borowik23 - 01-09-07 11:30 E-1 vs. KM D5D
Witam, tego typu pytania jeszcze tutaj nie widziałem, szukajka też jakoś nic nie znalazła, tak więc je zadaje :) CO waszym zdaniem jest lepsze: D5D czy E-1? liczy się dla mnie niestety jednoczesnie i ergonomia, i wytrzymałość (prawdopodobnie aparat będzie czasem wykorzystywany w dość niesprzyjających warunkach) oraz jakość zdjęć ... odnosnie jakości, to aparat będzie wykorzystywany do robienia odbitek max 15x21, być może czaasem 20x30 a jednoczesnie zdjęcia będą lądowały w internecie maksymalnie w rozdzielczosci 1280x1024 ... chce robić śluby, niestety, fundusze które miałem, musiały zostać spożytkowane na inne cele ... rozpatruje dwie opcje: E-1 + 14-54 + 40-150 + jakaś lampa (prawodpodobnie Metz 58 AF-1 - bądź 54 MZ-4 - sporo tańsze od najmocniejszego Olka ...), w wypadku minolty byłoby to D5D + 17-35/2.8-4.0 + 24-105/3.5-4.5 + 50/1.7 + lampa (prawdopodobnie również jakis Metz). Mam nadzieje, ze będe mógł liczyć na jak najbardziej obiektywne opinie i porady :)
P.S. w wypadku olka rozpatruje również 50/2.0 - wszystkie szkła sprowadzane byłyby z USA ...
The z00m - 01-09-07 11:43
Z tych dwóch zestawów kup E-1 z 14-54 oraz 40-150. Nieporównywalnie lepsze obiektywy kitowe z czego 14-54 jest obiektywem z górnej półki i w zestawie KM nie ma niczego co można by do niego odnieść . Puszki KM to już historia więc sam rozumiesz. Do tego dochodzi errorowe szaleństwo.
Jak do tego dorzucisz 50/2,0 Macro to już nie ma o czym dalej dyskutować.
Karol - 01-09-07 11:59
Cytat:
Witam, tego typu pytania jeszcze tutaj nie widziałem, szukajka też jakoś nic nie znalazła, tak więc je zadaje :) CO waszym zdaniem jest lepsze: D5D czy E-1? liczy się dla mnie niestety jednoczesnie i ergonomia, i wytrzymałość (prawdopodobnie aparat będzie czasem wykorzystywany w dość niesprzyjających warunkach) oraz jakość zdjęć ... odnosnie jakości, to aparat będzie wykorzystywany do robienia odbitek max 15x21, być może czaasem 20x30 a jednoczesnie zdjęcia będą lądowały w internecie maksymalnie w rozdzielczosci 1280x1024 ... chce robić śluby, niestety, fundusze które miałem, musiały zostać spożytkowane na inne cele ... rozpatruje dwie opcje: E-1 + 14-54 + 40-150 + jakaś lampa (prawodpodobnie Metz 58 AF-1 - bądź 54 MZ-4 - sporo tańsze od najmocniejszego Olka ...), w wypadku minolty byłoby to D5D + 17-35/2.8-4.0 + 24-105/3.5-4.5 + 50/1.7 + lampa (prawdopodobnie również jakis Metz). Mam nadzieje, ze będe mógł liczyć na jak najbardziej obiektywne opinie i porady :)
P.S. w wypadku olka rozpatruje również 50/2.0 - wszystkie szkła sprowadzane byłyby z USA ...
Hmmm D5D to amatorska konstrukcja, nijak do E-1 porównać nie możesz. Znacznie ciekawszy jest D7D - skoro liczy się ergonomia i jakość wykonania jednak aparat raczej skądinąd trudno polecać - awaryjność... E-1 + 14-54 - tym ludzie śluby robili - sam widziałem kilka świetnych reportaży jednak to raczej kilka lat temu. Obecnie konkurencja odjechała - w plener jak najbardziej, w ciemnym kościele będzie ciężko o ile chcesz mieć ładne zdjęcia a nie jasne duchy na ciemnym tle. E-330+14-54 na ślubie znajomych dawał radę ale przy 800 ISO z minimalnym dopaleniem lampą odnosiłem wrażenie, że jadę max ile fabryka dała, ciężko by było mając 1-2 EV mniej światła a ISO 800 z E-330 jest jednak lepsze niż z E-1... Prawda jest taka - ślub to potencjalnie niezły zarobek ale chcą robić to uczciwie obok umiejętności i doświadczenia sprzęt nie może być też wynikiem wielu kompromisów. Regułą jest tez zapasowa puszka itp. - wszystko wydatki... Osobiście robiąc śluby przygotowałbym się na grube wydatki i sprzęt ładnie pracujący w warunkach deficytów światła - chętnie FF... z godną takiej matrycy optyką... Jakbym musiał fotografować tym o czym wspomniałeś - wybrałbym Olka bo go lubię ale dorzuciłbym do tego zestawu też jakąś nową puszkę (przynajmniej E-330)...
borowik23 - 01-09-07 12:00
Cytat:
Z tych dwóch zestawów kup E-1 z 14-54 oraz 40-150. Nieporównywalnie lepsze obiektywy kitowe z czego 14-54 jest obiektywem z górnej półki i w zestawie KM nie ma niczego co można by do niego odnieść . Puszki KM to już historia więc sam rozumiesz. Do tego dochodzi errorowe szaleństwo.
no z Errorami są problemy ... a puszki KM to nie aż taka historia, przecież Sony to tak naprawde KM :P jeżeli na przykład KM D5D to już historia, tak samo można powiedziec o E-1 ... a sam nie wiem która puszka może sie teraz cieszyć większym powodzeniem ... ogólnie,w E-1 boje się tylko i wyłącznie o szumy, ale jako że fotki będe robił jak narazie w dośc jasnych pomieszczeniach (hale sportowe, kościół - akurat ten jest naprawde jasny :)) i testowałem już KM D5D, z KIT-em nawet nie musiałem wchodzić wyżej niż Iso-800 ... tak więc i E-1 powinien sobie chyba z tymi warunkami poradzić ... szczególnie że odbitki i format udostępnianych plików graficznych nie będzie bynajmniej jakiś strasznie wielki ...
The z00m - 01-09-07 12:06
Cytat:
no z Errorami są problemy ... a puszki KM to nie aż taka historia, przecież Sony to tak naprawde KM :P
SONY to nie KM ;-) Wiesz co? Kup KM 5D. Szczerze. I wpadnij za jakiś czas na forum pochwalić się jak to te lusterko sprawuje się w pracy.
borowik23 - 01-09-07 12:14
Cytat:
Cytat:
sławekb - 01-09-07 12:18
Za E-1 przemawia obecna cena. Body w dobrym stanie możesz kupić za 1100zł
borowik23 - 01-09-07 12:21
Cytat:
Za E-1 przemawia obecna cena. Body w dobrym stanie możesz kupić za 1100zł
i własnie o to mi chodzi ... do wyrwania są również po 1000 ... a sam mam zamiar aparat kupic po tym, jak wyjdzie E-3, wtedy mam nadzieje, ze zaczną sie masowe wyprzedaże, i cena również spadnie ... ze szkłami problemu nie będzie, chrzestny w kanadzie, przyjeżdza co roku na święta, to i sprzęt przywiezie :) ogólnie, w ten sposób z profi szkłami mieszczę sie w jakichś 4-5k zł ... i mam możliwość urabiania na nowego E-3 (oby cena byłą znośna) :)
sławekb - 01-09-07 12:26
Plan masz dobry. E-1 za grosze+ dobre szkło a za jakiś czas E-3 (jak będzie).
borowik23 - 01-09-07 12:35
Cytat:
Plan masz dobry. E-1 za grosze+ dobre szkło a za jakiś czas E-3 (jak będzie).
i o to własnie chodzi :P szkiel do Olka mozę mało, ale za to jakościowo biją inne ... tak samo cenowo, jeżeli patrzeć na ceny za granicą ... choćby na takim BH bądź KEH Cameras ... Body E-330 - jakies 530 $$ za nowe ... 14-54 - 400 $$ ... 40-150 - 200 $$ za nowe, na ebay do dostania za jakieś 140-150 $$ ... 50/2.0 to jakies 420 do 500 $$ ... tak wiec komplet szkieł mam za jakeis 1100 $$ + tys zł za body i około tego za lampe, mam komplet za 5 tys zł, znajdziecie mi cos podobnej jakości u innego producenta?
C+ - 01-09-07 12:46
Cytat:
Cytat:
borowik23 - 01-09-07 12:57
Cytat:
Cytat:
The z00m - 01-09-07 13:14
Cytat:
Cytat:
borowik23 - 01-09-07 13:53
Cytat:
Cytat:
pietro77 - 01-09-07 14:12
iso 1600 w E1 z zamiarem użycia w robieniu ślubu? Ja bym się za to nie brał. Szczerze, to na Twoim miejscu poczekałbym na ruch sony. pozdrawiam
olifant - 01-09-07 14:13
Cytat:
No i chodzi mi również o to, czy z E-1 jednak da rade czasem wykrzesać foto w iso1600, bynajmniej chodzi o w pełni używalne foto w np. 15x21 - 20x30
Według mnie może być ciężko z iso 1600 w E-1. Zwłaszcza, że iso 1600 jest programowe - to jest zdjęcie na iso 800 niedoświetlone o 1 EV i programowo podbite. Działa np. w jpg prosto z aparatu ale raw pozostaje niedoświetlony.
sławekb - 01-09-07 14:16
Poczytaj dość świeży wątek: http://forum.olympusclub.pl/topics8/...light=e-1+wady Znajdziesz w nim trochę szczegółów na temat zalet i wad E-1. ISO 1600 w E-1 nie nadaje się do robienia ślubów.
borowik23 - 01-09-07 14:20
no tak, ale cały w tym problem, że co by to za sprzęt nei był nie stać mnie na niego ... D5D już mnie straszy Errorem 58, a szkła, no cóż, najtańsze do niego też nei są, i niestety, nie pierwszej młodości ... no a na klase G, to mnie jeszcze długo stać nei będzie ... dlatego zostaje E-1, tylko niestety, nie mam go jak przetestować we własnym zakresie, a to by rozwiało kompletnie moje wątpliwości, czy zostawić sobie D5D, i inwestować w szkła, czy kupić E-1, szkła, i ewentualnie w Staranch E-330 - za jakieś 500 $$
borowik23 - 01-09-07 14:22
Cytat:
Poczytaj dość świeży wątek: http://forum.olympusclub.pl/topics8/...light=e-1+wady Znajdziesz w nim trochę szczegółów na temat zalet i wad E-1. ISO 1600 w E-1 nie nadaje się do robienia ślubów.
wtedy pozostaje iso-800 + lampa, jeżeli dobrze rozumiem ... trzeba będzie pokombinować, a autentycznie bronie sie przed kupnem np. "niskoszumiącego" 350D ... ten aparat mnie przeraża po prostu i ergonomią, i wykonaniem, i AF ...
fotomic - 01-09-07 14:26
edytuj posty.
Rafał Czarny - 01-09-07 14:36
Jesteś skazany na Olka ;) . I na nasze kłótliwe towarzystwo.
Maxim - 01-09-07 14:38
E-1 to legenda, ale faktycznie, w takich zastosowaniach (ISO 1600 na ślubie) może nie dać rady. Plenery, studio - tu pokaże pazurki :) Wg mnie wart zainteresowania jest Pentax K10D / Samsung GX-10. Solidna, uszczelniona konstrukcja. Większy i bardziej ergonomiczny niż maleńkie Pentaxy ist DS czy K100D. Na ISO 1600 szum wg mnie jest akceptowalny. Tylko cenowo nie wygląda już tak różowo... co prawda kosztuje niewiele więcej od plastikowego 400D ze słoikiem, ale jednak kosztuje dużo więcej niż E-1 :|
borowik23 - 01-09-07 14:44
Cytat:
E-1 to legenda, ale faktycznie, w takich zastosowaniach (ISO 1600 na ślubie) może nie dać rady. Plenery, studio - tu pokaże pazurki :) Wg mnie wart zainteresowania jest Pentax K10D / Samsung GX-10. Solidna, uszczelniona konstrukcja. Większy i bardziej ergonomiczny niż maleńkie Pentaxy ist DS czy K100D. Na ISO 1600 szum wg mnie jest akceptowalny. Tylko cenowo nie wygląda już tak różowo... co prawda kosztuje niewiele więcej od plastikowego 400D ze słoikiem, ale jednak kosztuje dużo więcej niż E-1 :|
własnie, kosztuje ... i teraz tylko pytanie, czym sie kiedyś rózniły aparaty ... że ich uzywano, i robiono zdjęcia,z których ludzie byli zadowoleni ... taki E-1, jeszcze jakiś czas temu doskonale słuzył do ślubów, teraz sie nie nadaje ... moim zdaniem świat nazbyt patrzy na technike, zamiast patrzeć na dusze fotografii ...
Maxim - 01-09-07 17:25
Cytat:
świat nazbyt patrzy na technike, zamiast patrzeć na dusze fotografii
Dobre myślenie! Wydaje mi się, że po prostu rosną wymagania co do jakości i ludzie stale chcą pokonywać kolejne bariery techniczne. BTW sam przez długi czas korzystałem (hobbystycznie) z HP 912c (lub Pentax EI-2000, konstrukcja z 1999) i po przesiadce na E-300 jestem wniebowzięty, zniknęło wiele ograniczeń. Niedługo nikogo nie będzie dziwić znikomy szum na ISO 1600 czy 3200 :) E-1 to znakomity aparat, ergonomiczny i solidny, wspaniale oddający rzeczywistość (z dobrym szkłem), ale przy wysokich czułościach ustępuje nowszym konstrukcjom. W każdym razie - trzymam kciuki za słuszny wybór, pozdrawiam!
borowik23 - 01-09-07 17:45
Cytat:
Cytat:
pietro77 - 01-09-07 17:47
hmm, to przy takiej argumentacji, kup jakiegoś manuala, przecież nimi też kiedyś robiono śluby... pzdr
borowik23 - 01-09-07 17:56
Cytat:
hmm, to przy takiej argumentacji, kup jakiegoś manuala, przecież nimi też kiedyś robiono śluby... pzdr
no tak ... mam, Praktice BCA, i zrobiłem nią kilka iimprez w sumie :P a defacto, po prostu chyba wszyscy zapominają, ze moje bardzo duze fudnusze na sprzęt sie nagle skończyły .. z powodów czysto osobistych i można powiedzieć, rodzinnych ... i pozostał mi tylkjo wybor między tymi puszkami, bo reszta jest albo za droga, albo za słaba po prostu ... i nic na to sam nie poradze, w pożyczki sie nie będe plątać, bo w wieku 18 lat, i bez stałej pracy, to tylko problemy przez nie mogą byc ...
sławekb - 01-09-07 18:18
Cytat:
no tak ... mam, Praktice BCA, i zrobiłem nią kilka iimprez w sumie :P a defacto, po prostu chyba wszyscy zapominają, ze moje bardzo duze fudnusze na sprzęt sie nagle skończyły .. z powodów czysto osobistych i można powiedzieć, rodzinnych ... i pozostał mi tylkjo wybor między tymi puszkami, bo reszta jest albo za droga, albo za słaba po prostu ... i nic na to sam nie poradze, w pożyczki sie nie będe plątać, bo w wieku 18 lat, i bez stałej pracy, to tylko problemy przez nie mogą byc ...
Musisz wziąć pod uwagę jeszcze to że jeśli wybór padnie na E-1 to trzeba robić w ORF. Dla niektórych to jest pewna bariera.
suchar - 01-09-07 18:18
Ja tez polecalbym E-1 z 14-54, 40-150 i jak sie da 50. Aparat pancerny, akurat do pracy w niesprzyjajacych warunkach, do tego 14-54 ktory ma swietny stosunek jakosci do ceny i ZD 50 powszechnie chwalony do portretu. Do portretu dobry jest tez 40-150 (starsza, jasniejsza wersja). E-1 ma niestety dosc wysoki poziom szumow, co przy slubach moze przeszkadzac, ale nie musi. Zawsze jeszcze jest lampa, a i sa tutaj na forum ludzie, ktorzy E-1 cykaja sluby, wiec sie da :) (zdaje sie, ze chomsky jest taka osoba). Pzdr
The z00m - 01-09-07 18:33
Cytat:
Ja tez polecalbym E-1 z 14-54, 40-150 i jak sie da 50. Aparat pancerny, akurat do pracy w niesprzyjajacych warunkach, do tego 14-54 ktory ma swietny stosunek jakosci do ceny i ZD 50 powszechnie chwalony do portretu.
Zaznaczmy, że nie jest to szkiełko portretowe. Chwalony z braku innego szkiełka portretowego ;-) Jak to w przypadku Macro jest strasznieeeee wolne.
suchar - 01-09-07 18:37
Cytat:
Cytat:
borowik23 - 01-09-07 18:43
Cytat:
Cytat:
suchar - 01-09-07 18:44
E-1 to wizjerek ma raczej przyzwoity :) Ja sie mecze od czasu do czasu z Heliosem 58/2 z moim E330 :)
borowik23 - 01-09-07 18:52
Cytat:
E-1 to wizjerek ma raczej przyzwoity :) Ja sie mecze od czasu do czasu z Heliosem 58/2 z moim E330 :)
no w porównaniu do E330 to chyba tak :P ale w porównaniu do mojej Prakticy BCA, bądź chociażby D5D, to juz troch emniejszy jest :P a ja sie czasem nawet na D5D z moim pentaconem 29 mm męcze :P
KaarooL - 01-09-07 19:01
Dziadkiem E-1 zrobiłem kilka ślubów i owszem, można, ale ISO800 to chodzenie po cienkiej linie a AF miewa dużo przestrzałów w trudnych warunkach. Dziadek potrafi potwierdzić ostrość kiedy nie do końca została złapana. Chłopaki atakowali z ostrością ustawioną na stałe i dużą GO, ale mnie takie klimaty nie bawią, wolę polegać na AF.
Niestety, na trudne warunki oświetleniowe nowe konstrukcje są lepsze i Dziadek nie postoi - czas robi swoje i dawno powinni zrobić tuning tej konstrukcji. Klocki mają gotowe, ale nie poskładali tego do kupy tylko cudują i cudują. Ambitnie, ale niezdrowo dla klientów.
ponoć D5D nie sypały się tak jak D7D, ale widmo errora wciąż wisi w powietrzu, więc nie pakowałbym się w taki sprzęt.
The z00m - 01-09-07 19:04
Cytat:
Cytat:
borowik23 - 01-09-07 19:15
Cytat:
Dziadkiem E-1 zrobiłem kilka ślubów i owszem, można, ale ISO800 to chodzenie po cienkiej linie a AF miewa dużo przestrzałów w trudnych warunkach. Dziadek potrafi potwierdzić ostrość kiedy nie do końca została złapana. Chłopaki atakowali z ostrością ustawioną na stałe i dużą GO, ale mnie takie klimaty nie bawią, wolę polegać na AF.
Niestety, na trudne warunki oświetleniowe nowe konstrukcje są lepsze i Dziadek nie postoi - czas robi swoje i dawno powinni zrobić tuning tej konstrukcji. Klocki mają gotowe, ale nie poskładali tego do kupy tylko cudują i cudują. Ambitnie, ale niezdrowo dla klientów.
ponoć D5D nie sypały się tak jak D7D, ale widmo errora wciąż wisi w powietrzu, więc nie pakowałbym się w taki sprzęt.
D5D do tej pory sie nie sypią ... Error występuje, ale nie objawia się aż tak boleśniej ak w D7D ... i porównując zdjęcia które widziałem w internecie, to Iso800 przynjamniej z E-1 wcale dużo nei ustępuej D5D ... obydwie szumią ... A100 tez używają od ślubów, a tam czasem szum już przy Iso400 jest :/
The z00m - 01-09-07 19:45
...borowik23 jesteś doskonale zorientowany w e-systemie. Myślę, że nikt niczego Ci więcej nie powie ponad to co wiesz. Obiektywy masz zacne, a E-1 ergonomią i budową zasługuje by go mieć w plecaku. Miałem D7D. Do wolnego AF pewnie jesteś przyzwyczajony więc nic więcej do dodania już nie ma ;-)
borowik23 - 01-09-07 19:50
Cytat:
...borowik23 jesteś doskonale zorientowany w e-systemie. Myślę, że nikt niczego Ci więcej nie powie ponad to co wiesz. Obiektywy masz zacne, a E-1 ergonomią i budową zasługuje by go mieć w plecaku. Miałem D7D. Do wolnego AF pewnie jesteś przyzwyczajony więc nic więcej do dodania już nie ma ;-)
nie wiem dlaczego, ale ciagle w twoich wypowiedziach wyczuwam ironie i sarkazm ... no cóz, moze jestem na tym punkcie troche za mocno wyczulony ... no i decyzja została ogólnie rzecz biorąc podjęta, teraz tylko i wyłacznei kompletowanie funduszy ... pogadam jeszcze z chomskim. skoro podobno uzywa tego sprzętu do ślubów, jego opinia będzie w tej materii najbardziej obiektywna ...