzydkie. Chyba tylko Holenderki są paskudniejsze :wink:
zieli33 - 22-10-09 19:09
Zdążyłem już pochwalić internet od Netii, a tu psikus. Maiłem zawieszoną usługę na okres 3 miesięcy. 3 miesiące minęły 7 dni temu, a internetu dalej nie ma (nie odwiesili).
Zadzwoniłem na infolinię i kilkukrotnie przekierowywano mnie do innych konsultantów. Połączenie z działem technicznym uzyskałem po 2 godzinach oczekiwania. Gdy wspomniałem o ew zerwaniu umowy w związku z zaistniałą sytuacją, to się okazało, że karę umowną w tej sytuacji musiałbym zapłacić ja a nie Netia.
zonkinho - 22-10-09 19:17
A ja jestem zadowolony z ich usług. Niedawno włączyli mi 6mbit co po przesiadce z 1mbit jest odczuwalne. Wszystko śmiga jak należy. ;)
dzemski - 22-10-09 19:32
Ja się przesiadłem z PLAY 1Mbit na Netię 8Mbit (oczywiście prędkość dostępna tylko na linii netii). Od podpisania umowy do włączenia usługi minął prawie miesiąc, czyli sporo. Po podłączeniu przy aktywacji trzeba podać kod, który powinien być na umowie, ale go tam nie ma. Więc dzwonimy na infolinię. Po 15 minutach czekania i poznania na pamięć kawałka który leci w tle odzywa się Pan i mówi, że kod to: 123456. LOL. Gdybym wiedział że 6cyfr to sam bym się domyślił ;) Ok, odpalamy. No niby działa, ale coś cholewka wolno. Sprawdzamy na routerze jaka jest linia do routera i tam zonk: 640kbit, a nie 8Mbit. No to znów 15 minut czekania, po czym odzywa się ten sam Pan (pewnie siedzi tylko jeden) i po poznaniu naszego głosu mówi: Ooooo to znowu Pan ;) Oczywiście mogłem u niego za pierwszym razem wszystko ustawić. Po tych fanaberiach jednak jest jedna jasna strona bycia w netii. Zamiast 8Mbit włączone w centrali jest 24Mbit, a płacę za 8 :) Oczywiście transfer rzeczywisty zależy od odległości, więc całych 24 nie wyciągam, ale 16 jest :)
Magnesus - 23-10-09 08:32
dzemski, to brzmi dokładnie jak opis załatwiania neostrady 6 lat temu. Te same problmy były (kod na umowie przy rejestracji inny niż należało wpisać itp.). Tylko 16Mbit to nawet dzisiaj nie ma. Dla tylu to warto się pomęczyć z rejestracją. ;)