tomek s - 24-01-07 12:39 gdybanie.... profi czy nie profi
Ja też się przymierzam do zakupu 14-54 jak dla mnie bardziej uniwersalne, bo na takiej wycieczce np. te 14mm jest w sumie wystarczjące, a i między czasie można ustrzelić jakiś fajny portrecik. Co do cen szkiełek to chyba jednak idą w górę niestety. Wysłałem zapytanie do jednego za sklepów internetowych i odpisali mi najpierw, że już nie mają ani jednej sztuki w niższej cenie, bo "niestety Olympus podniósł ceny w tym cenę właśnie tego obiektywu". Później jednak się okazało, że jest jedna sztuka po tej niższej cenie, chyba, że to jakaś ściema :? Za to używanego dostać graniczy z cudem :cry: pzdr
fotomic, wydzieliłem wątki to jeszcze powinno być tam ale jest tu, trudno, a reszta i tak i tak trafi do HP początek, bez OT
RadioErewan - 24-01-07 13:56
Cytat:
A w sprawie PMA to jestem ciekaw co się wydarzy. Sam się wstrzymuję ze zmianą 14-45 na 14-54 ale mocno się tez tego boję. Potrzebuję tego szkła w czerwcu bo wyjeżdżam i chciałbym tam je mieć ze sobą. Ale boję się tez tego że na PMA to może być równie wielkie D jak Photokina w 4/3. I będzie płacz... Jaka jest dokładna data tych targów?
Jeżeli nie zdarzy się jakaś katastrofa, PMA 2007 będzie dużo weselsze od Photokiny 2006.
Pozdrawiam
lessie - 24-01-07 14:10
RE kładziesz miód na moje rozterki...posłucham Cię i się wstrzymam. Ale mam nadzieję że wiesz to a nie tylko mówisz... że wiesz:D Wolę jak mnie boli głowa z nadmiaru niż braku...
suchar - 24-01-07 15:26
Jesli zmieniac 14-45 to naturalnym zamiennikiem bylby 14-54. Oczywiscie, jezeli wystarcza Ci dolna ogniskowa. 14-54 to obiektyw uniwerslany, bardziej niz 14-45 ze wzgledu na wiekszy zakres, standardowy. Ma lepsze swiatlo, lepsza jakosc, soczewki ED. Jest bardzo chwalony. Mysle, ze najrozsadniej wymienic 14-45 na 14-54, a najwyzej pozniej dokupic 11-22, jesli bedziesz potrzebowal szerszego kata do jakis widoczkow. Najlepiej ze zmiana poczekac do PMA, bo zapewne okaze sie na niej co nieco a propos przyszlosci systemu, moze jakies nowe szklo, ktore zmieni Twoja decyzje. Przede wszystkim jednak jest szansa, ze jesli wyjdzie np. nastpeca 14-54, to cena starego spadnie. Pozdrawiam i zycze trafengo wyboru
YxasoR - 24-01-07 15:38
Cytat:
Jeżeli nie zdarzy się jakaś katastrofa, PMA 2007 będzie dużo weselsze od Photokiny 2006.
Pozdrawiam
Katastrofa to będzie jak wyjdzie gorzej niż na Photokinie... Ale co to za nowe obiektywy mają być? Ulepszone starsze czy zupełnie inne ;) PMA 2007...
kali999 - 24-01-07 16:33
A niespodzianek to wy nie lubicie :roll: , że tak cały czas się dopytujecie. Teraz czas tak szybko biegnie, że ani się obędziemy a będzie PMA. A naciskacie RadioErewań ostro, a jakby mógł powiedzieć co będzie to by powiedział raczej. Pomyślcie, że to taka druga gwiazdka będzie, co prawda nie darmowe prezenty ale jednak będą nowości ;)
The z00m - 24-01-07 18:02
Wychodzi na to, że szykuje się... hmmm... 14-35(45)/2,0 top pro? Mamy 7-14, 35-100, 90-250 więc brakuje tylko 14-35(45). Tylko mi nie piszcie, że to szkiełko będzie chodziło w okolicach 2000 zł :mrgreen: BEZ SZANS...
RadioErewan - 24-01-07 18:06
Cytat:
Wychodzi na to, że szykuje się... hmmm... 14-35(45)/2,0 top pro? Mamy 7-14, 35-100, 90-250 więc brakuje tylko 14-35(45). Tylko mi nie piszcie, że to szkiełko będzie chodziło w okolicach 2000 zł :mrgreen: BEZ SZANS...
Możliwe, że to też, choć ja bym stawiał je gdzieś w dalszej przyszłości. Co do ceny, to jak wszystkie toppro szkła, nie mniej jak 1000$ choć pewnie więcej. W tym roku w szklarni ZD będzie spory ruch. Premiery tez po PMA, praktycznie do końca roku.
RadioErewan - 24-01-07 18:16
Cytat:
Kurde Radku... wykończysz co mniej odpornych na stres :mrgreen: Szkła dla ludu czy dla zarobionych?
Heh, różne :-).
grizz - 24-01-07 18:17
Cytat:
Cytat:
The z00m - 24-01-07 18:21
Cytat:
Cytat:
The z00m - 24-01-07 18:28
Cytat:
Cytat:
Karol K. - 24-01-07 19:43
Ja już mam odłożone fundusze na 11-22, ale jak wszyscy czekam na PMA ;) Radku! Powiedz czy będzie coś szerokiego w podobnej cenie... :?:
RadioErewan - 24-01-07 19:45
Cytat:
PS. Muszę to napisać :mrgreen: Nikkor AF-S 17-35mm/f 2.8D IF-ED to mały czołg w pozytywnym tego określenia znaczeniu. Małem go w łapkach. Solidny kawał metalu i szkła. Zapewne wart jest pieniędzy jakie trzeba za niego wyłożyć. Szkło "na zawsze" i jeden dzień dłużej.
W Nikonie to jest 17-35, 28-70, 70-200 i pozamiatane na całe życie, jak ktoś chce mieć zoomy. Tylko każde z tych szkieł to 1500$ w B&H. No i bez FF to jednak nadal brak szerokiego kąta.
Pozdrawiam
C+ - 24-01-07 19:52
Ciekawe czy Olek pokusi się kiedyś na portretowe np. 25-75mm F2
suchar - 24-01-07 19:55
Cytat:
Ciekawe czy Olek pokusi się kiedyś na portretowe np. 25-75mm F2
Jesli system sie bedzie rozwijal, to czemu nie? Najwyzej pokusi sie o takie szklo Sigma czy Pansłoik/Leica. Jesli system bedzie sie rozwijal, to szklarnia pod 4/3 bedzie rosla i mysle, ze predzej czy pozniej takie szkielko rowniez sie pojawi. Pzdr
The z00m - 24-01-07 19:58
Cytat:
Cytat:
suchar - 24-01-07 20:07
Zestaw 7-14, (tu by sie chyba jeszcze zmiescil 11-22, bo troche dziury jest w ogniskowych okolo 36mm po przeliczeniu) 35-100 i 90-250 bije wszystkich przede wszystkim waga ;) Jednak miedzy 14 a 35 jest wyrazna dziura i zapelnia ja jako tako tylko 11-22, choc cena od reszty ciut odstaje... ;) Pzdr
C+ - 24-01-07 20:08
Cytat:
Cytat:
The z00m - 24-01-07 20:09
Cytat:
Zestaw 7-14, (tu by sie chyba jeszcze zmiescil 11-22, bo troche dziury jest w ogniskowych okolo 36mm po przeliczeniu) 35-100 i 90-250 bije wszystkich przede wszystkim waga ;) Jednak miedzy 14 a 35 jest wyrazna dziura i zapelnia ja jako tako tylko 11-22, choc cena od reszty ciut odstaje... ;) Pzdr
Dlatego wcześniej wspominałem o ewentualnym 14-35/2,0, ale to już będzie czwarte do zestawu :mrgreen:
Cytat:
Źle :mrgreen:
7-14 14-54 50-200
lub
7-14 14-35 35-100 90-250
:twisted:
Tyle tego dobra, że można zestawy konfigurować i konfigurować... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
motoko - 24-01-07 23:15
Czyli po PMA wszystko będzie jasne jak słońce? Nowe szkła i profi body i świetlana przyszłość, albo raj wyprzedaży padającego systemu dla chcących tanich obiektywów które już są w ofercie?
RadioErewan - 24-01-07 23:17
Cytat:
Czyli po PMA wszystko będzie jasne jak słońce? Nowe szkła i profi body i świetlana przyszłość, albo raj wyprzedaży padającego systemu dla chcących tanich obiektywów które już są w ofercie?
Po PMA będzie kilka nowych korpusów i kilka nowych szkieł. Cały 2007 rok będzie jednak "pełen" premier. Nie wszystko objawi się na tych targach.
Pozdrawiam
motoko - 24-01-07 23:29
Cytat:
Po PMA będzie kilka nowych korpusów i kilka nowych szkieł. Cały 2007 rok będzie jednak "pełen" premier. Nie wszystko objawi się na tych targach.
A dlaczego "pełen" a nie pełen? Czy ten cudzysłów to odpowiednik tego: ;-) znaczka, czy tylko tak Ci się napisało?
YxasoR - 24-01-07 23:29
Cytat:
Cytat:
RadioErewan - 24-01-07 23:32
Cytat:
A dlaczego "pełen" a nie pełen? Czy ten cudzysłów to odpowiednik tego: ;-) znaczka, czy tylko tak Ci się napisało?
No bo x okazji w roku, gdzie x<10 to jednak nie jest dla mnie jakość warta użycia słowa pełen, bez cudzysłowu.
Pozdrawiam
YxasoR - 24-01-07 23:44
Cytat:
Cytat:
lessie - 25-01-07 07:50
pierwszy raz w życiu, po tych Waszych "pełnych" dywagacjach, chcę się szybciej zestarzeć, żeby już coś wiedzieć. Jestem z gruntu niecierpliwy i z tych co robią zakupy w pierwszym sklepie, w którym jest to czego potrzebują. Nie zawsze jest to dobre o czym się przekonałem kupując zestaw z E-1 i 14-45 + Exacta. A były inne...tylko wystarczyło poczekać. Choć może dobrze że nie czekałem bo bym teraz chodził z Żółtym Paskiem. Wcześniej niż Robin ;) :mrgreen:
blacha - 25-01-07 12:31
:D Alescie sie rozgadali! Czerpie z waszych wypowiedzi jak z encyklopedii.. :mrgreen: Osobiscie jednak sklaniam sie do zakupu 14-54 bez czekania na PMA, co do 11-22 to z tym moze poczekam bo moze 7-14 spadnie w cenie i bedzie sensowniejszy zakup. Co do tych "mistycznych" premier, to moze zainwestuje w jakis korpusik,nastepce E1? Zobaczymy...tak czy siak,mam nadzieje,ze cos drgnie bo raz juz obudzilem sie zlany potem,ze kupuje D80...:-) :mrgreen:
blacha - 25-01-07 12:57
Wiecie co dzisiaj zauwazylem? Ze nie ma w ofercie Olka obudowy podwodnej do E500!!! Skandal!!...ale jest do lampy FL36...to pocieszajace... ..mam nadzieje,ze zle szukalem co do tego E500...
kali999 - 25-01-07 14:18
Dobrze szukałeś jest tylko do E-330 z tego co pamiętam
blacha - 25-01-07 15:34
Nie znalazlem tylko do E1 i E500,do pozostalych jest ,nawet do nowej E400...
YxasoR - 25-01-07 15:45
Cytat:
Nie znalazlem tylko do E1 i E500,do pozostalych jest ,nawet do nowej E400...
takie życie. Nie wszystko jest co chcemy mieć. Ale Olek się stara :mrgreen:
dinx6 - 25-01-07 16:13
Cytat:
Po PMA będzie kilka nowych korpusów i kilka nowych szkieł.
powiało optymizmem.
znaczy się, mój E-500 będzie miał brata? już dziś zaczynam ubiegać się o becikowe...to znaczy olkowe. oby tylko z cenami nie przesadzono, bo inaczej pozostanie tylko oglądanie nadchodzących cacek przez szybę w sklepie.
suchar - 25-01-07 17:01
blacha: E330 ma obudowe podwodna, bo ma LV co zapewne ulatwia kadrowanie pod woda. Jakby E330 nie mial obudowy podwodnej to by dopiero byl skanadal, tak nie wykorzystac mozliwosci. E500 i E1 maja tylko wizjery. Ciekawe w sumie, dlaczego jest obudowa do E400... Dziwne. Pzdr
C+ - 25-01-07 20:24
Cytat:
Wiecie co dzisiaj zauwazylem? Ze nie ma w ofercie Olka obudowy podwodnej do E500!!! Skandal!!...ale jest do lampy FL36...to pocieszajace... ..mam nadzieje,ze zle szukalem co do tego E500...
Zawsze możesz kupić Ikelite
myślisz że Gość który posiada E-500 z 14-45 kupi obudowę za 6k pln? prędzej chyba EWA-MARINE o ile jest model worka który pomieści E-500.
sorki,ale bez sensu...wychodzac z tego zalozenia,po kiego grzybka obudowa dla E400??? lub E330? Te aparaty lacznie z E500 i sadze,ze nawet E1 stanowia jedna klase - amatorskich. Gdyby nawet byla obudowa do E1,ktory cwierc wieku temu stal kolo 5kzl,to obecnie obudowa warta bylaby 3x tyle co sam aparat :-) A zatem nie zgadzam sie z tym co powiedziales,tym bardziej ,ze ja wlasnie bym kupil obudowe do E500,nie jest drogi sprzet ,wiec bym bez zalu wzial go ze soba pod wode zamiast np.D200 czy 30D...ktory jest juz duzo drozszy... ponadto obudowa ksztaltowalaby sie w granicach 3500zl,bez lampy ktora mozna stosowac do innego olka...
RadioErewan - 25-01-07 23:54
Cytat:
sorki,ale bez sensu...wychodzac z tego zalozenia,po kiego grzybka obudowa dla E400??? lub E330?
Bo oba mają/miały mieć LV?
Pozdrawiam
suchar - 25-01-07 23:58
Cytat:
Cytat:
blacha - 26-01-07 00:10
No moim skromnym zdaniem ,to na obecne czasy E1 jest korpusem w pelni zaslugujacym na miano przecietnie wyposazonej uszczelnionej lustrzanki amatorskiej. Mam nadzieje ,ze w najblizszym czasie Oly wypusci profesjonalny (jak komus taki potrzebny -mi nie) lub semi-profesjonalny korpus,zobaczymy... Swietnie rozumiem agrument ,ze E330 ma LV i Oly dobrze wykabinowal,ze te aparaty beda mialy obudowe podwodna. Chodzilo mi o stwierdzenie ktore odebralem jako pytanie :po co komu obudowa do E500? Jak to po co? Aby go uzywac pod woda! :-) :mrgreen:
grizz - 26-01-07 07:40
e-1 amatorski? Poszaleliście? Zupełnie się nie kwalifikuje do tego segmentu za względu na jedny prosty brak... nie ma trybu "zielony aparacik", programów: dziecko, dziecko śpiące, dzicko bawiące się, krajobraz, krajobraz nocny, portret rano, portret po południu, portret wieczorem, nocny portret, makro wewnątrz, makro na dworze... blablabla...
lessie - 26-01-07 07:50
święte słowa, moja żona nie tyka go bo nie ma AUTO. A potrfi cyknąć niezłe zdjęcia...
skow - 26-01-07 09:16
Cytat:
e-1 amatorski? Poszaleliście? Zupełnie się nie kwalifikuje do tego segmentu za względu na jedny prosty brak... nie ma trybu "zielony aparacik", programów: dziecko, dziecko śpiące, dzicko bawiące się, krajobraz, krajobraz nocny, portret rano, portret po południu, portret wieczorem, nocny portret, makro wewnątrz, makro na dworze... blablabla...
Tylko, że dzięki trybom można ustawić opcje, których ręcznie nie ustawisz.
Rafał Czarny - 26-01-07 09:20
Cytat:
Cytat:
skow - 26-01-07 09:22
Cytat:
Cytat:
grizz - 26-01-07 09:25
Cytat:
Cytat:
skow - 26-01-07 09:48
Cytat:
Cytat:
lessie - 26-01-07 09:52
auto iso można w E-1 ustawić, czasem nawet warto bo przeskoki są o mniejsze wartości niż dwukrotność poprzednika
grizz - 26-01-07 10:02
Tylko, ze czasami zamiast mocnierj błysnąć ustyawia po prostu iso400 ;/
Jeżeli mamy czas to jednak auto iso lepiej wyłaczyć.
Rafał Czarny - 26-01-07 10:44
IMHO autoiso jest bezużyteczne. Tak samo jak wszystkie programy. Wolę mieć kontrolę nad zdjęciem, a nie spuszczać się (mówiąc po staropolsku) na automat. Po to mam lustrzankę, a nie kompakt.
siwyjohn - 26-01-07 10:47
Cytat:
IMHO autoiso jest bezużyteczne. Tak samo jak wszystkie programy. Wolę mieć kontrolę nad zdjęciem, a nie spuszczać się (mówiąc po staropolsku) na automat. Po to mam lustrzankę, a nie kompakt.
Byłoby bardziej uzyteczne gdyby miało możliwość definicji zakresu ISO, w którym operuje i np. minimalnego czasu otwarcia migawki - do streetphoto w rożnych warunkach oświetleniowych jak znalazł.
skow - 26-01-07 11:25
Cytat:
IMHO autoiso jest bezużyteczne. Tak samo jak wszystkie programy. Wolę mieć kontrolę nad zdjęciem, a nie spuszczać się (mówiąc po staropolsku) na automat. Po to mam lustrzankę, a nie kompakt.
Nad zdjęciem będziesz miał kontrolę ale czy zawsze masz kontrolę nad fotografowanym obiektem?
Używasz AF czy tylko w trybie MF?
Rafał Czarny - 26-01-07 11:39
Cytat:
Cytat:
P - 26-01-07 12:58
A jak mierzysz światło?
suchar - 26-01-07 16:28
Zdziwilem sie, ze blacha napisal, jakoby E-1 byl amatorskim aparatem, bo nie jest. Wlasnie do segemntu amatorskiego dodaja programy, a E-1 ich nie ma. Tez nie uzywam programow, bo chce miec kontrole nad przeslona i czasem, zdarza mi sie nierzadko uzywac MF. Mi w zupelnosci wystarczaja tryby P (rzadko), A, S i M. Daja mi kontrole nad zdjeciem, moge robc to, co chce, a nie to, co uwaza aparat. Poza tym chce sie uczyc fotografii, a uzywajac tybow tematycznych sam niewiele, oprocz dobrania kadru, wnosze. Pzdr
blacha - 26-01-07 17:19
Hejze, moment... Pierwsze primo ,to zeby byla jasnosc ,ze ani nie chce nikogo obrazic,ani nie czepiam sie nikogo.. Drugie primo :D , to , ze twierdzenie,ze jezeli nie ma trybow Sport,Buzia,Urodziny Tesciowej czy inne ,to aparat z zalozenia jest profesjonalny...?! Sadze,ze to dowodem na powyzsza sytuacje nie jest.. Trzecie primo :mrgreen: sadze, ze czy aparat jest profesjonalny stanowia zupelnie inne czynniki jak np.parametry czy bogatsze wyposazenie zbedne dla laika .Mysle tutaj czyms takim jak np.mozliwosc podlaczenia gripa (to juz nie specjalna rewelacja), duza matryca,szybki procesor,wytrzymala migawka,"szybkostrzelnosc",duzy bufor pamieci ,wytrzymala obudowa ,uszczelnienia , bajery do kontroli obrazu (juz mi sie nie chce myslec) i co najwazniejsze:: Musi byc drogi :mrgreen: czwarte primo: slyszalem ,ze komputer pokladowy Apollo Ilestam mial moc obliczeniowa czy pamiec podreczna rzedu 60KB,czy na dzien dzisiejszy jest on rowniez zaliczanydo technologii kosmicznej??? Nie,bo byle pilot do TV ma wieksza ?? moc?? :mrgreen:
Przepraszam za niezliczone uproszczenia,ale jestem zmeczony i nie mam juz sily myslec nad dokladnymi przykladami..
blacha - 26-01-07 17:28
I jeszcze wymyslilem Piate Primo mianowicie, mam w moim E500 rowniez tryb manual jakw E1, mam rowniez tryby "obrazkowe". Rowniez nie zdarzylo mi sie jeszcze z nich korzystac,ale sa. I teraz pytanie, w czym E1 jest lepszy na dzien dzisiejszy od E500 czy innego EXXX??? Sadze,ze jest na ostatnim miejscu w rodzinie E w nowatortswie technicznym,wiem ,ze o zdjeciu nie stanowi aparat ale obslugujacy go czlowiek. To jedynie moj punkt widzenia...bez obrazy. Na marginesie ,gdybym znalazl dzisiaj korpus E1 za np.1000zl to moze bym go dokupil,bo mam 5 obiektywow i 1 korpus i zmiany z wide na tele juz mnie mecza. Licze zatem na premiery tego roku...
grizz - 26-01-07 17:53
ludzie ja z tymi trybami droczyłem się :D
Ale z drugiej strony tak jest prawda... daj laikowi aparat bez trybów... kląć będzie :/
Rafał Czarny - 26-01-07 19:21
Cytat:
A jak mierzysz światło?
Nie wiem czy pytanie do mnie skierowane, ale skoro pod moim postem, to się poczuwam.
Najczęście używam trybu matrycowego, jeśli zachodzi potrzeba wprowadzam korektę.
Dag - 26-01-07 19:24
Cytat:
A jak mierzysz światło?
swierdlowskiem 4 :D
willow32 - 26-01-07 19:53
Cytat:
I jeszcze wymyslilem Piate Primo mianowicie, mam w moim E500 rowniez tryb manual jakw E1, mam rowniez tryby "obrazkowe". Rowniez nie zdarzylo mi sie jeszcze z nich korzystac,ale sa. I teraz pytanie, w czym E1 jest lepszy na dzien dzisiejszy od E500 czy innego EXXX??? Sadze,ze jest na ostatnim miejscu w rodzinie E w nowatortswie technicznym,wiem ,ze o zdjeciu nie stanowi aparat ale obslugujacy go czlowiek. To jedynie moj punkt widzenia...bez obrazy. Na marginesie ,gdybym znalazl dzisiaj korpus E1 za np.1000zl to moze bym go dokupil,bo mam 5 obiektywow i 1 korpus i zmiany z wide na tele juz mnie mecza. Licze zatem na premiery tego roku...
czytam i oczom własnym nie wierzę...blacha, czy fakt ze E-1 jest konstrukcją już nie najmłodszą powoduje ze przestał być profi puszką, czy też fakt ze można go kupić ponizej 2000pln o tym świadczy?? Porównywanie E-1 do E-500 traktuję jako żart, słaby ale jednak, nikt przy zdrowych zmysłach nie mógłby tego napisać poważnie :D
The z00m - 26-01-07 20:20
Cytat:
I jeszcze wymyslilem Piate Primo mianowicie, mam w moim E500 rowniez tryb manual jakw E1, mam rowniez tryby "obrazkowe". Rowniez nie zdarzylo mi sie jeszcze z nich korzystac,ale sa. I teraz pytanie, w czym E1 jest lepszy na dzien dzisiejszy od E500 czy innego EXXX??? Sadze,ze jest na ostatnim miejscu w rodzinie E w nowatortswie technicznym,wiem ,ze o zdjeciu nie stanowi aparat ale obslugujacy go czlowiek. To jedynie moj punkt widzenia...bez obrazy. Na marginesie ,gdybym znalazl dzisiaj korpus E1 za np.1000zl to moze bym go dokupil,bo mam 5 obiektywow i 1 korpus i zmiany z wide na tele juz mnie mecza. Licze zatem na premiery tego roku...
He he he... rozumujesz w sposób... hmmm... odmienny. E-1 był, jest i będzie puszką profi. Był z założenia puszką przeznaczoną dla ludzi wymagających, posiadających wiedzę pozwalającą na fotografowanie w zmiennym środowisku bez konieczności odwoływania się do automatyki. W tym przypadku jak i innych nie ma najmniejszego znaczenia na ile jest on nadal nowoczesny.
Cytat:
Drugie primo :D , to , ze twierdzenie,ze jezeli nie ma trybow Sport,Buzia,Urodziny Tesciowej czy inne ,to aparat z zalozenia jest profesjonalny...?!
W 100% tak. Aparaty dla amatorów, nawet zaawansowanych posiadają z założenia tryby automatyczne.
Cytat:
Trzecie primo :mrgreen: sadze, ze czy aparat jest profesjonalny stanowia zupelnie inne czynniki jak np.parametry czy bogatsze wyposazenie zbedne dla laika .Mysle tutaj czyms takim jak np.mozliwosc podlaczenia gripa (to juz nie specjalna rewelacja), duza matryca,szybki procesor,wytrzymala migawka,"szybkostrzelnosc",duzy bufor pamieci ,wytrzymala obudowa ,uszczelnienia , bajery do kontroli obrazu (juz mi sie nie chce myslec) i co najwazniejsze:: Musi byc drogi :mrgreen:
W powyższym cytacie większość cech jakie wskazałeś dla puszki profi ma właśnie E-1. Wczytaj się w to co piszesz. Chaos w Twoich rozmyśleniach jest tak duży, że należałoby ustosunkowywać się do każdego zdania z osobna wykazując przy okazji brak spójności i logiki w owych przemyśleniach. Możliwość podłączenia gripa ma min. E-300 stricte amatorski korpus jak również D80. Duża matryca :!: :!: Jak duża matryca musi być by puszka była profi :mrgreen:
Cytat:
czwarte primo: slyszalem ,ze komputer pokladowy Apollo Ilestam mial moc obliczeniowa czy pamiec podreczna rzedu 60KB,czy na dzien dzisiejszy jest on rowniez zaliczanydo technologii kosmicznej??? Nie,bo byle pilot do TV ma wieksza ?? moc?? :mrgreen:
Tak... nadal jest to technologia kosmiczna. Archaiczna, muzealna, ale to nie zmienia jej charakteru.
Pozdrawiam...
suchar - 26-01-07 20:38
Podpisuje sie rekami i nogami pod tym co mowi The z00m :) E-1, byl, jest i bedzie puszka profi, bo tak zostal stworzony i biegnacy czas nie ma tu znaczenia. Owszem, mozna powiedziec, ze technologia w E-1 sie starzeje, ale to nie znaczy, ze on nagle staje sie aparatem amatorskim :!: Niby czemu?
Jak duza musi byc matryca by byla profi? Tak okolo 40-45cm po przekatnej :razz: Blacha zauwaz, ze jeden ze smarkow ma matryce "tylko" 8,2 mpx...
Pozdrawiam
P - 26-01-07 20:52
Cytat:
Cytat:
siwyjohn - 26-01-07 20:55
Cytat:
czwarte primo: slyszalem ,ze komputer pokladowy Apollo Ilestam mial moc obliczeniowa czy pamiec podreczna rzedu 60KB,czy na dzien dzisiejszy jest on rowniez zaliczanydo technologii kosmicznej??? Nie,bo byle pilot do TV ma wieksza ?? moc?? :mrgreen:
Widać, że nie masz kompletnie pojęcia o komputerach przeznaczonych do pracy w warunkach kosmicznych. Tam nie ma takiego znaczenia moc obliczeniowa, lecz odporność na promieniowanie kosmiczne i niezawodność. Każdy układ scalony jest w wykonaniu specjalnym, o podwyższonej odporności na promieniowanie, którego ulubionym psikusem jest zmienianie stanów logicznych a w konsekwencji danych. Każdy obwód ma kilka kopii pracujących równolegle. Wyniki ich pracy są poddawane tzw. "głosowaniu" - jeżeli np. jeden odbiega od innych - jest odłączany jako wadliwy. Całość musi wytrzymać wibracje o sporej amplitudzie, gwałtowne zmiany sporych przyspieszeń i wahania temperatury. To nie moc obliczeniowa kosztuje tylko wykonanie - obudowa i układy wspomagające mogą być droższe od elektroniki. Wybacz, ale pilot od TV nie nadaje się na orbitę...
blacha - 26-01-07 20:56
Cytat:
czytam i oczom własnym nie wierzę...blacha, czy fakt ze E-1 jest konstrukcją już nie najmłodszą powoduje ze przestał być profi puszką, czy też fakt ze można go kupić ponizej 2000pln o tym świadczy?? Porównywanie E-1 do E-500 traktuję jako żart, słaby ale jednak, nikt przy zdrowych zmysłach nie mógłby tego napisać poważnie :D
:mrgreen: Jestem zdrowy,komisja wojewodzka mi to przynala,dzisiaj otrzymalem list :D Co do pytania :czy fakt ze E-1 jest konstrukcją już nie najmłodszą powoduje ze przestał być profi puszką,? Stwierdzam, ze tak, nie jest profesjonalnym sprzetem w momencie kiedyprzynajmniej te same mozliwosci osiagaja konstrukcje przeznaczone dla amatorow. Wg.mnie sprzet profesjonalny jest sprzetem ktorego obsluga i pelne wykorzystanie wymaga niemalze fachowej wiedzy. Zgadzam sie ,ze cena nie ma tu zadnego znaczenia i nie jest wyznacznikiem.To ze profi ma byc drogi ,to tylko zarcik.. :D
Zaryzykuje nawet stwierdzenie,ze E1 jest w stanie wykonac takie samo jakosciowo zdjecie jak E400 w rekach tego samego profesjonalnego fotografa.(kolejnosc modeli jest celowa) :mrgreen:
willow32 - 26-01-07 20:59
Cytat:
Cytat:
RadioErewan - 26-01-07 21:02
Cytat:
Stwierdzam, ze tak, nie jest profesjonalnym sprzetem w momencie kiedyprzynajmniej te same mozliwosci osiagaja konstrukcje przeznaczone dla amatorow. Wg.mnie sprzet profesjonalny jest sprzetem ktorego obsluga i pelne wykorzystanie wymaga niemalze fachowej.
Ja bym zaryzykował stwierdzenie, że sprzęt profesjonalny jest niezawodny i przystosowany do większości sytuacji w jakich może się znaleźć jego użytkownik. E-1 zabierzesz na basen i będziesz klepać fotki, na deszcz, w góry. Jak stukniesz, to się nie rozpadnie, a wykonasz nim kilka razy więcej fotografii jak sprzętem amatorskim. Hasel jest dosyć toporną konstrukcją, a zawędrował nawet na księżyc.
Pozdrawiam
blacha - 26-01-07 21:12
:mrgreen: Ciesze sie i dziekuje,ze jeszcze nie dostalem Permanent Ban! :-)
Co do Apollo,zbyt doslownie potraktowano moj przyklad.
Nic nie poradze na to,ze mam taki poglad na ta kwestie. Po prostu sadze,ze cos co kiedys bylo profesjonalne, z czasem przestaje takie byc z racji tego, ze postep wymusza przeniesienie nowatorskich technologii wykorzystywanych w sprzecie profesjonalnym do tych amatorskich.Tym samym ciezko nazwac cos profesjonalnym skoro to samo jest w amatorskim. Wg.mnie sprzet profesjonalny pozostaje takim tak dlugo , dopoki jest wyznacznikiem. A jaka powinna byc matryca w profesjonalnym aparacie? Taka np.jak w Canonie 1Ds Mark II.
C+ - 26-01-07 21:17
Cytat:
:mrgreen: Ciesze sie i dziekuje,ze jeszcze nie dostalem Permanent Ban! :-)
Co do Apollo,zbyt doslownie potraktowano moj przyklad.
Nic nie poradze na to,ze mam taki poglad na ta kwestie. Po prostu sadze,ze cos co kiedys bylo profesjonalne, z czasem przestaje takie byc z racji tego, ze postep wymusza przeniesienie nowatorskich technologii wykorzystywanych w sprzecie profesjonalnym do tych amatorskich.Tym samym ciezko nazwac cos profesjonalnym skoro to samo jest w amatorskim. Wg.mnie sprzet profesjonalny pozostaje takim tak dlugo , dopoki jest wyznacznikiem. A jaka powinna byc matryca w profesjonalnym aparacie? Taka np.jak w Canonie 1Ds Mark II.
Ale jedynki to stare aparaty i amatorskie C5D też ma taką dużą matrycę.
BTW podaj amatorski korpus który ma uszczelnienia, metalowy korpus, wizjer 100%, nie ma zielonego kwadracika, ma jedynke w nazwie... :mrgreen:
willow32 - 26-01-07 21:17
Cytat:
:mrgreen: Ciesze sie i dziekuje,ze jeszcze nie dostalem Permanent Ban! :-)
Co do Apollo,zbyt doslownie potraktowano moj przyklad.
Nic nie poradze na to,ze mam taki poglad na ta kwestie. Po prostu sadze,ze cos co kiedys bylo profesjonalne, z czasem przestaje takie byc z racji tego, ze postep wymusza przeniesienie nowatorskich technologii wykorzystywanych w sprzecie profesjonalnym do tych amatorskich.Tym samym ciezko nazwac cos profesjonalnym skoro to samo jest w amatorskim. Wg.mnie sprzet profesjonalny pozostaje takim tak dlugo , dopoki jest wyznacznikiem. A jaka powinna byc matryca w profesjonalnym aparacie? Taka np.jak w Canonie 1Ds Mark II.
blacha no coś Ty, Canon 1Ds Mark II to profesjonalny aparat? daj mi go do ręki a zrobię nim takie samo zdjęcie jak dowolnym nawet wybranym przez Ciebie Szajsungiem kompaktem, idealnie takie same zrobię więc to ma być profi puszka?? :D
KaarooL - 26-01-07 21:17 blacha:
Cytat:
w czym E1 jest lepszy na dzien dzisiejszy od E500 czy innego EXXX??? Sadze,ze jest na ostatnim miejscu w rodzinie E w nowatortswie technicznym
nawijasz jak klasyczny ignorant, który nie widział Dziadka E-1 na oczy. myślisz że dlaczego 1/5 tego forum nie sprzedaje Dziadków i nie rzuca się w ramiona zabawek które potem wyszły w E-Systemie? Są takie pojęcia jak solidność i ergonomia. Ergonomia, której nie podskoczy ani D200 ani K10D.
a już najlepszy jest brak badziewnych trybów tematycznych i innych pierdół...
blacha - 26-01-07 21:18
Cytat:
Ja bym zaryzykował stwierdzenie, że sprzęt profesjonalny jest niezawodny i przystosowany do większości sytuacji w jakich może się znaleźć jego użytkownik. E-1 zabierzesz na basen i będziesz klepać fotki, na deszcz, w góry. Jak stukniesz, to się nie rozpadnie, a wykonasz nim kilka razy więcej fotografii jak sprzętem amatorskim. Hasel jest dosyć toporną konstrukcją, a zawędrował nawet na księżyc.
Pozdrawiam
No coz,jestes na tym forum jak i dl mnie samego swego rodzaju wyrocznia,wiec z zawstydzeniem niejakim prowadze te polemike... Ale...Czy to nie Pentax K10D w swojej lustrzeance uszczelnik wszystko co sie da i nie wzmocnil konstrukcji? Czy zatem tylko to wystarczy o tym ,ze jest to korpus dla profesjonalisty? Nie, chyba wszyscy sie zgodzicie. Czy myle sie,ze E1 i np. E500 maja przewidziane po 50.000 cykli migawki? Co zatem ,oprocz uszczelnienia stanowi o jej profesjonalnym przeznaczeniu w dzisiejszych czasach ?
KaarooL - 26-01-07 21:20
ani rozsądku ani wiedzy... 150.000 cykli...
C+ - 26-01-07 21:22
Cytat:
Cytat:
blacha - 26-01-07 21:26
Cytat:
blacha:
nawijasz jak klasyczny ignorant, który nie widział Dziadka E-1 na oczy. myślisz że dlaczego 1/5 tego forum nie sprzedaje Dziadków i nie rzuca się w ramiona zabawek które potem wyszły w E-Systemie? Są takie pojęcia jak solidność i ergonomia. Ergonomia, której nie podskoczy ani D200 ani K10D.
a już najlepszy jest brak badziewnych trybów tematycznych i innych pierdół...
Kurcze! i tego wlasnie nie rozumiem! Dlaczego nie jest dostrzegana mozliwosc korzystania z trybow manual?? Ciagle slysze argument ,ze ma obrazki to syf dla amatora. Jestem w 100% pewny,ze wykonam identyczne zdjecia wszystkimi aparatami rodziny E. Gdyby EXXX nie mialy trybow manual lub preselekcji, to co innego, ale maja! Idac dalej, 30D tez ma metalowy korpus i czy jest okrzykniety profesjonalnym aparatem? Nie, ciegle slysze,ze jest dla zaawansownych amatorow (pewnie dlatego,ze ma obrazki)...
blacha - 26-01-07 21:26
RE: Powalcz z cytowaniami, nie musisz powtarzać w swoich jednozdaniowych wypowiedziach całego wątku.
[quote="celebrity plus"]
Cytat:
Cytat:
RadioErewan - 26-01-07 21:29
Cytat:
Ale...Czy to nie Pentax K10D w swojej lustrzeance uszczelnik wszystko co sie da i nie wzmocnil konstrukcji? Czy zatem tylko to wystarczy o tym ,ze jest to korpus dla profesjonalisty? Nie, chyba wszyscy sie zgodzicie.
Ano właśnie K10D to w tej chwili top puszka Pentaxa i na miano profi może zasługuje. Trudno mi powiedzieć, jak z trwałością i niezawodnością, ale na tle konkurencji to obok "semiprofi" D200 się plasuje. Szkoda, że reszta systemu Pentaxa jeszcze musi podganiać zaawansowanie tego korpusu.
Pozdrawiam
C+ - 26-01-07 21:30
Cytat:
Cytat:
siwyjohn - 26-01-07 21:34
Cytat:
Co do Apollo,zbyt doslownie potraktowano moj przyklad.
A niby jak miano go potraktować? Jeśli nie znasz się na tym, o czym piszesz to nie wypisuj bzdur.
Cytat:
Nic nie poradze na to,ze mam taki poglad na ta kwestie. Po prostu sadze,ze cos co kiedys bylo profesjonalne, z czasem przestaje takie byc z racji tego, ze postep wymusza przeniesienie nowatorskich technologii wykorzystywanych w sprzecie profesjonalnym do tych amatorskich.Tym samym ciezko nazwac cos profesjonalnym skoro to samo jest w amatorskim. Wg.mnie sprzet profesjonalny pozostaje takim tak dlugo , dopoki jest wyznacznikiem.
Nie jest tak, jak piszesz i radzę Ci byś swój pogląd szybko zmienił. Sprzęt profesjonalny to sprzęt przede wszystkim niezawodny. Nie ma znaczania jakie ma parametry - został zaprojektowany do spełniania określonych funkcji i tyle. Dopóki spełnia swe funkcje nie wymienia się go na nowinki własnie z powodu owej niezawodności. Często w fabrykach pracują komputery i sterowniki przemysłowe pamiętające dawne czasy. Dopóki będą się sprawdzać nikt ich nie wymieni i dalej pozostaną sprzętem profesjonalnym - starym, lecz nadal profesjonalnym. Nie da się stareńkiego komputera przemysłowego wymienić na najnowszego laptopa, gdyż biedactwo zdechnie z przegrzania w strefie o wysokim zapyleniu. To są dwa różne światy. Sprzęt profi mimo, iż leciwy nadal może spełniać swoją rolę, amatorski zaś nawet najnowszy jej zwykle nie podoła. Jeśli padnięcie komputera oznacza dwudniowy przestój na dużej linii technologicznej to straty będziesz liczył co najmniej w setkach tysięcy zł. Tu nie ma miejsca na coś niesprawdzonego o nieokreślonej niezawodności, a czymś takim jest właśnie sprzęt amatorski. Reporter nie może sobie pozwolić na awarię sprzętu i będzie wolał sprawdzonego używanego manualnego Nikona FM-3 od nowitukiego Canona 400D. Płacisz za niezawodność i dostępność w każdych warunkach. Mowię Ci to jako inżynier z życzliwości, byś poźniej nie popełnił fatalnego w skutkach technicznego faux-pas (np. owocującego nie przyjęciem Cię do pracy z powodu wygadywania głupot o maszynach w firmie).
luc4s - 26-01-07 21:40
Wspomnę taki szczegół, dla mnie b. ważny, że E1 mieści 12 RAWów w serii, inne Olki tego nie mają. Zresztą mówisz, że wykonasz wszystkimi takie same foty, zaprwniam Cię, że np. fot strzelającego do bramki piłkarza tak łatwo nie wykonasz pozostałymi, bo Ci się prędzej bufor zapcha, no chyba że będziesz miał szczęscie i akurat nasiśniesz spust w momencie strzału.
P - 26-01-07 21:47
Cytat:
Jestem w 100% pewny,ze wykonam identyczne zdjecia wszystkimi aparatami rodziny E.
Ale nie we wiadrze wody, pod wodospadem i na Antarktydzie :mrgreen: