daghda - 02-09-07 00:12
Cytat:
czy się opłaca? jasne - nic nie kosztuje a nie ciśniesz się w tłumie tylko masz strefy dla prasy i możesz podejść do maszyn. wypełnij wniosek z ich strony i może przejdzie? Wymyśl jakieś wiarygodne dane - najczęściej tego nie sprawdzają Wpisz w zawodzie redaktor albo fotograf i czekaj na maila. ;)
Spoko, kolega mnie dzisiaj (na festiwalu w Bedzinie) czymś takim oświecił. Ile czekałeś? Będę sie musiał sprężyć... I zrobic smaka kolegom z Kraka :D
Serio nic nie buliłeś?? Coś nie wierzę :razz:
lessie - 03-09-07 13:27
nic kompletnie... wiesz...oni inaczej do tego podchodzą niż my...pokazy też przecież są za darmo...zarobią na miejscu, na sponsorach, wystawcach itd...To tylko u nas płacisz nawet za kibel w knajpie. ;) Dostałem odpowiedź gdzieś po tygodniu ale pisałem wniosek na początku sierpnia. Pisz bo to jedyna szansa na bliższe odległości. Ja wczoraj boleśnie przekonałem się w Radomiu że 40-150 to można sobie zrobić fotki ptaszka ale własnego bo żeby zrobić akrobacje w powietrzu ( zwłaszcza te z efektami kondensacji pary wodnej, grille z silników itd ) to trzeba mieć minimum 500-600mm po cropie. Wczoraj podjąłem decyzję o zakupie 70-300, jeśli mnie nie zadowoli to spróbuję Sigmy 135-400 a jeśli dalej będzie źle to z bólem zmienię stajnię na Canona lub Nikona
Jeśli ktoś ma ochotę obejrzeć trochę zdjęć z pokazów Air Show Radom 2007 to zapraszam do kliknięcia w mój podpis "moje fotografie" - zacząłem wrzucać pierwsze fotki do albumów z Radomia. Mam parę setek ale 70% jeszcze na fotobanku
The z00m - 03-09-07 17:34
Cytat:
Ja wczoraj boleśnie przekonałem się w Radomiu że 40-150 to można sobie zrobić fotki ptaszka ale własnego bo żeby zrobić akrobacje w powietrzu ( zwłaszcza te z efektami kondensacji pary wodnej, grille z silników itd ) to trzeba mieć minimum 500-600mm po cropie. Wczoraj podjąłem decyzję o zakupie 70-300, jeśli mnie nie zadowoli to spróbuję Sigmy 135-400 a jeśli dalej będzie źle to z bólem zmienię stajnię na Canona lub Nikona
Nie poddawaj się lessie. Odpuściłeś 50-200 oraz EC-14? Nie rób tego... EC-14 nie będę sprzedawał, ale 50-200 w grudniu będę sprzedawał. Jak mi obiecasz pozostanie w systemie to Ci dam na niego bonus ;-)
Całkiem poważnie piszę...
Olymp - 03-09-07 17:37
Byłem na Air Show w Radomiu i mrzemknął mi gość z E-510 i z podpiętą sigmą 50-500, wiecie może kto tam był z forumowiczów i ma taki sprzęt, jeśli tak to niech się ujawni i pokaże foty bo jestem niesamowicie ciekawy jak daje radę E-510 właśnie z taką lufą w takich warunkach jakie zastali żelażni czyli marne światło, ciemno, dalekie i szybkie obiekty, szybkostrzelność, to były niesamowite warunki na takie testy. Ja z moim E-500 + nowszy 40-150 nie miałęm czego tam szukać, nachodzi mnie na zmianę sprzętu niestety.
C+ - 03-09-07 17:42
Cytat:
...40-150 to można sobie zrobić fotki ptaszka ale własnego...
Dobrze że nie jest to wątek o makro :mrgreen:
Olymp - 03-09-07 17:46
2 Załącznik(ów)
Jak się śmiać to się śmiać :))) Te portki to tak dla ściemy, bo to chyba spotters był :)))
YxasoR - 03-09-07 20:08
Taki mail dostałem więc jak ktoś z Was coś ma...
Cytat:
W związku z dochodzeniem prowadzonym przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych, organizator pokazów w Radomiu prosi wszystkich, którzy posiadają zdjęcia lub nagrania wideo z chwili przed lub w trakcie sobotniej katastrofy o przesyłanie materiałów, wraz z podaniem lokalizacji fotografującego na adres rzecznika Sił Powietrznych - mjra Wiesława Grzegorzewskiego -
ul. Żwirki i Wigury 1c 00-912 Warszawa lub rzecznik@sp.mil.pl
mjr Wiesław Grzegorzewski prosi aby zdjęcia wysyłać pod adres airshow.press@sp.mil.pl Zdjęcia nie obrobione, surówki całkowite. Zapewnia że zdjęcia pozostaną tylko i wyłącznie do użytku prokuratury i komisji.
Tel do Majora pobrany ze strony Sił Powietrznych. mjr Wiesław Grzegorzewski pod nr. tel.: 695 143 036. http://www.sp.mil.pl/index.php
Za wszelką pomoc w powyższej sprawie serdecznie dziękujemy.
lessie - 05-09-07 10:07
Cytat:
Nie poddawaj się lessie. Odpuściłeś 50-200 oraz EC-14? Nie rób tego... EC-14 nie będę sprzedawał, ale 50-200 w grudniu będę sprzedawał. Jak mi obiecasz pozostanie w systemie to Ci dam na niego bonus ;-)
Całkiem poważnie piszę...
Nie poddaję się, po prostu po czymś takim wiem czego mi brakuje. 50-200 to nadal za krótko, chociaż chciałbym mieć to szkło jako wymiennik 40-150, który poszdłby do Żyda. Jego jakość jest niezaprzeczalna. Ale teraz widzę, że na pokazach akrobacji zabawa zaczyna się od 500mm ( po cropie ). a najlepiej mieć te 600...Dlatego najpierw Zuiko 70-300 albo Sigma 135-400.
Z Lessiem coś nie udało nam się spotkać. Trudno... Więcej tutaj
Rafał Czarny - 08-09-07 22:58
Ponumeruj foty, żeby można się było odnieść do konkretnej. Ogólnie duży mjut.
daghda - 08-09-07 23:11
Ponumerowane. Zdjecia moga miec troche dziwna jakosc - nie spojrzalem i ustawilem im jakosc na 75% :|
Rafał Czarny - 08-09-07 23:28
Pierwsza uwaga - pokazałeś za dużo zdjęć. Trzeba było wybrać 8-10 najlepszych i tylko te zaprezentować. Wiem, że to nie łatwe, jeśli ma się z jednej akcji dużo dobrych fot. Ale sztuką jest też mądra selekcja (kto wie czy nie większą, niż samo focenie :roll: )
Przeglądnąłem zdjęcia i najbardziej podobają mi się: 11, 17, 22, 23 (ta najbardziej), 24. Pozostałe też są spox, ale za dużo...
daghda - 08-09-07 23:32
THX - Rafale, to sa wlasnie te - wedlug mnie - najlepsze z 87... Zrobilem 180 zdjec, z czego wybralem do prezentacji wlasnie tyle. Ale bede pamietac.
Wiejo - 09-09-07 06:30
fajna fotorelacja z imprezy, podobają mi się szczególnie te z detalami.
lessie - 10-09-07 09:00
to co ja mam wybrać jak zrobiłem tysiąc... zaraz coś powrzucam... Fajne foty daghda. Podobają mi się szczegóły B-1...
daghda - 10-09-07 09:03
THX - przy takiej pogodzie ze swoimi umiejętnościami (i co tu kryć - 150mm to zdecydowanie za mauo na duże ptaszki dużych chłopaków ;-) ) wolałem się skupić na detalach samolotów. Zobaczymy, co będzie w sobotę w Ostravie na Dniu Nato.
zibi1303 - 10-09-07 09:48
Trzeba było podzielić te 87 zdjęć na 8-mio odcinkowy serial i dawać po 8-10 zdjęć jak mówił Rafał, ale nie przejmuj się każdy z nas taki błąd popełnił przynajmniej raz :)
kowal73 - 10-09-07 10:38
Foty fajowe - szkoda ze nie mogłem się wybrać, następnym razem jadę na 100% Lessie czy sigma dała rade?
lessie - 10-09-07 12:11
nie miałem Sigmy, 40-150 nie dąło rady... :| Sigma dałaby radę, Zuiko 70-300 też pewnie by dał. Idelane ogniskowe na takich pokazach jeśli chodzi o część dynamiczną to 500-600mm
Oleryk - 10-09-07 12:19
Cytat:
Idelane ogniskowe na takich pokazach jeśli chodzi o część dynamiczną to 500-600mm
Po cropie, czyli 250-300?
Rafał Czarny - 10-09-07 12:24
Cytat:
Idelane ogniskowe na takich pokazach jeśli chodzi o część dynamiczną to 500-600mm
Po cropie, czy dla małego obrazka?
lech2 - 10-09-07 12:43
Cytat:
Pierwsza uwaga - pokazałeś za dużo zdjęć. Trzeba było wybrać 8-10 najlepszych i tylko te zaprezentować. Wiem, że to nie łatwe, jeśli ma się z jednej akcji dużo dobrych fot. Ale sztuką jest też mądra selekcja (kto wie czy nie większą, niż samo focenie :roll: )...
Moja sugestia ... wykonać folder na stronie www - dołaczyć jeden obrazek wprowadzający ... resztę podlinkować np. tak jak : http://lech.biezanow.net/lotnczypikn/index.html
The z00m - 10-09-07 12:46
Cytat:
Cytat:
kowal73 - 10-09-07 14:13
Mnie sigma bardzo interesuje . Miałem nadzieje że lessie przetestuje sprzęt w warunkach bojowych.
lessie - 10-09-07 19:36
oczywiście po cropie miałem na myśli... Pokaże Brno partiami. \Na początek - POLAK POTRAFI, czyli jak chłopaki z Krzesin podrywają czeskie dziewczyny na swojego ptaka :mrgreen:
zibi1303 - 11-09-07 09:38
Samoloty rewelka, !! jakim obiektywem ?
lessie - 11-09-07 09:49
stary poczciwy 40-150, kadr jest przycięty tylko jakieś 15% z oryginalnego rozmiaru. Przy grupowej focie 40-150 jeszcze daje radę, gorzej z pojedynczymi maszynami...Aż się boję myśleć co mógłbym zrobić z 70-300 albo Sigmą 135-400. Oczywiście idealnie byłoby gdyby były w zestawie z jakimś korpusem stabilizowanym...no i szybkim...Ale co tam, zrobiłem E-1 "mijankę" lecących z naprzeciwka !!!!Za drugim podejściem!!! Sukcesywnie będę coś wrzucał...
daghda - 11-09-07 10:05
To ja jeszcze dodam coś z CIAF 07 w Brnie:
sławekb - 13-09-07 20:36
Świetne fotki 1 najlepsza Na 3 szkoda obciętego śmigła ale i tak jest świetnie
suchar - 13-09-07 20:39
Wszystkie mi sie dosc podobaja, jednak chyba 1 i 2 sa najlepsze. Szczegolnie nr. 1 mi sie podoba, ten dym wprowadza cos ciekaweg do kadru. 04 tez jest ok, skadrowane akurat i podoba mi sie kolorystyka (barwy smiglowca i nieba). Pzdr
Oleryk - 13-09-07 20:49
Cholera, coś mi się nie otwiera na modemie GSM w iPlusie Chyba dopiero jutro w domku obejrzę :(
Edycja: Poszło. Jedynka i dwójka to miód i orzeszki :) Reszta też fajna, dawaj więcej... PS Na jakim czasie były robione 1 i 3?
lessie - 13-09-07 23:04
Cytat:
Cholera, coś mi się nie otwiera na modemie GSM w iPlusie Chyba dopiero jutro w domku obejrzę :(
Edycja: Poszło. Jedynka i dwójka to miód i orzeszki :) Reszta też fajna, dawaj więcej... PS Na jakim czasie były robione 1 i 3?
dzięki 1/100 i 1/125s
Oleryk - 13-09-07 23:09
Acha, dzięki, przyda się. Czyli tak do 1/125 śmigiełka wyglądają mi akurat. Przy krótszym czasie już chyba za bardzo zamrożone.
Oleryk - 14-09-07 07:30
No tak, robiąc z ręki nie można zejść za nisko z czasem. Ale z monopodem już będzie łatwiej. Fajne zdjęcia, zazdroszczę Ci tego pokzau.
daghda - 14-09-07 07:36
Tylko jemu? ;-) Ja jutro spadam na Dzień Nato do Ostravy :] - a przynajmniej mam nadzieję, że tam dojadę...
Oleryk - 14-09-07 07:38 Wam zazdroszczę! Macie dobrze, mnie nawet do Radomia nie udało sie wyrwać...
lessie - 14-09-07 14:49
Wojtek, za mało samozaparcia. Daghda, pokaż co było w Ostrawie jak wrócisz
daghda - 14-09-07 15:03
Mam nadzieje, ze nie bedzie takich tlumow jak w zeszlym roku - nie dalo sie nic porzadnie trafic... Nie ma to jak darmowa, niekomercyjna impressska u NATO :razz:
daghda - 17-09-07 22:36 NATO DAY Ostrava 2007
Zdjęcia z NATO DAY 2007 w Ostravě. Pogoda była bardzo zmienna - w jednej chwili potrafiło się zrobić bardzo ciemno i pochmurno po czym jak gdyby nigdy nic, pojawiało się ostre światło słoneczne...
kowal73 - 17-09-07 23:42
świetne w odbiorze- bardzo dobre technicznie. 2 to chyba foto humor? :)
daghda - 17-09-07 23:45
Absolutnie - CASA C-295M na serio takie cuda potrafi :mrgreen: (podobnie jak C-17 - w Ostravie nie latał, ale w Brnie już tak)
Oleryk - 18-09-07 03:45
Jedynka - sam miód. Ten bonus w prawym górnym rogu dodaje fotce dynamiki. Reszta też świetna, bardzo podoba mi sie ten żółty helikopter.
lessie - 18-09-07 05:36
jeju...jednak to prawda że Spartan robi pętle..Żałuję że w Brnie go nie ruszyli ze stojanki... Widzę że fajnie było. Zazdroszczę Spartana w locie i tego malowanego Eurocoptera.. Fajną masz córę, szkoda że nie zrobiłeś tej foty z galerii szerzej, żeby było odniesienie do maszyny
daghda - 18-09-07 07:13
@ Woytec - co ja się naczekałem, żeby te dwa hiszpańskie F-18 w końcu tam przyleciały ;-) @ Lessie - to nie moja córka ale tego kolesia w koszulce z karatem :mrgreen: Fota cyknieta przez przypadek i bardzo szybko - mnie sie podoba :-)
lessie - 18-09-07 07:58
dawaj dawaj....fajne foty 9 to Zlin 142 10 to Grippen, coś mi pachnie że to znowu Tomasz Merta kręcił beczki nad Ostravą - jak ja lubię tego Pepika, nasze Fki będą musiały za rok dać z siebie wszystko żeby go przebić.. Wrzuć Stratotankera jak masz w całości
daghda - 18-09-07 08:25
11 - Stratotanker Niestety, ja nie zrobiłem mu foto w całej okazałości - to tak jest, jak samolot udostępniony jest dla zwiedzających. Poniżej - jego foto zrobione przez mojego kolegę.
kowal73 - 18-09-07 10:18
Że tak powiem za Anusiakiem "ja pierdacze fajnie było" - jak ja lubię takie klimaty. Żałuje że we wrześniu nie mogę się wyrwać z Poznania. Jeżeli jakieś imprezy będą się kroić to dawać info nie odpuszczę
lessie - 18-09-07 11:13
póki co to raczej większych imprez w tym roku już nie uświadczysz...za rok salon ILA w Berlinie - przełom maja i czerwca. Tam będzie się działo...fotki to nawet kitem będzie można robić ;) jak się A380 czy B747 nad pasem przeleci....
kowal73 - 18-09-07 12:06
Cytat:
póki co to raczej większych imprez w tym roku już nie uświadczysz...za rok salon ILA w Berlinie - przełom maja i czerwca. Tam będzie się działo...fotki to nawet kitem będzie można robić ;) jak się A380 czy B747 nad pasem przeleci....
no to już wpisałem w mój kalendarz :) . A może zrobimy zlot w Berlinie pojedziemy na Tegel usiądziemy w restauracji "Taras" i wypróbujemy nowe 70-300 przy Franciszkańskim piwku ;)) (wiem że nie ma takiego smaczku jak przy plocie ale widok zajefajny. Kiedyś spędziłem tam 5h i się nie nudziłem)
lessie - 18-09-07 12:55
ja jestem za...a wyjdzie w praniu.
daghda - 18-09-07 12:59
Ja zresztą też - w zależności od kalendarza imprez (np. w Brnie nie wiem, za co się złapać - w ten weekend np. jest FIA Gran Tourismo Championship a w pazdzierniku - konczac offtopa - A1 Grand Prix :razz: )
08- to jak przelatuje nad Waszymi chałupami to wiedzą co jecie na obiad, jaki kolor skarpetek macie i czy żona Was robi w bambuko...a wszystko przez ten "talerzyk" na plecach http://img233.imageshack.us/img233/6...0443intok1.jpg
Oleryk - 19-09-07 11:07
Świetne te zdjęcia, fascynujące obiekty. Jednak zabawki dla dużych chłopoców mają w sobie coś, co nieodparcie przyciąga uwagę. Szkoda, że służą do zabijania...
kowal73 - 19-09-07 11:31
poprawka - do eliminowania wroga
daghda - 19-09-07 11:34
I jeszcze trochę statyki z Ostravy:
zibi1303 - 19-09-07 11:37
Fotki, bomba... :mrgreen: Tylko pozazdrościć,... Ech z czego wy żyjecie, że macie czas na to :razz: Musze chyba w lootto zagrać :twisted:
daghda - 19-09-07 11:41
Cytat:
Ech z czego wy żyjecie, że macie czas na to :razz: Musze chyba w lootto zagrać :twisted:
Te imprezki są głównie w weekendy. Komunikacja w Czechach? Śmiesznie tania i zorganizowana (kolej, zapewniona wahadłowa komunikacja autobusowa, parkingi...). Wstęp na CIAF 2007 - 200kc (cca 30zł), NATO - bezpłatnie.
lessie - 19-09-07 12:06
Radom 20zł, CZechy albo zdarma albo 20-30 zł...Kasę to tylko trzeba mieć na dojazd ewentualny. Ale jak zbierzesz na samochód dla 4 osób to wychodzą malutkie pieniądze - w knajpie na piwo wydasz więcej w mieście...
Oleryk - 19-09-07 12:09
19, fajny ten samochodzik :) Dobrze tam macie w tych Czechach, zazdroszczę zwłaszcza dróg. Trzy lata pod rząd jechałem przez Czechy do Włoch i z powrotem na wywczasy i co roku dróg przybywa.
daghda - 19-09-07 12:18
Cytat:
w knajpie na piwo wydasz więcej w mieście...
Obiad w brnieńskim Pegazie - 150kc; dobre piwo (np. pszeniczne) 25kc. Autostrady? Czesi chcą się wyrobić przed końcem roku - vide Schengen... pracują przez 7 dni w tygodniu...
zibi1303 - 19-09-07 12:19
Hehe ale dla mnie to już wyprawa... z nad morza i koszty inne
daghda - 19-09-07 12:31
To sie wtedy bierze urlop na 4 dni i po sprawie ;-)
lessie - 19-09-07 12:36
zibi - wobec tego olej pokazy, bierz szkła i pod płot Malborka albo Powidza, i już masz nad głową Migi i Suczki. ZA Darmo. A jeszcze lepiej - Gdańsk-Rębiechowo i jazda...zaczniesz od cywilnych, ruch masz większy niż ja we Wrocławiu..
daghda - 21-09-07 11:14
Zastanawiałem się, czy to jedno (20) pchnąć (przez swoje gapiostwo i zafascynowanie sprzętem ratownictwa wodnego...) na forum (kliknij aby powiększyć):
Peniek242 - 23-09-07 23:17
Hehe 28oct pierwszy lot SIN/SYD wiec kto wie.
YxasoR - 23-09-07 23:25
Cytat:
Hehe 28oct pierwszy lot SIN/SYD wiec kto wie.
Ja miałem szczęście go cyknąć - kiedyś wrzucę - jak skończę test 50-200 ;) Jak na nich to rzeczywiście małe opóźnienie - pierwszy lot A380 tylko 2 lata później niż planowano... Na serio jestem za Airbusem, ale to co się tam dzieje to chore. Przez dwa lata tylko nowych prezesów wybierają - co nowy to inna koncepcja wdrożona w życie po czym sobie odchodzi... Dobrze, że nie 'transferują' od Airbusa do Boeinga :razz:
Peniek242 - 23-09-07 23:44
Wydaje mi sie, ze Boeing jednak podejmuje lepsze decyzje, oczywiscie pomijajac fakt wplywu rzadu USA na stategiczne sukcesy swoich firm (Airbus nawet chyba bardziej) B737 czy B747 to klasyki przeciez, zobaczymy jak wypadnie B787 bo fajerwerkow nie ma ale chyba jednak wiecej rozsadku. Z pewnoscia wiekszosc wybierze A380 w porownywalnym rejsie do Boeinga ale problem pojawi sie pozniej z chetnymi na rejsy w ogole. No chyba, ze A380 okaze sie idealnym low costem long haulowym, wsadza 900 foteli i kilka miejsc za PLN1 sie znajdzie :-) Zobaczymy.
lessie - 24-09-07 07:56
nic się nie zmieni... będą dalej latać jedne i drugie... po prostu największe linie a właściwie to "najbardziej gęste" kierunki będą obsługiwane przez A380 i 787/747 bo bardziej się opłaca wysłać jedna maszynę niż kilka... Nie podejrzewam żeby to była jakaś rewolucja i dominacja jednego z producentów...
Peniek242 - 24-09-07 11:00
Sluchajcie dzis widzialem B747 w Pyrzowicach, wchodze na taras zniesmaczony ze nic ciekawego sie nie zdarzy (godz. 04:00) a tu.... piekny jumbo stoi, po skosie ustawiony bo normalnie wystawalby na pas dojazdowy. Warto rano wstawac :-)
YxasoR - 25-09-07 22:50
Może przynudzę ale sytuacja wygląda tak: Airbus zaczął projekt 'superjumbo'. Konkurencja dla 747 - wiadomo większy i tańszy... Koncepcja, że dużo ludzi leci z większych lotnisk i po przesiadce w mniejsze dolatuje do 'domu'. Boeing stwierdził, że teraz minęła era jumbo, a ludzie będą chcieli z jednego lotniska lecieć wprost na drugie bez przesiadek na większych lotniskach. Dlatego pomysł 7E7 (dziś 787). I konkretnie wdrażali ten projekt. Airbus zobaczył, że są chętni na 7E7 więc jako konkurencję wystawił już produkowany A33x. Jednak był droższy itp. itd. Dlatego pojawił się zupełnie nowy projekt A350. A380 się opóźnia, A350 też, a boeing ma się dobrze. Zapowiedział wprowadzenie nowych jumbo - większych 747-8. A Airbus musi gonić...
Jak widać na początku dwie różne wizje, a potem A i B znów będą miały samoloty, które będą na tj samej płaszczyźnie konkurowały.
Peniek242 - 26-09-07 02:08
Napewno nie przynudzasz... ale to ze koncepcje jakie chcialyby widziec firmy lotnicze sa zgola rozne od praktyki to moze okazac sie niebawem przy A380. Albo wstrzelisz sie w odpowiedni czas albo wyprzedzisz epoke. W 'literaturze' koszty wyjda niewielkie ale w lotnictwie moze miec konsekwencje :-) Pytanie czy juz jest na tyle chetnych by latac A380. Wybor jest pomiedzy lataniem czesciej (wiekszy wybor) a rzadziej (leca sardynki) bo przeciez wiadomo, ze juz teraz mozeny zrobic lon/syd bez tankowania. Dla mnie co podkreslam taki A380 to idealny longhaul low cost.
Warmik - 26-09-07 07:48
ciekawe ile lat musi taki A380 latać żeby koszt jego zakupu się zwrócił
YxasoR - 26-09-07 15:45
Dla Airbusa ok 250 - 300 sprzedanych A380 i projekt się zwróci. Na razie jest 165 (np. 40 - Emiraty Arabskie). Z Europejskich 15 Lufthansa i 10 Air France. Do tego jeden prywatny dla Abramowicza i reszta tutaj
Warmik - 26-09-07 17:18
Cytat:
Dla Airbusa ok 250 - 300 sprzedanych A380 i projekt się zwróci. Na razie jest 165 (np. 40 - Emiraty Arabskie). Z Europejskich 15 Lufthansa i 10 Air France. Do tego jeden prywatny dla Abramowicza i reszta tutaj
mnie raczej chodziło o linie lotnicze, ile kosztuje taki A380? 200? 300 milionów dolarów? czy w 30 lat ten samolot zdąży na siebie zarobić?
Peniek242 - 26-09-07 17:28
Jesli dobrze pamietam kalkulacje to koszt przelotu wychodzi chyba PLN10/os/100km przy zalozeniu max ilosci pasazerow czyli jakies 800 szt. Zatem przy pelnym oblozeniu musialby 2 lata latac codziennie zeby sie zwrocil. Jesli sie pomylilem to poprawcie.
grizz - 26-09-07 17:32
Cytat:
Cytat:
YxasoR - 26-09-07 21:58
555 w trzech klasach. Linie z ok. 500 miejscami zamawiają. Nie pisałem jak się linią zwróci bo tego chyba nikt nie wie oprócz samych linii. Jak widać Emirates zamawiają 40 sztuk więc musi się im to w jakiś sposób zwrócić...
RobertW3D - 27-09-07 09:12
Cytat:
Jak widać Emirates zamawiają 40 sztuk więc musi się im to w jakiś sposób zwrócić...
Tak, u nich będzie latał na trasach lokalnych :lol: A tak swoją drogą, to kiedyś przygotowywałem prezentację wizualizacji 380ki wraz z HP dla jakiś oficjeli Airbusa - było tam sporo naprawdę odlotowych zagospodarowań wnętrza ... Co by nie mówić to jest taki kolos, że można pokusić się o "odrobinę" fantazji :-)