pilot - zarowka nie halogen regulacja skokowa nie plynna dla blysku i pilota (plynna lepsza) sofboxy uniwersalne (chyba gorsze od dedykowanych) a co za tym idzie mocowanie -
uniwersalne sie przykreca
, dedykowane sie ladnie
wsadza
tryby pracy (z dzwiekiem itp.)
O ile dobrze pamietam to nawet RadioErewan pisal ze jesli chinczyk to od serii K czyli minimum CY200K. Zreszta nie bez powodu wybralem lampe z serii K, duzo akcesorii i dzialaja spoko ;-) A jesli cos jest z nimi nie tak to wiadomo o tym od dawna (czyli nie trzymanie balansu bieli itp. - no ale to ogolnie standard u chinszczyzny).
pozdro
C+ - 15-02-07 19:35
Cytat:
Kurde balans Ale cena spadła :) Wcześniej zestawik taki widziałem za około 2000 zł a teraz 1499 Mianowicie taki sprzęcior.
2 x Lampa CY200 2 x Parasolka transparentna (biała) 90cm 2 x Statyw W803 2 x Softbox uniwersalny 60x90cm 1 x Torba do zest. oświetleniowych SFB01 1 x Pokrowiec na statywy i parasolki
Za 1499,-
Rozważ jeszcze Elinchromy D-Lite 2 ->2x 200Ws z softboxami, statywami, torbami, etc.
djus - 15-02-07 23:51
Hehe to nie na moją kieszeń. Chyba że wygram w totka to może. Ale wtedy już bym wydał ze 200.000 na sprzęt i wtedy nie cykałbym się o parę złotych. Ale jak na razie biedę klepie parę złotych robi mi różnicę :)
willow32 - 16-02-07 00:04
Cytat:
Cytat:
C+ - 16-02-07 07:43
Cytat:
Hehe to nie na moją kieszeń. Chyba że wygram w totka to może. Ale wtedy już bym wydał ze 200.000 na sprzęt i wtedy nie cykałbym się o parę złotych. Ale jak na razie biedę klepie parę złotych robi mi różnicę :)
1k to chyba nie jest duża różnica, choćby ze względu na softboxy ;)
djus - 16-02-07 17:20
Dla mnie to jest dużo pieniędzy :P Jak na razie nigdzie nie pracują tylko czasem zlecenie się trafi na stronkę www jakąś to trochę grosza wpada ale to i tak nie na moją kieszeń. Jak bym zarabiał jeszcze na tym to jeszcze :) Ale znając moje słabe zdolności to tylko na hobby się zatrzyma pewnie :)
C+ - 16-02-07 17:41
Ja myślę, że wybór lamp to jak wybór systemu - dostępnych akcesoriów, jakości, gwarancji/serwisu, możliwości późniejszej sprzedaży przy małej stracie, etc.
Marx07 - 16-03-07 12:56
Witam Podczepie się pod temat z pytaniem. Czy lampy CY200K nadawałyby się jako doświetlenie sali np podczas robienia zdjęć na przyjęciu weselnym? Do tego jakieś wyzwalanie radiowe? Parasolki? Jak to widzicie? Ewentualnie jaki sprzęt by się do tego nadawał?
kali999 - 16-03-07 19:53
A ja dodam, że jeśli ktoś ma trochę kasy to może tez się pokusić o lampy Visatec, które pochodzą od tego producenta co Broncolor ale są dużo tańsze.
lukafa - 12-09-07 09:36
to ja doczepiam się do wątku z własnymi zagwostkami...
chcialbym skonfrontowac takie zestawy/lampy (przy budzecie ok 3k) 1. elinchrom dlite 4 2. elfo MIQRO pro
co do elinec - rozumiem, że ta lampa to jakiś wybryk firmy w sensie konstrukcji i można podpiąc tylko dedykowane modyfikatory (pod linie dlite)? - czy istnieje mozliwosc podpiecia gadżetów innych firm? może jakieś przejściówki ktoś widział - jak to jest z przegrzewaniem się? raczej nie będę potrzebował strzelania co 3 sekundy na pełnej parze. aż tak z tym jest? + większa moc niż elfo + lepsza jakość wykonania?! (aczkolwiek coś jest nie teges z ganiazdem synchro - mały plastikowy jack)
do elfo: - czy ten model ma chłodzenie aktywne? w specyfikacji nic o tym nie ma. jeśli nie to pewnie haczą się jak elin - kopułka na przedzie. to jakby żart konstruktorów. czy to sprawia, że elfofskie modyfikatory też są detykowane pod linie miqro - jest zdecydowanie słabsza. dziwne jest natomiast ze na stronie wprost nie piszą ile to ma watosekund + możliwość podpięcia osprzętu quantuum
co byście dodali nt tych sprzętów. czy jest sens pakować się w elinchrom, skoro rodzimy system oferuje całkiem sensowne rzeczy. jakie są możliwości rozbudowy? co byście wybrali pod względem mocy? 2xwięcej dla jednej strony. co z rozbudową?
ah... były problemy z dostępem do elinchrom. dziś dostałem maila, że można brać od ręki :) widać magazyny są pełne
proszę o opinie
black_bird - 11-12-07 01:28
Cytat:
Cytat:
boomer - 11-12-07 13:37
Czytam to wszystko i juz sie na maxa gubie. Jesli idzie o sprzet studyjny jestem calkowita noga, laik jak w morde strzelil. Ale zachcialo mi sie zbudowac male studio no i mam dylemat tzn co potrzebuje, jakie, dlaczego do amatorskiej przygody w studio. Znalazlem cos takiego i jestem ciekawy czy to to do czegos sie nadaje:
No i moje pytania: 1. Jaki material nadaje sie na tlo, czy material na rolety (powiedzmy lekko przepuszczajacy swiatlo - czyli pewnie pochlaniajacy je, lub odbijajacy swiatlo - zero przepuszczalnosci) nadaje sie na tlo? Jesli tak to problem z glowy bo naped nie problem :) 2. Oswietlenie + rozpraszanie swiatla - softbox czy parasolka? 3. Czy to oswietlenie z linkow nadaje sie do czegos? Nie wiem czemu ale wydaje mi sie ze to co na poczatek potrzebuje to 2 lampy (regulacja) + tlo, ewentualnie do tego swiatlo ciagle (przyda sie jak albo skopiuje albo wymysle patent na foto bezcieniowe ewentualnie kupie siakis stolik). Pomieszczenie jak mam do dyspozycji ma ok 4-5m x 6-7m (z czego moge wykorzystac ok 4x3-4m) wysokosc ok 2,5m, budzet 1500-2000 pln max nieprzekraczalne Dajcie mi jakies rady co i jak z wlasnym studio :)
willow32 - 11-12-07 18:25
Cytat:
Cytat:
boomer - 12-12-07 22:38
Pomoze mi ktos z moim pytaniem co to je wklepalem wyzej? :)
-M - 14-12-07 00:12
Wiele nie pomogę, ale co nieco napiszę.
Mam softboxa 60x90 z lampą 180Ws i statywem, w sumie jakieś 500 zł na allegro, najprostsze z możliwych, ale zabawa przednia. Przy dwóch światłach już jest niezła impreza.
Parasolka daje ostrzejsze światło w porównaniu do softboxa, ja wolę miękkie, jest bardziej naturalne.
Na tło się nadaje wszystko, jedynie gdy chcesz mieć czarne albo białe pojawiają się schody (choćby z oświetleniem).
black_bird - 14-12-07 02:33
Na początek tez kupiłem podobny zestaw http://www.allegro.pl/show_item.php?item=275559222 ale z softboxami, jak zauwazył poprzednik, dają mieksze swiatło, lampy są ciekawe, mają regulacje, wyzwalane przez fotocele i przez przewód, statywy wybralem te, bo są wyższe, stabilniejsze i dobrze wykonane ze spreżynami w srodku, nawet jak cos zle docisniesz rurka z lampą opada jak amortyzator - miekko i bezpiecznie. Co do tła jeszcze nie eksperymentowałem, niech inni sie wypowiedzą - czasem połprzepuszczalne sa dobre, bo mozna rozswietlic je od tyłu, te nieprzepuszczalne musisz oswietlic z boku z ukosa. Jestem w fazie prób ;) wiec sam chętnie czytam wątki załozone tutaj i gdzie indziej, posledz wątki z forum ogólnego-> studio.
mkFish - 04-02-08 21:18
Mam jedno pytanko do osób piszących o temperaturze światła. Jakim sprzętem ją mierzycie?
Mając oświetlenie chińskie czy też polskie, chyba mało kogo stać na odpowiedni sprzęt pomiarowy :razz: . Pierwsze pytanie budując oświetlenie studia to: na jakie dochody liczę? Bo jak będziecie brać po 300 pln za sesję studyjną to nawet na CY 100 wam nie starczy :mrgreen: Tym bardziej na amortyzację lamp i aparatu. Przecież nic nie jest wieczne i nie zniszczalne. Znajomi zakupili sprzęt Bowensa ze wszystkimi szpejami softy. czasze itp. Aparat średniego formatu Hasselblad z 32 matrycą. Oczywiście wzięli kredyt za który można postawić fajną chałupkę z basenem i jakieś audi A6 :mrgreen: Teraz puszczają studio - 4000 pln za 8h pracy :mrgreen: . Niestety sami nie focą bo nie wystarczy kupić pióro by zostać pisarzem :mrgreen: A klient chce (jak już płaci) żeby fotki robiła osoba która potrafi i ma wiedzę ;) Natomiast jeśli ktoś buduje studio dla siebie, ot tak do focenia to raczej nie będzie wykładał 20k za 1-2 głowice + generator. A co do ilości lamp, lub mocy, to ZPAF za standard uważa 3000 WS i wyżej, przy wycenianiu gratyfikacji za sesje.
black_bird - 04-02-08 21:33
Wiem, ze doswiadczeni robią pierwsze zdjecie z modelką trzymającą w reku np. kartke papieru = 18% szarosci. Jesli robisz w Raw to problem teoretycznie znika. Ale ...posluchajmy innych ..;)
orwo - 04-06-08 23:00 Chińczyk czy markowy zestaw?
Tak odbieram ten wątek na forum, jako dylemat: cena chińczyka czy jakość marki? Chyba jednak markowy tani zestaw typu "2 lub 4d-lite Elinchrom lub "Bowens studio in box".... Co prawda ceny tych zestawów u polskich dystrybutorów powalają, (powyżej 3000 zł), ale w UK, takie zestawy mozna kupić już w cenie do 500 funtów wraz z przesyłką (jesli zakup na firmę to cena spada jeszcze o podatek vat 17,5%), cena funta to teraz 4,24zł. Markowe Elinchrom i Bowens, na pewno trzymają WB, posiadają stabilizację błysku, szybko się ładują, Elinchrom d-lite rozbudowano o chłodzenie, Bowens mozna zabrać w plener po dokupieniu akumulatora+dużo dostępnych akcesoriów. Poza tym otrzymujemy markowe statywy i softboxy (Elinchrom) lub parasolki (Bowens). Jedyny mankament to otwór pod parasol 7mm w Elinchrom. Chińczyk z brakiem stabilizacji i wcale nie tak niską ceną wberw pozorom (lampy 400WS) niestety, nie ma szans. Co do Sunboxa to..byłem na giełdzie foto w Stodole, stoisko Sunboxa, pracownik, który sprzedaje nie potrafi udzielić żadnych informacji, szefa nie ma bo pojechał po części na giełdę elektroniczną:) Lampy obejrzałem, pierwsze wrażenie,"klepane młotkiem na kolanie", a uchwyty od mebli, cena wysoka, do tego trzeba jeszcze zainwestować w softboxy i statywy. Może elektronika sunbox jest ok., obiektywnie powiem (nie sprawdzałem), ale pierwsze wrażenie :( jakośc póżny PRL. Tak więc , albo Bowens, albo Elinchrom!
AndrzejSzczecin - 05-06-08 00:59
Fajny wątek się tutaj założył, a jakoś mi umknął... Zakupiłem ostatnio zestaw lamp studyjnych z softboxami i chętnie podzielę się pierwszymi wrażeniami... Z fotografią cyfrową mam do czynienia 3-lata - wcześniej była długa przerwa, a jeszcze wcześniej rosyjski Zenit i Kijew :) Z fotografii studyjnej byłem/może nadal jestem :) totalna noga - jeszcze nie tak dawno nawet nie za bardzo wiedziałem jak ustawiać parametry w aparacie, aby coś na zdjęciu przy wykorzystaniu lamp było widać… Postanowiłem się troszkę poduczyć i jak tylko nadarzyła się okazja to wziąłem udział w spotkaniu Olkowym we Wrocławiu, gdzie Piotr Paszkiewicz pokazywał co potrafią lampy Hensela. Później poprawiłem jeszcze spotkaniem w Łodzi i decyzja zapadła – Hensel i nic innego mnie nie interesuje. Lampy są u mnie od 1,5 miesiąca – tłukę je z przerwami dość intensywnie i mogę tylko powiedzieć, że wybór był znakomity i nie tylko nie ma się do czego przyczepić, a wręcz należą się słowa pochwały. Fotografuję na potrzeby firmy mojej żony – generalnie odzież, stąd jestem bardzo wrażliwy na kolorystykę i powtarzalność fotografii. Z czasem pewnie założę swój wątek z próbkami zdjęć jakie robiłem na początku (gwarantuję ubaw będzie przedni J) a jakie jestem w stanie zrobić dzisiaj, a co ciekawe każdy dzień i każda godzina pracy/zabawy z oświetleniem to nowe doświadczenie i mam wrażenie, że wszystko jeszcze przede mną. Wracając do mojego zakupu to po pierwsze polecam przed zakupem skorzystać z bardzo dużej wiedzy Piotra Paszkiewicza – jestem przekonany, że bez względu na to jakie i gdzie zastawy kupicie to chętnie wam pomoże, oraz doradzi jakich błędów nie popełnić, a o te szczególnie na początku nie trudno – szkoda kasy. Osobiście odradzam chińszczyznę i sugeruję troszkę dozbierać i przebijać się raczej przez jedną dobrą markową lampę i np. softbox, a z czasem dokupić drugi komplet, niż od razu atakować 2 lampy plus softboxy czy też parasolki, ale z lipnej półki. Pewnie wielu z was nie ma miejsca na rozłożenie zestawu i oczekuje sporej mobilności – jak właśnie taki zestaw kupiłem – 2 lampy Expert Pro 500 Plus - plus statywy, plus dwa softboxy ( jeden duży, drugi mały) – całość chodzi na radio (wyśmienity bajer J), a to wszystko po sesji pakuję do walizeczki i po temacie studia w domu. Pewnie każda żona spojrzy na to bardzo przychylnie nie wspominając, że komfortowo i bezpiecznie można zestaw wywieść w teren. Trudno mi podawać jakimi cechami Hensel na tle konkurencji się wyróżnia, ponieważ konkurencji za bardzo nie badałem – nie czułem takiej potrzeby – kilka spotkań z człowiekiem, który lubi swoją pracę (to bardzo widać) dało mi komfort bezpiecznego zakupu. Biorąc do ręki lampy Hensela widać od razu, że to wartościowy produkt, oferta jest bardzo bogata i chyba co bardzo ważne można wystartować już z akceptowalnego poziomu cen - rozwiązania dla ludzi z wypchanym portfelem Hensel też przewidział :). Handlowo również wyszło bardzo dobrze – Piotr jest elastyczny wiec i na rozsądne rabaty każdy myślę może liczyć. Podsumowując z zakupu jestem bardzo zadowolony, handlowo profesjonalnie obsłużony, więc zdecydowanie polecam zajrzeć do Hensela bo warto. Pozdrawiam P.S. Jeśli ktoś mieszka blisko, a chciałby popróbować z zestawem który posiadam – to zapraszam :)dobra kawa plus kilka godzin z ciekawym światłem gwarantowane :)
po lekturze wątku, postanowiłem zapytać Was o radę dotyczącą kompletowania zestawu do fotografii przedmiotowej. Chodzi tu małe przedmioty wykonane z chromu, srebra, itp. Zależy mi na uzyskaniu takiego efektu, jaki prezentowany jest tutaj.
Czy możecie mi polecić konkretny sprzęt, który można kupić w Polsce? Zależy mi na tym, aby efekt był natychmiastowy, tzn. abym nie musiał każdego zdjęcia poprawiać w programie graficznym. I czy zrobię takie zdjęcie (vide przykład wyżej) aparatem E-410? Czy to i statyw i polecony przez Was sprzęt podołają temu wyzwaniu?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź!
Largo - 17-12-08 19:01
Szkoda, że ten temat tak ucichł... Naprawdę było ciekawie... Może jednak ktoś coś napisze o lampach np Quantuum lub Fripers np http://www.allegro.pl/item509086778_...d_fripers.html Myślę nad założeniem takiego małego własnego studia, które później ( po jakimś roku) będę chciał przekształcić w coś większego - i może z tego żyć. To tylko plany, ale prosiłbym o Waszą opinię, jako ludzi znających się na rzeczy. Z góry Wam dziękuję.
blood210 - 19-03-09 13:09 Pomoc
witam serdecznie,chodzi mi o rozbudowę Studia. więc napisze co już posiadam,daje to dla mnie niezadowalające efekty(strasznie perfekcyjny jestem podobno:-) posiadam 3 takie lampy :
do tego system zawieszania teł + 4 tła o wymiarach 2.75 na 5 metrów
pokój mam wydzielony na studio 3x4 metry jedyny mankament to że niski,tylko 205cm
czego mi brakuje? a mianowicie o system lamp błyskowych do ładnie doświetlonych sylwetek ludzi i ładnie oświetlonego tła...posiadam jeszcze blendę srebrno-złotą i zewnetrzną lampę Olympusa FL-36R
a fotografuję Portrety,fotografia kobiet(bielizna,akty,Portret) i mam mały dylemat.....wiele już czytałem na temat Made In China...ale np....Olympus E-3 co wielu sie podoba i mi również na spodzie ma napisane Made In China:-)
w fotografii mnie interesują światło-cienie itp..ale także pełne doświetlenie fotografii..
Z Góry Dziękuję
Pozdrawiam Artur :grin:
kali999 - 02-05-10 20:37
Mam dylemat właśnie będę zamawiał lampy z FunSports Mam dwie opcje 2x PowerLux VC400 i VC200 lub 2x Powerlux VE400 i VE200. Pierwsze mają metalową obudowę i funkcję błysku na pierwszą lub drugą kurtynę. Czyli trochę solidniejsza budowa i możliwość wyboru zamrożenia z ruchem z tyłu. Różnica w cenie znaczna prawie 600zł czyli mniej więcej tyle co muszę jeszcze na akcesoria wydać. Niby to tylko jedno zastosowanie ale, czy aż tak ważne, choć im dłużej myślę będę chciał np. pobawić się z przedmiotami wpadającymi do cieczy, niby można wziąć krótszy czas i zarejestrować samo wpadanie. Mam dylemat :|
grizz - 02-05-10 20:41
A sprawdź kiedy aparat daje impuls na złącze jak ma ustawiony błysk na druga kurtynę...
kali999 - 02-05-10 20:54
To całkiem ciekawe myślenie, niestety nie mam gdzie sprawdzić :|co najwyżej w internecie można pogrzebać ale o info z E-3 będzie ciężko. Chyba że jak będę potrzebował to lampę od aparatu wyzwolę na drugą kurtynę, a Powerluxy ustawię na fotocelę. No i chyba mam rozwiązanie rep dla Ciebie Grizz, takie proste, a nie pomyślałem. (Musze pamiętać, bo na razie nie mogę :P)
grizz - 02-05-10 21:12
Przypomnij mi się we wtorek, albo środę (jak do tego czasu nie wykombinujesz co i jak) to Ci sprawdzę. _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________ Kiedys sie bawiłem i OIDP to impuls szedł właśnie na druga kurtynę (przy zwykłej made in prl lampce po kabelku)
authalia - 06-07-10 14:23
Podbije odrobine wątek, bo interesuje mnie co sądzicie o tej nowosci quantuum. Światło ciągłe wchodzi na polski rynek. DO czego najlepiej używać tej lampy?