kasprzyk - 16-09-09 23:45
kowalikster - jesteś wielki - piwko przy pierwszym spotkaniu wiszę :) zresztą wszyscy zasłużyliście.
Na razie zostanie tak: www.fotochodziez.pl nie mam zielonego pojęcia kiedy coś zacznę poprawiać. Chciałbym tylko dopisać gdzieś słowa kluczowe, które później "przeglądają" wyszukiwarki i według których znajduje się szukany temat.(zawartość strony)
Na razie wszystko jeszcze raz dzięki, pozdrawiam
pozdrawiam
RadioErewan - 16-09-09 23:47
Literek się nie zmieni, bo to są literki osadzone w flashu.
Pozdrawiam
kowalikster - 17-09-09 01:13
Po wygenrowaniu albumu masz plik index.html gdzie możesz uzupełnić w pełni sekcję HEAD, np. Kod:
<head> <title>Fotochodzież - Kasprzyk Artist</title> (...) <meta name="Keywords" content="najpiękniejsze ptaki - KOWALIKI" /> (...) </head>
Pozdrawiam i gratuluję stronki. Ja się jeszcze nie dorobiłem
kasprzyk - 17-09-09 21:00
RE - na razie można z tym żyć. kowalikster - zamieszczę plik, zaimplementowałbyś wpisy:
zdjęcia ptaków, marek kasprzycki, kasprzyk, chodzież, ?
tak wygląda plik:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <!-- saved from url=(0014)about:internet --> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
PS. Mam nadzieję, że się nigdzie nie rąbnąłem i dobrze Ci to rozpisałem :wink:
Bodzip - 18-09-09 07:11
A mogę się grzecznie zapytać dlaczego zostawiłeś ISO 8859-1 ? Nie lepiej zmienić na kodowanie środkowoeuropejskie lub UTF-8
kasprzyk - 19-09-09 08:51
kowalikster - i znowu zarobiłeś kolejne piwo - dzięki Wstawiłem w miejsce czerwonego tekstu.
Teraz tylko pytanie, bo np. w google usiłuję znaleźć moją stronę i tylko wyświetla ten wątek. Czy prawdą jest, że wyszukiwarki wyszukują, indeksują strony danych serwerów (firm) co jakiś czas i dopiero wtedy te wpisy podczas wyszukiwania zadziałają?
Niebieski wyrzuciłem - co miał za zadanie ?
Bodzip - wstawiłem ten tekst kowalikster i tam jest ISO - -8859-2 - czyli pewnie dobrze - czy tu był problem właśnie, że nie miałem polskiej czcionki - tylko krzaczki ? - pewnie głupie pytanie ;)
Jeszcze raz dzięki
Alleg_pl - 19-09-09 12:55
Cytat:
Bodzip - wstawiłem ten tekst kowalikster i tam jest ISO - -8859-2 - czyli pewnie dobrze - czy tu był problem właśnie, że nie miałem polskiej czcionki - tylko krzaczki ? - pewnie głupie pytanie ;) i
tak, w kodowaniu jest problem z brakiem czcionek. standardowo uzywa sie kodowania UTF-8 albo ISO-8859-2 (central europe). ja osobiscie polecam jednak uzywanie UTF'a np. tak: Kod:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
kodowanie ISO-8859-1 to kodowanie Western, i tam poprostru nie ma polskich znaćków
Bodzip - 19-09-09 14:49
o kurcze kasprzyk - mea culpa :P Popatrzyłem na pierwszy kod i na dokładkę to na czerwono, a nie widziałem już tego drugiego. Na stronach internetowych najczęściej stosuje się kodowanie z polskimi krzaczkami, czyli ISO 8859-2 (centraleurope), UTF-8 lub... windowsowe CP-1250. To ostatnie samo się generuje jak robisz stronę przy pomocy programów powiązanych z MS np. Pajączek.
Alleg_pl - 19-09-09 15:21
Cytat:
o kurcze kasprzyk - mea culpa :P Popatrzyłem na pierwszy kod i na dokładkę to na czerwono, a nie widziałem już tego drugiego. Na stronach internetowych najczęściej stosuje się kodowanie z polskimi krzaczkami, czyli ISO 8859-2 (centraleurope), UTF-8 lub... windowsowe CP-1250. To ostatnie samo się generuje jak robisz stronę przy pomocy programów powiązanych z MS np. Pajączek.
jednakze windowsowe nie jest zalecane, i nie chce wprowadzac w blad, ale niezgodne ze standardami.
kowalikster - 19-09-09 15:49
Chyba nie ma sensu używać UTF8 w tym przypadku, oczywiście o ile strona ma pozostać jedynie polskojęzyczna. Iso-8859-2 jest standardem kodowania jezyków wschodnioeuropejskich, w tym - polskiego, UTF-8 koduje ogolnie wszystkie znaki jezykow. Znaczacą różnicą jest ilość zajmowanych bajtów przez znak: UTF-8 zajmuje do 3 bajtów/znak (m.in.: polskie znaki - 2 bajty, wschodnioazjatyckie - 3), gdzie w ISO-8859-2 zawsze tylko 1. Są warunki i programy które będą lepiej się sprawowały w UTF8. Słyszałem, że niektóre zastosowania AJAX wymagają użycia UTF8.
PS. Co do tytułu strony to teraz zauważyłem że Banan wpisuje swój tytuł zadeklarowany w kodzie skryptu: Kod:
document.title = "FOTOCHODZIEZ.PL";
zmień go sobie na własny wcześniej wpisany również w HEAD: Zabawa z aparatem
dog_master - 19-09-09 20:31
Cytat:
Chyba nie ma sensu używać UTF8 w tym przypadku, oczywiście o ile strona ma pozostać jedynie polskojęzyczna.
Najprostszy powód: żeby edytować www w zwykłym popularnym Notatniku, a nie innych programach. Nie wystarczy tylko napisać se, że znaki mają być w tym a tym kodowaniu - trzeba jeszcze w nim pisać. A Notatnik obsługuje Win i UTF, zaś ISO nie. (może Win7 czy Vista to zmieniła - na XP nie). I tak, oczywiście, można instalować inne edytory. Tylko po co ;)
kowalikster - 19-09-09 21:22
Pisanie strony w notatniku windowsowym? Można i tak...
kasprzyk - 19-09-09 21:25
Wejdźcie www.fotochodziez.pl - makro - na końcu dwie fotki z "ń" - dalej się nie wyświetlają polskie znaki - ale luz, pewnie to kwestia samego jalbum ?
I jeszcze jedna rzecz - dołożyłem w Jalbumie katalog - Nowe zdjęcia, tam wrzuciłem kilka fot - później utwórz album, podgląd - jest ok, później publikowanie - widać, że uzupełnia nowy katalog i wrzuca go na serwer - wszystko zakończone pomyślnie, ale na stronie nowego linku brak. dzięki za okazaną pomoc pzdr
Bodzip - 19-09-09 21:37 @ kasprzyk - a co myślisz o tej galerii ?? Nie jest na fleshu, oparta na bazie danych. Chyba się na nią przerzucę. Można hasłować katalogi, jak np masz prywatne dla znajomych i rodziny.
RadioErewan - 19-09-09 21:38
Do flasha można przesłać dane z plzanczkami tylko w UTF (zapisanym z BOM). Chyba, że ktoś by pisał interpreter ISO-8859-2, ale po co? To MBSZ implikuje użycie UTF na stronie.
Pozdrawiam _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________ Cytat:
Wejdźcie www.fotochodziez.pl - makro - na końcu dwie fotki z "ń" - dalej się nie wyświetlają polskie znaki - ale luz, pewnie to kwestia samego jalbum ?
I jeszcze jedna rzecz - dołożyłem w Jalbumie katalog - Nowe zdjęcia, tam wrzuciłem kilka fot - później utwórz album, podgląd - jest ok, później publikowanie - widać, że uzupełnia nowy katalog i wrzuca go na serwer - wszystko zakończone pomyślnie, ale na stronie nowego linku brak. dzięki za okazaną pomoc pzdr
Wyczyść cache przeglądarki.
Alleg_pl - 19-09-09 22:06
Cytat:
Pisanie strony w notatniku windowsowym? Można i tak...
do drobnych zmian w kodzie strony uzywam "edytuj" w total commanderze, a on uzywa notatnika do edycji plików.
aby zmienic 3 linijki html uruchamiac edytor? mozna i tak...
Bodzip - 19-09-09 22:14
vim, nano, mcedit :)
RadioErewan - 19-09-09 22:25
Cytat:
do drobnych zmian w kodzie strony uzywam "edytuj" w total commanderze, a on uzywa notatnika do edycji plików.
aby zmienic 3 linijki html uruchamiac edytor? mozna i tak...
Można podmienić z Notepad ++. On rzondzi.
kowalikster - 19-09-09 22:33
Cytat:
do drobnych zmian w kodzie strony uzywam "edytuj" w total commanderze, a on uzywa notatnika do edycji plików.
aby zmienic 3 linijki html uruchamiac edytor? mozna i tak...
Używam Notepad++. Co do totalcmd to: konfiguracja, opcje, edycja/widok, edytor dla F4. Raz a dobrze. Zresztą najlepiej edytować na szybko przez shella (o ile jest dany do niego dostęp).
Cytat:
Do flasha można przesłać dane z plzanczkami tylko w UTF (zapisanym z BOM). Chyba, że ktoś by pisał interpreter ISO-8859-2, ale po co? To MBSZ implikuje użycie UTF na stronie.
Znaczy się trzeba zmienić kodowanie na UTF8 :grin:
dog_master - 19-09-09 22:41
Cytat:
Pisanie strony w notatniku windowsowym? Można i tak...
Oczywiście, że tak. A i wszystkie skrypty w PHP czy programy w C i podobnych. Notatnik wymiata :P A Notepada II nawet próbowałam, tylko... po co... Co kto lubi ;)
kowalikster - 19-09-09 22:50
To tak samo można pisać kod różnych aplikacji w notatniku - tylko tzw. syndrom szybkiej ręki (kliknięcie za dużo, za mało, zły klawisz itp.) może niepozwolić na późniejsze prawidłowe wykonywanie się kodu. W edytorze rozbudowanym jak np. w notepad++ można wybrać język edycji. Ale rzeczywiście, jak kto woli. Zresztą sam bardzo długo używałem jedynie systemowego - przygoda z pisaniem kodu to zmieniła. EOT
skow - 20-09-09 11:13
Cytat:
Oczywiście, że tak. A i wszystkie skrypty w PHP czy programy w C i podobnych. Notatnik wymiata :P
Ze względu na ww. BOM notatnik nie nadaje się do pisania skryptów w PHP (gdy używa się UTF8 ) - dokleja zbędne znaczki na początku pliku.
kasprzyk - 20-09-09 13:14
Po usunięciu pamięci przeglądarki - nowy dział się pojawił - RE dzięki nadal nie ma polskich liter, będę z tym żył
ostatnie pytanie - jak zrobić, podejrzeć liczbę wejść na moją stronę - tylko dla mojej wiadomości - może gdzieś to mogę sprawdzić ???
Pzdr
RadioErewan - 20-09-09 13:18
Cytat:
nadal nie ma polskich liter, będę z tym żył
ostatnie pytanie - jak zrobić, podejrzeć liczbę wejść na moją stronę - tylko dla mojej wiadomości - może gdzieś to mogę sprawdzić ???
Pzdr
http://www.google.com/analytics Załóż sobie konto, wklej kod, który tam ci przygotują, będziesz miał ekstralne statystyki.
Pozdrawiam
kowalikster - 20-09-09 14:32
Ewentualnie mniejsze statystyki na www.stat4u.pl
RadioErewan - 20-09-09 14:48
Cytat:
Ewentualnie mniejsze statystyki na www.stat4u.pl
s4u ssie.
Rafał Czarny - 20-09-09 16:04
Cytat:
s4u ssie.
Co to znaczy? Nie odrobiłem lekcji?
ps. Nie przytoczę linku z miejski.pl bo bym musiał dać sobie mandat.
Pozdrawiam
Daj sobie, co się będziesz. Później po cichu anulujesz albo wykorzystasz swoje chody wśród administracji :wink:
RadioErewan - 20-09-09 17:44
Sprawiedliwość musi być i trzeba świecić przykładem. Gdzie twoje zdjęcie w DitL? Hm? A po co wczoraj pozdrawiałem? Cytat:
Aktualności Geolokalizacja i podstrony 2005.11.11
Rafał, przez 4 lata technika trochę poszła naprzód.
Pozdrawiam
kowalikster - 20-09-09 17:48
A ja myślałem że to takie bezinteresowane pozdrowienia :( Zdjęcie na pewno wrzucę, choć nie udało się pstryknąć pięknej zaspanej gęby pana doktóra z którym miałem egzamin, zbyt ciemno było w sali jak na możliwości mojego aparatu w telefonie.
Rafał Czarny - 20-09-09 17:54
Cytat:
Rafał, przez 4 lata technika trochę poszła naprzód.
W temacie ssania? Nic o tym nie wiem... :roll:
RadioErewan - 20-09-09 18:01
Cytat:
W temacie ssania? Nic o tym nie wiem... :roll:
W temacie ssania, 4 lata temu nie było jeszcze Windows Vista. (a teraz odezwie się Fotomic)
Pozdrawiam
kowalikster - 20-09-09 18:02
Odezwałem się ja. Czyżbym od dziś był Fotomiciem?
RadioErewan - 20-09-09 18:05
Cytat:
Odezwałem się ja. Czyżbym od dziś był Fotomiciem?
Poprawka, jak to zobaczy Fotomic, to się odezwie. On lubi Windows Viśta.
kowalikster - 20-09-09 18:08
Vista jest bardzo fajnym systemem, coś w stylu "100 pytań do...". Czyżby lubił go taka ja, i duża rzesza ludzi związana z IT?
kasprzyk - 20-09-09 21:28
Cytat:
@ kasprzyk - a co myślisz o tej galerii ?? Nie jest na fleshu, oparta na bazie danych. Chyba się na nią przerzucę. Można hasłować katalogi, jak np masz prywatne dla znajomych i rodziny.
Witajcie
Nie odpowiem wszystkim, bo nieraz nie wiem o czym piszecie :-P RE, kowalikster dzięki - pomyślę o tym. teraz szybkie pytanie do fachowców transfer na moim serwerze wyniósł 0,5gb przy wadze strony 20MB - to ile to odwiedzin ? :-P wiem, że to nie jest wiarygodne, ale o jakiś zbliżonych danych mówi - prawda ?
pzdrówka
Bodzip - byłbym zapomniał - ta biała oprawa nie podoba mi się - ale to pewnie mozna zmienić ? wdziałem parę funkcji jak np. komentarze - chyba warto tą galerią się zainteresować. pzdr
grizz - 20-09-09 21:32
Cytat:
Witajcie
Nie odpowiem wszystkim, bo nieraz nie wiem o czym piszecie :-P RE, kowalikster dzięki - pomyślę o tym. teraz szybkie pytanie do fachowców transfer na moim serwerze wyniósł 0,5gb przy wadze strony 20MB - to ile to odwiedzin ? :-P wiem, że to nie jest wiarygodne, ale o jakiś zbliżonych danych mówi - prawda ?
pzdr
nieprawda... za dużo zmiennych na transfer wpływa.
kasprzyk - 20-09-09 21:33
no dobra, może jakiś zakres tolerancji wprowadzić ? :wink:
grizz - 20-09-09 21:39
Cytat:
no dobra, może jakiś zakres tolerancji wprowadzić ? :wink:
weź wklej kod z google analytics a nei marudź ;)
kasprzyk - 20-09-09 21:48
ok, tylko szkoda, że nie zadziała wstecz :) idę spać, jutro kolejny trudny dzień
pzdr
kowalikster - 20-09-09 21:50
Ciężko to jednoznacznie określić. Różni użytkownicy mogli wygenerować różny ruch (+ ty sam testując działanie). Ja często odpalam Twoją stronę więc na pewno coś tam ruchu wygenerowałem. Dopóki nie masz statystyk to ciężko nad tym gdybać. Ale powinieneś mieć w panelu admina mozliwość oglądnięcia statystyk na podstawie logów apache link powinien wyglądać tak: http://www.fotochodziez.pl:2222/CMD_....pl/index.html oraz http://fotochodziez.pl:2222/CMD_FILE...ats/index.html Można też włączyć upublicznienie statystyk bez logowania do panelu. Wygląda to wtedy mniej więcej tak: http://turki.pl/stats/
PS. Stawiam na około 100 unikalnych odwiedzin
Bodzip - 21-09-09 07:31
Cytat:
Witajcie ... Bodzip - byłbym zapomniał - ta biała oprawa nie podoba mi się - ale to pewnie mozna zmienić ? wdziałem parę funkcji jak np. komentarze - chyba warto tą galerią się zainteresować. pzdr
można, są do pobrania style, motywy graficzne, można dokonywać zmian w stopce i nagłówku, masz kontrolę nad ilością wpisów do księgi gości, nad komentarzami, nad ilością i jakością miniatur. Możesz umożliwić użytkownikom założenie własnych kont i wgrywanie własnych zdjęć. Cała galeria może być dostępna tylko na hasło. Hasła są kodowane w MD5. Galeria jest indeksowana przez roboty wyszukiwarek, w panelu administracyjnym jest okno do wpisania słów kluczowych. Sam wiele jeszcze nie wiem, bo z czasem też krucho - ale powoli rozgryzam.
I jeszcze propozycja - jeżeli jesteś zainteresowany, mogę Ci udostępnić miejsce na serwerze, w domenie dug.net.pl Miałbyś konto np. http://kasprzyk.dug.net.pl/galeria lub coś w tym stylu. Od razu zaznaczam, że transfery są hmmm :) takie sobie 6 MB/512 KB Najgorzej jest z uploadem, ale nic nie poradzę. Czasem lubi się zatkać na kilka sekund. Znaczy, ostatni raz się to zdarzyło w czerwcu około 19.00 Pozdrawiam
kasprzyk - 23-09-09 17:07
Bodzip - dzięki za dobrą wolę - na razie moje zapotrzebowania na serwery itd w pełni spełnione ;) pzdr
kasprzyk - 24-09-09 20:25
Cytat:
Zamiast czerwonego tekstu wstaw ten:
Kod:
<HEAD> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-2"> <title>Wszystko o wegetarianiźmie</title> <meta http-equiv="Content-Language" content="pl"> <meta name="Author" content="Marek Kasprzycki"> <meta name="owner" content=" Marek Kasprzycki"> <meta name="Copyright " content="Copyright (c) 2009 Marek Kasprzycki"> <meta name="description" content="Zdjęcia ptaków – zdjęcia ptaków takich jak kowaliki, sroki, kawki bociany "> <meta name="keywords" content=" zdjęcia ptaków, marek kasprzycki, kasprzyk, chodzież, galeria ptaków, fotochodzież, zdjęcia kowalików, zdjęcia kaczorów... "> </HEAD>
Oczywiście teksty w "" po content= musisz sobie wyedytować
PS. Mam nadzieję, że się nigdzie nie rąbnąłem i dobrze Ci to rozpisałem :wink:
Witaj
Zarejestrowałem się i dostałem kod do wstawienia - mam taki opis:
NIE PRZEPISYWAĆ!!! Zamieszczony wyżej kod najlepiej zaznaczyć myszką, skopiować i wkleić na dole zródła strony WWW kod a na stronie WWW powinien mieć taką samą liczbę linji jak kod widoczny wyżej czyli 16
kowalikster - w którym miejscu wstawić ten kod ??? (mam go w pliku)
pzdr
kowalikster - 24-09-09 20:32
A gdzie się zarejestrowałeś?
RadioErewan - 24-09-09 20:40
Cytat:
www.stat4u.pl
Zaraz przed kodem </body>. Wtedy nawet jak serwer s4u będzie się spóźniać z odpowiedzią, coś tam będzie się wyświetlać na stronie.
Pozdrawiam
kasprzyk - 24-09-09 20:47
dzieki RE - zrobiłem, teraz dopiero rozumiem o co chodziło z tym ssaniem :oops: pzdr
kowalikster - 24-09-09 21:29
Ot widzę, że problem rozwiązany.