mynameisnobody - 12-02-09 16:15 i stała się jasność... -Lampy studyjne -hensel?
Witam. Mam krzywy zgryz -w końcu postanowiłem zbudować małe przenośne studyjko (deńko?) fotograficzne. No i po paru dniach zaczynam wymiękać jak jakiś mamlas z problemem zakupu FF... Za dużo tego wszystkiego na moje możliwości umysłowe. Proszę o pomoc któregoś z expertów od damskich krągłości i męskich kantów o naprowadzenie na właściwą ścieżkę -ew. otrzeźwienie bez znieczulenia.
Co sobie wymyśliłem.
2 Kompaktowe błyskacze studyjne z sensownym światłem nastawczym i odpowiednimi statywami 1 reflektor światła ciągłego (lub kolejny błyskacz?) do świecenia w Lastolite Hi-Lite (takie tło w kształcie ogromnego softboxa). miernik światła (ciągłe i błyskowe) goosen digiflash Tło -system (coś niedrogiego i przenośnego)
I teraz no właśnie --- nie wiem co...
W moim zasięgu finansowym (co nie znaczy że bez wyrywania sobie żył) leżą poza zestawami typu WALIMEX (strasznie ludziska narzekają na ich słabą jakość wykonania) jest jeszcze
Elinchrom D-Lite Hensel eFlasch ew. minimalnt zestaw 2 błysków Hensel Expert Pro 250 i 500 z dodatkami...
Czy ktoś z Państwa może pomóc niewiedzącemu co łaska? Macie jakieś doświadczenia z którymś z tych systemów?
Smerf Maruda - 12-02-09 16:31
No, Hensel to jakoby nasze forumowe światła, że się tak wyrażę :)
mynameisnobody - 12-02-09 16:35
no ale co z tego_?
Smerf Maruda - 12-02-09 16:46
W sensie: o Henslu na pewno ktoś Ci dużo opowie :-)
grizz - 12-02-09 16:47
Co do Hensela - napisz do Piotra - hensel [at] hensel [dot] pl
On ładnie ci Wszystko doradzi. Wiedze ma ogromną :)
I nie jest nachalny w promowaniu "swojego"
fotomic - 12-02-09 16:47
Poniekąd mam coś wspólnego z Henslem.
willow32 - 12-02-09 17:28
No ja pracuję na Bowensie i sobie chwalę, ale ceny w Polsce są nieakceptowalne, byle sklep internetowy na wyspach ma ceny średnio ponad 20% niższe niż nasz dystrybutor foto7 z Gliwic :/ Z tańszych a wcale nie słabszych lamp wiele dobrego słyszałem o czeskim Fomei, myślę ze warto się zainteresować. Jeśli byś potrzebował zasilanie w plenerze to najtaniej Bowens i właśnie Fomei, hensel niestety nie posiada tutaj niskobudżetowego rozwiązania (w sumie tylko dlatego wybrałem bowensa a nie hensla, choc Piotra bardzo szanuję i lubię prywatnie :) )Do świecenia w tło brałbym flasha. pozdrawiam
mynameisnobody - 12-02-09 19:17
Dzi€kuję za zainteresowanie. Właśnie przeglądam ofertę FOMEI -nie są MOCNO tańsi od Hensela (przynajmniej w niemczech) ale są. Gdyby wziąć same Błyski a resztę innych producentów?
Jeśli chodzi o zestaw przenośny to ocz. zainteresowało mnie to na samym początku i na samym początku zniechęciło - c e n a
Akurat tu FOMEI ze swoim Fomei Travel Pack-1 ma przewagę (na pewno w cenie) -i choć to nie to samo co skomplikowany (zaawansowany technicznie) generator Hensela to... można sobie go do tegoż hensela dokupić ! Muszę się tym jeszcze głębiej zainteresować. (Czy można te lampy w miarę potrzeb stosować jako studyjne? One nie mają wbudowanych własnych generatorów?) -pytanie nieaktualne> raczej w tym wypadku -lampy "studyjne" można podłączyć do tej... baterii :) Trochę to skomplikowane -jestem komletna lama... ale się szybko uczę i wyjdę może na konia! :wink:
Co do Bowensa -mógłbyś willow coś od siebie napisać? Da się do lamp bowensa dołożyć osprzęt (dyduzory, refrektory) firm 3cich -walimex,mettle? Jak to jest z tym światłem prowadzącym? Przekonano mnie że moc poniżej 250-300W w tym przypadku nie ma raczej sensu. Te najmniejsze Hensele i elinchromy mają 100-150W...
Dostałem właśnie ofertę Bowens Esprit Gemini 250 Ws z parasolką statywem kablami i torbą za 399...
willow32 - 12-02-09 22:37
no właśnie, system to nie tylko lampy, to także modyfikatory i zasilanie poza studiem a tutaj hensel mocno odstaje niestety. Co do zasilania bateryjnego, travel pack to bowens u fomei to power star, różnica w cenie niewielka, na plus fomeia to ze są w nim normalne gniazda, (w bowensowskim TP są jakieś specjalne gniazda, trzeba używać specjalnych przewodów) możesz sobie podłączyć żelazko czy lodówkę na wakacjach pod namiotem :) Można też podłączyć światła hensla :) i po trzecie, można świecić pilotami, strasznie skraca to czas pracy baterii ale taka możliwość jest w bowensie na TP piloty nie świecą, mamy tylko błysk :( I w jednym i w drugim przypadku mowa jest o normalnych lampach studyjne, nie ma odmiany "terenowej" więc oczywiście w studio można normalnie stosować na normalnym zasilaniu z gniazdka :) Czy pisząc światło prowadzące masz na myśli piloty? Jeśli tak to w moich 500W są piloty o mocy 250w bodajże, przy 2 sztukach, można z tego korzystać jak ze światła stałego. Co do bowensa jeszcze mogę dodać ze to niezwykle pancerne lampy, kiedyś podczas sesji plenerowej jedna z lamp upadł, softbox zadziałał jak żagiel, i lampa poleciała na glebę z całym impetem z wysokości jakieś 1.8m Upadła nie na softbox więc nic nie zamortyzowało upadku, wgniótł się całkiem sporo tylni panel a lampa błyskała dalej :) i błyska do dziś :) Modyfikatory są ważne, nawet bardzo ważne, to dzięki nim uzyskujemy światło dobrej albo złej jakości. nie wiem co jeszcze, pytaj w razie niemca :)
mynameisnobody - 12-02-09 23:51
Masz piwo duże u mnie -z zagrychą. Będę w Gliwicach to zrealizuję. Świetnie mi to wyjaśniłeś. Te Fomei 400tki są po 423€* Hensel 600+€ w tzn. pierwszym wypadku wystarczyłoby jeszcze na halogen z soczewką Frensela!
Pytanie następne> sterowanie. Hensel Pro Plus ma to wbudowane -trzeba dokupić nadajnik i da się z jego poziomu nawet ustawiać podział siły błysku. Jak to jest rozwiązane u Bowensa?
willow32 - 13-02-09 00:22
w bowensie takie sterowanie masz wbudowane w lampach z serii DX 250/500/1000WS i Digital 750PRO (te lampy u nas są około 500pln droższe niż odpowiedniki z serii GM ale u Hensla też plusy są droższe o ile mnie pamięc nie myli?) zamiast nadajnika na sanki masz pilota jak do TV ;) troszkę więcej może niż ten nadajnik od hensla ale też jest chyba cokolwiek droższy :)
PS dobre piwo nie jest złe, a zwłaszcza jak jest duże :)
mynameisnobody - 14-02-09 23:41
zdecydowanie droższy jest do Hensla... Ni będę już głowy suszył*-trochę się naczytałem i zaczyna mi świtać co i jak. Znalazłem jeszcze to > Elinchrome Style BX Ri 250/500 to go Set -z wbudowanymi odbiornikami radiowymi a do zestawu dodawany jest nadajnik (taki na sanki). Potem jak już będę wiedział czego chcę mogę w dowolną stronę ten zestaw rozbudować.
Cena to ok 1200€ za mini komplet a potem dodatkowe 900 za generator FOMEI jeśli sprawa się sprawdzi w praktyce, co po zaciśnięciu pasa o dodatkowe 2 dziurki pozwoli również oszczędzić na jedzeniu -obwód w pasie pozwoli jedynie na przyjmowanie płynów). Bardzo podoba mi się oferta czechów ale niestety jest cokolwiek trudno dostępna tu gdzie przyszło mi mieszkać. Napiszę jeszcze do nich. Takie lamerskie pytanie -czy lampy olympusa (RF) dają się odpalić też za pomocą takich radiowych nadajników producentów trzecich? Czy mógłbyś mi polecić jakiś miernik światła (stałe/błyskowe) nie za bardzo skomplikowany i kosztowny>?<
willow32 - 17-02-09 00:48
co do elinek nie pomogę, jakoś nigdy nie kręciły się w orbicie moich zastosowań :) Co to są lampy Olympus RF? Co do światłomierza zew. mogę Ci niedrogo odsprzedać swój (mam Polarisa Fomei go ma chyba w ofercie), kupiłem jak miałem Bronice, Bronice sprzedałem światłomierz się ostał i leży i się kurzy :) Ja światła ustawiam na czuja i koryguję pilnując świateł :) pozdrawiam
black_bird - 17-02-09 10:18
Pozwolę się wtrącić i spytać Willowa czym odpalasz lampki? radionadajnikiem? Interesuję się Pocket Wizard II. cena dośc mocna.
willow32 - 17-02-09 11:24
kablem, tanim chińczykiem za 125zeta a ostatnio FL-50 :) (sync z krotkimi czasami ;) )
mynameisnobody - 17-02-09 11:26
Hej! Oprócz cyfry używam też analoga więc miernik się przyda. Luknę sobie co oferuje POLARIS -ile chcesz? Czy wystarczy jeden odbiornik/nadajnik do odpalania całego zestawu? Jeśli te lampy mają fotocelę a mają... to w zasadzie tak -prawda? Czy takim pocket wizardem można zmienić siłę błysku lub inne parametry lampy do której jest podłączony odbiornik? (nie -prawda?).
Do czego piję -potrzebuję 1 dnego światła z ogromnym dyfuzorem z góry na boomie -nie będzie do niego zatem dostępu podczas pracy. Chciałbym choć tą jedną lampę móc ustawiać zdalnie (lub na kablu). Da się to zrobić tymi radiowymi nadajnikami?
Właśnie elinchromy mają to wbudowane -łącznie ze zmianą podziału siły błysku.
Mam przygotowane zamówienie u FOMEI ale czekam z wysłaniem na oświecenie (nomen/omen).
black_bird - 17-02-09 12:16
z tego co wiem radiowe wyzwalacze (nawet drogi PW) raczej oferują proste wyzwalanie migawki, tylko lampy systemowe bezpośrednio podłączone dają pełną kontrolę nad błyskiem.
Willow, ja też mam chinczyka ale czasem mnie zawodzi :( raczej częściej niż czasem, moze baterie zmienię choć używane były rzadko ..?
willow32 - 17-02-09 12:46
Wystarczy jeden n/o pod warunkiem że pozostałe lampy z fotocelą będą widziały błysk pierwszej lampy. No do analoga jednak światłomierz zewnętrzny jest niezbędny przy pracy z lampami studyjnymi, mogę Ci sprzedać mojego Polarisa za 300pln. Co do sterowania lampami tak jak napisał black_bird służą trylko do wyzwalania a nie sterowania mocą lamp, więc w Twoim wypadku wiesz co masz kupić? :) Fomei też ma lampy z możliwością sterowania z pilota.
black_bird, chińczyk to chińczyk, pierwszy mi służył 2 lata bezproblemowo ale w końcu umarł, drugi szwankuje non stop, chyba oddam w ramach gwarancji.
mynameisnobody - 18-02-09 00:18
OK! -Willow wysłałem Ci info na BOX
THX za wszelkie spostrzeżenia i porady -jestem nowy na tym gruncie. Na Fotocommunity większość zachwala Hensela ale dla mnie są za drodzy. Najlepszą ofertę ma FOMEI i chyba n atym się skończy. Co do zdalnego regulowania lampy -to jest mi potrzebna tylko regulacja siły błysku tej lampy która wisi nad sceną (bez konieczności stawiania drabinki) i ... chyba jest rozwiązanie FOMEI BOOM LIGHT (drogie) otóż to ta sama lampa co seria DIGITAL PRO ale panel kontrolny jest na kablu i 1. nie obciąża statywu (można powiesić to na Manfrotto 420B wraz z softboxem) 2. daje wygodną obsługę panelem który sobie wisi... 3. ma światło "pilotujące" 1000W co przyda się przy kręceniu pornosów :)
Pozostałe 2 lampy będą z tańszej serii DIGITALIS PRO (ciągle ze światłem ciągłum 300W! -o co trudno u konkurencji) Napiszę co z tego wyszło.
dzemski - 16-03-09 10:54
Ja ponarzekam na Hensela, a raczej na jego serwis w Polsce :( Padło mi chłodzenie w jednej z lamp i wysłaliśmy ją do serwisu. Serwis kasę zainkasował i niby coś zrobił, tyle, że lampa nadal się przegrzewa. Trzeba ją ciągle wyłączać i starać się nie strzelać fot za fotą, a jak jakaś delikatna przerwa w zdjęciach wyłączać, bo przegrzanie i padaka. Serwis twierdzi, że naprawił, a w praniu jak widać wychodzi, że nie. Chyba przestanę polecać lampy tej firmy. Wszystko na psy schodzi...
willow32 - 16-03-09 13:43
Cytat:
Ja ponarzekam na Hensela, a raczej na jego serwis w Polsce :( Padło mi chłodzenie w jednej z lamp i wysłaliśmy ją do serwisu. Serwis kasę zainkasował i niby coś zrobił, tyle, że lampa nadal się przegrzewa. Trzeba ją ciągle wyłączać i starać się nie strzelać fot za fotą, a jak jakaś delikatna przerwa w zdjęciach wyłączać, bo przegrzanie i padaka. Serwis twierdzi, że naprawił, a w praniu jak widać wychodzi, że nie. Chyba przestanę polecać lampy tej firmy. Wszystko na psy schodzi...
no to faktycznie lipa, a co do za hensle, coś z nowości czy jakieś starsze modele? Nie mogę narzekać na moje bowensy, wytrzymują bezproblemowo wielogodzinne sesje, nigdy nie miałem z nimi żadnych problemów. Prawda jest taka z za taką kasę sprzęt musi być niezawodny i wytrzymywać także w czasie intensywnego użytkowania...
dzemski - 16-03-09 13:47
już trochę starsze 1000Ws ,ale nie dziadki, mają jakieś 5-7 lat
hensel - 17-03-09 14:10
Rozumiem, że narzekanie jest obecnie w modzie ale może trochę więcej konkretów. Co to znaczy padło chłodzenie? Wentylator czy coś innego. Co dokładnie powiedział serwisant o przyczynie przegrzewania ? Co napisał serwisant w fakturze czyli za co dokładnie wziął pieniądze? Co to znaczy trzeba ją wyłączać ciągle? Po ilu minutach? Z jaką energią lampy robisz fotę za fotą? Czy masz żarówkę halogenową na full czy nie ? Co dokładnie naprawił serwis - piszesz "Serwis twierdzi, że naprawił, a w praniu jak widać wychodzi, że nie". Gdy idę do lekarza to pytam go o diagnozę i działanie leku który mi przepisuje. Jeśli lek nie zadziałał nie twierdzę, że lekarz jest zły, lek jest zły tylko, że jest problem do rozwiązania.
k@czy - 17-03-09 17:24
Cytat:
Rozumiem, że narzekanie jest obecnie w modzie ......problem do rozwiązania.
nie tak nerwowo :) nie podejrzewam dzemskiego o to, ze bez slowa oddal lampy do naprawy, a serwisant bez slowa (i naprawy) je oddal... moze lepszym zrodlem informacji bedzie serwisant a nie publiczne forum, gdzie latwo sobie ludzi zniechecic taka postawa...? zamiast czepiac sie dzemskiego, co i tak problemu lekarza nie rozwiaze, moze podac mu adres innej przychodni? albo w ciemno przeprosic za diagnoze i poprosic o wysylke lampy z opisem problemu? pzdr PS czy te lampy sa naprawde tak skomplikowane, jak ludzki organizm? ;)
hensel - 17-03-09 20:55
Racja, z Dzemskim już korespondujemy, z serwisem też.
zibi1303 - 17-03-09 21:08
O i to jest godna postawa... szacunek dla klienta, zwraca się po wielokroć Niezwykle cenię takie firmy
michalzolnowski - 18-03-09 09:28
A co dla amatora? Jak czytam ten wątek to poniekąd wszystko rozumiem choć nie za wszystkim nadążam.
Czy możecie coś polecić amatorowi, który chciałby zakosztować w fotografii studyjnej? Może mnie to wciągnie i wtedy przyjdzie czas na profesjonalny sprzęt.
Ale póki co to chciałbym się spróbować w tym na sprzęcie za możliwie nieduże pieniądze.
Czy może lepiej poprostu wynajmować jakieś studio?
Z góry dziękuję za sensowne wypowiedzi.
black_bird - 18-03-09 09:57
Jak pisano wczesniej, mozna zaczynać od jednej lampy z parasolką, niekoniecznie musi byc studyjna, moze to być Twoj flasch, jaki uzywasz do aparatu (ten zewnętrzny oczywiscie).
Mozna go poprzez zakupioną kostkę wyzwalać radiowo, przez kabel 5m, lub fotocelę, zalezy jak wygodniej i gdzie. Przyda sie też duża blenda do odbijania światła z drugiej strony i rozpraszania cieni. Jak to robić? Tylko praktyka Ci podpowie. Blizej, dalej od modela, z góry, z boku.
Ja osobiscie zaczynałem od swiatła zastanego wpadającego przez okno poprzez cienką białą materię - dobry rozpraszacz. Reszta to już ukladanie modela.
mynameisnobody - 18-03-09 10:42
FOMEI nie jest producentem tylko rebranduje* sprzęt firmy AURORA (nie oni jedni). Mimo to że produkt jest koreański -jego jakość wykonania jest bardzo dobra. Oczywiście sprzęt tych 2 marek da się dowolnie kombinować*bo prócz kosmetyki to TO SAMO. * -DIGITAL to czeska odmiana Aurory FUSION która (ta ostatnia) jest nawet droższa. DIDITAL PRO = FUSION PLUS DIGITALIS = GENESIS
dzemski - 18-03-09 10:56
Wiemy wiemy, ale przynajmniej dzięki temu, że jesteśmy w UE Fomei jest tańsze. Dlatego linkuję Fomei, nie Aurora ;) Ta sama sytuacja jest ze światłomierzami Polaris produkowanymi przez firmę Aspen z Japonii. Mają różne nazwy, także występują jako Fomei.
PS. porównałem w studio mojego Polarisa do Profi Gossena, wskazania identyczne :)
mynameisnobody - 09-04-09 20:26
Podczas zmniejszania mocy lamp studyjnych (np. Fomei) następuje samoczynne ich odpalenie (po dokonaniu paru "kroków" w dół). Zastanawiam się czy tak jest również w lampach innych producentów. Co ciekawe po przekroczeniu strefy (oznaczonej miganiem wskaźnika) mocy na której zostanie wywołany błysk można moc "wylądować" na bezbłyskowej wartości... Przykładowo -mam ustawione 300Ws i chcę zjechać*do połowy tej mocy -lampa na wartościach 280, 250, 200, 220 dokona samoczynnego odpalenia żarnika po puszczeniu klawiszy nastaw. (to tylko przykład -liczby są inne).
Czy to związane jest z koniecznością nie wiem -rozładowania kondensatorów? Czy tak mają wszystkie konstrukcje?
willow32 - 09-04-09 21:01
u mnie podobnie i bowens i sunbox, przy zmniejszaniu mocy następuje wyładowanie... jak tam światełka się sprawują? Co w końcu kupiłeś?
mynameisnobody - 09-04-09 21:43
No to dobrze (znaczy się nie dobrze ale lepiej jak inni też tak mają :) ). 2x Dital300 Ws (aurora Fusion 5Ws-300Ws) 1x Digital Boom Light 600 Ws (na moją szubienicę zwykła głowica jest za ciężka) +osprzęt (dość tego dużo -paczki ważyły razem ze 70kg).
Musiałem się pokłócić z Czechami o koszty wysyłki (miało być 158€ *skończyło się na 80...). Mieli problemy ze skompletowaniem całości (miał być Digital Boom Light Pro... ale ustąpiłem. Jakość (większości) sprzętu (w każdym razie tego istotnego) jest bardzo dobra (pierwsze, drugie i trzecie wrażenie) -jak się okaże w praniu to się okaże. Lampy świetnie wykończone -działają stosunkowo cicho (wiatraczki) mają jako światło modelujące zwykłe żarówki halogenowe (tanio i wszędzie dostepne) 300 albo 1000W MAX w komplecie. Kable synchro 5m również, i osłony na lampy. Reflektory -jeden zwykły FY750B i jeden dla tła FZ7507 wykonane dokładnie i solidnie (mocowanie Bowens), są przy tym lekkie i siedzą pewnie na lampie (blokada bagnetu od strony oprawy). Do tego "Barn Door" nie wiem jak to się inaczej nazywa i 2 prostokątne softboxy EKO 90x120 (świetnie wykonane z podwójnymi pokryciami rozpraszającymi). No i Vysilaci-Prijimaci TR-10D, 2:2 > bardzo żałuję że nie ma możliwości regulacji siły błysku z poziomu nadajnika jak to ma HENSEL... (Ale niestety na kasie nie śpię więc musiałem sobie kaganiec sam założyć), czy ELINCHROM RX. Miałem na samym końcu chwilę wahania bo dostałem dobrą ofertę na zestaw ELINCHROM RX ale niestety brak lampy dzielonej (BODY, HEAD) w ich ofercie przeważył na korzyść Fomei/Aurory. Z tą lampą miałem dodatkowe przeboje bo dostałem 2x Body -pomyłka pakowacza i musiałem odsyłać...
Prócz tego tła, statywy, (snoot reflektor ciągle do mnie jedzie), uchyceni do tła ,statywy, i parę innych szpeji... Jedynym zonkiem okazał się uchwyt do różnego rodzaju różności CLG-30. Takiego badziewia to ja od czasów PRLowskich relaxów nie widziałem... NIe jest w stanie się utrzymać sam a co dopiero jeszcze jakiś ekran czy inną lampkę >co ja mówię zeszyt 16kartkowy! -NIE KUPOWAĆ nawet za darmo!
W sumie wyszło 2x drożej niż wynosił mój limit ale kto płaci mało płaci 2 razy. Zaczynam dopiero z tym współżyć z pewną taką nieśmiałością ale podoba mi się -jak to prawiczek ma w zwyczaju. Wysoki (175) wysportowany brunet o paskudnym charakterze i jeszcze paskudniejszych manierach szuka jakiegoś taniego wysokiego pomieszczenia do uprawiania sesji... Sam się będę focił :)
dzemski - 15-04-09 09:57
Sprawa ze źle naprawioną lampą Hensela skończyła się pozytywnie. Lampa jest naprawiona i działa w tej chwili bez zarzutu :)
mynameisnobody - 15-04-09 10:40
a ja znalazłem pierwszą upierdliwość lamp studyjnych serii FOMEI DIGITAL/ Aurora FUSION... Chodzi o światło pilotujące. Po pierwsze nastawa odbywa się*za pomocą suwaczka który nie jest wyposażony w żadną skalę (w połowie zakresu jest jedynie "zapadka"). Po drugie jeśli nastawimy moc światła pilotującego na minimum i chcemy ją lekko zwiększyć (coby w wizjerze było coś widać) -lekkie poruszenie wajchy zwiększa siłę światła od razu do ok 1/3 wartości maksymalnej (mam założoną 300W żarówkę halogenową)... i lubi się z tej pozycji wahać powodując pulsowanie "min-1/3". Nie wiem czy to będzie występowało również z domyślną żarówką 1000W ale na razie nie zakładam bo to za dużo.