dinx6 - 04-02-10 13:25
Cytat:
Amigo dziękuje za odpowiedź, czyli sprawa jest prosta, to dział lub firma która realizuje przelewy powinien dopilnować tego żeby przelewy do klientów którzy mają rachunki w tym samym banku były realizowane tą samą metodą i z tego samego rachunku. W tej sytuacji wszyscy co podali numer konta w tym konkretnym banku otrzymają kwotę pomniejszoną o taką samą prowizję. Nie miejcie mi za złe iż poczułem się oszukany, gdyż kolega mający taki sam rachunek i zwrot za taki sam obiektyw pomniejszono mu o 30zł a mnie o 87zł. - już nie wspomnę o tym iz inni z tym samym rachunkiem otrzymali pełny zwrot. Dziękuję co miałem powiedzieć powiedziałem, do sprawy nie chcę już wracać. Miłej pani Basi z Marketingu Olympus Polska dziękuje za interwencje w sprawie przeciągającego się terminu realizacji przelewu.:esystem:
Nie widzę powodu, dla którego musisz tłumaczyć swoje wzburzenie. Kupiłeś sprzęt na określonych zasadach, jeśli dostajesz mniejszy keszbek niż zapisano w regulaminie to ktoś Cię oszukuje, proste jak świński ogon. Teraz tylko dojść kto i dlaczego. Nawiasem mówiąc dziwię się, że tego typu akcje nie są koordynowane przez oddziały krajowe firmy. _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________ Cytat:
Wiśta wio łatwo powiedzieć. Spółka polska i centrala w Niemczech to dwa podmioty. I jak to sobie wyobrażasz od strony podatkowej? To właśnie rozmiar akcji nie pozwala na zrealizowanie jej przez polski oddział firmy. Wynajmuje się do tego zewnętrzne firmy. I robi tak przynajmniej Canon oprócz Olympusa.
Pozdrawiam
Czyli co, formalnie Olympus Polska to tylko komórka akwizycyjna, nie zaś oficjalny przedstawiciel Olympusa w Polsce?
grizz - 04-02-10 17:18
Cytat:
Czyli co, formalnie Olympus Polska to tylko komórka akwizycyjna, nie zaś oficjalny przedstawiciel Olympusa w Polsce?
ale promocje organizuje Olympus Europa... Nie Olympus Polska...
dinx6 - 04-02-10 17:42
Cytat:
ale promocje organizuje Olympus Europa... Nie Olympus Polska...
Aparatów nie produkuje Olympus Europa tylko Olympus.
rumi - 04-02-10 20:18
26 stycznia wysłałem koda na darmową lampę dziś już ją mam ! :grin::grin::grin: .. 9 dni brawo dla Olympusa .. :esystem:
BartB - 05-02-10 08:38
Czas wysyłki, jak widzę, mocno się skraca... Ja tłumaczę to sobie tak, że przed przedłużeniem promocji sporo ludzi kupiło E-30 w okresie świątecznym, wtedy też powysyłali zgłoszenia na odbiór sprzętu. Po boomie świątecznym, dodatkowo po przeunięciu terminu końca promocji już nie ma takiego szału. Zgłoszeń przychodzi mniej (poczta polska też ma mniej listów, przesyłek, więc listy - podejrzewam - szybciej trafiają do adresata) więc olek szybciej je rozsyła...
szambonur - 05-02-10 09:01
Orientuje się ktoś czy będą jakieś problemy z tipem do e-30, jeżeli potwierdzeniem zakupu będzie faktura na firmę której nie jestem właścicielem...?
MichaLxD - 05-02-10 09:58
Cytat:
26 stycznia wysłałem koda na darmową lampę dziś już ją mam ! :grin::grin::grin: .. 9 dni brawo dla Olympusa .. :esystem:
27 grudnia wsłałem i do dzisiaj nie ma... więc z tą szybkością różnie bywa.Chociaż po interwencji napisali że wyślą lada dzień - dalej czkam.
Bodzip - 05-02-10 10:40
Cytat:
27 grudnia wsłałem i do dzisiaj nie ma... więc z tą szybkością różnie bywa.Chociaż po interwencji napisali że wyślą lada dzień - dalej czkam.
spokojnie, ja czekałem na lampkę pełne 22 dni.
krzysiek29 - 05-02-10 11:10
Mogę potwierdzić mBank nie pobrał ani grosza ale przelew z casbacku dostałem w 2009 .
marwis - 13-02-10 21:38
ja dostałem cashback za 9-18 111 zlp z 200 mój bank to milennium ale w tytule jest OLYMPUS LENS CASHBACK PROMOTION MINUS KOSZTY DBPL 89.01PLN wiem, że to już wiele osób pisało, ale jest to granda w biały dzień...
maestro - 01-03-10 10:54
Cytat:
(...) No chyba że podejrzewasz firmę Olympus o to ze kase wysyła z różnych kont (...)
Bardzo możliwe !
burbot - 08-03-10 11:34 Promocja na obiektywy
Ja sprawdziłem na infolinii swoich banków; - Volkswagen Bank direct za przelew 50 euro będzie 40PLN opłaty. - PKOBP za przelew 50 euro będzie 4-8 PLN opłaty, przy zakupie Olympus ZUIKO DIGITAL ED 9-18 mm F4.0-5.6 gdzie zwrot to 200PLN. Wysłałem zapytanie do Olympusa Europe czy nie można otrzymać zwrotu na PayPal [bez żadnych opłat], ale na razie nie mam odpowiedzi.
toko - 08-03-10 12:05
W moim przypadku WBK zgarnął 81 PLN z 200 PLN zwrotu.
epicure - 08-03-10 12:43
A Inteligo w PKO BP zgarnęło parę złotych. Czyli jednak jest to pewnie kwestia tego, z jakimi bankami pośredniczącymi i na jakich warunkach poszczególne banki mają podpisane umowy.
burbot - 08-03-10 13:28
Cytat:
A Inteligo w PKO BP zgarnęło parę złotych. Czyli jednak jest to pewnie kwestia tego, z jakimi bankami pośredniczącymi i na jakich warunkach poszczególne banki mają podpisane umowy.
Inteligo to klon PKO BP, więc opłaty pewnie takie same. Czasami przed zakupem taniej może okazać się założenie konta w takim banku gdzie zwrot będzie największy [mniejsza prowizja banku za przelewy miedzynarodowe]
Magnesus - 08-03-10 13:59
Cytat:
Czasami przed zakupem taniej może okazać się założenie konta w takim banku gdzie zwrot będzie największy [mniejsza prowizja banku za przelewy miedzynarodowe]
Nie radzę ryzykować. Jak można znaleźć wyżej, mimo posiadania tego samego typu konta w tym samym banku zwroty bywały dramatycznie różne.
grizz - 08-03-10 14:03
Cytat:
Inteligo to klon PKO BP, więc opłaty pewnie takie same.
Oj mylisz się...
rodzyn - 10-03-10 07:23
przy poprzedniej promocji, na 70-300 w u mnie w PKO BP przyszła cała kwota nie pomniejszona , ani o 1zł.
epicure - 10-03-10 13:11
U mnie przyszła cała, ale po paru dniach zabrali kilka złotych.
grizz - 10-03-10 13:13
Cytat:
U mnie przyszła cała, ale po paru dniach zabrali kilka złotych.
I to najlepiej świadczy o tym kto pobiera prowizję...
rodzyn - 10-03-10 13:18
Cytat:
I to najlepiej świadczy o tym kto pobiera prowizję...
obciązenie prowizją z banku obcego, może także przyjść po jakimś czasie.
grizz - 10-03-10 13:21
Cytat:
obciązenie prowizją z banku obcego, może także przyjść po jakimś czasie.
Tak, ale nie jest to bank olympusa, tylko odbiorcy, bądź pośredników.
Amigo! - 10-03-10 23:58
Cytat:
obciązenie prowizją z banku obcego, może także przyjść po jakimś czasie.
Nie może. Prowizja musi być pobrana razem z transakcją której dotyczy.
NightCrawler - 11-03-10 00:02
Wprawdzie w 2 stronę - ja robiłem przelew kuzynce na jej konto w USA. Wpierw poszła kwota, a ok tydzień później została pobrana opłata za przelew ( w kwocie ok 80zł). Tak więc jak się ma to do powyższego stwierdzenia? (sytuacja miała miejsce już jakiś czas temu więc może miedzy czasie się coś zmieniło)
Amigo! - 11-03-10 00:27
Cytat:
Wprawdzie w 2 stronę - ja robiłem przelew kuzynce na jej konto w USA. Wpierw poszła kwota, a ok tydzień później została pobrana opłata za przelew ( w kwocie ok 80zł). Tak więc jak się ma to do powyższego stwierdzenia? (sytuacja miała miejsce już jakiś czas temu więc może miedzy czasie się coś zmieniło)
Nie piszesz o żadnych szczegółach, więc nie mogę nic powiedzieć oprócz tego, że jeżeli to faktycznie był przelew, to Cię orżnęli na kasie. Przy przelewie opłata pobierana jest w jednej tzw sesji i nie ma możliwości pobrać jej po przykładowo tygodniu. Bank nie może, bez Twojej zgody (np wyrażanej własnoręcznym podpisem pod zleceniem przelewu), obciążyć Twojego konta. Takiej zgody udzielasz np podpisując umowę prowadzenia rachunku (dotyczy np opłat za prowadzenie czy np odsetek od linii kredytowej, debetu, opłat za karty debetowe/kredytowe etc).
NightCrawler - 11-03-10 00:34
Jutro poszukam szczegółów tego przelewu i tam znać do jakiego banku itd. Jak pisałem było to troszkę temu więc nie pamiętam dokładnie co i jak.
grizz - 11-03-10 07:23
Cytat:
Nie piszesz o żadnych szczegółach, więc nie mogę nic powiedzieć oprócz tego, że jeżeli to faktycznie był przelew, to Cię orżnęli na kasie. Przy przelewie opłata pobierana jest w jednej tzw sesji i nie ma możliwości pobrać jej po przykładowo tygodniu.
Hmmm w BZWBK, tak pobierają za normalne przelewy. Nie zaraz po nim ale pod koniec miesiąca, albo dwa razy w miesiącu.
rodzyn - 11-03-10 08:15
Cytat:
Nie może. Prowizja musi być pobrana razem z transakcją której dotyczy.
banki w polsce wszystko mogą ,
Alex-ander - 11-03-10 08:33 "Nie może. Prowizja musi być pobrana razem z transakcją której dotyczy."
No nie wiem czy musi... Rok temu płaciłem zaliczkę za hotel na jednej z greckich wysp, bezpośrednio z mojego konta na konto hotelu. Przelew poszedł, a mniej więcej miesiąc później ściągnięto mi z konta jakieś 50 zł na pokrycie kosztów banku pośredniczącego...
toko - 11-03-10 14:36
WBK przy przelewach zagranicznych księguje dwie dodatkowe kwoty, prowizję przy 100 EUR jest to 9.50 oraz cyt. "ZRYCZALTOWANE KOSZTY BANKU ZAGRANICZNEGO DO POLECENIA WYPLATY" przy 100 EUR za zryczałtowane koszty ściągnęło mi 20 PLN.
Moim zdaniem koszty przelewów zagranicznych są za wysokie.
magnum - 17-03-10 16:12
No i mi też zeżarło kasę, ze 120zl na konto doszło 90zl, na dwóch szkiełkach 60zl w plecy, a zastanawiałem się jeszcze nad 9-18 :-(
Bank pko inteligo.
Moominek - 17-03-10 16:48
Mnie ze zwrotu za 9-18 ubyło 20,- PLN. Bank PKO BP. Wyklikane z mobilka
magnum - 17-03-10 17:11
Cytat:
Mnie ze zwrotu za 9-18 ubyło 20,- PLN. Bank PKO BP. Wyklikane z mobilka
No to bardzo dziwne, ja mam konto w pko bp z opcją inteligo i już różnica w opłacie.
Moominek - 17-03-10 17:19
Cytat:
No to bardzo dziwne, ja mam konto w pko bp z opcją inteligo i już różnica w opłacie.
Kurka wodna, pomyłka... Zwrot był do PEKAO SA - mam tam drugie konto. Wyklikane z mobilka
amazury - 17-03-10 18:30
Cytat:
No i mi też zeżarło kasę, ze 120zl na konto doszło 90zl, na dwóch szkiełkach 60zl w plecy, a zastanawiałem się jeszcze nad 9-18 :-(
Bank pko inteligo.
U mnie taka sama lipa...bank millenium...A wyczekałem się straszliwie: półtora miesiąca...
Iwo - 17-03-10 19:21
to w których bankach jest obecnie ok?
epicure - 17-03-10 19:22
Cytat:
to w których bankach jest obecnie ok?
U mnie w Inteligo było OK. Ale magnum twierdzi, że u niego w Inteligo już OK nie jest...
epicure - 17-03-10 19:44
Cytat:
bank pko bp z opcja inteligo http://www.ipko.pl/
To nie to samo. iPKO i Inteligo to dwie różne usługi bankowe, oferowane przez dwie różne firmy. Tyle że Inteligo korzysta z usług PKO BP na zasadzie jakichś tam umów.
magnum - 17-03-10 20:03
Cytat:
To nie to samo. iPKO i Inteligo to dwie różne usługi bankowe, oferowane przez dwie różne firmy. Tyle że Inteligo korzysta z usług PKO BP na zasadzie jakichś tam umów.
Tak, zgadza się, ja mam właśnie konto w PKO BP i konto obsługuje przez ipko.pl Właścicielem obu witryn jest Inteligo Financial Services S.A. i obie to pkobp z tego co widzę. :roll: Mniejsza z tym. Kasa w całości do mnie nie doszła.
Amigo! - 17-03-10 20:42
Cytat:
Konta w Inteligo obsługuje bank PKO BP.
Tak naprawdę, to jest dokładnie odwrotnie. Przez internet, czyli usługę ipko, konta PKOBP obsługuje IFS (inteligo). Natomiast właścicielem jednego i drugiego banku jest PKO BP SA.
Sorry za OT.
johan - 17-03-10 20:49
Zostawcie już te dziadowskie PKO - właśnie zamykam tam rachunek:)
dominius - 19-03-10 17:54
Pytanie może nie do końca z tej beczki. Ile znaczków(na jaką kwotę) naklejaliście na kopertę żeby dokumenty związane z promocją "E-30 - Rozbuduj swój system!" doszły bez problemów na adres
Olympus D-SLR Promotion Postfach 1420 32773 Lage Niemcy
?
grizz - 19-03-10 17:59
Cytat:
Pytanie może nie do końca z tej beczki. Ile znaczków(na jaką kwotę) naklejaliście na kopertę żeby dokumenty związane z promocją "E-30 - Rozbuduj swój system!" doszły bez problemów na adres
Olympus D-SLR Promotion Postfach 1420 32773 Lage Niemcy
?
Pani na poczcie Ci powie...
johan - 19-03-10 18:08
Cytat:
Pytanie może nie do końca z tej beczki. Ile znaczków(na jaką kwotę) naklejaliście na kopertę żeby dokumenty związane z promocją "E-30 - Rozbuduj swój system!" doszły bez problemów na adres
Olympus D-SLR Promotion Postfach 1420 32773 Lage Niemcy
?
3zł za priorytet.
dominius - 19-03-10 18:44
Zastanawiam się też czy nie wysłać dodatkowo poleconym bo podobno w dziwny sposób paczki adresowane z i do Niemiec często znikają na Poczcie Polskiej ;)
Bodzip - 19-03-10 18:59
Ja wysłałem poleconym. W poprzedniej promocji nie było można - w tej już tak. Pani na poczcie pyta czy dodatkowo PRIORITAIRE :-P - powiedziałem że nie i koniec. Lampka przyszła po niecałych 3 tygodniach
sirmak - 19-03-10 19:28
może przepłaciłem ale kupon z pudełka miałem jeden i ubezpieczyłem przesyłkę na 1000zł cena przesyłki ok. 25zł
dominius - 19-03-10 19:56
Logika podpowiada, że warto dać te 25 zł. Gratis jakby nie patrzeć wart około 800zł
krzjak - 20-03-10 01:11
Cytat:
Nie ma takiego banku. PKO BP (http://www.pkobp.pl) i Inteligo (http://inteligo.pl) to inne banki.
Nie trzeba dużo wysiłku aby sprawdzić, że Inteligo= PKO BP. Ciekawe dlaczego moderatorzy nie reagują na wypisywanie głupot?
magnum - 20-03-10 08:26
Cytat:
Nie trzeba dużo wysiłku aby sprawdzić, że Inteligo= PKO BP. Ciekawe dlaczego moderatorzy nie reagują na wypisywanie głupot?
Wiesz,wydaje mi się że mod raczej nie musi się znać na wszystkich bankach i powiązaniach między nimi.
epicure - 20-03-10 13:29
Inteligo jest osobną spółką, której właścicielem jest PKO BP. Nie wiem, czy można postawić znak równości. Ja kiedyś potrzebowałem szybko sobie przypomnieć swój nr konta bankowego w Inteligo, więc poszedłem do banku PKO, aby mi powiedzieli, a oni rozłożyli ręce.
grizz - 20-03-10 17:14
Cytat:
Nie trzeba dużo wysiłku aby sprawdzić, że Inteligo= PKO BP. Ciekawe dlaczego moderatorzy nie reagują na wypisywanie głupot?
Inteligo jest prowadzone prze PKO BP, ale to jest inne konto, rożni się nawet od e-pko.
Amigo! - 20-03-10 18:57
Cytat:
Inteligo jest prowadzone prze PKO BP, ale to jest inne konto, rożni się nawet od e-pko.
prawdopodobnie masz na myśli ipko a nie e-pko e-pko to był w latach ~1998-2002 internetowy oddział PKO BP. Prowadził rachunki internetowe. Tylko internetowe. W tej chwili e-pko nie istnieje. Został zamknięty, kiedy PKOBP kupił Inteligo. Rachunki e-pko zostały zmigrowane do inteligo albo (na wniosek klientów) zamknięte. ipko to kanał dostępu do rachunku w PKO BP.
grizz - 20-03-10 18:59
Cytat:
prawdopodobnie masz na myśli ipko a nie e-pko e-pko to był w latach ~1998-2002 internetowy oddział PKO BP. Prowadził rachunki internetowe. Tylko internetowe. W tej chwili e-pko nie istnieje. ipko to kanał dostępu do rachunku w PKO BP.
Fonetycznie zapisałem ;)
dominius - 21-03-10 16:52
Pytanie do tych co już skorzystali z promocji. Czy mieliście jakieś problemy w związku z wysyłką dokumentów Poczta Polską uprawniających do darmowej lampy czy gripa? ( dokumenty nie dotarły do Niemiec, lub przesyłka dotarła w stanie uszkodzonym) ?
epicure - 21-03-10 16:59
Ja nie miałem żadnych problemów, a wysyłałem listem zwykłym priorytetowym.
Bodzip - 21-03-10 17:02
Cytat:
Pytanie do tych co już skorzystali z promocji. Czy mieliście jakieś problemy w związku z wysyłką dokumentów Poczta Polską uprawniających do darmowej lampy czy gripa? ( dokumenty nie dotarły do Niemiec, lub przesyłka dotarła w stanie uszkodzonym) ?
Bez problemów, ale wysyłałem poleconym.
dominius - 21-03-10 17:13
Jutro chcę wysłać dokumenty listem poleconym priorytetowym a zastanawiam się czy nie ubezpieczyć go nadaniem wartości listu na jakąś tam kwotę (list wartościowy).
zonkinho - 21-03-10 17:18
Rok temu wysyłałem priorytetem bez ubezpieczenia i doszło bez problemu.
Bodzip - 21-03-10 17:18
Ktoś tu na forum pisał, że ubezpieczał i kosztowało Go lekko ponad 20 zł. Nie zaszkodzi
MichaLxD - 21-03-10 17:27
Cytat:
Pytanie do tych co już skorzystali z promocji. Czy mieliście jakieś problemy w związku z wysyłką dokumentów Poczta Polską uprawniających do darmowej lampy czy gripa? ( dokumenty nie dotarły do Niemiec, lub przesyłka dotarła w stanie uszkodzonym) ?
Miałem problemy ale nie jestem pewien czy to była poczta (list polecony priorytetowy) czy bałagan w Olympus Germany.Po prawie miesiącu oczekiwania na lampę zadzwoniłem do Olympus Polska a oni do Niemiec.Na maila przyszła mi odpowiedz z Niemiec, że nie mają mojego zgłoszenia! Wysłałem kopię maila potwierdzającego rejestrację i po kilku dniach napisała do mnie konsultantka, że wszystko sie wyjasniło i lampę dostanę.Łącznie 5 tyg ale dotarła. Ps. 4 dni później sprzedana...
Bodzip - 21-03-10 17:48
Cytat:
... Ps. 4 dni później sprzedana...
Ja mam. Zostawiłem sobie stare body to i lampka się przyda.
BBartek - 22-03-10 11:15
Wybaczcie pytania 1.Czy jeśli kupię np. e30 na firmę (działalność nie związana z fotografią), mogę skorzystać z promocji Olympusa, czy jest tylko dla osób fizycznych? 2.Oraz: czy kupując na fakturę tracę prawo odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni dokonując zakupów w sklepie internetowym?
piotrktm - 22-03-10 11:46
[QUOTE=BartB;597609]Grizz, ale klient, który chce skorzystać z promocji nie musi tego wiedzieć. Jest napisane, jak wół: "Wartość zwrotu gotówki" na http://www2.olympus.pl/consumer/208_22108.htm Nie ma gwiazdek, nie ma odnośników pod spodem typu "kwota może być pomniejszona w zależności od banku, którego konto podał uczestnik promocji". W tym momencie, patrząc od strony czysto legislacyjnej, literalnie Olympus w jakimś względzie wprowadził w błąd, jeśli nie oszukał, swoich klientów. Gdyby to była Ameryka, to kto wie, czy nie zostałyby wytoczone procesy ;)
Nie zgodzę się z tobą niestety, mimo tego że nie ma "gwiazdek", na stronie którą przytoczyłeś jest napisane dość wyraźnie:
"Uczestnicy muszą też podać dane dotyczące konta bankowego (IBAN), aby możliwy był elektroniczny transfer środków pieniężnych. Informujemy, że lokalny bank może pobierać opłaty od transferowanych środków i wówczas opłaty te ponosi uczestnik promocji."
Posiadam konto w LUKAS Banku, pani z infolinii powiedziała że nie pobierają prowizji od takich przelewów, ale może to zrobić bank pośredniczący jeżeli bierze udział w operacji. Pozdrawiam
Roby - 22-03-10 12:40
wysyłałem Pocztą polecony priorytet,chyba po 10 dniach lampa była w wdomu
magnum - 22-03-10 12:50
Cytat:
Wybaczcie pytania 1.Czy jeśli kupię np. e30 na firmę (działalność nie związana z fotografią), mogę skorzystać z promocji Olympusa, czy jest tylko dla osób fizycznych? 2.Oraz: czy kupując na fakturę tracę prawo odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni dokonując zakupów w sklepie internetowym?
Możesz skorzystać z promocji. Co do zwrotu to nie wiem.
BartB - 22-03-10 17:37
Cytat:
Nie zgodzę się z tobą niestety, mimo tego że nie ma "gwiazdek", na stronie którą przytoczyłeś jest napisane dość wyraźnie:
"Uczestnicy muszą też podać dane dotyczące konta bankowego (IBAN), aby możliwy był elektroniczny transfer środków pieniężnych. Informujemy, że lokalny bank może pobierać opłaty od transferowanych środków i wówczas opłaty te ponosi uczestnik promocji."
No to heca. Nie przypominam sobie, aby taki zapis - jego drugie zdanie - istniał w chwili, kiedy pisałem posta...
Oczywiście nie mam żadnego dowodu; nie przyszło mi do głowy, żeby robić print screena z regulaminem w takiej formie, w jakiej istniał, gdy ja przystępowałem do promocji...
Baca79 - 24-03-10 12:21
Witam!!! dzisiaj otrzymałem przelew "zwrot gotówki" za obiektyw 70-300 (120 zł na to szkiełko) mój bank nie pobrał ani grosza za przelew!! sam w to nie mogłem uwierzyć!! Od Olka 120 zł na moim koncie 120 zł mój bank to PEKAO S.A.
bogdan1 - 25-03-10 12:49
A ja dzisiaj dostałem zwrot z adnotacją że koszty DB wynoszą 30 PLN. Czyli ze 120PLN oddali 90PLN. Pozdrowienia WESOŁEGO JAJA dla ING i DB. DB odbija sobie chyba reparacje wojenne!!!!! Nie ma to jak capnąć sobie 25% prowizji. CZYSTE ZŁODZIEJSTWO!!!!! i z drugiej strony klejny wielki minus dla OLKA! Zaczynam dojrzewać do zmiany systemu! Mój bank to oczywiście ING.
epicure - 25-03-10 13:22
Cytat:
Zaczynam dojrzewać do zmiany systemu!
Każdy powód jest dobry. A może pomyśleć o zmianie banku? Bo zmiana systemu raczej nie rozwiąże problemu wysokich opłat za transakcje bankowe. No chyba, że po w nowym systemie nie będzie żadnych promocji cash back - wówczas problemu nie będzie. Kurde, to jest myśl!
Amigo! - 25-03-10 21:39
Cytat:
Zaczynam dojrzewać do zmiany systemu!
Akcje OLYMPUS na giełdzie we Frakfurcie mimo tego ciosu wzrosły.
Coś złego dzieje się na rynkach finansowych.
Change: Up 0.33 (1.47%) :)
bogdan1 - 25-03-10 22:45
Cytat:
Każdy powód jest dobry. A może pomyśleć o zmianie banku?
Choć ING nie jest święty, to chyba OLEK powinien zmienić bank, bo to opłata pobierana przez DB, z którego pośrednictwa korzysta, a nie nabierać ludzi na promocje!!!
Magnesus - 26-03-10 09:34
Popieram bogdan1, wielokrotnie już w tym wątku wykazano, że opłata nie zależy od banku użytkownika (ludzie z tym samym typem konta w tym samym banku mieli różne) tylko od banku pośredniczącego - największe opłaty nalicza DBPL. Ale do niektórych to nie dociera. Ja z cashbacka już nie skorzystam, wolę poczekać na frajerów którzy to zrobią i od nich odkupić używkę.
epicure - 26-03-10 09:49
Cytat:
Choć ING nie jest święty, to chyba OLEK powinien zmienić bank, bo to opłata pobierana przez DB, z którego pośrednictwa korzysta, a nie nabierać ludzi na promocje!!!
To nie Olek korzysta z usług banku pośredniczącego, tylko Twój bank i bank Olympusa, na podstawie różnych umów, z niego korzystają. Nie jest to wymysł Olympusa, tylko tak działają banki. I taka sama w tym wina Olka, jak i Twoja - żadna. Skąd Olympus ma wiedzieć, na jakich warunkach różne banki jego Użytkowników dogadały się z bankami pośredniczącymi w przelewach z banku, z którego korzysta Olympus?
NightCrawler - 26-03-10 10:02
Najlepiej by było, żeby olek miał konta w każdym możliwym banku i w zależności od konta użytkownika z takie robił przelew... *
*żartuję sobie żeby nie było.
Ps. Dziękuję za kolejne - rep :D Dawać więcej, tylko honorowo się podpiszcie (mścić się nie będę, nie jestem taki).
sisman - 26-03-10 15:16 FL-36R dotarła
Wysłałem rejestrację 2 marca dzisiaj dotarła funca
a forsa za 9-18: cytat z mBanku 114,49 PLN PRZELEW ZEWNĘTRZNY PRZYCHODZĄCY OLYMPUS IMAGING EUROPA GMBH WENDENSTRASSE 14-18 20097 HAMBURG 501880000900000*01370001021 OLYMPUS LENS CASHBACK PROMOTION MINUS KOSZTY DBPL 85,51 PLN :evil::twisted::twisted:
Candela - 01-04-10 12:28
wysłałem rejestrację ok. 11-03-2010r. dziś dotarła kasa za zd35, a ok. 20-03-2010 rejestrowałem zd70300, w takim razie bank Żubra nie jest zły, i uważam że szybko wpłynęły pieniądze co mnie cieszy.
Typ operacji PRZELEW Data księgowania 01/04/2010 Data waluty 01/04/2010 Kwota operacji 120,00 Waluta PLN :grin::grin::grin: 600062036900EUR OLYMPUS IMAGING EUROPA GMBH WENDENSTRASSE 14-18 KW00000120,00PLN PR000,00 OLYMPUS LENS CASHBACK PROMOTION 35124020920000008211111100
rol6 - 02-04-10 09:35
Witam,
Powiem tak, że nie byłoby problemu ze znikającą kasą gdyby osoba wysyłająca przelew ze strony Olympusa zaznaczyła w poleceniu przelewu opcję, że koszty banków pośredniczących ponosi Klient ( domyślnie Olympus). Jeżeli tej opcji nie zaznaczyła to koszty banków pośredniczących ponoszą beneficjenci (czyli my - nabywcy sprzętu). Jeżeli bank, z którego Olympus wysyła pieniądze ma wymienione kody SWIFTowe z bankiem w którym mamy konto, to przelew idzie bezpośrednio i otrzymujemy całą kwotę. Jeżeli natomiast bank Olymusa nie ma wymienionych owych kodów z naszym bankiem kasa idzie przez Deutsche Bank ( który takie kody posiada) i który z tytułu pośredniczenia w transakcji ściąga haracz w postaci prowizji i jeżeli osoba robiąca przelew nie zaznaczyła w poleceniu przelewu opcję, że koszty banków pośredniczących ponosi Klient ( domyślnie Olympus) otrzymujesz mniej kasy. Też tego doświadczyłem kupując EC-20. W sumie lepszy rydz niż nic :wink: ... tylko, moim skromnym zdaniem Olympus powinien o potrąceniu kosztów banków pośredniczących poinformować w regulaminie cash-backu. Więc nie rzucajcie gromów na Wasze banki, ponieważ one ze znikającą kasą nie mają nic wspólnego.
Pozdrawiam
m_kola - 02-04-10 10:11
Cytat:
A ja dzisiaj dostałem zwrot z adnotacją że koszty DB wynoszą 30 PLN. Czyli ze 120PLN oddali 90PLN. Pozdrowienia WESOŁEGO JAJA dla ING i DB. DB odbija sobie chyba reparacje wojenne!!!!! Nie ma to jak capnąć sobie 25% prowizji. CZYSTE ZŁODZIEJSTWO!!!!! i z drugiej strony klejny wielki minus dla OLKA! Zaczynam dojrzewać do zmiany systemu! Mój bank to oczywiście ING.
Większej głupoty dawno nie czytałem. Zły Olek, dał mi tylko 90zł! Niedobry Olek! Ja chciałem 120zł! Dzieciaki...
darkelf - 27-04-10 22:06
Jako że zostały 3 dni na wysłanie zabrałem się za rejestrację i mam pytanie o adres - przy rejestracji zarówno E-30 jak i obiektywów podaje się adres, czy ma to być adres domowy czy adres dostawy? Na jaki adres wysyłana jest promocja na E-30?
dominius - 28-04-10 08:24
Nie wiem jak jest z Cash backiem ale ja podałem adres domowy a korzystałem z promocji "Rozbuduj swój system!"
kowal73 - 28-04-10 15:23
Cytat:
Jako że zostały 3 dni na wysłanie zabrałem się za rejestrację i mam pytanie o adres - przy rejestracji zarówno E-30 jak i obiektywów podaje się adres, czy ma to być adres domowy czy adres dostawy? Na jaki adres wysyłana jest promocja na E-30?
czy promocja nie obowiązywała do 30 03 2010?
grizz - 28-04-10 16:22
Cytat:
czy promocja nie obowiązywała do 30 03 2010?
Kupno do końca marca. Zgłoszenie do końca kwietnia.
darkelf - 29-04-10 00:34
Szkoda że przez cały dzień nikt nie odpowiedzial na moje pytanie.... gdzie podać adres wysyłki?
epicure - 29-04-10 00:42
Cytat:
Szkoda że przez cały dzień nikt nie odpowiedzial na moje pytanie.... gdzie podać adres wysyłki?
Tam, gdzie się rejestrujesz.
bogdan1 - 29-04-10 08:19
Przy zwrocie gotówki adres rejestracji musi być zgodny z adresem przypisanym do konta. Przy wysyłce adres rejestracji zgodny z adresem wysyłki.
waruga - 19-05-10 19:04
Dostalem zwrot za obiektyw "Olka" 160zl bez potraconych kosztow :-)
maestro - 19-05-10 22:51
Cytat:
Witam,
Powiem tak, że nie byłoby problemu ze znikającą kasą gdyby osoba wysyłająca przelew ze strony Olympusa zaznaczyła w poleceniu przelewu opcję, że koszty banków pośredniczących ponosi Klient ( domyślnie Olympus). Jeżeli tej opcji nie zaznaczyła to koszty banków pośredniczących ponoszą beneficjenci (czyli my - nabywcy sprzętu). Jeżeli bank, z którego Olympus wysyła pieniądze ma wymienione kody SWIFTowe z bankiem w którym mamy konto, to przelew idzie bezpośrednio i otrzymujemy całą kwotę. Jeżeli natomiast bank Olymusa nie ma wymienionych owych kodów z naszym bankiem kasa idzie przez Deutsche Bank ( który takie kody posiada) i który z tytułu pośredniczenia w transakcji ściąga haracz w postaci prowizji i jeżeli osoba robiąca przelew nie zaznaczyła w poleceniu przelewu opcję, że koszty banków pośredniczących ponosi Klient ( domyślnie Olympus) otrzymujesz mniej kasy. Też tego doświadczyłem kupując EC-20. W sumie lepszy rydz niż nic :wink: ... tylko, moim skromnym zdaniem Olympus powinien o potrąceniu kosztów banków pośredniczących poinformować w regulaminie cash-backu. Więc nie rzucajcie gromów na Wasze banki, ponieważ one ze znikającą kasą nie mają nic wspólnego.
Pozdrawiam
I to jest chyba właśnie odpowiedź na wszelkie niejasności.
rol6 - 20-05-10 22:18
Maestro, bardzo dziękuję na przytoczenie mojej wcześniejszej wypowiedzi.
Tak działa mechanizm przelewów zagranicznych, że występują banki pośredniczące, które chcą zarabiać i ich nie interesuje, kto płaci nadawca przelewu czy odbiorca.
Olympus robi super akcje marketingowe i wykazuje dbałość o klienta w każdym momencie. Dodatkowymi gratisami, kasą i super serwisem stara się utwiedzić nas użytkowników w przekonaniu, że dokonaliśmy trafnego wyboru.
Tylko marketingowcy również czasem popełniają błędy...które stresują ludzi, jednych bardziej - innych mniej a wystarczy zamieścić w regulaminie promocji umieścić adnotację o kosztach banków pośredniczących i o tym kto je ponosi.
Jednak ten błąd marketingoców Olympusa nie powinien wpływać na ogólne postrzeganie firmy. Mimo to, że dostałem mniej kasy cieszę się, że w ogóle ją dostałem. :esystem: Maestro, jeżeli uważasz moją wypowiedź za użyteczną to wrzuć jakiś punkcik, zawsze milej jest mieć świadomość że ktoś docenił moje wypociny.
Magnesus - 21-05-10 14:42
Cytat:
Jednak ten błąd marketingoców Olympusa nie powinien wpływać na ogólne postrzeganie firmy.
Dlaczego nie? Może mam się cieszyć, że mi przysłali niepełną kasę zamiast pobrać z konta dwa razy tyle? Jeśli dział marketingu przygotowuje kolejny raz nieprofesjonalnie wykonaną promocję, to dlaczego mam oczekiwać, że reszta firmy jest bardziej profesjonalna? Jeśli firma chce uchodzić za poważną, powinna dbać o wszystkie działy, a marketingu w szczególności - od niego zależy czy to co zrobią się sprzeda.
rol6 - 21-05-10 16:29
Zgadzam się z Tobą, że wszystkie działy powinny dbać o reputację firmy.
Też nie byłem zadowolony gdy otrzymałem tylko część kasy. :|
Tylko, że każdym dziale, również w marketingu pracują ludzie, którzy są omylni. Ja popełniam błędy, myślę że Tobie również się zdarzają.
Nie wiem na jakim szczeblu w firmie podejmowane są decyzje dotyczące tych promocji i kto decyduje, że akcje przeprowadzać będzie Olympus Niemcy. W przypadku gratisów to działa - nie interesuje Ciebie czy kurier przyjeżdża z Niemiec czy z Warszawy. Dostajesz lampę, obiektyw, itd i jesteś zadowolony.
Z kasą jest niestety inaczej. Zanim trafi ona na Twoje konto przechodzi przez system bankowy, co niestety kosztuje. Osoby, które podejmowały decyzje dotyczące promocji polegającej na zwrocie kasy nie wzięły pod uwagę tych kosztów.
Istnieje jeszcze inna możliwość, że marketingowcy nie zawalili - zgodnie z tym co zostało ustalone miała do nas trafiać cała kasa, tylko błędy występują w trakcie realizacji przelewów. Osoba, która wprowadza przelew nie zaznacza w jego opcjach, że koszty banków pośredniczących ponosi nadawca, lub zaznacza opcję, że ponosi je beneficjent i tak trafia na nasze konto mniejsza kwota.
Zawsze możesz napisać do Olympusa z prośbą o wyjaśnienie, możesz również wystąpić na drogę sądową, ale czy to ma sens...
Jeden błąd nie może przekreślać wszystkich działań firmy starającej się jednak zadowolić klienta i związać go z sobą. Kasy nie dostałem całej..., ale dwie lampy błyskowe dojechały, na razie nie korzystałem ale zgodnie z tym co można przeczytać na forum serwis jest również bardzo dobry.
epicure - 21-05-10 22:44
A fe Olympus! Dał coś za darmo, ale dał za mało. W dodatku nie ze swojej winy, tylko z powodu zachłanności instytucji bankowych. Olympus be!
burbot - 22-05-10 12:10
Gdyby nie promocja to nie kupiłbym 9-18 w Polsce z uwagi na zaporową cenę. Taniej przez znajomych w USA; http://cameras.pricegrabber.com/slr-...rd=1/st=query/ także z gwarancją respektowaną przez Olympus Polska.
cocpit - 22-05-10 14:01
Witam Jak to jest z gwarancjom na Fl-36r z promocji na E-30.Dostałem tą lampę i nie ukrywam że chcę ja sprzedać a pieniądze z niej przeznaczyć na nowe szkiełko.Ludzie którzy by chcieli kupić tą lampę od demie pytają o gwarancję .W pudełku jest tylko gwarancja Word Olympus w kilku językach ,taki "papier rozkładany" dużego formatu.Tam nic niema tylko Napis FL-36R.Czy trzeba to "podbić" w Olimpus Polska ? czy coś w pisać w niej? No bo jak się coś zepsuje to co z tym robić? Wychodzi na to że nie ma na to gwarancji!!! Defakto pusty papier to nie gwarancja niby jest ale jej niema, a produkt jest nowy. Jak to jest?
burbot - 22-05-10 14:15
Cytat:
Witam Jak to jest z gwarancjom na Fl-36r z promocji na E-30.Dostałem tą lampę i nie ukrywam że chcę ja sprzedać a pieniądze z niej przeznaczyć na nowe szkiełko.Ludzie którzy by chcieli kupić tą lampę od demie pytają o gwarancję .W pudełku jest tylko gwarancja Word Olympus w kilku językach ,taki "papier rozkładany"..... Jak to jest?
Wystarczy tylko kopia rachunku zakupu, a czasem tylko nr seryjny [dla FL-36 pod napisem z przodu wytłoczony numer pod naklejką]. Dla pewności warto zadzwonić do sewisu Olympusa.
rol6 - 22-05-10 19:43
Cocpit grarancja na Twoją gratisową lampę realizowana jest na podstawie dowodu zakupu E-30. Nabywcy twojej lampy przekazujesz papiery, które z nią były plus ksero dowodu zakupu E-30 (paragon lub faktura). W razie awarii lampy nabywca wysyła do serwisu wypełniony formularz zgloszenia gwarancyjnego i kopię dowodu zakupu sprzętu na podstawie, którego gratis został wydany. Może oczywiście, jak mówi burbot, zadzwonić do serwisu, a miła Pani, która się zgłosi powie Tobie zapewne to samo.
MichalS - 28-07-10 18:58
Pytanie, nie wiecie czy będzie nowa promocja? :)
Raven_Design - 28-07-10 19:18
Na pewno będzie jeszcze cash back za obiektywy. A co do E-30 - nie wiadomo. Raczej już nie.
wulf - 29-07-10 20:49
Wygląda na to, że obecnie cała para Olympusa idzie w M43. W związku z tym nie ma powodów żeby promować jakoś usilnie normalne (stare) 4/3. Chociaż teraz to nic nie wiadomo bo firma na rozdrożu. Podobno we wrześniu mają pokazać ostatni aparat z lustrem ale w związku z jutrzejszą rocznicą śmierci Y. Maitaniego liczę na jakiś konkretny krok ze strony szacownej firmy. Czy się doczekamy?