helmuth - 09-03-09 12:47
Cytat:
Możesz mi napisać jak Ty byś skadrował?
Trudno dawać dobre rady "na dystans". Nie wiem jak tam jest naprawdę- zabudowa, rzeźba terenu, zadrzewienie itp. Mogę jedynie ocenić te kadry, które ty pokazujesz. 1- zbyt centralnie, drzewo zasłania drzwi 4- zbyt ciasno z lewej, tył częściowo zasłonięty przez drzewo, które jest tam chyba niepotrzebne. Cmentarz(?) na pierwszym planie zbyt mocno przesłania kościół, może trzeba było podejść bliżej? To takie moje uwagi ale moze innych możliwości nie było?
aikidudi - 09-03-09 22:02
drzewo faktycznie zasłania drzwi, ale dzieki takiemu ustawieniu krzaki z prawej i drzewa z lewej zakrywają budynki, które sąsiadują z kościołem. W czwórce przyciąłem lewą stronę na kompie ponieważ było widać budynek. Sprawdzę co jeszcze mam i ewentualnie wrzucę jakies pojedyncze. pozdrawiam
jolly - 09-03-09 22:26
A może większe zdjęcia wstawiaj, 800 x 600 mogą być. Może stąd ta utrata ostrości ?
aikidudi - 10-03-09 16:27
Cytat:
A może większe zdjęcia wstawiaj, 800 x 600 mogą być. Może stąd ta utrata ostrości ?
najlepsze jest to, ze te zdjecia sa 800x600 :grin: musialem cos przy obrobce pomieszac.
tak czy siak poszukam czegos innego, mimo wszystko dzieki za uwage, pozdro
aikidudi - 14-03-09 03:07
5 Załącznik(ów)
Witka, (nawiasem mówiąc ktoś zmienił tytuł mojego wątku :) ) poniżej przedstawiam kilka zdjęć z magazynu. Celowo nie zamieszczam zdjęć pracowników-brak pozwolenia. Zdjęcia przy świetle zastanym. Co o nich sądzicie?
Peter1976 - 14-03-09 12:17
Ostatnie miejsce ma potencjał na dobre fotki industrialne :) Tylko pomysl co i jak chcesz pokazac !!!!
Pozdrawiam !!
aikidudi - 15-03-09 22:18
5 Załącznik(ów)
witka, dziś wrzucam kilka zdjęć. Proszę jak zwykle o uwagi. pozdrawiam
aikidudi - 15-03-09 22:20
Cytat:
Ostatnie miejsce ma potencjał na dobre fotki industrialne :) Tylko pomysl co i jak chcesz pokazac !!!!
Pozdrawiam !!
wiem, wiem :) tak sobie pomyślałem gdy strzeliłem ta fotę :) co do reszty to miał być pokazany magazyn jako spory budynek z mnóstwem artykułów :)
jak dla managerów tego magazynu to rewelka :) wróce tam w kwietniu :) pzodro
aikidudi - 17-03-09 02:13
1 Załącznik(ów)
dziś dodaję jeden widoczek, może ktoś pokusi się o ocenkę ;) bo jak na razie coś kiepsko Wam idzie :)
droplet - 17-03-09 11:20
Nic mądrego nie napiszę ale podobają mi się :-):
dreptak - 17-03-09 11:29
Zdjęcie 25 Moim zadaniem zbyt ciemne. Trzeba długo się wpatrywać by zaskoczyć o co chodzi ale wtedy niebo zbyt jasne i oglądanie mnie męczy. Nie bardzo wiadomo co chciałeś sfotografować bo jeśli niebo to jest go za mało moim zdaniem. Jeśli ziemie to zbyt ciemna i za dużo nieba. Może to przez te podkłady kolejowe? na pierwszym planie, nie potrafię złapać perspektywy J
Mysikrolik - 17-03-09 23:46
Dreptak ma rację, dużo wszystkiego i brak jakiegoś zamysłu. :wink: Czasami takie kadry ratuje światło czy kolor, no, ale mamy marzec i trzeba się "ratować" innymi sposobami. :wink:
aikidudi - 21-03-09 22:12
5 Załącznik(ów)
dziękuję wszystkim za opinie. Teraz coś z dzisiejszego wypadu. Pogoda jest kiepska i ciężko o słońce a więc jest jak jest. Proszę o opinie. pozdrawiam serdecznie
heyahero - 21-03-09 22:43
Mała prośba - nie kastruj plików z danych EXIF. To pomoże podpowiedzieć, co można poprawić na zdjęciach. Na początek - to co radzą inni - popracuj nad pomysłem na kadry. Jak na razie zbyt chaotycznie to wygląda. Może spróbuj tak: wybierz jeden temat i pomyśl nad kadrami. Poszukaj informacji o GO (głębia ostrości). Przy okazji krajobrazu aparat na statyw i przymykaj przysłonę. Przy portretach wręcz przeciwnie. Patrząc na kozę jeszcze jedna rzecz - o ile ze stabilizacją utrzymasz dłuższe czasy bez podpórki, o tyle fotografowany model nie musi być tak cierpliwy, żeby się nie poruszyć przy, powiedzmy, 1/15sek ;)
aikidudi - 22-03-09 00:02
dzięki za komentarz. Książki nie kupię na allegro ponieważ nie mam tam konta. Coś poszukam po sklepach internetowych. Tak jak napisałem na pw do heyahero od kwietnia zaczynam kurs fotografii więc mam nadzieje nauczyć się czegoś. Jak na razie mam problem z ustawieniem ostrości na jeden punkt. Czasem samo jakoś wychodzi, ale kiedy chciałbym by wyszło tylko coś ostrego na zdjęciu to niestety ale chyba nie umiem ustawić mojego aparatu by tak działał. Jak zmienię obiektyw na zuiko 50mm z systemu OM to nie mam z tym problemu natomiast nie umiem tego zrobić za pomocą mojego aparatu i zuiko 12-60mm. Może jakieś porady? pozdrawiam i dziękuję
e-510 - 22-03-09 00:51
Cytat:
dzięki za komentarz. Książki nie kupię na allegro ponieważ nie mam tam konta. Coś poszukam po sklepach internetowych. Tak jak napisałem na pw do heyahero od kwietnia zaczynam kurs fotografii więc mam nadzieje nauczyć się czegoś. Jak na razie mam problem z ustawieniem ostrości na jeden punkt. Czasem samo jakoś wychodzi, ale kiedy chciałbym by wyszło tylko coś odtrego na zdjęciu to niestety ale chyba nie umiem ustawić mojego aparatu by tak działał. Jak zmienię obiektyw na zuiko 50mm z systemu OM to nie mam z tym problemu natomiast nie umiem tego zrobić za pomocą mojego aparatu i zuiko 12-60mm. Może jakieś porady? pozdrawiam i dziękuję
Moja rada jest taka - używaj centralnego punktu AF,to jest najbezpieczniejszy sposób i mnie nie zawiódł jak dotąd.Trzeba tylko przekomponowac kadr,jeśli jest taka potrzeba z zablokowanym AF. Pamiętaj też o czasie,zasada jest mniej więcej taka,że mając ogniskową np.50mm.,nie możesz użyc krótszego czasu niż 1/50sek.,przy 100 mm. - 1/100sek.,300mm. - 1/300sek.itd. - dotyczy to zdjęc robionych z ręki.
aikidudi - 22-03-09 02:20
e-510 - dziękuję. Myślę, ze to bardzo praktyczna wskazówka. Jutro zabiorę aparat i jadę potrenować. Teraz ładuje baterie. W sumie używam centralnego AF ale o ustawieniach czasu w zależności od ogniskowej to niestety nie pamiętałem-choć czytałem:oops:. Często nie pamiętam o istotnych sprawach i efekt jak widać:???:
tank_driver - 22-03-09 02:38
Cytat:
Pamiętaj też o czasie,zasada jest mniej więcej taka,że mając ogniskową np.50mm.,nie możesz użyc krótszego czasu niż 1/50sek.,przy 100 mm. - 1/100sek.,300mm. - 1/300sek.itd. - dotyczy to zdjęc robionych z ręki.
I dotyczy żelaznej zasady, która narodziła się w czasach lustrzanek analogowych, pozbawionych stabilizacji.
Przypomnę tylko że Olkowa (4/3) ogniskowa = ogniskowa wykreślona na obiektywie x 2, a przy stabilizacji możemy spokojnie nadużywać reguł powyższej reguły, schodząc przynajmniej do czasów równych 1/2 ogniskowej wskazanej przez obiektyw, pod warunkiem posiadania w miarę pewnej ręki (sprawdzone na E-510, działa).
aikidudi - 22-03-09 02:54
dzięki tank_driver, ja mam e420 i stabilizacji brak :) przetestuje i dam znać.
e-510 - 22-03-09 09:24
Cytat:
I dotyczy żelaznej zasady, która narodziła się w czasach lustrzanek analogowych, pozbawionych stabilizacji.
Przypomnę tylko że Olkowa (4/3) ogniskowa = ogniskowa wykreślona na obiektywie x 2, a przy stabilizacji możemy spokojnie nadużywać reguł powyższej reguły, schodząc przynajmniej do czasów równych 1/2 ogniskowej wskazanej przez obiektyw, pod warunkiem posiadania w miarę pewnej ręki (sprawdzone na E-510, działa).
Pisząc o ogniskowych uważałem,że autor wątku doskonale wie,że w systemie4/3,np.50mm to odpowiednik 100mm w analogu.;)
Co do IS- fakt,pomaga bardzo ale wcale nie zaszkodzi stosowac 'żelaznej zasady' - na pewno nie zaszkodzi zdjęciu a pomoże uzyskac ostrzejsze zdjęcia.Przywiązujemy wagę do blokowania lustra z aparatem na statywie i zastosowanie wężyka czy kilkusekundowego opóźnienia w imię czego ? Fakt,takie zabiegi,służą do uzyskania perfekcyjnej ekspozycji ale myślę,że nie jest niczym złym stosowac ich nawet do AR.:)
Pozdrawiam i życzę udanych 'łowów'.
aikidudi - 28-05-09 02:27
3 Załącznik(ów)
wykopuje mój stary wątek by nie było, ze zaśmiecam galerię. Oczywiście zapraszam do komentowania :)
Na dobry początek 3 fotki.
przemoa - 28-05-09 09:30
32 i 33 dla mnie dobre ale poczekaj na resztę :wink:
aikidudi - 28-05-09 10:16
przemoa - dzieki Możecie mi napisac co jest nie teges z tym widokiem? chyba nie to, że zlało się niebo z morzem ?:oops:
droplet - 28-05-09 11:18 31.jpg ładne miejsce. Zaśmiecone niestety autami do tego jedno jest jeszcze obcięte na dole co mnie przeszkadza. Takie zdjęcia z drogą asfaltową specjalnie nie porywają, przypominają pstryki turystów za okna autobusu. Może plastyczność trochę ucierpiała od światła i brzeg się lekko zlewa przez co zatoka mniej zaznaczona. Niebo mi nie przeszkadza.
W zasadzie tyle, więcej nie będę komentował bo nie lubię zdjęć bez kontekstu, o ile mogę przeżyć brak exif-u to brak opisu bardzo mi przeszkadza w dwóch ostatnich.
Pozdrawiam
Lifter - 28-05-09 11:53
31 - w pełni zgadzam się z tym co napisał droplet 32 - podoba mi się mina hitlerowca z prawej :wink: 33 - do wyprostowania (mur leci w prawo)
aikidudi - 28-05-09 23:06
3 Załącznik(ów)
dzięki, w takim razie mam dodawać tytuły jak w galerii albo dopisać coś na temat fotek? jesli tak to powiedzcie.Z tym 33 to dopiero teraz widze, że mur leci:wink:
poniżej wklejam kolejną porcyjkę. Nie mam obiektywu macro więc żabka tylko na takim zbliżeniu. Będzie nie po kolei z numeracją, ale to chyba nie problem ;) Proszę o komentarze. pozdrawiam
helmuth - 28-05-09 23:26
Na 36 coś nie tek z obróbką. Jakby nieudolnie rozjaśniane cienie (niedokładna maska ?).
droplet - 29-05-09 00:05 36 bardzo fajne zdjęcie jeśli chodzi o temat. Prześwietlone włosy ale najbardziej przeszkadza mi cięcie twarzy dziecka. Staraj się ciąć osoby w całości.
aikidudi - 29-05-09 00:29
2 Załącznik(ów)
dzieki za komentarze. Nie nakładałem żadnej maski. Cieni tez nie wyciągałem. Odszumiłem tylko i przyciąłem. Prześwietlone włosy są przez światło padające z tyłu. Podam jeszcze 2 podobne zdjęcia. Na jednym też jest dziwnie ucięta postać, a na drugim dłoń z lewej strony moczy się w wodzie. Nie wiem jak to obrobić. Może macie jakiś pomysł? pzodrawiam
droplet - 29-05-09 00:51 37 jeszcze lepszy kadr niż poprzedni. Mam wrażenie jakby cały ciężar przeniósł się na prawą stronę i to cięcie po prawej już mniej przeszkadza. Nie dałeś exif-a, tak, że trudno zgadnąć dlaczego widzę szum :-? Masz przynajmniej potencjalne możliwości wykadrowania z lewej. Można wyciąć np chłopca i występlować jego rękę, to już zależy od ciebie. Ja staram się opisywać moje wrażenia a ty robisz zdjęcia :-)
Pozdrawiam
Lifter - 29-05-09 10:47
Drobna uwaga do 36 i 37 - leci w prawo, lepiej byłoby IMHO gdyby woda w basenie była poziomo...
aikidudi - 29-05-09 11:34
dziękuję, poprawię je wieczorem i wstawię raz jeszcze. pozdrawiam
aikidudi - 30-05-09 00:47
1 Załącznik(ów)
37 poprawiona- przynajmniej tak myślę. Nie wiem jak zrobić by nie ucinac tej kobiecie(z lewej) ręki. Nie umiem chyba aż tak sztukować ;)
kYs - 31-05-09 11:41
cięcie poszło nieźle, jednak chyba zapomniałeś wyprostować fotki bo wydaje mi się, że ciągle leci w prawo
jak w przyszłości będziesz musiał poobcinać ludzi to pamiętaj, nigdy nie ciachaj na wysokości stawów, najlepiej wybieraj środek pomiędzy dwoma stawami, tak kiedyś wyczytałem w jednaj z mądrych książek, dlatego przekazuję wiedzę dalej :D
aikidudi - 03-06-09 00:56
2 Załącznik(ów)
Cytat:
cięcie poszło nieźle, jednak chyba zapomniałeś wyprostować fotki bo wydaje mi się, że ciągle leci w prawo
jak w przyszłości będziesz musiał poobcinać ludzi to pamiętaj, nigdy nie ciachaj na wysokości stawów, najlepiej wybieraj środek pomiędzy dwoma stawami, tak kiedyś wyczytałem w jednaj z mądrych książek, dlatego przekazuję wiedzę dalej :D
KYs dzięki za koment,
wrzucę 2 zdjęcia zrobione z 1. Pytanie które lepsze?
judasz - 03-06-09 07:04
dla mnie 39a lepiej pokazana wielkosc aquarium,i rybka stala sie pierwszoplanowa ,pozdro..
kowalikster - 03-06-09 07:34
Za judasz: zdecydowanie 39a.
aikidudi - 03-06-09 10:32
1 Załącznik(ów)
dzieki Panowie za komentarz. podrzucam kolejne zdjęcie pod krytykę i prośbę o porady, co w nim poprawić lub jak zrobić następne bez błędów. Proszę też o wyrozumiałość, czekam właśnie na materiał którym rozproszę światło. Dlatego światło jest może trochę zbyt mocne.
aikidudi - 04-06-09 11:02
coś słabo z komentarzami :( przed momentem dostałem paczuszkę z e-510 i właśnie go rozkminiam:) podpiąłem do niego 12-60 i latam po mieszkaniu:) sprawdziłem ilość cykniętych fot i jest ok.1600 :) jak na razie jestem zadowolony :) p.s. musiałem się pochwalić ;)
Morlok - 04-06-09 11:26
Podba mi sie uchwycona mina modelki, ale coś z kolorami skóry nie tak i ta winieta niepotrzebna.
frrrost - 05-06-09 16:53
czy modelka ma taki kolor oczu jak na zdjęciu? jakies pomarańczowe wyszly. Fajne ujęcie
aikidudi - 05-06-09 20:07
winą za kolor skóry jest pewnie światło. Będzie dyfuzor to je troche rozproszę. Kolor oczu jest naturalny tylko nie wiem czy mam dobrze skalibrowany monitor więc u mnie może być trochę ciemniej niż na standardowych ustawieniach lcd. Kolor monitora ustawiałem do ustawien wydruku z drukarki foto. nie wiem czy dobrze :roll: dzieki za odwiedziny
aikidudi - 05-06-09 23:25
1 Załącznik(ów)
weekend się zbliża więc wrzucam fotkę :)
rocco - 06-06-09 04:10
Fajny psiak :) Mógłby tak nie "wisieć" na tej smyczy :roll:
aikidudi - 06-06-09 11:37
Cytat:
Fajny psiak :) Mógłby tak nie "wisieć" na tej smyczy :roll:
właśnie do galerii odciąłem tą nieszczęsną smycz ;)
Kaz de Wro - 06-06-09 16:43
Piesek ładny, tylko smycz nadal widać;-)
Ostatni portet ma zafarb. Jakim szkiełkiem robione?
aikidudi - 06-06-09 23:37
Cytat:
Piesek ładny, tylko smycz nadal widać;-)
Ostatni portet ma zafarb. Jakim szkiełkiem robione?
piesek w galerii nie ma smyczy - została wystemplowana:) Szkiełko to Olympus Zuiko OM-system 50mm 1.8 (mc) Wiem, że z kolorem coś nie teges. Mogę spróbować zmienić kolor, ale nie wiem jak wyjdzie efekt końcowy. Dziękuję za odwiedziny
kowalikster - 08-06-09 12:11
Wykardowane trochę tak jakby ktoś w ostatniej chwili uciekł z lewej, albo fotograf nie zdążył dobiec przed zadzialaniem samowyzwalacza. Poza tym chyba ok. Psiak bardzo sympatyczny.
frrrost - 08-06-09 12:18
ostatnie twoje zdjęcie podoba mi się, tylko trzeba było centralnie skadrować. Jedynie niebo jakby lekko przepalone. Gdzie było robione?
aikidudi - 08-06-09 22:13
kowalikster - tak się właśnie zastanawiałem nad przycięciem tej lewej strony. Później pomyslałem, ze może dobrze jest zostawić trochę torów kolejowych by nie było, ze zbyt ciasny kadr.
frrrost - zdjęcie zrobione w Ramsbottom(UK) na stacji kolejowej :) o ile Ci to coś mowi:) może dotnę to zdjęcie i wstawię raz jeszcze.
p.s piesek też mi się podoba ;)
dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie
Mysikrolik - 08-06-09 23:47
Masz fajny motyw z tą parą. Ale ciachnij jakoś inaczej, bo teraz po prostu jakoś tak nijak widać. Chociaż nie przepadam za zbytnią obróbką, to tutaj uderzyłabym w sepię, aby wydobyć stary klimat.
aikidudi - 09-06-09 01:56
1 Załącznik(ów)
Cytat:
Masz fajny motyw z tą parą. Ale ciachnij jakoś inaczej, bo teraz po prostu jakoś tak nijak widać. Chociaż nie przepadam za zbytnią obróbką, to tutaj uderzyłabym w sepię, aby wydobyć stary klimat.
dobry pomysł:grin: trochę inaczej przyciąłem i przerobilem kolorek:wink: mam nadzieje, że teraz lepiej:)
kowalikster - 09-06-09 07:30
MZ po wykadrowaniu o wiele lepiej. Sepia też o wiele lepiej wygląda niż ten B&W wcześniejszy. :esystem2:
nataszach - 10-06-09 13:06
Sepia spowodowała, że zdjęcie nabrało klimatu i te kostiumy- wygląda jak fotka z albumu mojej babci, gdy była jeszcze panną :-) Bardzo lubię takie zdjęcia. Podobał mi się też "fafik"- smycz faktycznie razi, ale co zrobić? A wracając na sam początek- to 13: fajny pomysł, popracowałabym lekko nad pionem i kolory podrasowała. Pozdrawiam
frrrost - 10-06-09 21:15
tak, teraz lepiej. Kard dość ciasny ale sama para bardzo ciekawa, tylko brakuje mi tu jeszcze .......................szumu - byłby wtedy jeszcze lepszy klimacik.
aikidudi - 10-06-09 21:16
Cytat:
Sepia spowodowała, że zdjęcie nabrało klimatu i te kostiumy- wygląda jak fotka z albumu mojej babci, gdy była jeszcze panną :-) Bardzo lubię takie zdjęcia. Podobał mi się też "fafik"- smycz faktycznie razi, ale co zrobić? A wracając na sam początek- to 13: fajny pomysł, popracowałabym lekko nad pionem i kolory podrasowała. Pozdrawiam
co do 1:) dzięki co do fafika;) to jest bez smyczy w mojej galerii :) co do 13 to nie wiem czy będe się z tym jeszcze bawić:) może w przypływie chwili
dzięki za odwiedziny i zapraszam ponownie pozdro
Kaz de Wro - 11-06-09 01:19
Ostatnia fotka w sepii i wykadrowaniu podoba mi się, postaci bardzo charakterystyczne.
ps. a szkiełka, OM 50/1.8, to pozazdrościć bo ładnie rysuje ;-)
aikidudi - 11-06-09 01:26
1 Załącznik(ów)
Cytat:
Ostatnia fotka w sepii i wykadrowaniu podoba mi się, postaci bardzo charakterystyczne.
ps. a szkiełka, OM 50/1.8, to pozazdrościć bo ładnie rysuje ;-)
dzięki:) Powyższym szkiełkiem wykonałem tylko portret o który pytałeś wczesniej. Reszta przy użyciu 12-60swd.
chciałbym Was zapytac o fotkę poniżej. Zdjęcie paprotki uchwycone w lesie. Proszę Was o komentarz do tego zdjęcia. Swój dopiszę później:)
dziekuję za odwiedzinki i oczywiście zapraszam ponownie :)
frrrost - 11-06-09 17:04
fajne paprotki, tylko jak dla mnie na tym zdjęciu "nic nie ma", lepiej chyba byłoby przedstawić np. mały wycinek tej paprotki pod ciekawym kątem. Jakim obiektywem robiłeś tą paprotkę?
kYs - 11-06-09 17:44
MSZ gdybyś zrobił większą GO, skupił się na końcówkach rośliny i nie obciął tych końcówek (umiejętnie kadrując) to byłoby troszkę bardziej ciekawe ujęcie, ale to tylko moja wizja tego tematu ;) ogólnie rzecz biorąc podoba mi się fotka
aikidudi - 11-06-09 21:29
frrrost - hmm.. coż powiedzieć. Podobało mi się światło oswietlające ta paprotkę :) co do reszty to pewnie masz racje :) następnym razem wypróbuje Twój pomysł. Obiektyw to 12-60swd
kYs - też żałuje tych obciętych końcówek
frrrost - 11-06-09 23:12
nie jest tak źle:) obiektyw ładnie rysuje, też bym taki chciał:)
helmuth - 11-06-09 23:25
Cytat:
dzięki:)...chciałbym Was zapytac o fotkę poniżej. Zdjęcie paprotki uchwycone w lesie.
Zamysł niezły, bardzo ładnie pokazać swoisty rytm. Nie do końca to wyszło, m.in. skutkiem złego kadrowania. Spróbowałbym zdjęcia z góry, żeby całość była w GO. Kadrowałbym trzy całe(!) odnogi (gałązki?) od głównej (środkowej?) łodygi, tło rozmyte. Tak to widzę, Ty wcale nie musisz się ze mną zgadzać :)
nataszach - 12-06-09 09:35
Witaj, Mówiłam o tym metalowym czymś na czym wisi :-) To chyba fragment smyczy, prawda? Reasumując: bardzo pocieszna psina i do tego fotogeniczna :-)))
aikidudi - 12-06-09 10:28
Cytat:
Witaj, Mówiłam o tym metalowym czymś na czym wisi :-) To chyba fragment smyczy, prawda? Reasumując: bardzo pocieszna psina i do tego fotogeniczna :-)))
wiem o czym mówiłaś, jednak Ty nie wiesz o czym ja mówiłem ;) podaje Ci link do mojej galerii byś mogła zobaczyć, że piesek w galerii jest bez smyczy :)
aikidudi - 13-06-09 00:05
1 Załącznik(ów)
helmuth - dzięki za opinie :)
popróbuje z tymi paprotkami:) w sumie coś już mam, ale musze je przejrzeć na spokojnie.
poniżej wrzucam fotkę strzeloną w deszczowy dzień. pewnie zaden rarytas, ale chodzi mi konkretnie jakie uwagi Wam się nasuwają do tej fotki:
droplet - 13-06-09 00:21 P4107407.jpg zgodnie z zasadami horyzont nie może być krzywy. Jedyne co mi się jeszcze nasuwa to brak światła - raczej niestety nuda. Polecam zdjęcia e-510. Męczy ten temat z dobrym rezultatem.
aikidudi - 13-06-09 01:41
1 Załącznik(ów)
Cytat:
P4107407.jpg zgodnie z zasadami horyzont nie może być krzywy. Jedyne co mi się jeszcze nasuwa to brak światła - raczej niestety nuda. Polecam zdjęcia e-510. Męczy ten temat z dobrym rezultatem.
masz rację nawet nie skorygowałem :( przepraszam również za brak numeracji o której zapomnialem:oops:. oczywiście przejrze galerie e-510.
dziękuję i pozdrawiam
może wrzucę coś z innej beczki, ale również proszę o uwagi co dobrze, a co nie.
aikidudi - 14-06-09 02:17
2 Załącznik(ów)
coś nie bardzo chcecie mi pomóc z tymi fotami. Teraz dwie roślinki w tym jedna paprotka:) mam nadzieje, że trochę lepsza od poprzedniej. Jakie uwagi tym razem? pozdrawiam
diabolique - 14-06-09 09:07
Myślę, że przy takim centralnym kadrowaniu odbiór poprawiłaby lekka winieta skupiająca wzrok na głównym motywie.
aikidudi - 14-06-09 12:09
2 Załącznik(ów)
Cytat:
Myślę, że przy takim centralnym kadrowaniu odbiór poprawiłaby lekka winieta skupiająca wzrok na głównym motywie.
dzięki diabolique. Dołożyłem winietę i paprotka lepiej wygląda. co do drugiej roślinki to mam mieszane odczucia. Co Wy o tym myślicie?
Saboor - 14-06-09 13:28
1 Załącznik(ów)
Cytat:
dobry pomysł:grin: trochę inaczej przyciąłem i przerobilem kolorek:wink: mam nadzieje, że teraz lepiej:)
Witaj ! A może by tak w tym klimacie ?
aikidudi - 14-06-09 14:04
1 Załącznik(ów)
Cytat:
Witaj ! A może by tak w tym klimacie ?
18437Pozdrawiam Saboor
dzięki, choć jeśli już to wolę taką opcję jak poniżej :)
Saboor - 14-06-09 14:24
Cytat:
dzięki, choć jeśli już to wolę taką opcję jak poniżej :)
Bardzo proszę, chciałem Ci tylko podsunąć jedną z metod postarzania takich trafionych kadrów - fotka MZ super. PZDR Saboor
aikidudi - 14-06-09 14:29
Cytat:
Bardzo proszę, chciałem Ci tylko podsunąć jedną z metod postarzania takich trafionych kadrów - fotka MZ super. PZDR Saboor
dzięki, tak nawiasem mówiąc to mógłbyś mi napisać jak ją postarzyłeś?? ;) pozdro
Saboor - 14-06-09 14:43
Cytat:
dzięki, tak nawiasem mówiąc to mógłbyś mi napisać jak ją postarzyłeś?? ;) pozdro
Jasne ! Robiłem to w PS (photo shop) filtr ziarno -> rodzaj ziarna -> pionowo i manewry intensywnością oraz kontrastem. Przy pionowym ziarnie jak Zauważyłeś fota wygląda jak by była robiona w latach 20-30tych . PZDR Saboor
aikidudi - 16-06-09 01:59
2 Załącznik(ów)
dziś trochę eksperymentowałem ;) poniżej 2 fotki. Napiszcie co o nich myślicie, co ewentualnie poprawić. Moze też ich nie akceptujecie?
kowalikster - 16-06-09 11:15
Z ostatnich dwóch ciężko mi się na którąś zdecydować. Piersza ma ładniejsze kolory i lepsze kadrowanie ale druga ma lepiej złapaną ostrość. Ogólnie eksperyment mi sie podoba. Zdradź czym jest fotografowany (niezidentyfikowany) obiekt.
nataszach - 16-06-09 16:01
Szklanka ze słomkami do drinków? :D Powiedz, że przynajmniej jestem blisko :-) Podobają mi się obydwa, chociaż muszę zgodzić się z przedmówcą co do zdecydowanie lepszej ostrości na drugim zdjęciu.
Lifter - 16-06-09 18:13
Cytat:
dziś trochę eksperymentowałem ;) poniżej 2 fotki.
A dlaczego niektóre słomki w tym eksperymencie się poruszają a inne zaś są nieruchome i ostre? Zmieniałeś ogniskową w trakcie naświetlania?
EDIT: Nie to raczej nie mogło być to co przypuszczam... Ale dalej jestem ciekaw :wink:
kYs - 16-06-09 19:22
na ostatnich dwóch PG i PD baaaardzo poruszone, czy to był celowy zabieg? mi się bardziej podoba pierwsza wersja, chociaż spróbowałbym jeszcze wyciągnąć ten kolorek słomek w LG i LD pomysł na nietuzinkową scenę jak najbardziej mi się podoba ;]
aikidudi - 16-06-09 21:36
fajnie, że wpadliście i że pomysł się podoba. kowalikster, nataszach - tak to sa słomki w szklance :) Tak naprawdę nie chodziło mi o złapanie konkretnie ostrości. Raczej chciałem sie pobawić w odblaski światła. Ostrość była ustawiona centralnie jednak światło padające na słomki zmieniło ją i jak dla mnie na korzyść. Podoba mi się jak ze słomek wypływa "lawa" która tworzy rozmazania :) To wszystko jest dzięki ustawieniu światła. Pokombinuje cos jeszcze to oczywiście wrzucę.
Lifter - ogniskowej nie zmieniałem wtrakcie. Te poruszenie to efekt opisany j/w.
kYs - w zasadzie to nie wiedziałem jak to wyjdzie. Ot taki eksperyment.Mnie się spodobało :) Spróbuje też z innymi ustawieniami lampy i zobaczymy co wyjdzie :)
napiszcie jak Wam się podoba, czy tez nie podoba. Jesli tak to co jest na + a co na - dzięki i pozdro
judasz - 17-06-09 07:07
49 mi sie podoba
kowalikster - 17-06-09 07:25
Dla mnie 45 i 48 najlepsze - podoba mi sie całość, kolory, podświetlenie. 46 z powodu ostrości wygląda jakby było robione komórką.
nataszach - 17-06-09 08:06
48- za kolor i ostrość :-) A 46 intryguje- chociaż faktycznie kipeskiej jakości, da się nad tym jeszcze popracować?
aikidudi - 17-06-09 22:01
1 Załącznik(ów)
dzieki bardzo za komentarze. Spróbuje jeszcze dołożyć jedną lampę i inaczej je rozstawie. Jak wyjdzie coś ciekawego to oczywiście wrzucę do wątku.
tymczasem dla częściowej odmiany chciałem zapytać co sądzicie o tej fotce
Wiejo - 17-06-09 22:15
Fajne Twoje eksperymenty świetlne gdzie forma i barwa ciekawie się wzajemnie przenikają. Na ostatnim harmonia antylop w jedzeniu zmaga się z pocierającą o drzewa zebrą. Dwa tematy jedno zdjecie, na pewno ciekawe ale przypuszczam, ze z braku warunków nie moża było inaczej.
Lifter - 17-06-09 23:26
Cytat:
Dwa tematy jedno zdjecie, na pewno ciekawe ale przypuszczam, ze z braku warunków nie moża było inaczej.
Oj chyba więcej niż dwa. LG jakoś podejrzanie wygląda :roll:
Tak czy inaczej zgadzam się, że antylopy ładnie się komponują. Przyjemnie harmoniczna kompozycja. Gratki!
Agulka - 17-06-09 23:46
Moje odczucia co do ostatniego zdjęcia są podobne do odczuć przedmówcy, też mam wrażenie, że w lewym górnym było coś jeszcze: bo nawet horyzont nie zgadza się po prawej i po lewej stronie tego skrajnego drzewa. Odnoszę też wrażenie jakby kadr był przypadkowy - stosunkowo dużo dołu, przy prawie uciętej zebrze na górze. Chwila sama w sobie sympatyczna, fajna synchronizacja antylop, ale to kadrowanie mi nie leży. Jeszcze odniosę się do serii ze słomkami - najbardziej spodobała mi się 47, bo kolory i kształt przypominają mi kiść winogron na liściach, wydaje mi się, że można się nieźle bawić taką fotografią, wyszukując i ustawiając wielorakie kształty poprzez różne oświetlenie słomek.
aikidudi - 18-06-09 00:50
3 Załącznik(ów)
macie rację :) nieudolne moje stemplowanie wyszło tym bardziej, że zrobione na szybko. poniżej dwie fotki słomek oraz zdjęcie nie stemplowane ;)
dziękuję za odwiedziny i komentarze :)
Lifter - 18-06-09 13:00
No widzisz.. Mamy Cię :wink:
A tak serio to fotka bez retuszu IMHO lepsza od tej stemplowanej (nawet jeśli wystemplowałbyś idealnie).
Cytat:
Ostrość była ustawiona centralnie jednak światło padające na słomki zmieniło ją i jak dla mnie na korzyść. Podoba mi się jak ze słomek wypływa "lawa" która tworzy rozmazania :) To wszystko jest dzięki ustawieniu światła.
Kolejne słomki też ciekawe tylko nadal nie mam pojęcia jak powstają te "mazy". Powyżej przytoczone wyjaśnienie jest dla mnie zbyt enigmatyczne, co rozumiesz przez "światło zmieniło ostrość"? Jak nie wytłumaczysz to dojdzie do tego, że będę miał "słomkowy weekend" :wink:
A tak serio to fotka bez retuszu IMHO lepsza od tej stemplowanej (nawet jeśli wystemplowałbyś idealnie).
Kolejne słomki też ciekawe tylko nadal nie mam pojęcia jak powstają te "mazy". Powyżej przytoczone wyjaśnienie jest dla mnie zbyt enigmatyczne, co rozumiesz przez "światło zmieniło ostrość"? Jak nie wytłumaczysz to dojdzie do tego, że będę miał "słomkowy weekend" :wink:
masz rację z ta fotką niestemplowaną :) Co do słomek - jak ustawisz sobie małą GO i dodasz kilka kolorów do tego odpowiednio naświetlisz słomki to zobaczysz własnie takie obrazki :) ja podświetlam je od spodu lub z boku. Ustawiam tak by wyszedł właśnie taki efekt. Wcześniej myślałem, ze nie mogę tego kontrolować. Teraz wiem, że wszystko mogę sobie ustawić przed pstryknięciem (chyba, że używam flasha w lampach no to nie widzę efektu przed zrobieniem foty). Mazy na słomkach powstają na łączeniu się słomek ze światłem. Oczywiście musisz troszkę pokręcic się z apracikiem by wychwycić właśnie takie mazy :) Jak uzyjesz kilku koloróków to będziesz mieć zafarby róznego koloru. Foty strzelane bez statywu. Jeśli chcesz coś wiedzieć więcej to pytaj.
ponizej wklejam 2 zdjęcia motylka zrobionego 12-60 bez nakładek i innych czarów więc macro to raczej nie jest :) Zdjęcie 55 nie wiem czy nie przesadzone z ostrością, dlatego wrzuciłem 2 takie same ujęcia.
Lifter - 18-06-09 23:55
Cytat:
Jeśli chcesz coś wiedzieć więcej to pytaj.
Dzięki za wyjaśnienia. Motylek taki egzotyczny bardziej... Ładny :) Co do ostrości to bardziej wersja pierwsza ale o tej godzinie to już oczy mogą zawodzić ;)
nataszach - 19-06-09 08:21
Bardzo ciekawy motyl :-) 55 lepsze od 55a- fajnie, że widac na zdjęciu wszystkie detale motyla: oczy, czułki, kończyny etc etc. 54- mam wrażenie że ostrość skupiła się bardziej na liściu, a nie na motylu- szkoda.
nevra - 19-06-09 08:42
45 i 54 dla mnie najfajniejsze. :)
Słomki jakim obiektywem?
aikidudi - 19-06-09 21:42
dziękuję za komentarze :) nevrah - zdjęcia robione 12-60swd z filtrem uv :) bez żadnych dodatkowych nakładek itd.
pozdrawiam
aikidudi - 23-06-09 03:18
5 Załącznik(ów)
teraz dorzucę troszkę zdjęć ze spacerku po okolicznych wioskach :) 2zdjęcia z innego miejsca jestem ciekaw Waszych opinii. pozdrawiam
nevra - 23-06-09 09:24
Szerokim??? Hmm... :)
Z ostatniej serii najlepsze 58, dróżka ładnie prowadzi w głąb planu.
finweer - 23-06-09 09:29
Cytat:
teraz dorzucę troszkę zdjęć ze spacerku po okolicznych wioskach :) 2zdjęcia z innego miejsca jestem ciekaw Waszych opinii. pozdrawiam
Eeee... To zdjęcia z ostatnich dni? Bo 58 jakoś dziwnie wygląda:grin:
dreptak - 23-06-09 09:35
56 i 58 Czy aby te zdjecia nie były wczesną wiosną robione? 58 Podoba mi sie, ma klimat
aikidudi - 23-06-09 11:16
57 i 58 - było cyknięte wczesną wiosną ;) reszta kilka tygodni temu :)
Ann - 23-06-09 11:24
Też jestem za 57 i 58 :) ciekawy kadr i kolorki :)
kowalikster - 23-06-09 11:34
Albo mam większą wadę wzroku niż mi "doktóry" mówią, albo rzeczywiście nie ma fotki 57 I w ogóle coś nie po kolei.
nataszach - 23-06-09 11:36
Cytat:
Albo mam większą wadę wzroku niż mi "doktóry" mówią, albo rzeczywiście nie ma fotki 57 I w ogóle coś nie po kolei.
Ano nie ma :-D
dreptak - 23-06-09 11:39
No nie ma faktycznie 57. Widocznie się zbuntowała :)
Ann - 23-06-09 11:41
Ale jest 56 i 58 :) Mam w naturze " po kolei" ;)
kowalikster - 23-06-09 14:42
Cytat:
57 i 58 - było cyknięte wczesną wiosną ;) reszta kilka tygodni temu :)
dzięki za odwiedziny :)
Cytat:
Też jestem za 57 i 58 :) ciekawy kadr i kolorki :)
:?::?::?::?::?:
aikidudi - 23-06-09 21:25
Cytat:
:?::?::?::?::?:
kowalikster - o tej godzinie o której to wstawiałem to mam chyba prawo sie pomylić ;) czy nie?:) fotki 57 nie ma bo musiałem się na coś zdecydować i nie wrzuciłem za kolejnością opisów w folderze;)
pozdrówka i dzięki za komenty :)
aikidudi - 24-06-09 02:42
5 Załącznik(ów)
dobra, zeby nie było dorzucam ten nr 57 :) dorzucam też jakies inne. Zapraszam do komentowania. pozdrówka
nataszach - 24-06-09 07:01
No nareszcie :D 57,59 przepalone, czy tylko u mnie tak to wygląda?
To chyba wina mojego laptopa- na kompie w pracy nie są już takie wyblakłe :-)
aikidudi - 24-06-09 10:36
Cytat:
No nareszcie :D 57,59 przepalone, czy tylko u mnie tak to wygląda?
To chyba wina mojego laptopa- na kompie w pracy nie są już takie wyblakłe :-)
wg mojego, skalibrowanego przeze mnie, wypasionego monitora te fotki nie są przepalone :)
nevra - 24-06-09 14:51
59 i 66 najlepsze. W 59 niebo po prawej ciutkę przepalone, ale minimalnie.
Od numeracji kręćka dostanę. ;)
aikidudi - 26-06-09 02:38
3 Załącznik(ów)
dzis 3 zdjęcia. Będzie to jedno zdjęcie kwiatka, jedno córki znajomej i jedno z kursu foto :) oczywiście zapraszam do komentowania.
aikidudi - 26-06-09 21:52
jak widzę coś nie bardzo interesuje was moj watek. Wiem moje gnioty sa tak nudne, że aż nie warto wchodzić do wątku ;) może jednak ktokolwiek pokusi sie o jakikolwiek koment? pozdro
robert1088 - 26-06-09 22:13
Cytat:
jak widzę coś nie bardzo interesuje was moj watek. Wiem moje gnioty sa tak nudne, że aż nie warto wchodzić do wątku ;) może jednak ktokolwiek pokusi sie o jakikolwiek koment? pozdro
Może ja (choć znam się słabo) 67 kwiatek moim zdaniem jest ok 68 dziecko -no za żółto i coś przeszkadza w kadrze (rączka dziecka ?) 69 ujecie hmm ciekawe reportażowe powiedziałbym
aikidudi - 26-06-09 22:46
Cytat:
Może ja (choć znam się słabo) 67 kwiatek moim zdaniem jest ok 68 dziecko -no za żółto i coś przeszkadza w kadrze (rączka dziecka ?) 69 ujecie hmm ciekawe reportażowe powiedziałbym
dziecko wyszło żółto bo wszystkie sciany mam w takim kolorze ;) paluszek mnie osobiście nie przeszkadza i taki był zamysl, ale nie wiem czy to jest poprawnie czy nie.
dzięki za odwiedziny i zapraszam ponownie.
przez weekend cos pofoce to pewnie wrzucę co nieco do wątku.
pozdrówka
helmuth - 26-06-09 23:06
Cytat:
dziecko wyszło żółto bo wszystkie sciany mam w takim kolorze ;)
Raczej wcięło niebieski kolor- wogóle nie ma go w histogramie :shock::roll:
aikidudi - 26-06-09 23:38
Cytat:
Raczej wcięło niebieski kolor- wogóle nie ma go w histogramie :shock::roll:
to ciekawe sprawdziłem i masz rację:shock: jednak gdy go dodaje w programie graficznym to psuje mi on jakość - wychodzą kolorowe placki. Jak myslisz da się to jeszcze jakoś przerobić?
dzięki, ze wpadleś pozdrówka
helmuth - 26-06-09 23:46
Cytat:
Jak myslisz da się to jeszcze jakoś przerobić?
Nie wiem :|, też próbowałem i nie potrafię :(. Z pustego to i Salomon nie naleje ale może ktoś da radę. Wrzuć do wątku Co poprawic w tym zdjęciu ?