Karol - 26-09-08 18:11
Hmmm, ładne kolorki z E-500. Fota taka sobie. Przede wszystkim wybrałeś trudna porę do portretów - chyba koło południa - ostre światło a więc w konsekwencji nieco przymrużone oczy i cień nosa, który stanowi jakby jego przedłużenie, powiększenie... Jak Karolina będzie nieco starsza będzie zwracać uwagę na takie szczegóły... ;-) Takie światło uwydatnia też zmarszczki - tu ich nie ma ale warto o tym pamiętać... Kolejna sprawa - dość częsta maniera początkujących - umieszczenie głowy w centrum kadru - rzadko to służy zdjęciu, tak jest i w tym przypadku - albo kadrowałbym niżej skupiając się bardziej na sylwetce albo ciaśniej - na twarzy. Osoby w tle nic nie wnoszą... Na plus -fota dość naturalna ale potencjał niewykorzystany...
grizz - 26-09-08 18:12
popraw linka
gurden - 26-09-08 18:40 Dziękuję
Dziękuję za uwagi! :) Tak to jest, że amator nie zauważa wielu rzeczy, które póżnije stają sie oczywiste:)
marecki - 26-09-08 18:43
Ad. Karolina - rzeczywiście w tle ludzie troszkę przeszkadzają ale fotka ma fajny naturalny klimat. Szkoda tego kadru bo byłoby zapewne bardzo fajne gdybyś postarał się nieco bardziej wypełnić kadr "modelką".
Karol - 26-09-08 18:48
Druga fota i już postęp. Światło bardziej portretowe. Brak niepotrzebnych szczegółów w tle. Kadrowanie też bardzo OK. Ogólnie podoba się - bardzo sympatyczny portret. Co na nie? Najwięcej światła modelka ma na plecach - wolałbym ją tak ustawić, żeby troszkę rozjaśnić twarz ale w sumie to szczegół. Tło dobre ale coś poniżej brody troszkę niepotrzebnie się wdarło. Zwiększyłbym kontrast tak żeby uwydatnić jeszcze bardziej oczy - mocny element tego zdjęcia, tak jest troszkę bez wyrazu...
Efekt nie musi się podobać ale pokazuje, że czasem przy portrecie ruszenie dwoma suwakami w programie graficznym dość radykalnie je zmienia...
P.S. Jakbyś nie chciał żeby Ci mieszać w zdjęciach daj znać. Mogę też wywalić te co wstawiłem i ile tego chcesz...
gurden - 26-09-08 19:00 kilka wyjaśnień..
Z tym ustawianiem modelki to nie taka prosta sprawa, te zdjęcia są robione bez ustawiania, z zaskoczenia, z przyłożonym aparatem i trach zdjęcie..... niestety nie dały się przekonać by któraś z nich pozowała ;) Wręcz uciekały przed obiektywem ;)
Zdjęcia robiłem w takcie pobytu z moimi uczniami na Zielonej Szkole, a dzieci jak to dzieci nie zawsze słuchają nauczyciela;)
Dziękuję za rady zdecydowanie je wykorzystam w następnych portretach:)
diabolique - 26-09-08 19:51
Cytat:
Z tym ustawianiem modelki to nie taka prosta sprawa, te zdjęcia są robione bez ustawiania, z zaskoczenia, z przyłożonym aparatem i trach zdjęcie.....
To cię nie usprawiedliwia... Kupa luda robi tak zdjęcia i ma znakomite efekty.
gurden - 26-09-08 20:07
Cytat:
To cię nie usprawiedliwia... Kupa luda robi tak zdjęcia i ma znakomite efekty.
Tego nie powiedziałem:) Nie czuje się usprawiedliwiony:)
KTOTEK, nie ma najmniejszego problemu, a nawet chętnie zobaczę jak można zmienić zdjęcie:)
gurden - 27-09-08 09:55 Coś z zupełnie innej beczki
A co sądzicie o tej fotografii?
rocco - 27-09-08 11:33
Cytat:
4. Ja też chce mieć dwójkę...
Mi przeszkadza kobieta z lewej, ale nie chciałem przycinać by nie stracić proporcji zdjęcia.
Dokładnie, ta kobieta jest tu zbędna. Nie stracisz proporcji przycinając też niebo, horyzont jest w polowie więc kadr tylko zyska.
helmuth - 29-09-08 22:54
Maszt- dobry pomysł, gorzej z wykonaniem. Wydaje mi się że znacznie korzystniej wyglądałby na tle błękitnego nieba z białymi obłoczkami. Pokombinowałbym, żeby maszt lub reja wychodziły z narożnika. Może by się dało. Mewa dobrze złapana, ostro i dobre kolory ale kadr nie najlepszy. Lepiej byłoby przesunąć w pobliże mocnego punktu. Ostatnie... właśnie- a cio to? Nie rozumiem takich zdjęć, więc nic nie napiszę ;)
gurden - 29-09-08 23:09 ja wiem
ja wiem co to jest, to taka mała zagadka dla forumowiczow:)
Wiejo - 23-10-08 18:52
pierwszy portret a raczej zdjęcie dziewczyny sympatyczne w odbiorze i obrazuje pobyt np na wycieczce, drugi to już bardziej poważny portrecik głębiej wciąga odbiorcę i jak na początek jest bardzo przyzwoity, zdjęcie równowaga ma w sobie potencjał bo zastałeś ciekawą sytuacje ale wyszło tak nie szczególnie, monotonnie może zmienić kąt kadru i dać linię latarni po przekątnej. Dzieczyna na tle orginalnej twarzyczki na schodach przecież to grafitti ma taki pałer i aż się prosi o zainscenizowanie czegoś co korespondowało by z tą grafiką lub odwrotnie a tak w jednej ramce dwa tematy nie bardzo pasujące do siebie i taka sytuacja na nastepnym zdjęciu. Fotka z masztem też ciekawy temat lecz przedstawiony jakby od niechcenia, zdjęcie z plaży może się podobać mam na mysli to po wykadrowaniu spójnie przestawiony temat, coś o sytuacji na plaży można powiedzieć. Ostatnie chyba 12 to też jak pisałem wyżej dwa tematy i nie można się zdecydować czy to dokument czy pamiątka z pobytu. Jakby przykładowo dziewczyna ubrała się w kolorowe ostre stroje, lub całkowicie metalowo w skórę z błyskotkami a może ostry makijaż zdjęcie wywierało by większy wpływ na odbiorcę. Reasumując, wypatrujesz ciekawe sytuacje i obiekty a po nabyciu pewnej praktyki będziesz widział w wyobraźni jak to przełoży się na zdjęcie z czasem przyjdzie też łatwość w aranżacji. Prawda jest jednak taka, że jednego i drugiego cały czas się uczy.
gurden - 05-11-08 11:25 eksperyment
Lost Highway - tytuł roboczy
Smerf Maruda - 08-02-09 20:53
Co chciałeś pokazać dwoma ostatnimi zdjęciami?
gurden - 08-02-09 22:23
jak zachowują się ludzie w oczekiwaniu na pociąg. Co w takiej sytuacji robią, jak zajmują czas, jakie postawy przyjmują
Smerf Maruda - 08-02-09 23:34
Cytat:
jak zachowują się ludzie w oczekiwaniu na pociąg. Co w takiej sytuacji robią, jak zajmują czas, jakie postawy przyjmują
Naprawdę to? Sory, chopaku, żadnej z tych rzeczy nie widzę. Widżę stylizowane na czarno-białe analogowe zdjęcia robione z ukrycia i z dużej odległości przypadkowe kadry. Nie wyszły Ci te foty. Ćwicz dalej, temat masz. _______________________ (automatyczne scalenie)_____________________ Chciałem jeszcze dodać, że dobrze, że się nie zrażasz i nie masz pretensji o brak komentarzy i nie podpijasz sztucznie wątki. Fajnie, czuć, że masz pasję do tego, co robisz, brakuje Ci jedynie obycia. Przyjdzie z czasem, jak wszystko.
gurden - 09-02-09 11:45
po to jest ten wątek bym się mógł czegoś nauczyć :)
marecki - 17-02-09 22:04
Ad. fotek na peronie to szkoda że nie podszedłeś bliżej. Takie gdzieś tam z góry jak Smerf napisał, nie do końca wiadomo na co patrzeć. Ostatniego wogóle nie rozumiem.
gurden - 21-02-09 09:47 ad para nóg
Cytat:
Strasznie mnie ciekawi 18-ta fotka. Widzę tam dwie pary nóg i nie bardzo wiem na co mam zwrócić uwagę. Możesz przybliżyć swój zamysł??
tak widzi świat starsza przygarbiona osoba,
gurden - 08-03-09 14:09 Donata
20. Wygrzebane z poprzedniego sezonu.
ehosonda - 09-03-09 15:03
przepraszam, ale czy Pani ma wysypke? czy to szumy szumia ? :)
w BW wole glebsze cienie i tak sobie mysle kiedy patrze na ten portret, ze chyba ostrosci brakuje w jakims elemencie. np oprawki okularow z mala GO....moze byloby ciekawsze. ale to tylko moja opinia. mysle, ze nie masz sie co zrazac, tylko robic zdjecia, robic, robic, robic :)
Wiejo - 19-03-09 21:00
20 portret Donaty w odbiorze miękki w tonacji, łagodny. Wydaje mi sie, że w bardziej kontrastowej tonacji bardziej by przekonywał. Na 21 mniemam, ze przedstawiłeś koszmar fotografa pejzażysty.
Jak napisałem w galerii, "zakrzywianie rzeczywistości" w architekturze nie jest zbyt dobrym pomysłem. Jesli już to na maksa, fiszajem. To, co widać na Twojej fotce to tylko dystorsja obiektywu. Nie jest ona problemem, chyba każdy z trochę bardziej zaawansowanych programów graficznych oferuje możliwość jej skorygowania. W Photoshopie równiez znajdziemy taka opcję, menu Filtr - Zniekształcenie - Korekcja obiektywu. Jeszcze wygodniejsze jest korzystanie z wtyczek (pluginów), często oferujących "gotowce" przygotowane już dla poszczegolnych obiektywów. Korzystam właśnie z takiej o nazwie PTLens. Można ją kupić za 25 dolarów na stronie producenta: http://epaperpress.com/ptlens/ Pozwala ona usuwać dystorsję praktycznie jednym kliknięciem. Poza tym daje możliwość korekcji aberracji chromatycznej a nawet prostowanie fotek z fiszaja. Jesli myślisz częściej fotografowac architekturę to warto :)
kowalikster - 16-06-09 11:19
Pierwsze dwa portrety - jestem na tak, trzeci - hmmmm Kolejne na nie, ostrość leży, leży i pyta czemu jej nie ma na tych zdjęciach.